F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 200820 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P1/P1): „Samochód zachowywał się dość inaczej po południu w porównaniu do porannych przejazdów. Może to wiatr przyspieszył albo zmienił kierunek, ale tak czy inaczej samochód nie zachowywał się stabilnie. Jednakże pod koniec sesji auto stało się o wiele stabilniejsze – znaleźliśmy dobrą drogę z oponami i ustawieniami samochodu, co napawa nas optymizmem przed jutrzejszym dniem”.

Heikki Kovalainen (P2/P4): „Przód samochodu pracuje bardzo dobrze, ale czuję się o wiele mniej komfortowo jeśli chodzi o tył, zwłaszcza w niektórych wolnych zakrętach. Zrobiliśmy jednak kilka małych poprawek w ustawieniach i w połowie sesji definitywnie poczułem, że mogę mocniej przycisnąć. Poprawiliśmy zachowanie samochodu zarówno podczas hamowania, jak i przyspieszania na wyjściu z zakrętów. Był to więc dobry początek naszej weekendowej pracy”.

(Pyciek)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Felipe Massa (P3/P2): „Ogólnie rzecz biorąc to był dobry dzień. Jesteśmy zawsze konkurencyjni, tak jak nasi główni rywale. Nie będzie łatwo, jednak możemy ich pokonać. Pracowaliśmy także na mokrym torze i czuję, że będziemy szybcy w każdych warunkach. Nie było zbyt dużej różnicy, przynajmniej dzisiaj, pomiędzy osiągami na twardych i miękkich oponach, jednak uważam, że te drugie są odrobinę szybsze i to one będą właściwym wyborem na kwalifikacje. Teraz musimy przeanalizować zebrane dane, aby być w jak najlepszej formie zarówno podczas kwalifikacji, jak i wyścigu ”.

Kimi Raikkonen (P5/P3): „Na piątkowe wyniki zawsze trzeba patrzeć dość ostrożnie. Nigdy nie wiadomo, nad czym pracowały inne zespoły i dzisiejszy dzień nie jest wyjątkiem od tej reguły. My próbowaliśmy poprawić ustawienia samochodu w porównaniu do tego, co osiągnęliśmy podczas testów i znaleźliśmy – szczególnie pod koniec dzisiejszych treningów – kilka ustawień, które mogą być interesujące. Tak więc jestem zadowolony z biegu spraw i myślę, że jest jeszcze trochę miejsca na poprawę. Czasy naszych rywali? Tak jak powiedziałem na początku, jest zbyt dużo znaków zapytania, by być pewnym: mogę powiedzieć, że będziemy konkurencyjni, szczególnie, że wyniki były bardzo zbliżone w ostatnich minutach”.

(Paweł Zając)
 
Red Bull Racing

Mark Webber (P14/P5): „Ze względu problem z elektryką nie przejechaliśmy dzisiaj po południu tyle okrążeń, ile zamierzaliśmy i zostaliśmy trochę z tyłu. Jednakże w zeszłym tygodniu testowaliśmy tutaj trochę i dzięki temu mamy trochę użytecznych informacji. W tym roku jest niezwykle chłodno i jest to coś, do czego musimy się przyzwyczaić. Zwykle Grand Prix Niemiec jest bardzo gorące, ale mimo to będziemy walczyć jak zawsze”.

David Coulthard (P11/P10): „'Zielony' tor oznacza więcej problemów z oponami, ponieważ na asfalt nanoszona jest dopiero guma, co ma wpływ na ziarnienie i tym podobne rzeczy, ale sytuacja jest taka sama dla wszystkich. Poza tym były to dla na normalne piątkowe treningi”.

(Pyciek)
 
ING Renault F1 Team

Fernando Alonso (P4/P6): „To był normalny dzień bez żadnych trudności. Deszcz w porannej sesji wpłynął nieco na nasz program, ale to zmusiło nas do jazdy po mokrym torze, co może przydać się w dalszej części weekendu. Ciągle musimy poprawiać balans naszego samochodu, ale mamy już solidną podstawę na resztę weekendu”.

Nelson Piquet (P10/P15): „Ponieważ jeździliśmy tutaj w zeszłym tygodniu, mieliśmy dobrą podstawę do rozpoczęcia pracy i dzisiaj dopracowywaliśmy samochód poprzez jazdę rano na wilgotnym torze i po południu na suchym. Byliśmy w stanie wykonać duży postęp w ustawieniach samochodu. Będziemy kontynuować pracę jutro rano, abyśmy byli gotowi na kwalifikacje, ale na razie z pewnością zmierzamy w dobrym kierunku”.

(Pyciek)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg (P6/P7): „Podczas poprzedzających wyścig testów tutaj w zeszłym tygodniu wprowadziliśmy kilka mechanicznych ulepszeń, dzięki którym nasz pakiet aero pracuje bardziej efektywnie. Ten tor definitywnie pasuje nam lepiej od innych i spodziewamy się lepszego wyścigu niż ostatnio. Na torze wiał dzisiaj silny wiatr i na prostych rzucało trochę samochodem na boki. Jednakże przeprowadziliśmy udany test porównawczy opon, nawet jeśli nasze decyzje mogą się zmienić gdy spadnie deszcz, którego się spodziewamy. Jeśli zła pogoda nadejdzie, to nie będzie to dla nas problemem, ponieważ dobrze czujemy się także w deszczu”.

Kazuki Nakajima (P9/P17): „Poranne treningi nie były takie złe i mogliśmy wykonać przejazdy zarówno na mokrym, jak i suchym torze, co jest dobrym przygotowaniem na pogodę, jakiej możemy tu oczekiwać (w dalszej części weekendu). Jednakże nie było to dobre popołudnie, jako że straciliśmy sporo czasu z powodu problemów z samochodem. Kiedy wyeliminowaliśmy w końcu usterkę, wszyscy na torze wykonywali długie przejazdy i bardzo ciężko było znaleźć wolną przestrzeń na torze, tak więc trudno było dokładnie zobaczyć, gdzie skończyliśmy dzień”.

(Pyciek)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P19/P8): „Przetestowaliśmy mieszanki opon i wykonaliśmy trochę podstawowej pracy nad ustawienia auta. Niestety dziś rano dotknąłem białej linii, jadąc na rowkowanych oponach. Było tam trochę stojącej wody, straciłem panowanie nad bolidem i uderzyłem w barierę z opon. Jednakże nie straciliśmy zbyt dużo czasu jazdy na suchym torze. Po południu byliśmy mniej więcej w stanie wykonać cały zaplanowany program. Teraz musimy przeanalizować dane i poprawić balans samochodu”.

Nick Heidfeld (P8/P9): „W porównaniu z ubiegłym tygodniem balans samochodu był dzisiaj lepszy. Dokonaliśmy kilku zmian podczas sesji treningowych i przeprowadziliśmy test porównawczy opon. Po mokrych warunkach tego ranka wiedzieliśmy, że jest szansa na więcej deszczu pod koniec drugiej sesji. W rezultacie założyliśmy bardziej miękkie opony wcześniej niż zwykle. Ogólnie obie sesje przebiegły całkiem nieźle”.

Willy Rampf, dyrektor techniczny: „Po tym, jak warunki były złe podczas pierwszej sesji treningowej, mieliśmy bardzo pracowitą popołudniową sesję, starając się wykonać jak najwięcej pracy nad samochodem. Głównie skoncentrowaliśmy się na porównywaniu opon, ale także wykonaliśmy trochę pracy nad ustawieniami. Jednakże warunki nie były stałe, co stanowiło dla nas pewne wyzwanie także po południu. Tym niemniej jesteśmy dość zadowoleni z naszego tempa. Według prognozy pogody jutro może padać, ale w niedzielę spodziewamy się suchych warunków, dlatego też ważne było, aby zgromadzić dzisiaj sporo danych”.

(Maraz)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastian Vettel (P7/P11): „Jest znacznie zimniej niż podczas zeszłotygodniowych testów i nie możemy oglądać Niemiec z gorącej i słonecznej strony. Deszcz pomiędzy testami a weekendem wyścigowym oznacza znacznie mniej przyczepną nawierzchnie. Tor musi zostać ponownie nagumowały. Po południu wiatr był także dość zdradliwy i z tego powodu można było stracić kontrolę nad samochodem. Ogólnie wydaje mi się, że możemy być całkiem zadowoleniu z ustawień i balansu, jaki znaleźliśmy bazując na danych z zeszłego tygodnia. Dzisiaj zrobiliśmy kilka dodatkowych testów, by dokładnie sprawdzić, co może nas czekać jutro i podczas wyścigu”.

Sebastien Bourdais (P20/P18): „Nie zrobiłem dziś zbyt wielu okrążeń, ponieważ rano miałem problem z czujnikiem koła zamachowego, a po południu przestała działać skrzynia biegów. Jednak chłopaki wykonali świetną robotę i mogłem wyjechać na tor pod koniec sesji. Tor jest całkiem inny w porównaniu do tego, co było w zeszłym tygodniu, dlatego musimy wprowadzić kilka zmian w ustawieniach. Samochód nie jest zły i wydaje mi się, że wiemy, w którą stronę pójść, aby go poprawić”.

(Paweł Zając)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli (P17/P12): „To był dla mnie normalny piątek. Wykonaliśmy dużo pracy nad ustawieniami i sprawdziliśmy nowy pakiet aerodynamiczny. Wszystko poszło bardzo gładko i nie mieliśmy żadnych problemów, więc mamy dużo informacji, które pomogą nam jutro. Teraz musimy poczekać i zobaczyć, jak bardzo konkurencyjni tutaj jesteśmy. Jak zwykle przyjechałem tutaj walczyć o punkty. W zeszłym tygodniu mieliśmy tutaj pomyślne testy i zrobiłem dużo okrążeń, jednak nie chcę być nadmiernie optymistyczny, bo to zależy od wielu rzeczy, a walka jest bardzo zacięta. Jutro będziemy ostro walczyć, aby osiągnąć jak najlepszą pozycję na starcie i móc walczyć o punkty”.

Timo Glock (P13/P16): „Poranna sesja była dość dobra pomimo zmieniających się warunków, ale w drugiej sesji samochód prowadził się zupełnie inaczej. Trudno było prowadzić, bo zmieniał się wiatr i ciężko było znaleźć odpowiednie ustawienia. W ostatnim zakręcie pojechałem za szeroko i wybiło mnie w powietrze, więc musimy sprawdzić, czy wszystko jest porządku z samochodem. Musimy też przeanalizować wszystkie dane i zadecydować, jaki jutro obrać kierunek. Zawsze miałem dobre występy tutaj na Hockenheim, a zeszłotygodniowe testy wypadły pozytywnie. Myślę, że zakwalifikowanie się w pierwszej dziesiątce powinno być możliwe”.

(Spider)
 
Honda Racing F1 Team

Jenson Button (P12/P13): „Pracowity, ale produktywny trening dla nas. Wprowadziliśmy kilka poprawek w balansie i ustawieniach samochodu, oceniając przy tym pracę obydwu mieszanek opon. Nie jestem jednak do końca zadowolony z balansu, dlatego też mamy trochę pracy do wykonania przed kwalifikacjami”.

Rubens Barrichello (P16/P14): „Znaleźliśmy rozsądny balans samochodu podczas porannej sesji, jednak niestety walczyliśmy, aby utrzymać taki postęp po południu. Samochód nie miał przyczepności przy odrobinę większej popołudniowej temperaturze, szczególnie tył samochodu był niestabilny. To była ciężka sesja, podczas której próbowaliśmy zwalczyć nasze problemy. Mamy sporo do zrobienia w nocy, aby doprowadzić samochód do jakichś sensownych ustawień”.

(Paweł Zając)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P18/P19): „Szczerze mówiąc był to dość trudny dzień, jako że przyczepność była bardzo mała i oczekiwaliśmy lepszych warunków. Ustawienia, które testowaliśmy w zeszłym tygodniu były całkiem dobre, ale dzisiaj nie byliśmy w stanie ich odtworzyć z uwagi na panujące na torze warunki. Czasami samochód był podsterowny, a czasami nadsterowny, więc trudno było jechać. Testowaliśmy różne rzeczy, i na pewno poprawimy samochód w dalszej części weekendu”.

Giancarlo Fisichella (P15/P20): „Dzisiaj było w miarę dobrze, chociaż przyczepność nie była tak dobra, jak podczas ubiegłotygodniowych testów, a w dodatku rano padał deszcz, tak więc było jeszcze gorzej. Nadal musimy popracować nad balansem, ponieważ nie był stały i czasem trudno było jechać, ale mamy jutro jeszcze jeden trening. W Silverstone straciliśmy mało do Q2, tak więc tutaj znowu będziemy próbowali wyjść z Q1”.

Mike Gascoyne, szef techniczny: „To był produktywny dzień w przypadku obydwu samochodów. Była na pewno mniejsza przyczepność niż podczas testów, ale mokry tor rano pozwolił nam przynajmniej uzyskać dobry balans na deszczowych oponach. Ogólnie był to normalny program, bez specjalnych problemów. Samochód wydaje się mieć stałe osiągi na długich przejazdach, ale potrzebujemy lepszego tempa na jednym okrążeniu”.

(Spider)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartek14830, 18.07.2008 17:05[!]
No to powodzenia z tymi danymi
Anderis, 18.07.2008 18:56 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Chyba pojawił się błąd w wypowiedzi Fisico, gdyż nie sądzę, by powiedział, że spróbują wyjść z Q3.

Poprawione, dzięki.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca