F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Sinopec Chinese Grand Prix 200819 pa?dziernika
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P1): „Nie miałem zbyt dobrego pierwszego przejazdu w Q3 – pojechałem szeroko w ósmym zakręcie i wyniosło mnie na brudną stronę toru, co wyprowadziło mnie na złą linię przed dziewiątym zakrętem i pozostało mi jedynie czyszczenie opon przez resztę okrążenia. Poskładałem jednak wszystko podczas finałowej próby i było to najbliższe perfekcji okrążenie, jakie byłem w stanie zrobić. Cały nasz weekend przebiegał dobrze, naprawdę czuję wsparcie zespołu oraz rodziny i damy z siebie wszystko w jutrzejszym wyścigu”.

Heikki Kovalainen (P5): „Q1 oraz Q2 przebiegły dla mnie bardzo udanie i rozpocząłem Q3 w bardzo optymistycznym nastroju. Niestety na moim ostatnim przejeździe moje opony nie dostarczyły mi oczekiwanego poziomu przyczepności. Szkoda, bo miałem nadzieję na lepszą pozycję na starcie niż piątą. Ciągle jestem zadowolony z postępu, jaki wykonaliśmy od wczoraj, zwłaszcza z balansem i jestem pewien, że jutro będę jeszcze bardziej konkurencyjny ”.

(Lukas)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen (P2): „W końcu, wszystko ułożyło się dla mnie dobrze podczas kwalifikacji. Jest zbyt późno na tytuł, ale zdecydowanie wynieśliśmy lekcję, która będzie przydatna w następnym roku. Cały weekend miałem trudności z ustawieniem bolidu, jednak później cała nasza praca została wynagrodzona w Q3, kiedy samochód był dobry. Z pewnością, odkładając na bok ilość paliwa w baku, ciężko byłoby nam pokonać McLarena, jednak jesteśmy zadowoleni z ogólnego wyniku zespołu. Jak zwykle możemy liczyć na lepsze tempo podczas wyścigu niż w kwalifikacjach, więc spoglądamy na jutrzejszy wyścig z optymizmem, mając na uwadze obydwa tytuły mistrzowskie. Pogoda może być bardzo zmienna, musimy więc być gotowi na każdą ewentualność”.

Felipe Massa (P3): „Nie mogę zaprzeczyć, że jestem trochę rozczarowany kwalifikacjami: start z przodu stawki zawsze jest ważny, nawet jeśli wyścig jest długi, jednak zrobię wszystko, by osiągnąć dobry rezultat. Dziś ciężko było znaleźć dobry balans samochodu, zwłaszcza podczas Q3. Jutro sprawy mogą potoczyć się inaczej, gdyż nasz samochód pokazał już, że jest szybki na długich dystansach. Musimy zaatakować, aby odrobić pozycje i sądzę, że wybraliśmy dobrą strategię. Oczywiście nasi rywale pojechali dobrze i będą bardzo konkurencyjni – miejmy nadzieję, że będziemy bardziej konkurencyjni od nich!”

Stefano Domenicali, szef zespołu: „Ogólnie jest to dobry wynik. Obydwaj nasi kierowcy znajdują się w pierwszych dwóch rzędach, więc mamy szansę na wykorzystanie sytuacji w jutrzejszym wyścigu. Mamy oczywiście na uwadze fakt, że przed nami jest zawodnik, który był silny przez cały weekend. Jutrzejszy wyścig będzie bardzo długi i są pewne obawy co do pogody. Ryzykuję powtarzanie się, ale najważniejszymi elementami składającymi się na dobry rezultat będą jak zwykle: przede wszystkim niezawodność, następnie opony, praca naszego zespołu i kierowców, strategia i osiągi bolidu. Jeśli te wszystkie elementy pokażą się ze swojej najlepszej strony, jesteśmy w stanie wygrać”.

(deeze)
 
ING Renault F1 Team

Fernando Alonso (P4): „Jestem bardzo zadowolony z mojej sesji kwalifikacyjnej. Mieliśmy kilka problemów z balansem bolidu dziś rano, ale wszystko poszło dobrze po południu, a bolid prowadził się dużo łatwiej. Wiem, że będzie ciężko walczyć o zwycięstwo w jutrzejszym wyścigu, ale moja pozycja startowa oznacza, że mogę mieć nadzieję na dobry wyścig i będę korzystał z każdej szansy, aby przesunąć się do przodu”.

Nelson Piquet (P11 – P10 po karze dla Webbera): „Bardzo frustrujące jest to, że znów nie udało mi się dostać do Q3 tylko przy 0,007 sekundy straty, ponieważ bardzo chciałem dostać się do ostatniej części kwalifikacji. Będziemy pracować z inżynierami dziś wieczorem i mam nadzieję na dobry wyścig jutro. Zrobię wszystko, co w mojej mocy”.

Pat Symonds, szef działu inżynierii: „Dziś rano było bardzo ciężko, ale nie tylko dla nas, jako że przyczepność dla wszystkich bolidów wydawała się bardzo niska. Nie zrobiliśmy zbyt dużych poprawek na popołudnie, ale tor wydawał się pasować naszemu bolidowi. Tylko 0,007 sekundy dałoby Nelsonowi miejsce w Q3, ale pozycja startowa Fernando wygląda bardzo dobrze przed jutrzejszym wyścigiem”.

(Igor Szmidt)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastian Vettel (P8 – P6 po karze dla Webbera i Heidfelda): „Wczorajszy dzień był ciężki, a także dzisiejsza poranna sesja, ale przed kwalifikacjami uczyniliśmy kilka poprawek, które nam pomogły. Możemy być bardzo zadowoleni z dzisiejszego rezultatu – nie sądzę, abym mógł pojechać lepiej, mamy też lepszą pozycję niż oczekiwaliśmy. Myślę, że jutro w wyścigu ciężko będzie dogonić chłopaków z przodu, więc będę jechał swój własny wyścig. Zrobię wszystko, aby dojechać do mety, a potem zobaczymy, co osiągnęliśmy”.

Sebastien Bourdais (P10 – P8 po karze dla Webbera i Heidfelda): „Byłem bardzo zadowolony z dostania się do Q3, ale potem w ostatniej części było bardzo ciężko, bo nie miałem już nowego kompletu bardziej miękkich opon. Jestem bardzo zadowolony z tego wyniku. Myślę, że mamy dobre szanse na dobry wyścig, jako że mamy sensowną strategię”.

Giorgio Ascanelli, dyrektor techniczny: „Bourdais jeździł bardzo solidnie przez cały weekend, wykonując dobrą robotę. Z Vettelem mieliśmy jednak problemy podczas wszystkich treningów, więc spróbowaliśmy innych ustawień bolidu przed kwalifikacjami, jako że był wyraźnie niezadowolony. Jestem teraz bardzo zadowolony z wyniku, jaki te zmiany przyniosły. To było imponujące”.

(Igor Szmidt)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli (P9 – P7 po karze dla Webbera i Heidfelda): „Dzisiejsza sesja kwalifikacyjna była bardzo trudna. Liczyliśmy na nieco więcej, po zaprezentowaniu wczoraj i dziś rano dobrych osiągów. Niestety dziś po południu coś musiało się zmienić na torze. Opony ślizgały się bardziej i straciliśmy trochę przyczepności, co było cokolwiek dziwne. Jeśli chodzi o jutrzejszy dzień to zobaczymy, co będzie. Nasze tempo wyścigowe zdaje się być niezłe, jeśli weźmiemy pod uwagę wyniki z treningów, ale pogoda może spłatać jutro figla. Jak zwykle będziemy liczyć na ciepły i suchy wyścig, ponieważ łatwiej nam utrzymać wtedy opony w dobrej kondycji. Nie muszę oczywiście dodawać, że będziemy robić wszystko, aby zdobyć jak najwięcej punktów”.

Timo Glock (P13 – P12 po karze dla Webbera): „To jest od początku trudny weekend dla mnie, a dziś po południu było szczególnie ciężko podczas sesji kwalifikacyjnej. Przez cały weekend mieliśmy problem ze znalezieniem właściwego balansu auta. Pierwsze dwa przejazdy w kwalifikacjach były całkiem dobre, tak więc poczyniliśmy chyba pewne postępy od wczoraj, ale miałem ogromne kłopoty z wyciągnięciem czegokolwiek z miękkich opon i nie byłem w stanie jechać na nich dość szybko. Ruch na torze nie był duży, ale auto zachowywało się inaczej na każdym okrążeniu i ciężko było odpowiednio je wyczuć. Tak więc ciężko było znaleźć właściwe ustawienia auta przez cały weekend, ale postaramy się odzyskać kila pozycji podczas jutrzejszego wyścigu”.

Pascal Vasselon, szef techniczny ds. nadwozia: „Wyniki sesji są dla nas rozczarowaniem, biorąc pod uwagę nasze oczekiwania. Sesja treningowa przebiegła dobrze, zwłaszcza dla Jarno. Timo musiał włożyć więcej wysiłku, ale wydawało się, że w Q1 osiągnął właściwy poziom. Niestety w Q2 i Q3 sprawy poszły źle. Biorąc pod uwagę czasy w poszczególnych sektorach, Timo mógł się zakwalifikować do Q3, ale nie złożył w całość dobrych czasów sektorów na jednym okrążeniu. Jarno z trudem zakwalifikował się do Q3. Trudno w tej chwili powiedzieć więcej, musimy sprawdzić co się wydarzyło. W pewnych punktach wypadliśmy bardzo słabo w sektorach, co trudno na razie wyjaśnić – będziemy musieli popracować nad tym w nocy. Przynajmniej sprawa z oponami jest stosunkowo jasna teraz. Oczywiste było, jakich opon użyć na kwalifikacje, i jakie będą najlepsze w wyścigu”.

(MDK)
 
BMW Sauber F1 Team

Nick Heidfeld (P6 – P9 po karze za spowolnienie Coultharda): „Myślę, że to był najlepszy rezultat, jaki mogłem dzisiaj osiągnąć i jestem zadowolony z utrzymania od trzech grand prix pozytywnego trendu w kwalifikacjach. Przykro mi z powodu Roberta. Najwyraźniej miał tutaj trudności i jego pozycja na starcie redukuje jego szanse na mistrzostwo, ale z pewnością do końca się nie poddamy”.

Robert Kubica (P12 – P11 po karze dla Webbera): „Przez cały weekend mieliśmy problemy z balansem bolidu. Samochód był bardzo podsterowny. Na kwalifikacje znowu wprowadziliśmy pewne zmiany, aby poprawić tę sytuację, ale zrobiło się jeszcze gorzej. Byliśmy po prostu zbyt wolni. Od rozpoczęcia kwalifikacji obowiązuje zasada parku zamkniętego, więc po Q1 nie mogliśmy prawie nic poprawić. W zasadzie wszystko, co możemy zrobić, to zmienić ciśnienie w oponach oraz pochylenie przedniego skrzydła. To zrobiliśmy i samochód prowadził się trochę lepiej, ale pracując tylko przy przednim skrzydle nie poprawisz mocno ustawień. Ogólnie samochód był po prostu zbyt trudny w prowadzeniu i za wolny. To będzie trudny wyścig. W tej sytuacji mam nadzieję, że będzie padało. Musimy jutro zrobić wszystko, aby upewnić się, że zminimalizujemy straty. Najgorsze jest to, że nie czuję się dobrze w tym samochodzie. Mam problemy, kiedy próbuję naciskać”.

Willy Rampf, dyrektor techniczny: „To nie był oczywiście rezultat, jakiego oczekiwaliśmy. W przypadku Roberta nie byliśmy w stanie zamienić dobrego rezultatu z trzeciej sesji treningowej na dobry wynik w kwalifikacjach, co oznaczało, że był niezadowolony z balansu samochodu i uplasował się dopiero na 12 pozycji. Nick wykonał dobrą robotę i zakwalifikował się na takiej pozycji, jakiej od niego oczekiwaliśmy”.

(F1.PL, Maraz)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg (P15 – P14 po karze dla Webbera): „To bardzo rozczarowujące, startować podobnie jak w Japonii z 15 pozycji. Dałem z siebie wszystko i wycinałem z bolidu maksimum, ale niestety dzisiaj to nie wystarczyło. W konsekwencji jutrzejszy wyścig będzie trudny z powodu startu z tyłu. Jutro może popadać i jeśli tak się stanie, to może to pomóc nam w uzyskaniu lepszego wyniku. Będziemy robić co w naszej mocy, aby mieć jutro lepsze osiągi”.

Kazuki Nakajima (P17): „Wiedziałem, że będą to dość trudne kwalifikacje po doświadczeniach z porannego treningu. Było parę miejsc na torze, gdzie naprawdę musiałem się poprawić, ale nie zdołałem wykonać żadnego postępu w czasie kwalifikacji. Oczywiście wynik jest nie taki, jak bym chciał, ale myślę, że muszę się jeszcze bardziej postarać, aby poprawić się w wyścigu”.

Rod Nelson, szef operacyjny na torach: „Naturalnie były to kwalifikacje poniżej naszych oczekiwań. Tor pokazał główne braki naszego bolidu, które poprawiliśmy trochę, ale nie wyeliminowaliśmy ich całkiem. Jesteśmy wolni w drugim sektorze, który składa się z szybkich zakrętów, więc biorąc to pod uwagę, uzyskaliśmy maksimum w tych okolicznościach. Jeśli chodzi o jutro, prognoza pogody jest dość zmienna i jest szansa na deszcz, który może zamieszać w stawce”.

(Lukas)
 
Red Bull Racing

David Coulthard (P16 – P15 po karze dla Webbera): „Jestem bardzo zawiedziony z powodu tego, co zrobił Nick Heidfeld pod koniec Q1 na moim ostatnim okrążeniu. Wszystkie bolidy czekały na swoją kolejkę i robiły sobie miejsce na ostatnim zakręcie, gdy nagle Nick wyprzedził mnie od wewnętrznej dokładnie w momencie, gdy miałem zaczynać swoje szybkie kółko. On nie zrobiłby szybszego okrążenia na twardszych oponach, jako że był na brudnej stronie toru, więc nic nie zyskał na tym manewrze – a i tak wrócił do boksów przed ukończeniem tego okrążenia! Wiedział, że jest już w czołowej dziesiątce, więc dla mnie było to bardzo niesportowe zachowanie, ponieważ wszystko co zrobił, to zepsuł moje okrążenie – nie miał zamiaru wykręcić lepszego czasu”.

Mark Webber (P6 – P16 po karze za wymianę silnika): „Niestety kara za wymianę silnika przesuwa mnie o pięć rzędów do tyłu – a i tak jest zwykle ciężko przy tak zrównanej stawce. Na torze Fuji miałem szansę na poprawę kilku pozycji podczas wyścigu, ponieważ łatwiej się tam wyprzedza, ale tutaj są naprawdę szybkie zakręty, które utrudniają sprawę. Miejmy nadzieję, że jutro spadnie deszcz”.

(Igor Szmidt)
 
Honda Racing F1 Team

Rubens Barrichello (P14 – P13 po karze dla Webbera): „To było naprawdę dobre okrążenie, które dało mi dziś awans do Q2. Miałem wolne okrążenie wyjazdowe, ponieważ wszyscy zjeżdżali już do boksu i martwiłem się o słabą przyczepność, wiec był to dobry wynik. Później przejechałem prawdopodobnie moje najlepsze okracznie na tym torze, uzyskując czas 1:36,079 poprzez wyciągnięcie z samochodu wszystko, co się dało. Nie sądzę, żebyśmy mogli zrobić coś ponad to. Jestem zadowolony z naszych dzisiejszych wyników, szczególnie po trudnych wczorajszych treningach. Możemy więc być usatysfakcjonowani nasza pozycją startową do jutrzejszego wyścigu”.

Jenson Button (P18): „Byłem zadowolony z balansu po dzisiejszych porannych treningach, jednak niestety samochód nie słuchał nas w kwalifikacjach. Nie byliśmy w stanie znaleźć dobrego balansu po południu, miałem bardzo mało przyczepności na przedniej osi przy użyciu twardej mieszanki i problemy z trakcją na wyjściach z zakrętów. Musimy zobaczyć, dlaczego tak się stało i dlaczego nie byliśmy w stanie wyciągnąć wszystkiego z samochodu. Jutro będzie ciężki wyścig”.

(Paweł Zając)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P19): „W kwalifikacjach zmienił się znacznie balans auta. Zwykle od razu znajdowałem przyczepność, ale tym razem była niższa i podczas hamowania było dużo nadsterowności. Tylne koła się blokowały i wszędzie była zła trakcja, co znacznie utrudniało zrobienie dobrego okrążenia. Wykonałem trzy kółka i choć wszystkie były w porządku, to jednak myślę, że byłoby nas stać na więcej, gdyby nie trudne prowadzanie auta na tym torze. Mamy lepsze tempo wyścigowe, więc jutro powinniśmy się poprawić”.

Giancarlo Fisichella (P20): „Nie jestem dzisiaj zbyt zadowolony, ponieważ znowu zmagaliśmy się z balansem auta i na moim ostatnim kółku nie mogłem się poprawić. Miałem dużą nadsterowność w drugim sektorze i straciłem 0,4 sekundy, a potem jeszcze w ósmym zakręcie straciłem trochę czasu, więc nie mogłem pojechać szybciej. Szkoda, bo mogliśmy zająć wyższe miejsce, ale wiemy, że w warunkach wyścigu możemy trzymać się blisko innych, więc musimy zadbać o dobrą strategię na jutro”.

Mike Gascoyne, szef techniczny: „Myślę, że już od wczoraj wiedzieliśmy, że kwalifikacje będą trudne. Zmagaliśmy się zmuszeniem opony do właściwej pracy i w kwalifikacjach obydwaj kierowcy nie mieli dobrej przyczepności. Wiemy, że nasze tempo wyścigowe jest zawsze lepsze, więc jutro możemy być bardziej konkurencyjni”.

(Spider)

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
82TOMMY82, 18.10.2008 14:54[!]
Ci tu o mistrzostwie gadaja (BMW) a tymczasem Raikkonen p2, Kubica p12 (bez Webbera, na swojej czystej predkosci) - cud bedzie jak obronia 3 miejsce dla Kubicy...

huckleberry - nie ze stylem jazdy Roberta, ktory nie za bardzo umie jeszcze o opony zadbac IMHO...na 2 pity ma praktycznie w kazdym wyscigu problem z ogumieniem, a co dopiero na jeden....jakos tego nie widze :/
Easyrider, 18.10.2008 14:58[!]
Robert chyba pierwszyraz mówi "liczę na deszcz" zamiast: "jest mi to obojętne".
Maraz, 18.10.2008 15:32[!]
To może zdradzać, że ma ustawienia na deszcz...
Easyrider, 18.10.2008 15:47[!]
Albo uważa, że nie da rady na sucho jutro nic wyciągnąć z beemki
Falarek, 18.10.2008 15:48[!]
Jeśli ma ustawienia na deszcz i wystartuje cysterną to jutro może być katastrofa bo z tego co widzę na stronie z pogodą szanse na deszcz są minimalne.
szopek, 18.10.2008 15:50[!]
A Hamilton ma na pewno ustawienia na suchy tor (nie wiem czy ktoś to już napisał,bo dopiero usiadłem przed komp.) ale jeśli bedzie padać to sie chłopak zdziwi............
krecik705, 18.10.2008 16:02[!]
Tak mówicie, że Kubica ma problem ze względu na wzrost. A spójrzmy na Marka Webbera: wzrost taki sam, a jest nawet o 1kg cięższy (wg strony). Słowa Coultharda o Heidfeldzie: "Wiedział, że jest już w czołowej dziesiątce, więc dla mnie było to bardzo niesportowe zachowanie, ponieważ wszystko co zrobił, to zepsuł moje okrążenie – nie miał zamiaru wykręcić lepszego czasu” nie wydają mi się do końca prawdziwe (czyt. słuszne) , ale mogę się mylić...
sebas, 18.10.2008 17:56[!]
Ludzie tragedia!!! Nie będę mógł obejrzeć jutro wyścigu!!! Pomóżcie! Gdzie są jakieś powtórki, najlepiej póżnym wieczorem???
dmaot malach, 18.10.2008 20:00[!]
spokojnie, świat się nie kończy ;) Na głównej masz napisane, że niemiecki D:SF ma retransmisję o 18, dużo reklam i trochę skrócona relacja ale w zamian analiza startu i niektórych newralgicznych punktów wyścigu.
kyniu1975, 18.10.2008 21:33[!]
nie wiem co powiedzieć o dzisiejszym dniu Robsona...liczmy na cud (powtórka Monzy). Jedno zaczyna byc regułą. Ilekroć jest mowa o szansach i walce roberta o coś dużego...wszystko w BMW siada potem...patrze Kanada i jego prośba o 100% suportencję. Nie wierzę, że ludzie z Reichu sa w stanie ulepszając bolid go przypadkowo skiepścic.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca