F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio Petrobras do Brasil 200918 pa?dziernika
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rozkład wizyt w boksach  [  T-  |  T+  ]
 Stop Nr Kierowca Konstruktor Okr. Godzina Czas Suma 
 1  1  Lewis Hamilton  McLaren-Mercedes  1  14:04:51  25.059  25.059 
 1  4  Kimi Räikkönen  Ferrari  1  14:04:59  40.485  40.485 
 1  2  Heikki Kovalainen  McLaren-Mercedes  1  14:05:00  50.009  50.009 
 1  21  Vitantonio Liuzzi  Force India-Mercedes  2  14:06:53  23.806  23.806 
 2  21  Vitantonio Liuzzi  Force India-Mercedes  3  14:08:59  22.889  46.695 
 1  6  Nick Heidfeld  BMW Sauber  20  14:31:37  24.883  24.883 
 1  23  Rubens Barrichello  Brawn-Mercedes  21  14:32:28  25.463  25.463 
 1  5  Robert Kubica  BMW Sauber  23  14:35:01  24.326  24.326 
 1  16  Nico Rosberg  Williams-Toyota  24  14:36:21  25.968  25.968 
 1  12  Sebastien Buemi  STR-Ferrari  24  14:36:28  26.433  26.433 
 1  14  Mark Webber  RBR-Renault  26  14:38:41  25.614  25.614 
 1  17  Kazuki Nakajima  Williams-Toyota  26  14:39:09  25.364  25.364 
 1  22  Jenson Button  Brawn-Mercedes  29  14:42:50  24.585  24.585 
 2  2  Heikki Kovalainen  McLaren-Mercedes  29  14:43:00  24.574  1:14.583 
 1  10  Kamui Kobayashi  Toyota  30  14:44:11  24.680  24.680 
 1  11  Jaime Alguersuari  STR-Ferrari  30  14:44:30  24.897  24.897 
 1  8  Romain Grosjean  Renault  34  14:49:29  24.824  24.824 
 1  15  Sebastian Vettel  RBR-Renault  37  14:52:52  26.731  26.731 
 1  3  Giancarlo Fisichella  Ferrari  37  14:53:18  27.310  27.310 
 2  1  Lewis Hamilton  McLaren-Mercedes  42  14:59:16  25.129  50.188 
 2  4  Kimi Räikkönen  Ferrari  43  15:00:44  25.860  1:06.345 
 3  21  Vitantonio Liuzzi  Force India-Mercedes  44  15:02:10  25.402  1:12.097 
 2  5  Robert Kubica  BMW Sauber  46  15:04:05  24.056  48.382 
 2  23  Rubens Barrichello  Brawn-Mercedes  50  15:09:14  23.513  48.976 
 2  11  Jaime Alguersuari  STR-Ferrari  50  15:10:11  24.694  49.591 
 2  14  Mark Webber  RBR-Renault  52  15:11:26  25.454  51.068 
 2  12  Sebastien Buemi  STR-Ferrari  54  15:14:32  25.655  52.088 
 2  22  Jenson Button  Brawn-Mercedes  55  15:15:40  23.107  47.692 
 2  8  Romain Grosjean  Renault  55  15:16:18  25.218  50.042 
 2  15  Sebastian Vettel  RBR-Renault  56  15:16:55  22.974  49.705 
 2  10  Kamui Kobayashi  Toyota  56  15:17:15  28.423  53.103 
 3  2  Heikki Kovalainen  McLaren-Mercedes  59  15:21:02  22.903  1:37.486 
 3  23  Rubens Barrichello  Brawn-Mercedes  63  15:25:54  25.547  1:14.523 

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
AliAs99, 18.10.2009 21:43[!]
No proszę, Webber miał tyle samo paliwa, co Kubica, a przejechał 3 okrążenia więcej.
To chyba jednak prawda, że silniki Renault spalają trochę miej.
Buemi (silnik Ferrari) miał 3 kilogramy więcej paliwa niż Webber i Kubica, a musiał zjechać też bardzo szybko do boksu - chyba silniki Ferrari spalają nawet trochę więcej, niż BMW.
Rosberg (silnik Toyoty), 1 kilogram więcej niż Webber i Kubica, też dość dużo spalił, jednak mniej niż silniki BMW i Ferrari.
Barrichello (silnik Mercedesa), 5,5 kg mniej niż Webber i Kubica, spalił paliwa znacznie mniej, niż silniki BMW i Ferrari, mniej, niż silniki Toyoty, ale znacznie więcej, niż Renault.

Wychodzi z tego, że kolejność silników w/g spalania paliwa wygląda następująco (od najoszczędniejszych): Renault, Mercedes, Toyota, BMW, Ferrari.
(wszystkie szacukni są oczywiście dość mocno przybliżone, błędy mogą być znaczne).
rafal28, 18.10.2009 21:49[!]
przy zakazie tankowania Renault będzie do przodu
alkatraz, 18.10.2009 21:50[!]
AliAs99, nie wpadłeś na pomysł, że każdy z tych bolidów mógł mieć różny balast?
może Buemi miał więcej balastu (w sumie 610kg) i silnik BMW pali więcej niż Ferrari, takie "porównywanie" spalania silników mija się z celem jak nieznany jest jeszcze jeden czynnik.
rafal28, 18.10.2009 22:57[!]
alkatraz, minimalna waga bolidu to 605 a nie 610 kg -określona w przepisach minimalna waga 605 kilogramów dotyczy samochodu wraz z kierowcą a różnica między wagą dopuszczalną a rzeczywistą jest uzupełniana balastem potem wlewają paliwo i dzięki temu dość dokładnie można wyliczyć ile kto przejedzie .....nie jestem pewny ale wg mnie to tak ma być jesli nie to mnie poprawcie
marios76, 18.10.2009 22:58[!]
alkatraz, gdyby nie możliwość używania balastu, oraz wogóle masa bolidu, która wcale nie musi wynosić 605 kg, a może być wyższa, co mogłoby wynikać z np konstrukcji bolidu, sam podliczyłbym takie spalanie na podstawie kilku wyścigów. Niemniej jednak, zgodzę się z AliAs99- kolejność jest bardzo prawdopodobna.
Myślę że zużycie paliwa, było jednym z czynników ze względu na które Robert zdecydował się na Renault- jego styl jazdy- równe długie stinty bardzo go premiuje w sezonie 2010.

rafał28---> nie zmienia to faktu, że bolid przed startem, z kierowcą i balastem może ważyć np 613 kg! 605 minimalnie- do tego wlewasz paliwo i dzięki temu mniej więcej wiemy ile go jest- tyle że w wyliczeniach jest brana masa bolidów 605kg. Jeżeli masa bolidu jest większa- a może się tak zdarzyć, to wyliczenia ilości paliwa biorą w łeb. Pamiętaj że masa rzeczywista, może przekraczać masę minimalną, a balast i tak może się jeszcze przydać(gwoli ścisłości) Mam nadzieję, że wyjaśniłem wątpliwości?
alkatraz, 18.10.2009 23:24[!]
rafal28: "może Buemi miał więcej balastu (w sumie 610kg)" - lekko sugeruje, że ma balastu, aż nad to (czyt. 5 kg więcej)
marios76: przecież o tym piszę, że może być większa (patrz przykład z Beumim)
rafal28, 18.10.2009 23:31[!]
macie rację ale kiedyś wyczytałem ze zespoły starają się jak najbliżej trzymać tej wagi minimalnej bo wiadomo czym cięższy bolid tym gorzej
marios76, 19.10.2009 11:21[!]
alkatraz---> racja, ale pisałeś o samym balaście- ja tylko przytoczyłem że sam bolid może być już cięższy.
rafał28---> Jasne, że się starają, ale nieraz na pewno w zależności od toru dołożą tu i ówdzie, nie świadczy to koledzy, że się mylicie (ja tylko złożyłem to w całość, wszystkie możliwości) a i tak nie zmieni to faktu, że ciężko sobie samemu policzyć zużycie paliwa:) To jest ogólnie trudne i zespoły ukrywając nie pozwalają na łatwe i prezyzyjne dostosowanie się z taktyką rywalom.
Panowie szacunek, że wymieniamy poglądy bez epitetów- gdzieś w opisie GP zostałem już okrzyknięty "Wielkim Strategiem" :) Piszę tu dla wymiany poglądów, a nie dla tytułów:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca