F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Sinopec Chinese Grand Prix 20077 pa?dziernika
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lider klasyfikacji generalnej kierowców Lewis Hamilton (McLaren) wywalczył dzisiaj szóste pole position w swojej karierze, pokonując o 0,1 sekundy Kimiego Raikkonena (Ferrari) podczas kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Chin.

Partner zespołowy Raikkonena – Felipe Massa po błędzie popełnionym na swoim finałowym okrążeniu pomiarowym musiał zadowolić się trzecią pozycją startową i stratą 0,3 sekundy do Hamiltona. Tymczasem zdecydowanie najwolniejszy z pierwszej czwórki okazał się drugi kierowca McLarena – Fernando Alonso. Hiszpan ma jednak nadzieję, że wynikało to z większej ilości paliwa w jego bolidzie od rywali w trzeciej części kwalifikacji.

W pierwszym bloku kwalifikacji najlepszy czas uzyskał najszybszy kierowca ze wszystkich sesji treningowych na torze w Szanghaju – Raikkonen, pokonując Massę o 0,1 sekundy. Hamilton i Alonso okazali się minimalnie wolniejsi o Brazylijczyka, a tuż za nimi na pozycjach 5 i 6 uplasowali się kierowcy zespołu BMW Sauber – Robert Kubica i Nick Heidfeld. Polak pomimo wcześniejszych problemów z ustawieniami bolidu uzyskał bardzo dobry czas, tracąc do Raikkonena niewiele ponad pół sekundy. Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się David Coulthard (Red Bull) i – co było sporą niespodzianką – obydwaj kierowcy Toro Rosso (Sebastian Vettel i Vitantonio Liuzzi) oraz Jenson Button (Honda).

Tymczasem wśród sześciu najwolniejszych kierowców, którzy nie przeszli do drugiej części kwalifikacji znalazł się dosyć nieoczekiwanie Giancarlo Fisichella (Renault), choć z drugiej strony Włoch miał spore problemy z szybkością już podczas porannego treningu. Co ciekawe, cała najwolniejsza szóstka z porannego treningu nie wyszła po południu z pierwszej części kwalifikacji. Oprócz Fisichelli (P18) byli to Rubens Barrichello (Honda, P17), Alex Wurz (Williams, P19), Takuma Sato (Super Aguri, P20) i kierowcy Spykera – Adrian Sutil (P21) i Sakon Yamamoto (P21).

W drugim bloku kwalifikacji najszybszy ponownie okazał się Raikkonen, pokonując jednak tym razem Massę aż o ponad 0,4 sekundy. Z kierowców McLarena nieznacznie lepszy czas uzyskał Alonso, mając 0,05 przewagi nad Hamiltonem. Na kolejnych trzech pozycjach ponownie uplasowali się Kubica, Heidfeld i Coulthard, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknęli Mark Webber (Red Bull), Ralf Schumacher (Toyota) i Button, także zapewniając sobie awans do ostatniej części kwalifikacji.

Tuż za pierwszą dziesiątką znaleźli się kierowcy Toro Rosso, dla których – pomijając deszczowe kwalifikacje w Japonii – był to najlepszy jak dotąd występ w "czasówce". Pozycje startowe 11 i 12, w połączeniu z możliwością zatankowania dowolnej ilości paliwa przed wyścigiem powinny dać Liuzziemu i Vettelowi szansę na uzyskanie jutro dobrego wyniku. Z pozycji od 13 do 16 wyścig o Grand Prix Chin rozpoczną Jarno Trulli (Toyota), Heikki Kovalainen (Renault), Anthony Davidson (Super Aguri) i Nico Rosberg (Williams), dla którego były to jedne ze słabszych kwalifikacji w tym sezonie. Niemiec narzekał głównie na problemy z oponami.

Tak oto doszliśmy do trzeciej części kwalifikacji, w której pomimo zajęcia wcześniej odpowiednio 3 (Q1) i 4 pozycji (Q2) najlepszy czas uzyskał Hamilton, pokonując najszybszego jak dotąd podczas tego weekendu Raikkonena o 0,1 sekundy. To może oznaczać, że Brytyjczyk ma mniej paliwa w swoim bolidzie od kierowcy Ferrari, ale tak czy inaczej wydaje się, że jutro nic nie przeszkodzi mu już w zapewnieniu sobie tytułu mistrzowskiego. To powiedziawszy należy jednak pamiętać o tym, że na jutro przewidywany jest deszcz, a w takich warunkach wszystko się może zdarzyć.

Z trzeciego rzędu do jutrzejszego wyścigu wystartują Coulthard i Schumacher. Dla Coultharda piąta pozycja startowa to zdecydowanie najlepsze osiągnięcie w tym sezonie, natomiast dla Schumachera jest to nieznacznie słabszy wynik z kwalifikacji od najlepszego w tym roku, ale tak czy inaczej wygląda na to, że Ralf chce w najlepszy z możliwych sposobów zakończyć współpracę z Toyotą. Webber po raz trzeci w tym sezonie wystartuje z siódmej pozycji, a wraz z nim w czwartym rzędzie ustawi się Heidfeld.

Tymczasem Kubica pomimo uplasowania się w Q1 i Q2 na piątej pozycji, ostatecznie musiał zadowolić się dziewiątą pozycją startową, mając podobnie jak Heidfeld aż 2,5 sekundy straty do Hamiltona. Być może obaj kierowcy mają bardzo dużo paliwa w swoich bolidach, albo nastawili się na deszczowy wyścig – tym niemniej nie byli zadowoleni z uzyskanych wyników w Q3. Wraz z Kubicą z piątego rzędu wystartuje Button.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zoltan, 06.10.2007 12:46[!]
Descyk bedzie padac :)

Jesli bedzie, to nic nie jest pewne. Nawet to, ze hamilton jest angilkiem :)
Maraz, 06.10.2007 13:13[!]
Vettel dostał karę za spowolnienie innego kierowcy - 5 miejsc do tyłu. Zaraz będzie news.
Tango & $, 06.10.2007 13:42[!]
Ani deszcz, ani nawet wypadniecie z toru nie odbierze FIAmiltonowi zwycięstwa w tym sezonie. W przypadku deszczu pozostali kierowcy dostaną zakaz zbliżania się do FIAmistrza. Gdyby jednak udało się go wypchnąć z toru, to stewardzi anulują wyścig. Jeśli będzie sucho i ktoś go wyprzedzi, to się mu zafunduje przejazd przez boksy.
Także już teraz możemy śmiało ogłosić zwycięstwo FIAmiltona ze słynnego zespołu McFerrari.
lukaszk1989r, 06.10.2007 15:07[!]
JUTRO Kubica przypadkiem wjedzie w Hamiltona.....ale tak że mu koło odpadnie...co za przypadek będzie.... :D
tombed, 06.10.2007 15:56[!]
za taki numer to by mu pewnie superlicencje odebrali hehe
connell, 06.10.2007 16:03[!]
lukaszk1989r, 06.10.2007 16:04[!]
jaki jest sposób aby Alonso zdobył mistrzostwo??? namówić Yamamoto zeby wjechał w Hamiltona w Chinach i potem namówić Sutila żeby wjechał w Hamiltona w Brazylii!!! no ale Alonso wtedy by musiał wygrać te wyścigi
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca