F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
ING Belgian Grand Prix 200716 wrze?nia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,176 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Zespół Ferrari po raz pierwszy w tym sezonie zapewnił sobie pierwszy rząd startowy, pokonując swojego głównego rywala – McLarena podczas dzisiejszych kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Belgii. Dla Kimiego Raikkonena jest to jednak już trzecie pole position w tym roku. Fin wygrał na torze Spa-Francorchamps w 2005 roku i z pewnością będzie jutro chciał powtórzyć ten wynik, zwłaszcza po rozczarowującym występie tydzień temu na torze Monza.

W pierwszym bloku najlepszy czas uzyskał Fernando Alonso, wykręcając na twardszych oponach czas 1:46,058. Drugi był wówczas Felipe Massa, a trzeci Raikkonen, mając blisko 0,4 sekundy straty do Alonso. Końcówka Q1 okazała się dosyć emocjonująca, jako że przez chwilę wydawało się, iż do kolejnej części kwalifikacji zdołają przejść zarówno Adrian Sutil (Spyker), jak i obydwaj kierowcy Toro Rosso – Vitantonio Liuzzi i Sebastian Vettel.

Sutil zajmował 12 miejsce po swoim ostatnim przejeździe, jednak ostatecznie został zepchnięty na 20 miejsce, tak więc F8-VIIB przegrał rywalizację z najbliższymi rywalami (do awansu do Q2 zabrakło Sutilowi blisko pół sekundy). Tymczasem z kierowców Toro Rosso ostatecznie do pierwszej szesnastki zdołał się tylko załapać Liuzzi, pokonując Vettela o zaledwie 0,005 sekundy – tyle zabrakło Niemcowi do awansu do Q2. Ponadto z pierwszego bloku nie wyszli Rubens Barrichello (Honda, P18), obydwaj kierowcy Super Aguri – Takuma Sato (P19) i Anthony Davidson (P21), a także zamykający stawkę 22 kierowców Sakon Yamamoto (Spyker).

W drugim bloku Raikkonen na miękkich oponach uzyskał rewelacyjny czas 1:45,070, jednak niewiele wolniejszy od Fina (0,062 sekundy) okazał się aktualny lider mistrzostw – Lewis Hamilton. Massa i Alonso zamknęli pierwszą czwórkę, natomiast piąty czas uzyskał podobnie jak w Q1 Robert Kubica (BMW Sauber), którego ze względu na wymianę silnika przed kwalifikacjami czeka jutro obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc. Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się Nick Heidfeld (BMW Sauber), Heikki Kovalainen (Renault), Mark Webber (Red Bull), Nico Rosberg (Williams) i Jarno Trulli (Toyota).

Z dalszej rywalizacji odpadli tymczasem po Q2 drudzy kierowcy z zespołów Renault, Toyota i Red Bull: Giancarlo Fisichella (Włochowi do awansu dalej zabrakło 0,123 sekundy), Ralf Schumacher i David Coulthard – kierowcom tym przypadły pozycje startowe od 10 do 12 po uwzględnieniu kary dla Kubicy. Z kolejnych dwóch pozycji wystartują Jenson Button (Honda) i Liuzzi, natomiast pierwszą szesnastkę zamkną na starcie Kubica (Polak w Q3 ponownie uplasował się na piątej pozycji) i Alex Wurz (Williams).

Finałowy blok kwalifikacji rozpoczął się od pojedynku pomiędzy Hamiltonem i Massą przed szykaną Les Combes. Kierowca McLarena ostrożnie pokonał słynny zakręt Eau Rouge i tym samym umożliwił Massie zbliżenie się do niego na kolejnej prostej. Kierowca Ferrari nie zmarnował okazji i wyprzedził po zewnętrznej Hamiltona, co oczywiście w tym momencie mogło mieć jedynie znaczenie psychologiczne, jako że w tym momencie trwała jeszcze faza wypalania paliwa i kierowcy nie walczyli o pozycje startowe.

Kilka okrążeń później przyszła pora na pierwszą serię szybkich kółek, podczas której najlepszy czas uzyskał ponownie Raikkonen. Tymczasem Alonso wpadł w poślizg w zakręcie Rivage i po pierwszej serii szybkich okrążeń zajmował dopiero 10 miejsce. Po drugiej zmianie opon Hiszpan zdołał się jednak zreflektować i ostatecznie zapewnił sobie trzecią pozycję startową, tracąc do Raikkonena i Massy mniej niż 0,1 sekundy.

Raikkonen jako jedyny kierowca uzyskał w Q3 czas poniżej jednej minuty i 46 sekund, a jego przewaga nad Massą, który popełnił mały błąd na ostatnim okrążeniu wyniosła zaledwie 0,017 sekundy. Hamilton musiał zadowolić się czwartym miejscem (+0,412s), a tymczasem piąta pozycja startowa przypadła Rosbergowi, który jako pierwszy skorzysta jutro z obniżenia pozycji startowej Kubicy (Polak wystartuje z P15). Wraz z Rosbergiem z trzeciego rzędu wystartuje Heidfeld, a za dwójką niemieckich kierowców ustawią się na starcie Webber, Trulli i Kovalainen.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
slawek_s, 15.09.2007 17:01 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Rivazza jest na Imoli. W Belgii jest Rivage.

<i>No to się popisałem... Dzięki za zwrócenie uwagi</i> :)
lukaszk1989r, 15.09.2007 17:47 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
<i>[ciach...] ten jak go nazywasz czarnuszek ma imię i nazwisko jak inni białasie

nie tolerujemy żadnych przejawów rasizmu </i>
Freeze, 15.09.2007 18:16[!]
Skad wiesz ze nie dojedzie? Jestes wrozka? Jesli tak to moze obstawie i cos wygram?!
Micro_ice7, 15.09.2007 18:44[!]
znam łukaszk1989r i wiem że raczej rzadko sie myli ale osobiście wolałbym żeby Hamilton nie dojechał
czyli za Hamiltona na 3 Massa bo Alonso wyjdzie na prowadzenie w klasyfikacji kierowcóe :P:P
sex pistols, 15.09.2007 18:56[!]
Nie moglem ogladac dzis qual'a w TV i powiem jedno- Maraz rulez! :)
lukaszk1989r, 15.09.2007 19:12[!]
freeze jak chcesz to obstaw....

Micro ice7 ale Hamilton ma głupie szczęscie i dojedzie na 3 miejscu
Zomo, 15.09.2007 20:30[!]
@lukaszk1989r - Lewis ma na nazwisko Hamilton, postaraj sie zapamietac zamiast sypac takimi rasistowskimi tekstami - o sobie tez mowisz "Polaczek" ??

co do Qualu - brawa dla Roberta, doskonala postawa (pewnie wobec swiadomosci cofniecia o 10 miejsc), ciekawe czy McLaren nie odpuszcza juz w tym roku scigania i nie rozwija bolidu (co wydaje sie zrozumiale) i Ferrari bedzie gonilo ?
villy, 15.09.2007 21:04[!]
Pragnę zauważyć że w 2004 roku też wygrał Raikkonen, więc zapewne będzie celował w hat-trick. Coś co nie zapomnę z tych kwalifikacji oprócz postawy Toro Rosso i Sutila to fakt że w samej końcówce żaden z kierowców Renault nie był w "16" i dopiero rzutem na taśmę sobie zapewnili awans.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca