F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Petrol Ofisi Grand Prix of Turkey 200627 sierpnia
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,356 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:26,797 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Kwalifikacje do drugiego w historii wyścigu o Grand Prix Turcji okazały się bardzo ciekawe, nie tylko z powodu tego, że po raz drugi z rzędu Robert Kubica załapał się do pierwszej dziesiątki – walka o pole position także zapewniła nam sporo emocji. Najszybszym kierowcą w kwalifikacjach po raz pierwszy w swojej karierze okazał się Felipe Massa, pokonują znacznie bardziej doświadczonego partnera z zespołu Ferrari Michaela Schumachera aż o blisko 0.4 sekundy. Tym samym włoska stajnia po raz czwarty w tym sezonie wywalczyła pierwszy rząd startowy. Dla Schumachera nie były to jednak do końca udane kwalifikacje, bowiem w decydujących momentach popełnił kilka błędów i ostatecznie okazał się tylko nieznacznie szybszy od swojego głównego rywala w walce o tytuł mistrzowski, Fernando Alonso.

W pierwszym bloku kwalifikacji Massa także okazał się szybszy od swojego zespołowego partnera, ale tylko o 0.079 sekundy. Obaj kierowcy przejechali wówczas tylko po jednym okrążeniu pomiarowym, natomiast po dwa przejazdy zaliczyli Ralf Schumacher (Toyota) i Alonso, plasując się kolejno na trzeciej i czwartej pozycji. Młodszy z braci Schumacherów pomimo udanego występu nie miał jednak zbyt wielu powodów do radości, ponieważ przed kwalifikacjami został wymieniony silnik w jego bolidzie, a to niestety oznacza obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc. W pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze Giancarlo Fisichella (Renault), obydwaj kierowcy BMW, a także Jenson Button (Honda), Kimi Raikkonen (McLaren) i Christian Klien.

Tymczasem z dalszej rywalizacji już po pierwszym bloku odpadł partner Kliena z zespołu Red Bull Racing, David Coulthard (P17, +1.8s), któremu nie udało się pokonać jednego z kierowców Midland, Christijana Albersa (P16, +1.7s). Szkot wystartuje jednak z 16 pozycji, bowiem w bolidzie Holendra został wczoraj wymieniony silnik, a to oznacza dla niego start z końca stawki. Oprócz Coultharda, poza pierwszą szesnastką znaleźli się także kierowcy z zespołów Scuderia Toro Rosso – Scott Speed i Vitantonio Liuzzi (P18 i P19) oraz Super Aguri – Sakon Yamamoto i Takuma Sato (P21 i P22), a także rozdzielający ich Tiago Monteiro (MF1 Racing). Na szczególną uwagę zasługiwała bardzo dobra postawa Yamamoto, który za trzecim podejściem pokonał w kwalifikacjach swojego bardziej doświadczonego partnera.

W drugim bloku kwalifikacji kolejność kierowców w czołówce uległa zmianie, bowiem zdecydowanie najlepszy czas (1:25.850) uzyskał Michael Schumacher, pokonując swoich najbliższych rywali aż o ponad sekundę. Nie był to jednak nowy rekord toru w Stambule, gdyż w zeszłym roku Juan Pablo Montoya wykręcił w wyścigu czas 1:24.770. Na drugiej i trzeciej pozycji uplasowali się Button i Alonso, a dopiero czwarty był tym razem Massa. Na kolejnych miejscach sklasyfikowani zostali Ralf Schumacher, Raikkonen, Nick Heidfeld (BMW Sauber), Fisichella i Kubica, który tym razem bez niczyjej pomocy, czyli nie dzięki karom nałożonym na innych kierowców, załapał się do finałowego bloku kwalifikacji.

Pierwszą dziesiątkę zamknął Mark Webber i to właśnie kierowca Williamsa jako ostatni zapewnił sobie awans do trzeciego bloku. Z dalszego udziału w kwalifikacjach odpadli tymczasem trzej bardzo doświadczeni kierowcy, uzyskując wyraźnie gorsze czasy od swoich zespołowych partnerów. Byli to sklasyfikowani na pozycjach od 12 do 14 Pedro de la Rosa (McLaren), Jarno Trulli (Toyota) i Rubens Barrichello (Honda). Szybszy od nich okazał się nawet Klien (P11), dla którego jest to jednak najprawdopodobniej ostatni sezon w Formule 1 w najbliższym okresie, bowiem w przyszłym sezonie Austriaka w Red Bull zastąpi Webber. Na ostatnich pozycjach drugi blok ukończyli Nico Rosberg (Williams) i Albers, tracąc już ponad dwie i pół sekundy do najszybszego wówczas Michaela Schumachera.

I tak oto doszliśmy do finałowego bloku dzisiejszych kwalifikacji, w którym Massa jako jedyny uzyskał czas poniżej jednej minuty i 27 sekund. Tymczasem Michael Schumacher na swoich obydwu szybkich przejazdach popełnił błędy na pierwszym sektorze i musiał zadowolić się drugą pozycją startową, mając zaledwie 0.037 sekundy przewagi nad Alonso, który wraz ze swoim partnerem z zespołu Renault, Fisichellą, wystartuje z drugiego rzędu. Ralf Schumacher w trzecim bloku uzyskał piąty czas, ale z uwagi na karę za wymianę silnika do jutrzejszego wyścigu będzie musiał przystąpić z 15 pozycji. W tej sytuacji w trzecim rzędzie ustawią się Heidfeld i Button, a w czwartym Raikkonen i Kubica. Dla zespołu BMW Sauber były to zatem zdecydowanie najbardziej udane kwalifikacje w tym sezonie, a uzyskany przez obydwu kierowców rezultat daje im realne szanse na zarobek punktowy. Najgorszy czas w finałowym bloku kwalifikacji uzyskał Webber, któremu towarzystwa w piątym rzędzie dotrzymywał będzie na starcie Klien.

Jutrzejszy wyścig rozpocznie się już o normalnej porze, czyli o godzinie 14:00 naszego czasu. Wcześniej, bo o 13:00 będzie można obejrzeć na antenie TV4 powtórkę z dzisiejszych kwalifikacji, a następnie okrążenie toru z Robertem Kubicą i wypowiedź polskiego kierowcy, dla którego będzie to zaledwie drugi wyścig F1 w karierze. Pozostaje nam tylko trzymać kciuki za udany występ Krakowianina.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Piter, 26.08.2006 20:32[!]
Ja trzymam kciuki. Jak cholera:D
lakeman, 26.08.2006 23:30[!]
O ile bolid nie nawali, to Robert zdobędzie punkty...nie ma bata! :)
Pinio87, 27.08.2006 13:03[!]
He he Massa na tym zdjęciu wygląda jak papież błogosławiący wiernych :P:P:P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca