F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 200913 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P1): „To była bardzo zacięta sesja. Samochód prowadził się bardzo dobrze i byłem w stanie złożyć świetne okrążenie w całość. Miałem tylko jedną próbę, by zdobyć pole position – i jest to najbardziej radosne i ekscytujące uczucie, jakiego może doświadczyć kierowca wyścigowy. Nie przewidywaliśmy być tak szybcy przed weekendem, ale jestem teraz na najlepszym pozycji, by jak najlepiej wykorzystać start i czysto wyjść z pierwszego zakrętu. Fantastycznie jest mieć Adriana startującego obok mnie i obaj chcemy czystego startu, by móc nacieszyć się grand prix”.

Heikki Kovalainen (P4): „Pole position byłoby lepsze, ale jestem zadowolony z mojej pozycji. Jutro zobaczymy, z jaką strategią jadą wszyscy: myślę, że będziemy mocni. Jesteśmy w dobrej formie, mamy solidne i niezawodne samochody i wygląda na to, że będziemy bardzo konkurencyjni jutro. Byłem szybki cały weekend i rzeczywiście czułem, że samochód sprawuje się lepiej z dużą ilością paliwa niż małą, więc to kolejny pozytyw na wyścig. Nasz KERS będzie bardzo pomocny – poprawi nasz start i będzie przydatny przez cały wyścig, w szczególności przy wyprzedzaniu i na wyjściu z zakrętów. Moim planem na jutro jest zwycięstwo – myślę, że to realistyczny cel”.

(Michał Roszczyn)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P2): „Po wczorajszych i dzisiejszych wynikach treningów chcieliśmy walczyć o pole position. Wiedzieliśmy, że samochód był w stanie o to walczyć i pokazaliśmy to w kwalifikacjach. Mamy dobry pakiet, któremu odpowiada układ toru, niewiarygodną maksymalną szybkość, świetny docisk i ogólna wydajność samochodu jest dobra. Startuję w pierwszym rzędzie z Lewisem po raz pierwszy od czasów F3 i cieszę się, że jest on obok mnie. Jest moim dobrym przyjacielem, ale będziemy twardo walczyć. Darzę go dużym szacunkiem. Start będzie trudny, bo obok mnie są samochody z KERS, ale wyścig jest długi, dlatego będę robił co w mojej mocy, by bronić pozycji i mieć dobrą strategię. Jeśli tempo będzie dobre, to możemy zyskać pozycje i nawet jeśli mnie wyprzedzą, to mamy szybki samochód na prostych, a więc będzie ciasno”.

Vitantonio Liuzzi (P7): „Dwa tygodnie temu nie oczekiwałem, że pojawię się w stawce, więc jest to fantastyczny wynik – lepszy, niż oczekiwaliśmy. Zespół wykonał wielki wysiłek i dał mi dużo wsparcia, abym mógł osiągnąć ten cel. Nie poddali się i mieliśmy świetny piątek i sobotę. Wyścig będzie trudny fizycznie i psychicznie, ale lubię walkę, a ten zespół to prawdziwi fighterzy i jutro w wyścigu damy z siebie wszystko. Nie mogę się już doczekać ścigania przed własną publicznością”.

(Mateusz Grzeszczuk)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen (P3): „To była jedna z moich najlepszych sesji kwalifikacyjnych w tym roku i mam nadzieję, że jutro sprawy potoczą się jeszcze lepiej. Jestem zadowolony z tego rezultatu, dla zespołu i dla naszych fanów. Samochód nie jest idealny, ale wciąż jest naprawdę dobry. Wiedzieliśmy, że najtrudniejszym momentem będzie Q2, gdyż później samochód jest bardzo konkurencyjny z paliwem na pokładzie – w każdym razie miłym zaskoczeniem było zobaczyć, jak dobrze samochód zachowuje się w ostatniej części. Jestem pewny siebie na jutro – na starcie nie będzie tak łatwo zyskać pozycje jak na Spa, gdyż obok mnie są również samochody wyposażone w KERS, jednak jeśli wszystko pójdzie dobrze to możemy walczyć o miejsce na podium”.

Giancarlo Fisichella (P14): „Ogólnie jestem dość zadowolony, nawet jeśli zdaję sobie sprawę, że czternasta pozycja nie dorównuje standardom Ferrari. Wczoraj po raz pierwszy jeździłem F60, a dziś przez mój błąd straciłem dużo cennego czasu, aby przygotować się na kwalifikacje, gdyż rozbiłem się o barierki. Chciałbym podziękować wszystkim mechanikom, którzy wykonali świetną robotę przy odbudowie samochodu przed kwalifikacjami. Byłem lekko spięty przed sesją, ponieważ wiedziałem, że nie mam jeszcze wystarczająco dużo pewności siebie w samochodzie. Niestety w Q2 nie byłem w stanie złożyć w całość jednego idealnego okrążenia i dlatego nie przeszedłem do Q3. Szkoda, ponieważ był potencjał, ale jutro jest jeszcze czas, by tak czy inaczej mieć dobry wyścig. Może uda mi się zyskać parę pozycji już na starcie dzięki KERS”.

(deeze)
 
Brawn GP Formula One Team

Rubens Barrichello (P5): „To było najprawdopodobniej jedno z moich najlepszych okrążeń na Monzy i miałem dziś naprawdę sporo frajdy. Byliśmy w stanie być na pierwszym polu startowym, jednak strategicznie musieliśmy przemyśleć tempo samochodów z KERS. Zdecydowaliśmy się więc mocno zatankować samochód i skupić się na wyścigu. To było świetne okrążenie z takim ładunkiem na pokładzie i piąta pozycja jest najlepszą, jaką mogłem osiągnąć, tak więc jestem bardzo zadowolony, że wyciągnęliśmy maksimum z samochodu. Ciekawie będzie zobaczyć ładunki paliwa innych, jednak jestem pewien, że jesteśmy w dobrej pozycji. Uwielbiam tutaj się ścigać i nie mogę się już doczekać jutrzejszego wyścigu”.

Jenson Button (P6): „Jestem bardzo zadowolony z szóstej pozycji. Rubens i ja byliśmy bardzo blisko siebie w czasach okrążeń przez cały weekend i udało mu się pojechać szybciej o piętnaście setnych, a to różnica odpowiadająca tylko pochyleniu swojej głowy na prostych. Najwyraźniej robiłem to za mało! Wyciągnęliśmy dziś maksimum z samochodu i czułem się dobrze przy dużym obciążeniu paliwem, co jest ważne, ponieważ trzeba również myśleć o samym wyścigu. To był pozytywny dzień i jestem pewien, że będziemy mieć dobry wyścig”.

(deeze)
 
ING Renault F1 Team

Fernando Alonso (P8): „Dzisiejszego ranka mieliśmy kilka wątpliwości co do naszego awansu do Q3, zatem jesteśmy zadowoleni, że dokonaliśmy tego. Ostatecznie bardzo niewielką różnicą straciliśmy czwarte lub piąte miejsce. Mam nadzieję na dobry start w jutrzejszym wyścigu i zyskanie kilku pozycji dzięki użyciu KERS”.

Romain Grosjean (P12): „To jest mój najlepszy występ w kwalifikacjach jak do tej pory. Oczywiście wolałbym dostać się do Q3, ale myślę, że mogę być zadowolony z mojego dzisiejszego wyczynu. Jeśli chodzi o jutro, to KERS powinien nam pomóc na starcie wyścigu. Moim celem będzie ukończyć rywalizację w czołowej dziesiątce i jeśli będę mógł zdobyć kilka punktów, będę bardzo szczęśliwy”.

(Michał Roszczyn)
 
Red Bull Racing

Sebastian Vettel (P9): „Nienajlepsza sesja kwalifikacyjna w naszym wykonaniu – dziewiąta i dziesiąta pozycja nie jest tymi, których oczekiwaliśmy, ale poczekajmy do publikacji wag bolidów. Przed nami długi wyścig i wszystko może się zdarzyć, a naszym celem będzie zdobycie punktów”.

Mark Webber (P10): „Zobaczymy, jak zadziała jutro strategia – musimy próbować i zdobyć tyle punktów, ile się tylko da. Jestem bardzo zadowolony z wykonanej dzisiaj przeze mnie pracy i z chłopaków, którzy świetnie spisywali się cały weekend, jednak brakuje nam po prostu trochę prędkości. Zrobimy jutro co w naszej mocy i spróbujemy przebić się wyżej – jest to z pewnością możliwe”.

(Igor Szmidt)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli (P11): „Jestem zadowolony z mojego okrążenia w Q2, ponieważ było to maksimum, co mogliśmy dziś wyciągnąć z auta. Oczywiście start z jedenastej pozycji nie jest satysfakcjonujący i jestem zawiedziony z powodu niedostatnia się do czołowej dziesiątki tuż pod koniec sesji. Byłbym naprawdę zadowolony z dostania się do Q3, biorąc pod uwagę wyniki sesji treningowych, które pokazywały, że kwalifikacje będą dla nas bardo trudne. To wszystko sprawia, że jutro będzie ciężko, ale jedenasta pozycja nie jest tak daleka od czołowej ósemki, tak więc musimy walczyć i spróbować zdobyć punkty”.

Timo Glock (P16): „To frustrujące nie dostać się do Q2, mając zaledwie 0,6 sekundy gorszy czas od najlepszego w sesji. Ranek był dla nas bardzo obiecujący, ale nie udało nam się powtórzyć tej szybkości w kwalifikacjach, a i korki na torze mi nie pomogły. Podczas mojego ostatniego okrążenia na miękkich oponach inny bolid ściął szykanę, a ponieważ jechałem za nim, moje okrążenie było zrujnowane. Miałem potencjał, aby ukończyć kwalifikacje na wyższej pozycji, ale jeśli stracisz choćby odrobinę czasu na tym torze, to jest to bardzo kosztowne. Jutro podczas wyścigu będzie bardzo ciężko, ale popracujemy nad strategią, aby poprawić się o kilka pozycji i dać z siebie wszystko – jak zawsze”.

Pascal Vasselon, szef techniczny ds. nadwozia: „Spodziewaliśmy się takiego rezultatu, ale oczywiście wcale go nie chcieliśmy. Po raz kolejny różnie w stawce były minimalne i w każdej sesji widzieliśmy kilka aut mieszczących się w jednej, dwu dziesiątych częściach sekundy. Co by jednak nie mówić, nasz poziom konkurencyjności był we wszystkich obszarach niższy niż podczas wyścigu w Spa, gdzie zakwalifikowaliśmy się w pierwszym rzędzie i prawdę mówiąc nie jesteśmy z tego zbyt zadowoleni. Na wyścig wybierzemy strategię, która da nam jak największe szanse na awans. W porównaniu z pierwszą dziesiątką mamy pełną swobodę, jeśli chodzi o tankowanie i postaramy się to wykorzystać maksymalnie. Nadal mamy szansę na zdobycie punktów”.

(MDK)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P13): „To dla mnie bardzo trudna sytuacja, nie tylko podczas tego grand prix, ale także przed następnymi wyścigami. Nie zostało mi już wiele silników. To również niefortunne dla Nicka, który był tu bardzo konkurencyjny. Mimo tego, że miałem drobne problemy, byłem pewien awansu do finałowej części kwalifikacji. Walczyłem odrobinę z samochodem podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej, jednak sytuacja poprawiła się po rozpoczęciu drugiej. Byłem w stanie zrobić całkiem niezłe okrążenie, jednak trafiłem na korek na dwóch następnych. Problem z silnikiem bardzo komplikuje moją pozycje przed finałowymi wyścigami sezonu”.

Nick Heidfeld (P15): „To wielka szkoda, że pojawił się problem z silnikiem, kiedy wszystko wyglądało tak obiecująco. Mieliśmy dobre kwalifikacje w Spa, gdzie byłem trzeci. Dzisiaj rano również byłem trzeci, więc oczywiście spodziewałem się dobrego rezultatu, szczególnie że samochód jest tu całkiem szybki. Problemy z niezawodnością są bardzo rzadkie dla naszego zespołu. Oczywiście to bardzo dziwne, że Robert i ja mieliśmy problemy z nowymi silnikami w przeciągu kilku minut. Dowiemy się, co było tego powodem. Zakwalifikowanie się na 15 pozycji komplikuje sprawy, jednak nie poddamy się i będziemy starali się wyciągnąć z tego jak najwięcej”.

(Paweł Zając)
 
AT&T Williams

Kazuki Nakajima (P17): „To była dla nas trudn sesja kwalifikacyjna – wiedzieliśmy, że tak będzie, ale to i tak nie zmienia faktu, że jesteśmy rozczarowani. Czas dający awans do Q2 był minimalnie lepszy i prawdopodobnie gdybym nie miał tłoku na moim najszybszym okrążeniu, możliwe byłoby osiągnięcie lepszego czasu i start do wyścigu z lepszej pozycji”.

Nico Rosberg (P18): „Zaczynałem podczas kwalifikacji znajdować w bolidzie trochę więcej przyczepności, a decyzja odnośnie doboru miękkiej mieszanki była słuszna, ale nie udało mi się poskładać idealnego okrążenia, jako że bolid nie spisywał się najlepiej przez cały weekend. Pomimo, że mieliśmy trudne chwile podczas ostatniego wyścigu, a tutaj od początku zmagamy się z problemami, to jednak jestem pewien że w Singapurze zanotujemy znaczącą poprawę osiągów i powrócimy tam, gdzie byliśmy w Walencji”.

Patrick Head, szef działu inżynierii: „Oczywiście dzisiejsze nasze dokonania są rozczarowujące, ale i tak osiągnęliśmy tyle, ile się dało wyciągnąć z auta. Mówiąc krótko nie popisaliśmy się przy przygotowaniu naszego pakietu na tory wymagające małego docisku i teraz ponosimy tego konsekwencje. Mimo to jesteśmy pewni, że wrócimy na czołowe pozycje w następnych czterech wyścigach, ale tutaj będzie niezmiernie trudno kontynuować zdobywanie punktów. Pomimo tego w wyścigu damy z siebie wszystko”.

(MDK)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Buemi (P19): „Pojechałem na maksimum możliwości, lecz sesja nie przebiegła dla mnie pomyślnie. Zostałem przytrzymany przez Hamiltona, który nie wiedział o tym, że jadę obok. Kolejne okrążenie mogłoby zrobić mi różnicę, ale niewielką. Jeśli chodzi o Glocka, który powiedział, że go przyblokowałem, to nie sądzę, aby tak rzeczywiście było, ponieważ chciałem po prostu zrobić sobie trochę miejsca po spotkaniu z Hamiltonem. Prognozy pogody przewidują możliwość deszczu na jutrzejszy wyścig, więc musimy ustalić dobrą strategię na każdą pogodę”.

Jaime Alguersuari (P20): „Nie liczyłem na wiele podczas kwalifikacji po problemach ze skrzynią biegów w porannej sesji, kiedy to zrobiłem tylko dziesięć okrążeń. Ze względu na to nie miałem za wiele czasu na poeksperymentowanie z ustawieniami samochodu. Mieliśmy również pewne problemy podczas kwalifikacji i muszę powiedzieć, że wciąż przyzwyczajam się do jazdy z tak niskim poziomem docisku aerodynamicznego. Mam jednak nadzieję, że może jutrzejszy wyścig okaże się dla mnie dobry i jeśli mam być szczery to mam nadzieję, że popada”.

(Igor Szmidt)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Simi, 12.09.2009 17:03[!]
Oby Ferdek zyskał dzięki KERS. Bardzo na niego liczę.
Piotrek15, 12.09.2009 17:03[!]
Jak tak wszyscy KERSowcy liczą na ten przycisk na kierownicy na starcie to w prima variante może być ciasno :P
Simi, 12.09.2009 17:03[!]
Piotrek15 Oj może być może... :-)
michal132, 12.09.2009 18:05[!]
jutro po pierwszej szykanie bedzie sc kersowcy plus ci be kersu co beda sie bronic przeszarzuja i bedzie klops ehehe
kemot, 12.09.2009 18:06[!]
Oby Sutil nie zakończył tego wyścigu już po pierwszym zakręcie :(
cobra, 12.09.2009 18:36[!]
"Fantastycznie jest mieć Adriana startującego obok mnie i obaj chcemy czystego startu, by móc nacieszyć się grand prix"
Widać nawet Hamilton obawia się szaleństw ze strony kierowcy FI. ;) Swoją drogą fajnie by było gdyby pozycje na podium pozostały w zgodzie z rezultatami z quala.
maroo, 12.09.2009 19:16[!]
A tam już sie obawia, myślę że to akurat Lewis powiedział w życzliwym tonie jako komplement dla Adriana.
PoleP1, 12.09.2009 20:19[!]
Kazuki Nakajima (P17): „To była dla nas trudn sesja kwalifikacyjna <---literke 'a' zjedliście ;]
MJpoland, 12.09.2009 20:29[!]
Największe gratulacje należą się Liuzziemu - najlepszy debiut sezonu!
PoleP1, 12.09.2009 20:39[!]
Przecież Liuzzi już jeździł w F1...
JordanF1, 12.09.2009 20:39[!]
Tonio to mistrz wiadomo o tym od dawna w końcu to on w 2006 roku zdobył 1 historyczny pkt dla Toro Rosso,może jutro uda się dojechać w ósemce trzymam kciuki mistrzu!Adrianowi życzę miejsca 3-6 bo wyżej raczej się nie da...
chris99, 12.09.2009 21:15[!]
Niech Adrian uważa na Kimiego ;-)
push_mss, 12.09.2009 22:47[!]
@ PoleP1 - przeciez chłopak napisał że najlepszy debiut w tym sezonie a nie ogólnie. Raczej większość wie że Liuzzi już jeździł w F1.
Verticus, 13.09.2009 08:59[!]
w pierwszej szykanie będą latać spojlery, ktoś na pewno przestrzeli szykanę na wprost, Sutil niech od razu na starcie przepuści Kimiego, to jego jedyna szansa na ukończenie wyścigu!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca