F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Sinopec Chinese Grand Prix 20061 pa?dziernika
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Fernando Alonso po raz szósty w tym sezonie, a w sumie piętnasty w całej dotychczasowej karierze w Formule 1, zapewnił sobie pierwszą pozycję startową, prezentując dominującą postawę podczas rozegranych w bardzo trudnych warunkach kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Chin.

Zwycięzca zeszłorocznego wyścigu na usytuowanym pod Szanghajem torze uzyskał zdecydowanie najlepszy czas we wszystkich trzech blokach kwalifikacji, w czym niewątpliwie pomogła mu przewaga deszczowych opon Michelin nad konkurencyjnymi produktami Bridgestone. Świadczy o tym chociażby fakt, że w pierwszej dziesiątce znalazł się tylko jeden kierowca na oponach Bridgestone, a był nim Michael Schumacher, który musiał zadowolić się zaledwie szóstą pozycją startową.

Warunki panujące na torze były bardzo trudne już od samego początku dzisiejszych kwalifikacji. Duża ilość wody nie tylko spowodowała znaczne pogorszenie przyczepności, ale także mocno ograniczała widoczność. Szczególne trudności sprawiał kierowcom długi, zacieśniający się pierwszy zakręt w prawą stronę. W pierwszym bloku zdecydowanie najlepsze czasy uzyskali obydwaj kierowcy Renault (Giancarlo Fisichella stracił do Alonso ćwierć sekundy), a tuż za nimi uplasowali się kierowcy McLarena, Pedro de la Rosa i Kimi Raikkonen, którzy jako ostatni zmieścili się poniżej jednej sekundy straty do Alonso.

Największą niespodziankę w pierwszym bloku, podobnie jak podczas sobotnich treningów, sprawili kierowcy Scuderia Toro Rosso, Vitantonio Liuzzi i Scott Speed, plasując się bez większych problemów w pierwszej dziesiątce. Robert Kubica pomimo niewielkiej ilości okrążeń przejechanych podczas piątkowych i sobotnich treningów także wypadł całkiem nieźle, uzyskując w pierwszym bloku ósmy czas. Dopiero na 13 i 14 pozycji sklasyfikowani zostali tymczasem kierowcy Ferrari, Felipe Massa i Michael Schumacher, mając już ponad trzy sekundy straty do Alonso.

Jako ostatni do drugiego bloku załapali się kierowcy Williamsa, Nico Rosberg i Mark Webber, natomiast z dalszego udziału w kwalifikacjach już po pierwszym bloku odpadli obydwaj kierowcy Toyoty, Ralf Schumacher i Jarno Trulli, mając blisko pięć sekund straty do Alonso. Kierowcy japońskiej stajni szansę na uzyskanie lepszego rezultatu stracili między innymi ze względu na wstrzymanie sesji kilka minut przed upływem pierwszego kwadransa, będące następstwem awarii w bolidzie Tiago Monteiro (MF1 Racing). Po wznowieniu kwalifikacji warunki panujące na torze uległy pogorszeniu i uzyskanie dobrego czasu było znacznie utrudnione.

Ralf i Jarno skorzystają jutro z kary nałożonej na Massę za wymianę silnika i wyścig rozpoczną kolejno z 16 i 17 pozycji, mając za swoimi plecami korzystających także z silników Toyoty kierowców MF1 Racing, Christijana Albersa i Monteiro. Drugą dziesiątkę zamknie na starcie Sakon Yamamoto (Super Aguri), natomiast towarzystwa Massie w ostatnim rzędzie startowym dotrzymywał będzie także ukarany za wymianę silnika w trakcie 2-wyścigowego cyklu drugi kierowca Super Aguri, Takuma Sato.

W drugim bloku początkowo panowały jeszcze trudniejsze warunki niż w pierwszym i znów wielu kierowców miało trudności z utrzymaniem swoich bolidów na torze. Poślizgu nie uniknęli między innymi kierowcy z zespołów Renault i Toro Rosso, a także Kubica, jednak we wszystkich przypadkach obyło się bez uszkodzenia bolidów, chociaż Speed uderzył lekko tylnym kołem w bandę w okolicy ostatniego zakrętu. Alonso i Fisichella pomimo błędów ponownie okazali się zdecydowanie najszybsi, a ich najbliższym rywalem był tym razem Jenson Button (Honda).

W pierwszej dziesiątce znaleźli się także wszyscy kierowcy z zespołów BMW i McLaren, a także Rubens Barrichello (Honda), Michael Schumacher (kierowca Ferrari w ostatniej chwili zapewnił sobie awans do trzeciego bloku) i – niespodzianka – Robert Doornbos. Zastępujący Christiana Kliena Holender już podczas debiutu w kwalifikacjach za kierownicą bolidu Red Bull okazał się szybszy od znacznie bardziej doświadczonego Davida Coultharda, który ostatecznie musiał zadowolić się 12 pozycją startową.

Oprócz Szkota z dalszego udziału w kwalifikacjach odpadli kierowcy z zespołów Toro Rosso i Williams, a także Massa, którego i tak czeka obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc. Dla Speeda 11 pozycja startowa jest jak dotąd zdecydowanie najlepszym osiągnięciem w F1 i Amerykanin może być z siebie jak najbardziej zadowolony, zwłaszcza że znowu okazał się szybszy od swojego zespołowego partnera Liuzziego (Włoch jutrzejszy wyścig rozpocznie z 13 pozycji). Webber i Rosberg wystartują tymczasem kolejno z 14 i 15 pozycji.

W trzecim bloku nie było już większych niespodzianek, no może poza bardzo dobrą postawą kierowców Hondy, ale to w końcu właśnie w takich warunkach Button odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w F1 przed kilkoma tygodniami na Węgrzech, więc nie jest to aż tak dużym zaskoczeniem. Drugi rząd startowy pomimo ponad sekundy straty do Alonso jest z pewnością bardzo dobrym osiągnięciem dla Hondy, choć niewiele brakowało, aby Rubinho został ukarany za blokowanie de la Rosy. Okazało się jednak, że przyczyną tego było nie zapalenie się niebieskich świateł w wyjeździe z boksów i Brazylijczyk nie został ukarany.

Raikkonen i de la Rosa kwalifikacje ukończyli odpowiednio na piątej i siódmej pozycji, a rozdzielił ich Michael Schumacher, który zważywszy na niekwestionowaną przewagę opon Michelin na mokrym torze i tak powinien być zadowolony ze swojego dzisiejszego występu. Kierowcę Ferrari czeka jednak jutro bardzo trudne zadanie, jeśli będzie chciał pokonać Alonso, gdyż w niedzielę także spodziewane są opady deszczu. Heidfeld i Kubica wystartują do Grand Prix Chin kolejno z ósmej i dziewiątej pozycji, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknie na starcie Doornbos.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
hide, 30.09.2006 13:30[!]
Widac jaka role odgrywaja w Formule 1 opony.Dzisiaj Michelin zdeklasowalo Bridgestone.Miazdzaca przewaga i tylkko mozna chylic czola przed Schumi ze zdolal wykrecic taki czas.
robi, 30.09.2006 14:36[!]
Gratulacje dla Alonso, oby tak zakończył się wyścig!!! ( No, może Robert trochę wyżej ).
katrinkaDG, 30.09.2006 14:54[!]
zgadzam sie z panem powyzej hehe, mbravo dla alonso jutrolicze na to samo ale zeby transmisja o 8.00 rano jeju jak tu wstac.....ale sie zrobic heehe
Rama, 30.09.2006 15:37[!]
Widac katarinkaDG ze jestes nowym fanem F1... Szykuj sie za tydzien :) 6.00 rano.
jacek2601, 30.09.2006 15:44[!]
Szóste i ostatnie...:)
Olek aka Wuj, 30.09.2006 16:09[!]
Najciekawiej wygladaja wyniki Hondy. Zmówili się, czy co??
Mulara, 30.09.2006 16:51[!]
jutro pogoda ma by juz w porządku więc będzie ok.
Shanghai - Sobota 30.09.2006

* T. odczuwana: 26 °C
* Wiatr: E 14 km/h
* Wilgotność: 47 %
* UV: 0
* Ciśnienie: 1017 mbar
Aktualne warunki
zachmurzenie umiarkowane
26 °C max
28 °C min
20 °C


Prognoza pogody

Niedziela
przejrzyste niebo 28 °C 20 °C
Poniedziałek
zachmurzenie umiarkowane 27 °C 20 °C
Wtorek
zachmurzenie umiarkowane 27 °C 19 °C
Środa
burze z przejaśnieniami 26 °C 20 °C
Czwartek
zachmurzenie umiarkowane 27 °C 21 °C
adams, 30.09.2006 16:53[!]
w takim deszczu liczyły się również umiejętności
buczu, 30.09.2006 18:34[!]
"adams, 30.09.2006 16:53    
w takim deszczu liczyły się również umiejętności"

Te czasy chyba minęły. coś w tym jest, w pierwszej dwunastce tylko jeden ma B!
m.j.m, 30.09.2006 19:17[!]
I tutaj objawia się geniusz Michaela.Gdyby miał do dyspozycji Micheliny nikt nie miał by nic do powiedzenia.
marcinek_com, 30.09.2006 21:37[!]
Schumi pokazał wszystkim, że pomimo że mial gorsze opony na deszcz, bo z tego słyna popularne"B" potrafił uzyskać dobry czas i zakwalifikować sie na przyzwoitej pozycji. Nawet na koniec kariery jest w wysokiej formie!!
JaJacek, 01.10.2006 01:24[!]
zobaczymy czy Schumi na tych nędznych oponach da radę w wyścigu. no chyba że przestanie padać, wtedy szanse się wyrównają.
d'Angelo, 01.10.2006 17:53[!]
no i co JaJacek i Szumi dał rade czyl stąd wniosek Reno jest słabe jak gó..no
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca