F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Grand Prix de France 200822 czerwca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,377 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,377 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,035 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Kimi Raikkonen (Ferrari) uzyskał najszybszy czas przejazdu jednego okrążenia w ostatniej części kwalifikacji na torze Magny-Cours i zapewnił sobie szesnaste pole position w karierze. Fin pokonał swojego zespołowego kolegę Felipe Massę o zaledwie 0,041 sekundy. Dla Ferrari jest to już dwusetne pole position w F1.

Drugi rząd startowy wywalczyli Fernando Alonso (Renault) i Jarno Trulli (Toyota), natomiast Robert Kubica po dość rozczarowujących kwalifikacjach dla zespołu BMW Sauber musiał zadowolić się siódmym czasem, jednak kara dla obydwu kierowców McLarena oznacza, że Polak wystartuje z piątej pozycji.

Q1

Pomimo zapowiadanych burz na sobotę, zarówno trzecia sesja treningowa, jak i kwalifikacje we Francji rozpoczęły się przy słonecznej pogodzie. Szczególnie trudne zadanie czekało Lewisa Hamiltona (McLaren) i Nico Rosberga (Williams), którzy za spowodowanie incydentu w boksach w Montrealu zostaną ukarani w niedzielę cofnięciem o 10 miejsc do tyłu w stosunku do wyniku uzyskanego podczas kwalifikacji. Jako pierwszy czas okrążenia w Q1 ustanowił Sebastien Bourdais (Toro Rosso), wykręcając 1:17,101. W chwilę później szybciej od Francuza pojechali Timo Glock (Toyota) i Sebastian Vettel (Toro Rosso) – ten ostatni ustanowił czas 1:16,303.

Z czołówki jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Massa, plasując się od razu na pierwszej pozycji z czasem 1:16,107. W chwilę później tuż za Brazylijczykiem znalazł się jego zespołowy partner Raikkonen, wykręcając 1:16,136. Massa przejechał w sumie trzy okrążenia pomiarowe na twardszych oponach – drugie okazało się wolniejsze, jednak na trzecim poprawił się na 1:15,830. Raikkonen także przejechał kilka kółek i na ostatnim wykręcił 1:15,755. Kierowców Ferrari zdołał jednak pokonać Lewis Hamilton (McLaren), który już na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał czas 1:15,634.

Tymczasem okazało się, że Raikkonen na swoim najszybszym okrążeniu wyjechał w pewnym momencie wszystkimi czterema kołami poza tor i zespół Ferrari obawiając się anulowania tego czasu zaczął zastanawiać się nad ewentualnym wysłaniem Raikkonena ponownie na tor w Q1. Za Hamiltonem, Raikkonenem i Massą na czwartej pozycji znalazł się Alonso, pokonując o mniej niż 0,05 sekundy Kovalainena. Tymczasem Robert Kubica (BMW Sauber) po pierwszym przejeździe zajmował zaledwie dziewiąte miejsce (1:16,032). Jeszcze gorzej wyglądała sytuacja Nicka Heidfelda, który zajmował 18 miejsce!

Raikkonen istotnie powrócił pod koniec Q1 na tor, ale to samo uczynił także Massa i w istocie wszyscy pozostali kierowcy oprócz Hamiltona. Massa i Raikkonen zdołali poprawić swoje czasy i przeskoczyli Hamiltona (czas Massy wyniósł 1:15,024). Tymczasem Kubica zdołał w końcu uzyskać przyzwoity czas (1:15,687), plasując się na czwartej pozycji. W chwilę później szybciej od Polaka pojechał Trulli, wskakując na trzecie miejsce (1:15,521). Heidfeld ostatecznie zdołał zapewnić sobie awans do Q2, wykręcając na bardziej miękkich oponach czas 1:16,006. Wyglądało jednak na to, że Niemiec będzie miał duże trudności z awansem do Q3. Na Q1 udział w kwalifikacjach zakończyli tymczasem kierowcy z zespołów Force India i Honda Racing, a także Kazuki Nakajima (Williams).

Q2

W drugiej części kwalifikacji na tor jako pierwsi wyjechali kierowcy Toro Rosso. Bourdais na bardziej miękkich oponach uzyskał czas 1:16,045, który w chwilę później poprawił Vettel, wykręcając 1:15,870. Następnie szybciej pojechali kierowcy z zespołów Toyota i Red Bull, a także Alonso, który uzyskał czas 1:15,483. Co ciekawe wyniku Hiszpana nie zdołał poprawić Hamilton, ale sztuka ta powiodła się już obydwu kierowcom Ferrari – Massa wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:15,041, pokonując Raikkonena o ponad 0,1 sekundy. Kovalainen na pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał dopiero ósmy czas, ale w chwilę później nieznacznie szybciej pojechał Kubica. Strata 0,7 sekundy do Massy nie wyglądała jednak zbyt zachęcająco.

Kierowcy Ferrari nie zdecydowali się na ponowny wyjazd na tor w Q2, mając już raczej bezpieczne dwa czołowe miejsca. Pozostali kierowcy powrócili jednak na tor. Hamilton poprawił się na 1:15,293 i awansował na trzecie miejsce. Na czwarte miejsce wskoczył Trulli, pokonując nieznacznie Alonso, a na kolejnych czterech pozycjach znaleźli się Webber, Glock, Kovalainen i Coulthard. Pierwszą dziesiątkę zamknął Kubica, z trudem awansując do Q3. Dalej nie przeszli natomiast Piquet, Heidfeld, Vettel, Bourdais i Rosberg. Tego ostatniego czeka więc start z końca stawki, biorąc pod uwagę karę obniżenia pozycji startowej o 10 miejsc.

Q3

W ostatniej części kwalifikacji jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Glock, wykręcając zaledwie 1:21,242, co było głównie wynikiem błędu w jednym z zakrętów. Na kolejnym kółku Niemiec poprawił się na 1:18,722. Tymczasem Trulli wpadł w poślizg na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym, przeszkadzając tym samym Webberowi w uzyskaniu dobrego czasu. Błędu nie uniknął też Hamilton, plasując się dopiero na siódmym miejscu po pierwszym przejeździe. Kubica wykręcił piąty czas, a tymczasem na szczycie tabeli czasowej znalazł się Raikkonen (1:16,449), pokonując Massę o 0,1 sekundy. Trzeci był Alonso, a czwarty Kovalainen.

Ostatnia, decydująca seria przejazdów nie przyniosła zmiany na pierwszych dwóch pozycjach i w istocie Raikkonen przerwał swoje ostatnie okrążenie pomiarowe, nie widząc szansy na poprawę czasu. Tymczasem Hamilton wykręcił 1:16,693 i wskoczył na trzecie miejsce, co dla niego oznaczało start z 13 pozycji. Drugi rząd startowy utworzą więc Alonso i Trulli, a za nimi na starcie do jutrzejszego wyścigu ustawią się Kubica i Webber. Tymczasem Kovalainen, który w Q3 uzyskał szósty czas, po kwalifikacjach został ukarany za spowolnienie Webbera w Q1 i do wyścigu wystartuje z 10 pozycji. Przed nim na starcie ustawią się Coulthard, Glock i Piquet, który dzięki karze dla kierowców McLarena wystartuje z dziewiątej pozycji, ale z dowolną ilością paliwa, jako że nie awansował do Q3 i może jeszcze wybrać strategię.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Francji na torze Magny-Cours
•  Przewidywana kolejność startowa do wyścigu o Grand Prix Francji

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów i kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gross, 21.06.2008 16:27[!]
Jeżeli Piquet startuje z pierwszej dziesiątki z możliwością zmiany paliwa to Hamilton startuje bez możliwości zmiany? Dobrze rozumiem?
rmn, 21.06.2008 16:48[!]
tak, juz kiedyś była o tym dyskusja:)
biela, 21.06.2008 17:49[!]
Liczy się wyłącznie pozycja wywalczona w kwalifikacjach a nie przesunięcia przy uwzględnieniu kar dla siebie czy innych kierowców. Pomyśl - przecież nie zatankują ponownie bolidów. :) Ja po cichu liczę na dobrą strategię dla Nicka i obaj kierowcy mogą zgarnąć trochę punkcików.
grissley, 22.06.2008 00:50[!]
qrde, ale beemka jechała dzisiaj wręcz tragicznie :(
Ciekawe tylko, czy to oni coś spartolili, czy może tor im wyjątkowo nie leży, czy też reszta ich tak całościowo dogoniła?

A tak btw - ktoś mógłby uświadomić Borówie, czym się różni wymowa słów "Magny Cours" z "manicure" :l
Piotr_the, 22.06.2008 11:35[!]
Czy ktoś ma dane z prędzkości maxymalnych bo albo się przewidziałem ale wydawało mi się, że Robert był bardzo wysoko co by świadczyło o poważnych zmianach w bolidzie BMW, ale raczej zupełnie chybionych??
Sanki, 22.06.2008 12:26[!]
Z tego co widziałem na treningach (mało miarodajne ale jednak :D) to Robert był koło 6-8 miejsca gdzieś 6km/h mniej od ferrari. W Qualu był wolniejszy o 4-6km/h anizeli na 3 treningu i był bardzo blisko do Maka Kovalainena.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca