F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio Petrobras do Brasil 200918 pa?dziernika
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Renault F1 Team

Fernando Alonso (P16/P1): „Dzisiaj nie było łatwo, ponieważ warunki pogodowe cały czas się zmieniały. Utrudniało to skoncentrowanie się na ustawieniach samochodu, ale w końcu zrobiliśmy kilka dobrych przejazdów z pozytywnymi wynikami i mam nadzieję na kontynuację tej dobrej pracy jutro. Myślę, że pogoda będzie kluczowa w ten weekend, dlatego musimy szybko reagować na wszelkie zmiany i być elastyczni. Przed nami bardzo interesujący weekend i obyśmy mogli jak najlepiej wykonać swoją pracę jutro rano, byśmy byli w dobrej formie na kwalifikacje”.

Romain Grosjean (P20/P11): „Dzień przebiegł całkiem dobrze, ale pogoda była bardzo nieprzewidywalna. Wciąż udawało się nam dokonywać dobrego postępu i jutro rano będę kontynuował ciężką pracę w celu poprawy moich czasów okrążeń. To było moje pierwsze doświadczenie na Interlagos i jest to wspaniały tor, choć niełatwy, gdyż jest tu wiele sekcji podjazdowych i zjazdowych, które są wyzywające. Jutro muszę dalej uczyć się toru, jak również ukończyć moje przygotowania do kwalifikacji i niedzielnego wyścigu”.

(Michał Roszczyn)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Buemi (P13/P2): „Jestem zadowolony, ponieważ wydaje się, że byliśmy dziś konkurencyjni po tym, jak mechanicy wykonali świetną robotę, naprawiając mój bolid po dzisiejszym wypadku. Jechałem na szybkim kółku za Liuzzim, który jechał powoli wyścigową linią i próbowałem uniknąć z nim kontaktu, pojechałem po tarce i straciłem kontrolę nad bolidem. Myślę, że pokazaliśmy dobre tempo, mimo iż to mój pierwszy raz, gdy jeżdżę po tym torze. Mamy teraz dobrą podstawę, dzięki której możemy się jutro poprawić po przeanalizowaniu wszystkich informacji. Dzisiejsza sesja pokazuje, że nasza forma w Japonii nie była jednorazowym wypadkiem. Jestem więc dość pewny siebie przed resztą weekendu”.

Jaime Alguersuari (P19/P19): „Podobała mi się jazda pierwszego dnia po tym torze, który ma świetną mieszankę szybkich i wolniejszych zakrętów, dając frajdę z jazdy. Ogólnie treningi poszły całkiem dobrze, mimo iż było dość nieprzewidywalnie ze względu na wilgotną nawierzchnię. Wciąż się uczę i staję coraz szybszy. Mamy jeszcze miejsce na poprawę ustawień bolidu, szczególnie na bardziej miękkich oponach, ale już teraz jest całkiem nieźle”.

(Igor Szmidt)
 
Brawn GP Formula One Team

Rubens Barrichello (P2/P3): „Skupiliśmy się dzisiaj na ustawieniach na wyścig i chociaż czasy uzyskiwane przez nas nie musiały zawsze wyglądać na konkurencyjne, to dane, jakie zebraliśmy będą bardzo użyteczne, kiedy sprawdzimy wszystkie opcje dzisiejszego wieczoru. Samochód sprawował się lepiej na bardziej miękkich oponach podczas ostatniej części dnia i byłem w stanie uzyskiwać dobre czasy. Dobrze jest w końcu wyjechać na tor i jestem zadowolony z naszych postępów oraz szczęśliwy z możliwości wystartowania w moim domowym grand prix, znajdując się na czele stawki”.

Jenson Button (P7/P5): „Udało nam się przejechać więcej okrążeń niż się spodziewaliśmy z małymi opadami deszczu, które były niegroźne w porównaniu z zapowiadanymi ulewami. Samochód zdaje się pracować dobrze na twardszej mieszance opon, co jest dość zachęcające – a tempo było dobre. Mam małe problemy z balansem na bardziej miękkiej mieszance na pojedynczym okrążeniu, ale mam nadzieję, że uda nam się to poprawić przed jutrzejszymi kwalifikacjami”.

(deeze)
 
Red Bull Racing

Mark Webber (P1/P4): „Nie mogliśmy z dzisiejszego dnia wyciągnąć więcej. Chłopaki wykonali świetną robotę, wykorzystując optymalny czas w tych nieprzewidywalnych warunkach. Musieliśmy unikać deszczu tu i tam, lecz udało się nam dopasować wszystko tak dobrze, jak tylko mogliśmy. To jeden z najbardziej optymistycznych piątków, jakie mieliśmy od dłuższego czasu, więc było dobrze. Mam nadzieję, że ten trend utrzyma się jutro. Widzieliśmy już, że rzeczy mogą zmieniać się z dnia na dzień podczas tych mistrzostw, więc nie mogę doczekać się kwalifikacji – powinny być dla nas dobre”.

Sebastian Vettel (P3/P7): „Podsumowując był to dobry piątek. Mieliśmy kolejną sesję treningową bez żadnych problemów z silnikiem, mimo iż pokonaliśmy dużo okrążeń – podziękowania w stronę Renault za to. Oprócz tego byliśmy szybcy podczas całego dnia treningów. Teraz zagłębimy się w dane i jestem pewien, że możemy się jeszcze poprawić – powinniśmy mieć wystarczającą ilość czasu przed jutrem, aby uczynić kolejny krok w przód. Pod względem pogody myślę, że dziś przepowiadano deszcz, który padał w niewielkich ilościach, więc może oznacza to deszcz w niedzielę? Zobaczymy”.

(Igor Szmidt)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli (P11/P6): „Wszystko poszło dzisiaj dobrze i wykonaliśmy naszą tradycyjną piątkową pracę. Deszcz pokropił trochę w obu sesjach, co utrudniło nam trochę sprawę, zwłaszcza że rano tor był mało przyczepny. Chociaż pogoda pokrzyżowała nam trochę plany, to jednak wciąż wprowadziliśmy sporo zmian w ustawieniach i czuję, że idziemy w dobrym kierunku. Samochód prowadzi się całkiem nieźle i nie miałem z nim większych problemów, więc liczę na kontynuację postępu przez resztę weekendu. Po dobrym weekendzie na Suzuce chcę utrzymać dobry pęd i wierzę, że możemy to zrobić”.

Kamui Kobayashi (P18/P13): „To było ciekawe doświadczenie móc po raz pierwszy rozpocząć weekend jako kierowca wyścigowy. To także była moja pierwsza jazda w Brazylii i uważam, że tor jest bardzo dobry dla kierowcy, ale również bardzo wymagający. Nasza praca przebiegła nieźle, jedynie pogoda nie była idealna z mżawkami, które sprawiały, że nawierzchnia toru zmieniała się. To sprawia, że ciężko było wybrać odpowiednie ustawienia, a także nauczyć się zakrętów, ponieważ warunki zmieniały się przez całą sesję. Pod koniec dnia znalazłem dobry rytm i samochód wyglądał konkurencyjnie, więc był to dobry dzień dla mnie. Wciąż są rzeczy, które możemy poprawić i będę ciężko pracował z moimi inżynierami, aby przygotować się do mojej pierwszej sesji kwalifikacyjnej w Formule 1. Nie mogę się tego doczekać i jestem pewny siebie”.

(Pyciek, MDK)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg (P8/P8): „Dzisiejszy dzień poświęciliśmy na testowanie opon przed kwalifikacjami i wyścigiem. Raczej wiemy, jaką strategię zmiany opon przyjmiemy, ale nie wiemy jeszcze na pewno, jak to będzie wyglądało podczas wyścigu. Wszystko będzie zależało od tego, jak zmienią się warunki na torze. Trochę czasu poświęciliśmy również zwiększeniu siły docisku, ale to zawsze jest trudne i wymaga kompromisu, ponieważ z jednej strony chcesz być jak najszybszy na zakrętach i poskładać szybkie okrążenie, a z drugiej musisz pilnować, żeby nie zostać wyprzedzonym na prostych. Jeśli chodzi o ustawienia to dokonaliśmy kilku drobnych poprawek, ale nie sądzę, aby znacząco wpłynęły one na nasze osiągi na torze Interlagos. Podsumowując, dzisiejszy dzień był bardzo udany i jesteśmy tam, gdzie być powinniśmy”.

Kazuki Nakajima (P6/P14): „Pogoda trochę dziś przeszkadzała, ale możemy mówić o szczęściu, bo przejechaliśmy sporo okrążeń w suchych warunkach. Pracowaliśmy nad wieloma elementami i wiemy, jaki kierunek zmian przyjąć na jutro. Niestety nad torem pojawiała się mżawka za każdym razem, kiedy wyjeżdżałem na tor na nowym komplecie opon, więc nie udało mi się pokonać żadnego naprawdę szybkiego okrążenia”.

(MDK)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P9/P9): „Dzisiaj było w porządku, bez większych problemów – po prostu pracowaliśmy jak zwykle nad wszystkim, wraz z porównaniem opon. Nie dokonaliśmy żadnych dużych zmian w samochodzie w ciągu dnia, gdyż byłem dość zadowolony z balansu, zatem tylko czekaliśmy na poprawę przyczepności na torze i wypełniliśmy nasz program. Pogoda była trochę szalona i rzeczywiście myślę, że wszyscy oczekiwali więcej deszczu, a było go dość niewiele. Zwłaszcza w drugim treningu tor był mokry w niektórych miejscach i suchy w innych, dlatego wyjazd w odpowiednim czasie był ważny. Byłem całkiem usatysfakcjonowany z poczynionego przez nas postępu i mam nadzieję, że jutro możemy mieć dobry dzień, jak również kwalifikacje”.

Vitantonio Liuzzi (P17/P16): „Z tak nieprzewidywalną pogodą ważne jest, by wyjechać w odpowiednim momencie, żeby jak najlepiej wykorzystać warunki panujące na torze, dlatego końcowe klasyfikacje prawdopodobnie nie odzwierciedlają rzeczywistego układu sił. Nadal musimy popracować nad balansem, jako że nie jest on jeszcze w 100% odpowiedni, lecz ogólnie samochód dobrze reaguje na wszystkie dokonywane przez nas zmiany. Niestety za każdym razem, gdy próbowaliśmy wykręcić dobry czas okrążenia, natrafialiśmy na spory ruch, ale jestem zadowolony, że zmierzamy w dobrym kierunku na jutro. Uważam, iż możemy dobrze wypaść w kwalifikacjach, szczególnie jeśli pogoda pozostanie tak nieobliczalna albo popada trochę bardziej, ponieważ jak dotychczas w tym roku byliśmy konkurencyjni w tego typu warunkach”.

(Michał Roszczyn)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P5/P10): „Mieliśmy dobry piątek. Nie jesteśmy najszybsi, ale nasze długie przejazdy wydają się być dość równe. Nie jesteśmy tak szybcy jak Red Bulle, jednak jak na Brazylię – gdzie zwykle nie byliśmy szybcy – jesteśmy bardzo zadowoleni z naszego tempa. W przeszłości zawsze byliśmy szybcy w kwalifikacjach, ale nie tak szybcy w wyścigu, a KERS daje przewagę blisko 0,4 sekundy w kwalifikacjach i około połowę tego w wyścigu, zatem jestem optymistycznie nastawiony jeśli chodzi o jutrzejsze popołudnie i sądzę, że pokazana przez nas dzisiaj równość nagrodzi nas w wyścigu”.

Heikki Kovalainen (P4/P17): „Produktywny dzień. Czasy może niekoniecznie to pokazują, ale dzisiaj dokonaliśmy dobrego postępu. Wykonaliśmy zaplanowany program, skupiając się na naszym tempie i ocenie obydwu rodzajów opon. Nasze tempo na obu mieszankach wydaje się być bardzo dobre i mieliśmy do czynienia z ograniczoną degradacją opon, więc myślę, że nasze tempo wyścigowe będzie dobre”.

(Michał Roszczyn)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P14/P12): „Próbowaliśmy dzisiaj różnego poziomu docisku i wykonaliśmy kilka długich przejazdów, by przygotować się do wyścigu. Jednakże bardzo trudno było uzyskać dobre rezultaty, ponieważ kilka razy nad torem pokropiło, przez co warunki zmieniały się co jakiś czas podczas obu sesji”.

Nick Heidfeld (P12/P15): „Bardzo zmieniliśmy bolid po pierwszej sesji, kiedy naprawdę nie spisywał się dobrze. Zmiany zdecydowanie okazały się postępem, jednak balans ciągle nie jest taki, jakbym chciał. Mamy jeszcze trochę pracy do zrobienia. Nawierzchnia toru jest lepsza niż oczekiwaliśmy, więc nie mogę narzekać na jakiekolwiek zmiany wprowadzone względem zeszłego roku. Oczywiście nadal są wyboje, ale nie ma się czym martwić”.

Willy Rampf, szef działu inżynierii: „Jeśli chodzi o warunki na torze to był to zmienny piątek dla wszystkich zespołów. Raz po raz padał lekki deszcz sprawiając, że praca nad ustawieniami była skomplikowana. Skoncentrowaliśmy się na przygotowaniach do wyścigu i jeździliśmy z różnymi konfiguracjami aerodynamicznymi. Jutro będziemy się skupiać na kwalifikacjach. Ciągle mamy dużo pracy do wykonania”.

(Lukas)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen (P10/P18): „Powiedziałbym, że ten piątek nie różnił się zbytnio od innych w tym roku, zwłaszcza tych w ostatnich wyścigach. Stawka jest bardzo wyrównana, więc tylko mały krok pozwoli na powrót w górę tabeli, ale zdecydowanie czeka nas trudny weekend. Opony trochę się ścierały, co było odczuwalne zwłaszcza w drugim sektorze, jednak sądzę, że – jak to często tutaj bywa – sytuacja poprawi się wraz z nagumowaniem toru”.

Giancarlo Fisichella (P15/P20): „Osiemnaste i dwudzieste miejsce w drugim treningu nie jest rezultatem, z którego możemy być zadowoleni, ale stawka wygląda na bardzo wyrównaną, jak to było przez znaczną część roku. Na dodatek dużo pracy poświęcamy również sezonowi 2010, co jeszcze bardziej utrudnia zrozumienie, gdzie się znajdujemy w porównaniu do innych. Naprawdę walczymy w drugim sektorze, gdzie najbardziej liczy się docisk aerodynamiczny, w czym F60 nie jest doskonały. Jutro konieczne będzie, by nie popełnić najmniejszego błędu, starając się uzyskać dobry wynik w kwalifikacjach: tutaj tylko 0,1 sekundy, a nawet mniej zdecyduje o wyjściu z Q1”.

(Michał Roszczyn)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
luki14, 16.10.2009 22:11[!]
Vettel jak poetycko :D
Kubecks, 17.10.2009 09:29[!]
Najlepszy jest Brawn GP: Barichello mowi, ze jego samochod prowadzi sie lepiej na miekkiej mieszance, a Przycisk - na twardszej :D
Gie, 17.10.2009 10:37[!]
Pewnie w BrawnGP zastosują odmienne strategie. Tradycyjnie Buttona będzie lepsza :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca