F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio Petrobras do Brasil 200918 pa?dziernika
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Brawn GP Formula One Team

Rubens Barrichello: „Grand Prix Brazylii to zawsze wyjątkowy weekend dla mnie i jestem bardzo dumny z mojego domowego wyścigu. Urodziłem się bardzo blisko Interlagos i jako mały chłopiec często odwiedzałem ten tor. Także tutaj zaczęła się moja kariera w kartingu, kiedy miałem sześć lat. Bardzo lubię mieć moją rodzinę i przyjaciół blisko siebie w trakcie weekendu i to fantastyczna sprawa, móc ścigać się przed brazylijskimi fanami, którzy dają mi ogromne wsparcie. Interlagos stało się wręcz moim drugim domem przez te wszystkie lata, ale nadal stanowi dla mnie prawdziwe wyzwanie. W tym roku nasz samochód powinien dobrze pasować do układu tego toru, a trzeba mieć pełne zaufanie do swoich ustawień auta, aby mieć jak najlepsze osiągi na szybkich zakrętach, ciasnej sekcji wewnętrznej i wyboistej nawierzchni. Interlagos ma kilka świetnych zakrętów, jak Curva do Laranjinha, a na dojeździe do S do Senna na początku okrążenia i podczas hamowania przez Descida do Lago na końcu drugiej prostej jest spora szansa na wyprzedzanie. Dam z siebie wszystko w ten weekend, aby uzyskać możliwie najlepszy rezultat tutaj w Brazylii i mam nadzieję, że fani będą mogli nacieszyć się fantastycznym weekendem wyścigowym”.

Jenson Button: „W tym roku pierwszy raz od dłuższego czasu przybędziemy do Sao Paulo na Grand Prix Brazylii, kiedy nie jest to finałowy wyścig sezonu, ale to nadal będzie niezwykle ekscytujący weekend. Na Interlagos zawsze panuje świetna atmosfera, a brazylijscy fani są wielkimi pasjonatami sportów motorowych, szczególnie Formuły Jeden. Interlagos jest dość niezwykłym torem i stanowi przyjemne wyzwanie dla kierowców. Jazda w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, zmiany wysokości i wyboista nawierzchnia powodują, że cały czas jesteś bardzo skupiony, a szybkie zakręty w lewą stronę stanowią dodatkowe wyzwanie dla formy fizycznej. To ważny wyścig dla mnie i będziemy ciężko pracować, aby uzyskać jak najlepszy rezultat w ten weekend. Będzie to sporym wyzwaniem, ale to właśnie lubimy”.

(Marek Roczniak)
 
Red Bull Racing

Sebastian Vettel: „Zwycięstwo zawsze jest czymś fantastycznym, a to w Japonii było szczególne ze względu na fanów. Dostałem gęsiej skórki kiedy zobaczyłem, ilu fanów zostało na trybunach i biło mi brawo. Nie mogę doczekać się przybycia do Sao Paulo. Tor jest świetny, fani weseli i radośni, a miasto oferuje przyjemne restauracje. Teraz skupiamy się na dwóch ostatnich wyścigach, jako że mistrzostwa są wciąż otwarte: spróbujemy wszystkiego co w naszej mocy w dwóch ostatnich wyścigach! To długa droga, lecz jesteśmy tu po to, by walczyć”.

Mark Webber: „Mimo iż wciąż nie mam dobrego rezultatu w Brazylii, to jednak lubię tam się ścigać. Jako zespół mieliśmy dużo 'pierwszych' osiągnięć w tym roku, więc liczę na coś takiego także w Brazylii i na zdobycie tam dobrego wyniku. Zawsze panuje tam fantastyczna atmosfera, szczególnie kiedy Brazylijczycy są z przodu stawki. Felipe był przez ostatnie kilka lat, a Rubens bywał w przeszłości w Ferrari i teraz może znów być szybki z Brawnem. Zawsze ściągają tu wielkie tłumy kibiców, a tor jest dość mały i intymny, posiadający wiele detali. Jest to jeden z torów, na których oczekujemy, że nasz bolid będzie mocny. Dobrze jest tam pojechać, to miejsca ma bogatą historię dzięki takim słynnym kierowcom, jak Senna. Tor jest bardzo falisty, samochody wiele razy jadą pod górę i czasem hamujemy również z górki, co jest dobre. Pogoda może odegrać kluczową rolę; może być bardzo deszczowo, więc musimy być gotowi na wszystko”.

(Igor Szmidt)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil: „Japonia była trochę straconą szansą, dlatego zdecydowanie nie mogę się doczekać wyścigu w Brazylii. Interlagos jest świetnym torem, nie tak długim, ale z dużą ilością pochyleń na boki i zmian wysokości, co czyni go podobnym do kolejki górskiej – zwłaszcza z wybojami. Jest tutaj kręta sekcja, prosta pod górę, co wymaga ustawień samochodu pomiędzy tymi z Hiszpanii a Belgii, zatem jest szansa, że możemy tutaj dobrze wypaść. Czuję się pewny siebie przed tym weekend”.

Vitantonio Liuzzi: „Jestem zdecydowanie optymistycznie nastawiony przed następnym wyścigiem w Brazylii. Japonia była dość trudna z powodu deszczu i braku czasu na torze w sobotę ze względu na nasz problem ze skrzynią biegów, więc cały czas mieliśmy pod górkę. Teraz z niecierpliwością wyczekuję Brazylii. Lubię Interlagos i byłem dość szybki tutaj w przeszłości, więc dzięki połączeniu tej pewności i osiągów samochodu sądzę, że możemy być naprawdę konkurencyjni. Nie mogę się doczekać bycia na mocnej pozycji. Interlagos jest dobrym torem, może nie jednym z moich ulubionych, ale jest wiele sekcji podjazdowych i zjazdowych, z wieloma pochyleniami, więc ciekawie się tutaj jeździ. Brazylijska publiczność jest również wspaniała i atmosfera jest bardzo wyjątkowa. To fantastyczne wydarzenie”.

(Michał Roszczyn)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen: „Tradycyjnie tor Interlagos był zawsze przychylny dla Ferrari i mamy prawdziwą nadzieję, że tak będzie także i w tym roku, chociaż wiemy, że nie będzie łatwo. Kluczową sprawą będzie docisk aerodynamiczny, ale jednocześnie ważne będzie posiadanie stabilnego samochodu podczas hamowania. Ostatni zakręt jest bardzo ważny, ponieważ prowadzi na długi, biegnący pod górę odcinek toru, za którym jest prosta start/meta: KERS powinien nam tutaj dużo pomóc. [...] Bardzo lubię takie klasyczne tory, jak Spa i Suzuka. Być może Interlagos nie jest tak techniczny, jak te dwa tory, ale tak czy inaczej jest bardzo wymagający. Jedziemy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, co nie zdarza się zbyt często, a warunki pogodowe mogą się tutaj zmienić w sekundę. Moim celem jest zdobycie miejsca na podium, co może nie być łatwe. W każdym kolejnym wyścigu rzeczy stają się dla nas coraz trudniejsze, ponieważ inne zespoły kontynuują poprawianie swoich samochodów, a my używamy tego samego auta od kilku miesięcy. Musimy wykonywać wszystko perfekcyjnie i liczyć na ewentualne potknięcia rywali. W sobotę będę świętował moje 30. urodziny. Miejsce na podium byłoby świetnym prezentem, ale jak już powiedziałem, nasi rywale także muszą się do tego przyczynić w pewnym stopniu. Postaramy się utrzymać trzecie miejsce w klasyfikacji konstruktorów”.

(Marek Roczniak)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg: „Uwielbiam Brazylię. To taki żywiołowy kraj, a Sao Paulo jest super. Zwykle jest to ostatni wyścig w roku, zatem jest tutaj kilka imprez, ale wyobrażam sobie, że tym razem będzie inaczej, kiedy nie jest to już ostatnia runda sezonu. Tak czy inaczej jest to świetne miejsce na wyścig, więc nie mogę się go doczekać. Interlagos jest naprawdę fajnym torem do jazdy, ponieważ ma on w sobie wszystkiego po trochu – zmiany wysokości, kompletna mikstura zakrętów i poruszanie się w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara, co stawia rożne wyzwania dla kierowców, zwłaszcza dla mięśni szyi. W zeszłym roku nie poszło nam tutaj świetnie z powodu deszczu na starcie wyścigu, przez co spadliśmy na tył stawki, zatem mam nadzieję, że tym razem dobrze się spiszemy”.

Kazuki Nakajima: „Brazylia jest zupełnie inna w stosunku do Japonii, więc czeka nas całkowita zmiana w przyszły weekend! Tym niemniej lubię to. Brazylijscy fani są zawsze niesamowici; są prawdziwymi pasjonatami Formuły 1, dlatego miło jest doświadczyć tutejszej atmosfery. W środę czeka mnie dzień z AT&T, więc mam nadzieję, że zasmakuję trochę brazylijskiej kultury z zespołem przed rozpoczęciem weekendu. Interlagos jest dość wymagającym torem, jako że jest tutaj wiele nierówności i jeździ się tutaj w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara, ale to doprawdy ekscytujący tor do jazdy. Jest tutaj kilka okazji do wyprzedzania, co jest dobre, gdyż stawka będzie bez wątpienia bardzo ciasna z powodu krótszego czasu okrążenia i ważne jest, by dobrze się zakwalifikować. Czeka nas wiele pracy w piątek, żeby znaleźć odpowiednie ustawienia i osiągnąć solidny balans mechaniczny, aby poradzić sobie z układem toru, ale czekam na to z niecierpliwością”.

(Michał Roszczyn)
 
Renault F1 Team

Fernando Alonso: „Interlagos jest torem, który zawsze będzie bardzo wyjątkowy dla mnie, ponieważ wygrałem tutaj moje dwa tytuły z Renault. To jeden z najprzyjemniejszych wyścigów w roku, jako że tutejsi fani są wielkimi pasjonatami Formuły 1 i przez cały weekend panuje tutaj niesamowita atmosfera. Nawierzchnia toru jest zwykle bardzo wyboista, dlatego potrzebny ci samochód, który sobie z tym poradzi. Ponieważ jeździ się tutaj w odwrotnym kierunku do ruchu wskazówek zegara, tor ten jest bardziej wymagający dla kierowców z powodu kilku szybkich zakrętów w lewo, gdzie na szyję oddziałują duże przeciążenia. Znalezienie odpowiednich ustawień nie jest łatwe, jako że są tutaj szybkie zakręty, wolne zakręty oraz bardzo długie proste. Sekretem dobrego czasu okrążenia jest posiadanie efektywnego pakietu aerodynamicznego i samochodu z dobrą przyczepnością mechaniczną w środkowym sektorze okrążenia”.

Romain Grosjean: „Jestem bardzo podekscytowany myślą o ściganiu się w Brazylii i nie chcę, by sezon się już skończył. Interlagos nie jest prawdopodobnie najłatwiejszym torem, ale to sławny obiekt i jazda tutaj będzie świetnym doświadczeniem dla mnie. Istnieją dwa aspekty mojego przygotowania do wyścigu w Brazylii. Po pierwsze: jako że Interlagos jest torem lewoskrętnym, bardzo dużo ćwiczyłem, zwłaszcza szyję, by przygotować się fizycznie na wymagania toru. Również dlatego, że nie jeździłem tutaj nigdy wcześniej, oglądałem dużo nagrań wideo, żeby nauczyć się układu toru. Planuję przybyć do Sao Paulo na początku tygodnia, zatem mogę pochodzić po torze i go doświadczyć. Moimi celami są kontynuacja nauki Formuły 1 i nabywanie doświadczenia tak, bym mógł się poprawić i być tak blisko Fernando, jak tylko to możliwe. Mam nadzieję, że mogę mieć wyścigi bez problemów, a samochód będzie konkurencyjny i będę mógł zdobyć kilka punktów dla zespołu”.

(Michał Roszczyn)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli: „Ten sezon zleciał bardzo szybko i aż trudno uwierzyć, że udajemy się już na przedostatni wyścig w tym roku! Ściganie się w Brazylii to zawsze przyjemność, zwłaszcza na tak trudnym torze, jakim jest Interlagos. Jest on niezwykły nie tylko dlatego, że jazda na nim odbywa się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, ale również z powodu tego, że połowa toru jest bardzo szybka, a druga połowa bardzo techniczna, tak więc znalezienie optymalnych ustawień bolidu oznacza pójście na kompromis. Toyota była zwykle dość mocna na Interlagos i ja również generalnie byłem tutaj bardzo szybki, zatem mam nadzieję, że tak będzie i w tym roku. Fantastycznie było znaleźć się na podium w ostatnim wyścigu, zwłaszcza przed naszymi wszystkimi kibicami japońskimi i chciałbym móc znowu walczyć w czołówce w ten weekend. W ubiegłym roku startowałem z pierwszego rzędu w Brazylii i sądzę, że tegoroczny samochód także powinien dobrze pasować do tego toru, więc jestem optymistą. Jestem zdeterminowany, aby zakończyć ten sezon tak, jak go rozpoczęliśmy – mocnymi występami”.

Kamui Kobayashi: „To dla mnie niezwykła szansa, móc zadebiutować w grand prix, ale oczywiście szkoda, że stanie się to w takich okolicznościach, bo wiem jak bardzo Timo chciał wrócić do ścigania się. Na moje szczęście spędziłem już trochę czasu w samochodzie w piątek na Suzuce i nawet pomimo tego, że było mokro, to jednak zdobyte tam doświadczenie będzie dla mnie bardzo pomocne w ten weekend. Nigdy wcześniej nie jeździłem na Interlagos, ale znam układ toru z gier komputerowych i telewizji, tak więc nauka nie powinna mi zabrać zbyt dużo czasu. To będzie trudny weekend, ale czuję, że jestem gotowy na podjęcie tego wyzwania i wiem, że zespół wspiera mnie w 100%. Jeszcze kilka dni temu nie spodziewałem się nawet, że wystartuję w ten weekend, zatem niemożliwe jest wyznaczenie sobie jakichkolwiek celów. Chcę tylko dać sobie powód do dumy i ukończyć wyścig bez żadnych problemów – wszystko inne będzie dodatkową nagrodą”.

(Marek Roczniak)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton: „Doprawdy nie mogę się doczekać tegorocznego Grand Prix Brazylii – to moja pierwsza podróż do Sao Paulo, kiedy nie liczę się w walce o mistrzostwo świata, tak więc chcę nieco więcej czasu spędzić w mieście, zrelaksować i cieszyć się doświadczeniem jazdy na jednym z najlepszych torów wyścigowych na świecie. Moimi ulubionymi miejscami są zakręt pierwszy, gdzie hamujesz do długiego lewego wirażu i odbijasz w prawo, by wyjść na prostą; Ferra Dura, który jest szybkim zakrętem w prawo, gdzie twoje ciało jest wgniatane mocno w bok samochodu; oraz prosta startowa, gdzie mocno przyśpieszasz jadąc pod górę i możesz nawet usłyszeć tłumy i brazylijskie bębny na trybunach. Jedną z najlepszych rzeczy jeśli chodzi o ściganie się na Interlagos jest publiczność. Jest tutaj taka wspaniała atmosfera; fani mają tyle energii i życia w sobie. To jest impreza, podczas gdy ty pracujesz i świetnie jest widzieć, że wszyscy są zadowoleni”.

Heikki Kovalainen: „Interlagos jest dość wymagającym torem dla kierowców, ponieważ jeździ się tutaj w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara, co po sezonie na torach prawoskrętnych bardzo obciąża mięśnie szyi. Jednakże dosyć szybko zapominasz o tym, kiedy wyjeżdżasz na tor – niesamowity i naprawdę wymagający tor – ale też bardzo satysfakcjonujący, kiedy przejedziesz dobre okrążenie. Interlagos tradycyjnie nie było torem, gdzie mierzyliśmy w zwycięstwo, ale czujemy, że rozwiązaliśmy sporo problemów, które dotknęły nas w tym wyścigu w zeszłym roku. KERS – zwłaszcza na podjeździe do prostej startowej po wyjściu z ostatniego zakrętu – powinien dać nam znaczące korzyści zarówno w kwalifikacjach, jak i w wyścigu”.

(Michał Roszczyn)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica: „GP Brazylii kończyło sezon w ostatnich kilku latach. Sytuacja jest jednak inna w tym roku po dodaniu Abu Zabi do kalendarza. Tor Interlagos jest bardzo przyjemny do jazdy, zwłaszcza pierwszy sektor z trzema pierwszymi zakrętami, które są dość wymagające. Zakręt nr 1 jest ślepy, tak więc trudno jest tutaj znaleźć idealny punkt hamowania. Ostatni sektor prowadzi z kolei pod dużą górę i składa się z kilku zakrętów w lewą stronę. W Brazylii jeździmy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, co stawia dość duże wymagania pod względem fizycznym, jako że jesteśmy przyzwyczajeni do jazdy w odwrotną stronę. Jeśli będzie padać na Interlagos, to jazda będzie bardzo zdradliwa, ponieważ na tym torze szybko zbiera się woda. Mam zatem nadzieję na dobrą pogodę”.

Nick Heidfeld: „Interlagos to fantastyczny i bardzo wymagający tor. Ponieważ jeździmy tutaj w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, tor ten stawia duże wymagania przed mięśniami szyi. Nawierzchnia była w przeszłości bardzo wyboista i położony w 2007 roku nowy asfalt znacznie poprawił sytuację, ale w ubiegłym roku nie było już tak dobrze. Ciekawie będzie się przekonać, jakie warunki panują tutaj teraz. W ostatnich dwóch latach mieliśmy tutaj dość ekscytujące rozstrzygnięcia mistrzostw, z pogodą zawsze gotową wpłynąć na wynik walki o tytuł. Możemy doczekać się powtórki tego w tym roku, nawet jeśli GP Brazylii nie kończy tym razem sezonu. Mam mieszane uczucia na temat Sao Paulo. Restauracje zwane churrascarias są bardzo wyjątkowe i sądzę, że miasto ma także wiele do zaoferowania. Z drugiej strony słyszy się rok po roku o kradzieżach i kieszonkowcach, co zniechęca do jakichkolwiek wypadów na miasto. Nie mogę się doczekać zobaczenia ponownie na padoku Felipe Massy”.

Mario Theissen, szef BMW Motorsport: „Interlagos jest położone około 800 metrów nad poziomem morza i ze względu na rzadsze powietrze silniki tracą około 8% swojej mocy. To oznacza, że jednostki napędowe są poddawane mniejszemu obciążeniu niż zwykle, a więc będzie to dla nas pomocne. Nick będzie nadal korzystał ze swojego dziewiątego silnika, który otrzymał w Singapurze, a Robert z ósmego, także napoczętego w Singapurze. Naturalnie chcemy uniknąć napoczęcia kolejnego nowego silnika, bo to oznaczałoby karę cofnięcia na starcie o 10 miejsc”.

(Marek Roczniak)

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
luki1528, 14.10.2009 21:13[!]
"Restauracje zwane churrascarias są bardzo wyjątkowe"
ten cały czas o jedzeniu :p
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca