F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
ING Turkish Grand Prix 20097 czerwca
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Vodafone McLaren Mercedes

Heikki Kovalainen (P7/P1): „Na początku tor był bardzo zabrudzony i ciężko było utrzymać samochód w optymalnej linii jazdy, szczególnie w pierwszych zakrętach. Początkowo samochód był dość trudny w prowadzeniu, ale pracowaliśmy przez całą sesję i myślę, że znaleźliśmy optymalny balans. Najważniejszą rzeczą jest to, że samochód pracuje dobrze i balans jest zadziwiająco dobry. Myślę, że cały zespół może być zadowolony z dnia dzisiejszego. Nadal uważam, że ciężko będzie nam się dostać do Q3, ale będziemy próbowali poprawić co się da przez noc. Ogólnie rzecz biorąc to bardzo zachęcające, że zrobiliśmy kolejny krok w przód”.

Lewis Hamilton (P2/P13): „Tor był bardzo śliski dziś rano, szczególnie w pierwszym sektorze, w którym kilku kierowców wypadło poza tor. Jednakże mieliśmy bardzo dobrą sesję i byłem bardzo zadowolony z samochodu, który dobrze się prowadził. Co więcej, nasz nowy pakiet spisuje się bardzo dobrze, co pozwala nam być optymistami przed resztą weekendu. Zanim przybyliśmy tutaj spodziewaliśmy się, że nasze tempo będzie podobne do tego w Barcelonie, ale jesteśmy chyba szybsi niż oczekiwaliśmy. Po południu zaliczyłem kilka piruetów, ale to tylko potwierdza, jak mocno cisnąłem. Samochód jest trochę niestabilny na wyjściu z niektórych zakrętów, ale mimo to tempo jest dla nas miłym zaskoczeniem. Chłopaki w fabryce ciężko pracowali, aby dać nam tę poprawę, a my staramy się poprawić samochód jeszcze bardziej i mam nadzieję, że jutrzejszy dzień będzie dla nas jeszcze lepszy”.

(Patryk Pokwicki)
 
ING Renault F1 Team

Fernando Alonso (P8/P2): „Jazda w Stambule pierwszego dnia nigdy nie jest dobra, ponieważ tor nie jest w najlepszym stanie, więc będziemy mogli zaobserwować, jak wszystko zmienia się w trakcie weekendu. Próbowaliśmy więc przejechać trochę okrążeń i sprawdzić kilka części bolidu, zamiast koncentrować się na pracy nad ustawieniami, w czym przeszkadza zmieniający się cały czas stan nawierzchni. Jutro rano zajmiemy się doborem ustawień. Mimo, że dziś było całkiem nieźle, to jednak jutro spodziewamy się trudnego dnia”.

Nelson Piquet Jr (P14/P10): „Warunki na torze nie były dziś najlepsze i ciężko było dobrać optymalne ustawienia. Po południu warunki były lepsze i wtedy to wykonaliśmy większość naszej pracy, głównie porównując opony. Ważne jest, aby jutro rano dobrać optymalne ustawienia i zakwalifikować się na dobrej pozycji”.

(Patryk Pokwicki)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P16/P3): „Dzisiaj pracowaliśmy nad ustawieniami oraz staraliśmy się zrozumieć pracę obu mieszanek opon, przywiezionych przez Bridgestone na ten tor. To był nasz pierwszy raz z podwójnym dyfuzorem. Przeprowadziliśmy wiele testów, aby zrozumieć jak on działa i jak wpływa na balans samochodu. Jest jeszcze zbyt wcześnie aby powiedzieć, czy dobrze pracuje, ponieważ jest zbyt duża różnica pomiędzy Monako a Stambułem”.

Nick Heidfeld (P17/P16): „Moje okrążenia nie wyglądały najlepiej, ale pozostaję optymistą co do naszego nowego pakietu aerodynamicznego. Balans mojego samochodu nie był najlepszy, ale za to czas Roberta jest obiecujący. Pozytywną rzeczą jest to, że wiemy już co zmienić, aby balans był dobry. W drugiej sesji zmienialiśmy wiele ustawień, ponieważ chcieliśmy porównać różne warianty”.

(Patryk Pokwicki)
 
AT&T Williams

Kazuki Nakajima (P6/P4): „To był odrobinę dziwny dzień, szczególnie popołudniowa sesja, kiedy próbowaliśmy porównać twardą i miękką mieszankę. Opony naprawdę nie spisywały się dziś dobrze. Myślę, że nasz samochód jest dość szybki, jednak musimy poczekać, przeanalizować dane i zobaczyć, jak możemy wycisnąć najlepsze osiągi z opon”.

Nico Rosberg (P1/P7): „Wydaje mi się, że nowe części aerodynamiczne, które przywieźliśmy tutaj spisują się tak jak oczekiwaliśmy, co jest dobre. Mówię tak, ponieważ postęp zawsze mierzy się w stosunku do innych ludzi i nigdy nie możesz być pewny, gdzie znajdują się inni, szczególnie w piątek. Dzisiejsze sesje odejmowały głównie testy opon. Pokonaliśmy spory dystans, szczególnie podczas popołudniowej sesji, więc teraz lepiej rozumiem pracę obu mieszanek. Jednakże jutro spojrzymy na nie jeszcze raz i spróbujemy się dowiedzieć, jak wycisnąć z nich maksimum. Oczywiste jest to, że wybór opon będzie decydujący dla kwalifikacji i wyścigu”.

(Paweł Zając)
 
Red Bull Racing

Sebastian Vettel (P4/P5): „Czułem wibracje podczas drugiej sesji treningowej, więc zatrzymałem samochód, ponieważ to nie wyglądało najlepiej. Nie wiedzieliśmy, co było konkretnym problemem, lecz kiedy samochód wrócił do garażu okazało się, że to silnik. Poczyniliśmy kilka zmian pomiędzy ranną a popołudniową sesją treningową, co oznaczało rozpoczęcie drugiej sesji kilka minut po czasie. Nie byłoby to żadnym problemem, lecz potem okazało się, że byłem w stanie zrobić tylko trzy okrążenia ze względu na wibracje samochodu. Będę polegał na danych Marka zebranych przez niego podczas treningów – nie jest idealnie, gdy w piątek jeździ tylko jeden samochód”.

Mark Webber (P15/P9): „To nie jest najłatwiejszy tor na świecie w utrzymaniu się w idealnym torze jazdy – kilku ludzi wyjeżdżało tu i tam, a ze względu na brudną nawierzchnię poza optymalną linią jazdy bardzo łatwo wypaść poza tor. Był to dla nas całkiem dobry dzień i udało się nam zebrać dość dużo informacji, które przeanalizujemy przez noc. Jak zwykle porównywaliśmy opony. Zakręt numer 8 jest szczególny, bardzo unikalny, lecz jest też wiele innych zakrętów, które musimy sprawnie pokonywać”.

(Igor Szmidt)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli (P3/P6): „Skoncentrowaliśmy się przede wszystkim na pracy nad ustawieniami oraz na porównywaniu opon, jak to zwykle w piątek. Tor był trochę zabrudzony, szczególnie rano, więc przyczepność była słaba, jednak spodziewaliśmy się tego i jutro sytuacja powinna ulec poprawie. Nowe części aerodynamiczne pracują dobrze i wydają się dobrym krokiem naprzód, co dobrze wróży na resztę weekendu. Moje czasy okrążeń były konkurencyjne, a długie przyjazdy szły dobrze, więc zobaczymy, co będziemy mogli zrobić jutro. Jestem zadowolony z takiego obrotu spraw, więc jutro powinniśmy być konkurencyjni”.

Timo Glock (P13/P14): „To był dla mnie normalny piątek. Program obejmował długie przejazdy i porównanie różnych ustawień samochodu. Było to trochę skomplikowane, ponieważ balans samochodu nie był dokładnie taki jak chciałem, szczególnie na miękkich oponach. Jednakże będziemy pracować nad tym, aby poprawić to przed kwalifikacjami. Czasy okrążeń były bardzo zbliżone podczas popołudniowej sesji i wiem, że możemy być szybsi. Jesteśmy mocniejsi niż byliśmy w Monako, czego należało się spodziewać, ponieważ ten tor jest zupełnie inny. Zamierzamy pokazać w kwalifikacjach, że Monako było jednorazowym przypadkiem”.

(Paweł Zając)
 
Brawn GP Formula One Team

Rubens Barrichello (P9/P8): „To był trochę inny piątek w porównaniu do naszych poprzednich doświadczeń. Nie wyglądamy tutaj jak na razie na konkurencyjnych, jednak weekend dopiero się zaczął i dużo zależy od programu testów oraz poziomu paliwa, z którymi jeżdżą nasi rywale. Musimy wykonać sporo pracy, zwłaszcza w pierwszym sektorze, gdzie najwyraźniej tracimy najwięcej, ale sądzimy, że rozumiemy, na czym polega problem. Wiemy, że potrafimy pracować nad tym samochodem tak, żeby szybko poprawić jego konkurencyjność i to stawia nas na mocnej pozycji, jeśli chodzi o zmiany, jakie trzeba wprowadzić przed jutrzejszymi kwalifikacjami”.

Jenson Button (P11/P12): „Mieliśmy ciężki pierwszy dzień testów, próbując znaleźć odpowiedni balans bolidu. Sprawdzaliśmy wiele różnych opcji ustawień podczas obydwu sesji, jednak niestety nie byliśmy w stanie umieścić samochodu tam, gdzie byśmy chcieli i ogólnie mieliśmy problem z brakiem przyczepności. Zebraliśmy jednak dużo informacji, które możemy przeanalizować po tym, jak spróbowaliśmy kilku różnych opcji i uważamy, że wiemy, co sprawia nam kłopoty. Musimy się dziś wieczorem porządnie przyjrzeć wszystkiemu i mam nadzieję, że uda nam się rozwiązać dzisiejsze problemy i będziemy mieć jutro lepszy dzień”.

(deeze)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Felipe Massa (P5/P11): „Powierzchnia toru była dziś bardzo brudna, co można było łatwo zauważyć po liczbie wycieczek poza tor. Jeśli chodzi o nas, skoncentrowaliśmy się na poszukiwaniu najlepszych ustawień na niedzielny wyścig i ciężko jest powiedzieć, gdzie jesteśmy względem reszty. Ponadto wszyscy są bardzo blisko pod względem osiągów, więc sądzę, że powinniśmy poczekać do jutrzejszego poranka, zanim cokolwiek stwierdzimy. Twarde opony dają mało przyczepności – tak jak się spodziewaliśmy – natomiast bardziej miękkie mają problemy ze znaczną degradacją, chociaż w miarę poprawy warunków na torze sytuacja może się lekko zmienić. Nowe elementy aerodynamiczne z pewnością nie są warte sekundę na okrążeniu, ale są małą pomocą, co w połączeniu z całym pakietem polepsza nasze osiągi”.

Kimi Raikkonen (P7/P15): „Na tym torze warunki zmieniają się bardzo szybko i truudno jest ocenić osiągi poszczególnych bolidów na bazie dzisiejszych wyników. Tor jest niezwykle brudny i – po wprowadzeniu pewnych zmian w ustawieniach – samochód wydawał się bardzo dziwny w zachowaniu, jednak później wszystko wróciło do normy podczas mojego ostatniego przejazdu w drugim treningu. Wciąż jest sporo pracy do wykonania nad samochodem, ale jestem pewny siebie – sądzę, że znajdziemy odpowiednie rozwiązania, aby być konkurencyjnymi jutro oraz w niedzielę”.

(deeze)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P12/P17): „Nie mieliśmy żadnych problemów z samochodem dzisiaj i wszystko pracowało dobrze, jednak przyczepność na torze nie była zbyt dobra. Było trochę brudu i trudno było doprowadzić opony do optymalnych warunków pracy – wyglądało, jakbyśmy nie mieli wystarczającej przyczepności. Zmagaliśmy się z uzyskaniem dobrego czasu okrążenia i zawsze wychodził nam ten sam wynik bez względu na rodzaj opon, jaki mieliśmy w danym momencie. Teraz musimy zastanowić się, co dalej robić, ale sytuacja może się zmienić, kiedy na torze będzie więcej gumy”.

Giancarlo Fisichella (P18/P18): „Balans na początku porannej sesji nie był dobry, jako że samochód był trochę nerwowy. Jednakże później poszliśmy we właściwym kierunku i wykonaliśmy pozytywną pracę. Po południu na twardych oponach podczas dłuższych przejazdów byliśmy szybcy, ale nie mogłem zrobić lepszego czasu na miękkich oponach ze względu na starcie z Nakajimą w zakręcie nr 12 ”.

(Spider)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Bourdais (P19/P19): „To był ciężki dzień i chciałbym, abyśmy byli pod jego koniec nieco wyżej w tabeli. Nie jesteśmy tak daleko z tyłu, lecz trochę brakuje nam, aby włączyć się do walki z innymi. Wiem, że jutro będzie lepiej, ale dziś mieliśmy problem z doprowadzeniem opon do właściwego stanu pracy. Zazwyczaj miękkie są odrobinę lepsze, lecz dziś nie dawały żadnej przewagi i trudniej było na nich jeździć. W kwestii balansu wygląda na to, że pomiędzy nadsterownością a podsterownością występuje zależność 50-50, ale głównym problemem jest brak przyczepności. Musimy teraz przeanalizować dane i poprawić się na jutro. Były już w tym roku wyścigi, podczas których w piątek dużo odstawaliśmy, a potem w sobotę poczyniliśmy duży postęp, więc zobaczymy”.

Sebastien Buemi (P20/P20): „Mój pierwszy dzień na tym torze w bolidzie F1 był bardzo trudny. Plusem był brak problemów mechanicznych, więc pokonaliśmy dużo kilometrów. To oznacza, że mamy przynajmniej dużo danych do przeanalizowania, aby przekonać się, dlaczego jesteśmy tacy wolni i znaleźć lepsze ustawienia samochodu na jutro. W tym momencie trudno powiedzieć, gdzie jesteśmy względem rywali, choć oczywiście nie jesteśmy tam, gdzie chcielibyśmy być. Głównym problemem był brak możliwości wyciągnięcia najlepszych osiągów z opon. W porównaniu do innych nie jesteśmy tak słabi na dłuższym dystansie, ale na świeżych oponach nie jest za dobrze”.

(Igor Szmidt)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ciociahela, 05.06.2009 16:59[!]
Kubica nie marudzi zbytnio czyli powinno być nieźle. ;)
michal132, 05.06.2009 17:39[!]
haahhha smieszna wypowiedz nelsona zakwalifikowac sie na dobrej pozycji jak wejdziesz do Q2 to ja juz ci powiem ze sie masz z czego chlopie cieszyc a jak bys tak weszedl do Q3 to swieto narodowe na czesc nelsona
zdun, 05.06.2009 20:50[!]
no nick heidfeld musi dużo się uczyć od roberta;)
sebas, 05.06.2009 21:45[!]
Z tonu wypowiedzi Filipa wnioskuje że nie bedzie czwartego z rzędu zwycięstwa :-), a i o punkty tez będzie trudno.
blader, 06.06.2009 00:14[!]
czyżby BMW zmieniło specjalistów od PR ?;) te ich wypowiedzi wydają się dziś być inne niż zwykle :) chyba wreszcie bardziej optymistycznie :) może przycisnęli ich sponsorzy:P
Piter, 06.06.2009 09:52[!]
stonowana wypowiedź Roberta dobrze wróży :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca