F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Grand Prix de France 200822 czerwca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,377 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,377 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,035 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
ING Renault F1 Team

Fernando Alonso (P6/P1): „Pod koniec pierwszego treningu mieliśmy drobne problemy z silnikiem, jednak nasi mechanicy wykonali kawał dobrej roboty, dzięki czemu byliśmy w stanie kontynuować nasz program podczas popołudniowej sesji. Wypróbowaliśmy kilka nowych elementów, które mieliśmy ze sobą już podczas testów w Barcelonie. Wszystko poszło dobrze i zrealizowaliśmy nasz program. W perspektywie nadchodzących kwalifikacji myślę, że nasze tempo jest zachęcające”.

Nelson Piquet (P11/P9): „Dzień minął dobrze. Byliśmy w stanie wykonać naprawdę dużo okrążeń, dzięki czemu zdobyliśmy naprawdę dużo danych, które – mam nadzieję – pozwolą nam kontynuować poprawę. Wciąż musimy jednak dokonać kilku poprawek, by polepszyć zachowanie się auta, jednak jestem zadowolony po pierwszym dniu. To był dobry początek weekendu”.

Pat Symonds, szef działu inżynierii: „Dziś rano mieliśmy problem z silnikiem, jednak pojawił się on dopiero pod koniec sesji i nie wpłynął za bardzo na nasz program. Większość czasu spędziliśmy dziś na sprawdzaniu różnych ustawień na wyścig i mimo, iż naprawdę miło jest zobaczyć swój samochód na szczycie tabeli, jesteśmy pewni, że nie odwzorowuje to naszego prawdziwego poziomu. Ostatecznie obaj nasi kierowcy wykonali zaplanowane programy i zebraliśmy sporo użytecznych danych. To dobry fundament na resztę weekendu”.

(Qnik)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Felipe Massa (P1/P2): „To był dobry dzień, pomijając niewielki ból szyi, który pojawił się dzisiejszego poranka – z tego względu nie podejmowałem ryzyka i unikałem zbyt długich przejazdów. Skoncentrowałem się na ustawieniu auta, pracując z obydwoma typami opon. Na bardziej miękkich oponach trochę trudniej jest znaleźć właściwy balans, jednak musimy brać pod uwagę fakt, że dziś, jak to zwykle bywa w piątki, tor jest nadal brudny. Każdy miał problemy z ziarnieniem przednich opon, jednak jutro sytuacja powinna się poprawić. Musimy przeanalizować wszystkie zebrane dane, aby dobrze przygotować się na kwalifikacje i wyścig”.

Kimi Raikkonen (P4/P3): „Jestem zadowolony z tego, jak potoczyły się obydwie sesje treningowe. Przebrnęliśmy przez naszą stałą listę zadań na piątek, pracując głównie w kierunku wyścigu. Oczywiście nie wiemy, ile paliwa mieli na pokładzie nasi najbliżsi rywale, jednak wydaje mi się, że jesteśmy bardzo konkurencyjni. Może nie udało mi się wyciągnąć maksimum na pierwszym okrążeniu, jednak jestem zadowolony z balansu samochodu. Wypróbowaliśmy też nowy system związany z samochodem bezpieczeństwa i sądzę, że jest to dobre rozwiązanie, ponieważ stawia wszystkich w takiej samej sytuacji i w ten sposób nie zostaniesz ukarany przez pechowe okoliczności”.

Luca Baldisserri, dyrektor sportowy: „Ponieważ Felipe dzisiejszego poranka narzekał na obolałą szyję, zmodyfikowaliśmy lekko programy treningów obydwu kierowców. Brazylijczyk skoncentrował się na ustaleniu najlepszych ustawień samochodu, a Kimi miał za zadanie sprawdzić zachowanie obydwu rodzajów opon Bridgestone, jakie mamy do dyspozycji na tym torze. Jesteśmy zadowoleni z wykonanej dziś pracy – F2008 wydaje się sprawować dobrze na tym torze i to oznacza, że możemy być względnie pewni siebie”.

(deeze)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P2/P4): „Zrobiliśmy dziś rano duży postęp, dobrze dostrajając bolid do toru. Niestety dziś po południu miałem niebezpieczny moment, gdy pojechałem w trzecim zakręcie zbyt szeroko i wypadłem na żwir. Skróciło to trochę moją jazdę, jednak obyło się bez większych uszkodzeń i nasz program treningowy został tylko nieznacznie zakłócony. Pod koniec sesji testowaliśmy nowe zasady neutralizacji, które wymagają jednak jeszcze dopracowania. Dzisiejszy dzień pokazał jednak, że jesteśmy dość szybcy”.

Heikki Kovalainen (P3/P7): „Zawsze lubiłem ten tor. Ostre zakręty i szybkie szykany odpowiadają mojemu stylowi jazdy i czułem się dziś tutaj jak w domu. To był dla nas stosukowo bezproblemowy dzień. Pracowaliśmy nad ustawieniami oraz porównywaliśmy opony. Jestem zadowolony z balansu bolidu, tak w wolnych, jak i szybkich zakrętach. Czekam już z niecierpliwością na jutro”.

Ron Dennis, szef zespołu: „Heikki miał bezproblemowy dzień, jednak program Lewisa został nieco zakłócony. Kilka razy wypadał z toru i raz uszkodził nos bolidu. Dzisiejszy dzień był jednak bardzo konstruktywny. Skupiliśmy się na ustawieniach na wyścig, a obaj nasi kierowcy byli zadowoleni z samochodów. Wyglądamy na dość szybkich”.

(Qnik)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P5/P6): „To był dość trudny piątek i straciliśmy trochę czasu przeznaczonego na jazdę w drugiej sesji treningowej ze względu na problemy techniczne. Balans samochodu był trochę dziwny i z tego powodu auto było dość trudne w prowadzeniu. Teraz musimy przeanalizować dane i zobaczyć, co możemy poprawić na jutro”.

Nick Heidfeld (P9/P8): „Jest zbyt wcześnie aby powiedzieć, jak będziemy się tutaj spisywali, ale moje dzisiejsze treningi były bezproblemowe. Zrobiliśmy to wszystko, co zwykle robimy w piątek, wliczając w to porównywanie i sprawdzanie opon. W samej końcówce drugiej sesji samochód uderzył dość mocno o tor na wyjściu z trzeciego zakrętu i przejechałem po krawężnikach. Mogłem wyczuć, że coś się obluzowało z tyłu samochodu i wróciłem minutę czy dwie przed końcem sesji do boksów”.

Willy Rampf, dyrektor techniczny: „Dzisiaj wykonaliśmy typowy program przygotowawczy do wyścigu i skoncentrowaliśmy się głównie na porównywaniu opon. Ponadto dokonaliśmy pewnych zmian w ustawieniach i teraz przeanalizujemy zgromadzone dane. Na początku drugiej sesji Robert miał w swoim samochodzie problem z zapłonem silnika, który rozwiązaliśmy wymieniając elektroniczny komponent. Kosztowało nas to trochę czasu, ale mimo to byliśmy w stanie wykonać cały program. Robert nie jest jeszcze zadowolony z ustawień, ale myślę, że mamy dobrą podstawę na resztę weekendu”.

(Maraz)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastian Vettel (P8/P5): „Jestem bardzo zadowolony z pracy, jaką dziś wykonaliśmy. Miałem dobrą formę od samego początku porannej sesji i dokonaliśmy zmian, które poprawiły osiągi bolidu. Piąte miejsce wygląda bardzo dobrze, choć nigdy nie wiadomo, z jakim obciążeniem paliwa jechali inni, ale to lepiej niż być dwudziestym! Nowy pakiet aero jest sporym krokiem naprzód i powinien pokazać swoje atuty na tym torze z wieloma szybkimi zakrętami i szybkimi zmianami kierunku jazdy”.

Sebastien Bourdais (P16/P13): „Przyjemnie jest wziąć udział w moim pierwszym domowym Grand Prix oraz być blisko fanów. Mam dodatkowo wiele pozytywnych wspomnień związanych z tym torem. Źle zacząłem dzisiejszy dzień, mając rano problemy ze znalezieniem odpowiedniego balansu samochodu. Nowe pakiet aero mówi same za siebie, gdyż wydaje się, że jesteśmy trochę bardziej konkurencyjni, ale będziemy musieli poczekać do kwalifikacji, aby zobaczyć prawdziwy obraz sytuacji. Dziś nie miałem tego samego programu co Sebastian, a gdy wcześniej byliśmy na tym samym komplecie opon, nasze czasy były dość podobne. Dzień zaczął się dość słabo, ale zakończył nienajgorzej”.

(Igor Szmidt)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli (P7/P12): „Wykonaliśmy dziś masę pracy nad ustawieniami i oponami, a samochód spisywał się dobrze. Było bardzo ciepło, więc warunki na torze sporo się zmieniały podczas trwania obu sesji. Musimy wciąż poprawić kilka niedociągnięć w ustawieniach, by poprawić przyczepność samochodu, która jest tu tak ważna. Nawierzchnia toru jest tu bardzo ciemna, przez co pod wpływem słońca nagrzewa się bardzo szybko i gwałtownie może stać się bardzo mało przyczepna. Trzeba temu zapobiec i znaleźć optymalny balans na wyścig. Toyota była tu zawsze konkurencyjna i wierzę, że stać nas w ten weekend na dobry występ”.

Timo Glock (P10/P15): „Miałem trudny początek weekendu. Opony nie chcą po prostu ze mną współpracować, przez co samochód jest trudny w prowadzeniu. Nie mogę doprowadzić opon do optymalnej temperatury przed pierwszym okrążeniem, więc nie mogę walczyć o dobry czas, a potem pojawia się ogromny graining i następuje duży spadek osiągów. Mamy więc sporo pracy do wykonania, jednak wciąż jestem pełen nadziei. Po dobrym występie w Montrealu mieliśmy udane testy w Barcelonie, podczas których zebraliśmy wiele danych potrzebnych do usprawnienia samochodu, tak w kwestii mechanicznej, jak i aerodynamicznej. Musimy przekonać się, jak duże postępy wykonały inne zespoły i mam nadzieję, że uda nam się zdobyć punkty”.

Dieter Gass, główny inżynier ds. wyścigów i testów: „Przebrnęliśmy przez nasz cały program bez większych problemów, więc można powiedzieć, że był to dla nas produktywny dzień. Skupiliśmy się dziś głównie na oponach i poziomie docisku, z którym chcemy wystartować do wyścigu. W drugiej sesji tor był już w naprawdę niezłej kondycji i dane zebrane na temat opon są naprawdę reprezentatywne. Jarno wykonał dobry, równy i długi przejazd podczas popołudniowej sesji, lecz wciąż musimy popracować nad ustawieniami obu bolidów. Zdobyliśmy już jednak wiele potrzebnych informacji”.

(Qnik)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg (P14/P11): „Poczyniliśmy duży postęp podczas dzisiejszych treningów, co bardzo nas satysfakcjonuje. Zrobiliśmy kilka małych zmian w bolidzie dziś rano z powodu lekkiej nadsterowności, lecz po wprowadzeniu tych modyfikacji sprawy zaczęły się lepiej układać i byliśmy dość konkurencyjni dzisiejszego popołudnia. Pod względem postępu możemy być zadowoleni. Oczywiście moja wyścigowa strategia będzie dużo ważniejsza niż zazwyczaj, więc będę musiał pojechać bardzo dobrze w jutrzejszych kwalifikacjach”.

Kazuki Nakajima (P17/P14): „Był to dość ciężki dzień dla mnie. Mieliśmy problemy z poziomem przyczepności, lecz wypróbowaliśmy wiele ustawień, aby zniwelować problem i ostatecznie pod koniec sesji zaczęło się nam układać. Myślę, że warunki na torze będą jutro lepsze, więc mam nadzieję na dobre kwalifikacje”.

(Igor Szmidt)
 
Red Bull Racing

David Coulthard (P12/P10): „Na początku sesji mieliśmy trochę grainingu, jednak sprawy poprawiły się z czasem, gdy tor stał się bardziej nagumowany. To były dla nas normalne piątkowe treningi. Udało nam się wykonać cały program, a teraz przeanalizujemy dane by wiedzieć, co możemy poprawić na jutro”.

Mark Webber (P13/P16): „To nie był jeden z naszych najlepszych piątków. Dobrze, że nie była to sobota. Mamy więc szansę popracować w nocy nad wszystkim, by zrozumieć w jaki sposób wykrzesać z samochodu lepsze osiągi. Po zachęcających testach w Barcelonie nagle nie wiemy co zrobić, aby samochód dobrze się prowadził. Czeka nas więc nocna praca nad przygotowaniem lepszych ustawień samochodu na jutrzejsze kwalifikacje”.

(Qnik)
 
Force India Formula One Team

Giancarlo Fisichella (P19/P18): „Wykonaliśmy zaplanowany na dziś program i uczyniliśmy pewien krok naprzód, jednak mimo to nadal jesteśmy stosunkowo daleko od innych i mamy jeszcze trochę pracy do wykonania. Przyczepność był dość mała w obu sesjach i mieliśmy podsterowny samochód w szybkich zakrętach. Porównywaliśmy też opony i bardziej miękka mieszanka pracuje dobrze, ale to nadal będzie trudny weekend”.

Adrian Sutil (P20/P20): „Ogólnie nie był to zbyt udany dzień, bowiem mieliśmy dzisiaj kilka małych problemów technicznych. Główny problem dotyczył hamulców, a potem opon zaczęły się przegrzewać. Zmagałem się z podsterownością i rano straciłem sporą część sesji. Po południu tor był wolniejszy, ponieważ temperatura wzrosła i trudno było znowu zmusić opony, aby dobrze pracowały. Znaleźliśmy jednak przyczynę problemu i możemy go rozwiązać przed jutrem”.

Mike Gascoyne, szef techniczny: „To był dość typowy pierwszy dzień, podczas którego wykonaliśmy nasz normalny program, pracując nad ustawieniami i sprawdzając opony. Adrian walczył przez cały dzień z samochodem podczas hamowania, więc musimy nad tym jutro popracować. Mimo to zdołaliśmy wykonać nasz cały program bez większych problemów. Kwestia wyboru opon jest dość oczywista i mamy wypracowane dobre ustawienia, więc był to dla nas w miarę udany dzień”.

(Spider)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gerlach, 20.06.2008 17:43[!]
Ciekawe czy Rampf mówił coś o przebiegu treningu Heidfelda czy podświadomie skupił się jedynie na kłopotach Roberta :)
jasiu, 20.06.2008 19:31[!]
@ HAM

"Pod koniec sesji testowaliśmy nowe zasady neutralizacji, które wymagają jednak jeszcze dopracowania."

czyzby za duzo przyciskow i Elvis sie pogubił?:P
tolo, 20.06.2008 20:54 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Felipe: „To był dobry dzień, pomijając niewielki bólu szyi" literówka

Ciekawy jestem bardzo formy Nelsona, może się wreszcie uspokoi? Najwyższy czas, dzisiaj było bez problemów.

Poprawione, dzięki.
Kerb, 21.06.2008 00:04[!]
"program Lewis został nieco zakłócony" - czy to jakiś nowy program do mojej pralki? Na przykład piorący spodnie z niebieskiego materiału? Na bozię, chłopaki, jak korzystacie z tłumaczy online, to potem sprawdzajcie co z tego wyszło, bo na razie wychodzi obciach na miarę gazety wybiórczej.
OttoPilotto, 21.06.2008 01:02[!]
czy w tym serwisie sa jakies nagrody za znajdywanie literowek w artykulach? czasem mam wrazenie, ze niektorzy przescigaja sie w ich znajdowaniu i sprawia im to nieopisana wrecz przyjemnosc (badz tez chca sie pochwalic swoim poziomem spostrzegawczosci)... moim zdaniem literowki takie przez duza czesc czytelnikow (szczegolnie tych czytajacych szybciej) w ogole nie sa zauwazane i nie przeszkadzaja w odbiorze artykulu, z kolei wypominanie tychze literowek (z powodu coraz wiekszej liczby owych "wypomnien") przeszkadza w czytaniu komentarzy na forum... propozycja do redakcji, moze by tak stworzyc link "zglos blad", ktory moglby znajdowac sie pod kazdym artykulem lub pod tytulem artykulu w linii ze szczegolami jego redakcji?

p.s. przepraszam "wypominajacych", jesli poczuli sie urazeni
deeze, 21.06.2008 01:17[!]
nie ma sensu z linkiem, normalnie stoi paru redaktorów na straży właśnie literówek, ale ostatnio, jak to zwykle bywa podczas sesji/końca roku - dość zajęci jesteśmy...

A tak na marginesie: wyjazd z tłumaczami online to mam rozumieć ironia? :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca