F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grosser Preis Santander von Deutschland 200912 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Scuderia Ferrari Marlboro

Felipe Massa: „W czwartek przybędę na tor Nurburgring i nie mogę się już doczekać powrotu za kierownicę F60. Układ tego toru powinien bardziej nam pasować niż szybkie zakręty na Silverstone. Wiele będzie zależało od tego, czy zmusimy opony do optymalnej pracy i nawet jeśli mamy kilka nowych części do wypróbowania wraz z Kimim w piątek, to jednak nie sposób jest w tej chwili powiedzieć, czego możemy spodziewać się po tym weekendzie. Pierwsza połowa sezonu była bardzo trudna do przewidzenia i nie widzę powodów, dlaczego powinno być inaczej w drugiej połowie”.

Kimi Raikkonen: „Zdobywałem cztery razy pole position w Niemczech, ale nigdy nie udało mi się tutaj wygrać. Być może brakowało mi po prostu szczęścia tutaj, na Nurburgringu oraz na Hockenheim. Wystarczy spojrzeć na ostatni wyścig tutaj. Zdobyłem pole position, ale zaraz po starcie zrobiła się ulewa i wyścig został przerwany. Gdy powróciliśmy do ścigania byłem trzeci, mając bardzo dobrą strategię, ale zostałem wyeliminowany z walki przez awarię hydrauliki. Podchodząc do sprawy realistycznie, naszym celem w tym roku nie może być zwycięstwo. Nadal mamy dużo do zrobienia, aby dogonić najlepszych, dlatego też cały zespół bardzo ciężko pracował w ostatnich tygodniach, abyśmy mogli użyć nowych rozwiązań na Nurburgringu. Tor ten powinien bardziej odpowiadać F60 niż Silverstone, ale wszystko okaże się podczas piątkowych treningów. Aby być konkurencyjnym, potrzebujesz dobrej przyczepności na wyjściu z zakrętów oraz dużej stabilności podczas hamowania. Trudno przewidzieć, jaki wynik możemy tu osiągnąć, więc nie możemy niczego obiecywać naszym fanom. Miejsce na podium byłoby dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę to, że tylko raz na nim staliśmy w tym roku. Do końca tego niezwykle trudnego dla nas sezonu pozostało jeszcze dziewięć wyścigów. Naszym celem jest jak najlepszy występ w każdym z nich bez względu na to, ile punktów tracimy do liderów. Naprawdę sądzę, że nasz zespół jest w stanie zniwelować stratę pomiędzy nami a czołówką”.

(Patryk Pokwicki & Maraz)
 
Bridgestone

Hiroshi Yasukawa – szef Bridgestone Motorsport: „Niemcy to dobry rynek dla Bridgestone i jedno z miejsc, gdzie możemy spodziewać się sporej znajomości naszej marki. Nasze uczestnictwo w Formule 1 pomaga budować renomę Bridgestone i zawsze mamy silne wsparcie w kraju, w którym jest tak wielu znaczących producentów samochodów. Zawsze chętnie powracam do miejsca, które ma bogatą historię związaną z początkami zaangażowania Bridgestone w motosport.

Nurburgring posiada niezwykłą mieszankę zakrętów. Są tutaj szybkie, średnio-szybkie oraz wolne zakręty, więc znalezienie optymalnych ustawień na pewno będzie wyzwaniem dla zespołów. Mieszanki supermiękka oraz średnia powinny zapewnić ekscytujący wyścig. Pierwszy oraz trzeci sektor są bardziej wymagające od drugiego, jeśli chodzi o przyczepność opon, trakcję czy stabilność podczas hamowania, a poza tym tor charakteryzuje się ekscytującymi zmianami wysokości. Pierwszy zakręt, który można pokonać różnymi liniami jazdy oraz szykana są dobrymi miejscami do wyprzedzania. Balans hamulców również jest bardzo ważny, aby nie zablokować kół, gdyż prowadzi to do spłaszczenia opony.

Kiedy ostatni raz się tutaj ścigaliśmy, pogoda była deszczowa. Położenie Nurburgingu w niemieckim regionie Eifel sprawia, że pogoda jest tutaj nieprzewidywalna. Patrząc na porę roku, powinniśmy spodziewać się wysokich temperatur, ale tam jest całkiem chłodno nawet w lecie. Jeśli spojrzeć na historię Bridgestone na Nurburgringu, to mogliśmy zobaczyć tutaj nawet śnieg podczas weekendu DTM w kwietniu, więc nigdy nie wiadomo, czego można się spodziewać!”


(Patryk Pokwicki)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg: „Nurburgring bardzo różni się od toru Silverstone, ponieważ średnia prędkość pokonywania zakrętów jest tutaj dużo niższa. Oznacza to, że samochody muszą być zupełnie inaczej ustawione i podczas piątkowych treningów będziemy szukać optymalnych rozwiązań. FW31 jest dosyć spójny i szybki na każdym torze, więc liczę na to, że utrzymamy naszą dobrą formę. Wyścigi w Niemczech są dla mnie wyjątkowe, ponieważ to moje domowe GP i wraz z Hockenheim ten tor jest mi najbardziej znany. Ściganie się przed własną publicznością naprawdę potrafi cię nakręcić, a niemieccy kibice podchodzą ze szczególną pasją do sportu, więc na pewno będzie dobra atmosfera. Po długiej przerwie już nie mogę doczekać się powrotu do wyścigów, a kolejny dobry rezultat uczyniłby ten weekend dla mnie doskonałym”.

Kazuki Nakajima: „Podobnie jak Silverstone, jest to dość trudny obiekt, jednak na Nurburgringu jest więcej wolnych i średnio-szybkich zakrętów. Pogoda może mieć duże znaczenie i dobre rozgrzanie opon może nie być łatwe, jako że temperatura powietrza może być dość niska. Jeśli chodzi o ustawienia, to sprawa powinna być dosyć prosta. Tylko raz ścigałem się tutaj i tylko w serii GP2, ale osiągnąłem dobry rezultat, więc mam nadzieję, że to małe doświadczenie będzie dla mnie pomocne. Przejechałem również wiele okrążeń na symulatorze, więc mam nadzieję, że będę dobrze przygotowany. To jest piękna część świata, a tor leży niedaleko Kolonii, gdzie znajduje się fabryka Toyoty i mam tam wielu japońskich przyjaciół. Niemieccy kibice są zazwyczaj pasjonatami, ale myślę, że w tym roku będą reagować bardziej żywiołowo, ponieważ Vettel oraz Nico wykonują bardzo dobrą robotę”.

(Patryk Pokwicki)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil: „Myślę, że jak dotychczas jest to dobry sezon. Udało nam się ukończyć wiele wyścigów i w ostatnich dwóch czy trzech była możliwość zakwalifikowania się do Q2, co było wielkim sukcesem dla nas. [...] Bardzo miło byłoby dostać się tutaj do Q2 i mam nadzieję, że byłby to wystarczający rezultat, by zdobyć kilka punktów. Czas najwyższy je zdobyć. Zobaczymy, jakie usprawnienia mają inne zespoły, ponieważ spodziewam się, że może jedna lub dwie ekipy zbliżą się nieco do czołówki, a my nie przygotowaliśmy żadnych większych zmian na ten wyścig. Jednakże byliśmy całkiem mocni na Silverstone i oczekuję, że podobnie będzie w Niemczech”.

Giancarlo Fisichella: „Nurburgring jest wspaniałym torem. Jest tutaj wiele zmian wysokości terenu i można tutaj wyprzedzać na kilku zakrętach, co oczywiście będzie dobre dla nas, jeśli kolejny raz będziemy w środku stawki. Tym razem chcę się dostać do Q2, co myślę jest możliwe, a następnie dzięki lepszej pozycji startowej będziemy w stanie ukończyć wyścig na wyższej pozycji. Jesteśmy tak blisko punktów, że chcę już tego dokonać. To byłoby dla zespołu ogromnie mobilizujące. Wszyscy pracują bardzo ciężko i być tak blisko jest naprawdę frustrujące. Pozbycie się tego ciężaru z naszych barków postawiłoby nas na nogi przed resztą sezonu”.

(Michał Roszczyn)
 
ING Renault F1 Team

Fernando Alonso: „Nurburgring nie jest najbardziej ekscytującym torem w kalendarzu, ale jest dobrym miejscem do ścigania się, jako że ma wszystkiego po trochu, zatem samochód musi spisywać się dobrze w każdej części okrążenia. Są tutaj szybkie zakręty, gdzie potrzebny jest duży docisk aerodynamiczny, jak również wolne, na których ważna jest stabilność podczas hamowania i dobra przyczepność na wyjściu z zakrętów. Mamy kilka nowych rozwiązań na ten wyścig, co mam nadzieję poprawi naszą sytuację i pozwoli zdobyć kilka punktów, ale wiemy, że wszystkie pozostałe zespoły także pracują nad ulepszeniami. Musimy również popracować nad naszymi startami, ponieważ bardzo trudno jest odzyskać pozycje utracone na pierwszym okrążeniu”.

Nelson Piquet Jr: „Jazda na Nurburgring nie będzie dla mnie nowym doświadczeniem, gdyż ścigałem się już tutaj kilka razy w ramach mistrzostw GP2 i zawsze dobrze mi tu szło i dobrze się bawiłem. Z pewnością nie mogę się doczekać poprowadzenia tutaj samochodu Formuły 1. Zespół od wyścigu na Silverstone ciężko pracował nad niektórymi uaktualnieniami, głownie aerodynamicznymi, co powinna dać nam poprawę. Po ostatnim grand prix mówiłem, że muszę poprawić się w kwalifikacjach, w których chciałbym awansować do czołowej dziesiątki, co dałoby mi realną szansę na zdobycie pierwszych punktów w sezonie. Trzeba również mieć oko na pogodę na Nurburgring, jako że tor ten jest położony blisko gór i warunki atmosferyczne zmieniają się bardzo szybko, trochę jak w Spa. Prawdopodobnie możemy oczekiwać przynajmniej kilku przelotnych opadów w ciągu weekendu”.

(Michał Roszczyn)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli: „Nürburgring to słynny tor, znany w całym motosporcie. To fantastyczne, że wybieramy się tam i będziemy mogli zobaczyć przy okazji starą Nordschleife. Nowy układ toru jest znacznie inny od poprzedniego, ale ma swój własny styl i ciągle stanowi wyzwanie. Jest to tor, który znam dobrze i przeżyłem na nim już kilka miłych chwil w ubiegłych latach, zwłaszcza w 1999 roku, kiedy po raz pierwszy stanąłem na podium w Formule 1. Zawsze jestem optymistą i byłoby miło, gdybym powalczył o miejsce na podium tutaj dekadę po tamtym wydarzeniu. Kwalifikacje w Silverstone pokazały, że jesteśmy konkurencyjni, nawet jeśli sam wyścig był frustrujący w rezultacie nieudanego startu, więc liczę na więcej w ten weekend. To ważny wyścig dla naszego zespołu, ponieważ mamy fabrykę nie dalej, niż godzinę jazdy samochodem od tego toru. To dodaje mi motywacji, aby osiągnąć sukces w ten weekend. Wiem, ze będziemy mieli duże wsparcie ze strony kibiców tutaj, więc mam nadzieję, że będę w stanie im się odwdzięczyć dobrym rezultatem na torze, czego chcemy wszyscy”.

Timo Glock: „To mój domowy tor i będę tutaj teraz po raz pierwszy ścigał się samochodem Formuły 1, zatem jestem bardzo podekscytowany. Naturalnie nowy Nürburgring nie ma za wiele wspólnego ze starą 'Północną Pętlą', która jest niesamowitą trasą. Ostatnio jechałem po niej Toyotą Auris i dostarczyło mi to wiele frajdy i jest to zupełnie co innego w porównaniu z współczesnymi torami w F1. Podoba mi się też współczesny Nürburgring i jest to tor, z którym czuję się bardzo zżyty, ponieważ dorastałem na wyścigach w Niemczech. W istocie pierwszy wyścig Formuły 1, na jakim byłem, został właśnie rozegrany na Nürburgringu w roku 2000. Uczestniczyłem wówczas w jednym z wyścigów towarzyszących F1, zatem jazda tutaj teraz dostarczy mi na pewno wyjątkowych emocji. Zaskakujące jest też to, że już jesteśmy w połowie sezonu – tak szybko minął ten czas. Jak dotąd miałem kilka dobrych występów i przyznam, że miło się walczy o miejsca z przodu stawki, jeśli to się dzieje często. Ten weekend stwarza mi kolejną szansę, by tak było i już nie mogę się go doczekać”.

(Mariusz Karolak)
 
Brawn GP Formula One Team

Jenson Button: „Nurburgring jest dosyć zdradliwym torem, ale istnieją dwie cechy, które powinny spowodować, że będzie korzystny dla naszego samochodu. Jest to stosunkowo wolny tor z wieloma zakrętami pokonywanymi na średnich prędkościach, które odpowiadają BGP001. Nurburgring jest również jednym z bardziej wymagających torów, jeśli chodzi o hamowanie, więc potrzebujesz samochodu, który będzie dobry na czterech strefach ostrego hamowania. W wyniku dodatkowego tygodnia przerwy wszyscy w fabryce oraz Mercedes-Benz High Performance Engines będą bardzo ciężko pracować, aby jak najlepiej przygotować nasz samochód do GP Niemiec. Nie mogę się już doczekać, jak będzie sprawował się nasz pakiet po rozczarowującym GP Wielkiej Brytanii. Mój ostatni przejazd pokazał, że tempo samochodu jest naprawdę konkurencyjne, więc jesteśmy pewni siebie przed tym wyścigiem. Liczę na wspaniałą walkę z naszymi najbliższymi konkurentami i mam nadzieję, że stworzymy widzom dobre widowisko”.

Rubens Barrichello: „Zawsze cieszyłem się z wyścigów na Nurburgringu, który jest dość wymagającym torem dla kierowców. Układ toru jest przyjemny, co pozwala na załapanie dobrego rytmu, a poza tym są interesujące zmiany wysokości i nierówności nawierzchni, na które trzeba zwracać uwagę. Wygrałem tutaj w 2002 roku, także mam stąd kilka miłych wspomnień. Pogoda może być nieprzewidywalna ze względu na położenie toru w górach Eifel, ale mamy nadzieję na wyższe temperatury niż w Silverstone. Pierwszy zakręt jest bardzo ważny, aby dobrze zacząć okrążenie, bo jest dosyć wyboiście za linią start/meta. Musisz zadbać o bardzo dobre wejście w zakręt, ale jednocześnie nie możesz zapominać o dobrym wyjściu z niego. Jest to również bardzo dobre miejsce do wyprzedzania, więc musisz być maksymalnie skupiony, aby wykorzystać każdą okazję. Wiele zakrętów na Nurburgringu wymaga perfekcyjnego wejścia, co jest bardzo ważne dla czasu okrążenia. Nie ścigaliśmy się tutaj rok temu, więc interesujące będzie zobaczyć, jak będzie się tutaj jeździć tak dobrym samochodem”.

Ross Brawn – szef zespołu: „Zespół już nie może doczekać się powrotu do rywalizacji podczas GP Niemiec, a tor Nurburgring powinien odpowiadać naszemu samochodowi. Mamy kilka ulepszeń aerodynamicznych przygotowanych na Nurburgring, a poza tym inne nowe rzeczy jeszcze z Silverstone, których nie zdążyliśmy tam sprawdzić ze względu na złą pogodę. To wszystko powinno nam pozwolić zrobić krok do przodu. Na Silverstone zajęliśmy trzecie oraz szóste miejsce, co nie było złym wynikiem, choć przyznam, że liczyliśmy na więcej. Jednak po bardzo dobrym początku sezonu nadal wszystkie sprawy pozostają w naszych rękach. Wszyscy w fabryce w Brackley oraz Brixworth, gdzie przygotowywane są nasze silniki Mercedesa, patrzą z optymizmem na to wyzwanie. Jako zespół zawsze osiągaliśmy dobre wyniki po słabszym wyścigu, gdy identyfikowaliśmy nasze słabości i dokonywaliśmy odpowiednich poprawek. Mam nadzieję, że w domowym wyścigu dla Mercedesa osiągniemy dobry rezultat”.

(Patryk Pokwicki)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica: „Wyścig na Nurburgringu jest naszym domowym GP. Pomimo tego, że sezon nie układał się dla nas pomyślnie do tej pory, na torze będzie dużo fanów zespołu BMW Sauber, którzy będą trzymać za nas kciuki. To jest właśnie odpowiedni czas na mocny występ i osiągnięcie dobrego rezultatu. Jednak muszę przyznać, że obiekt ten nie jest jednym z moich ulubionych, mimo że jest tam wiele różnorodnych zakrętów i możliwości do wyprzedzania. Najlepszym z nich jest zakręt pierwszy, gdzie można obrać różne tory jazdy. Oczekuję zatem, że ponownie zobaczymy więcej wyprzedzeń na Nurburgringu i będziemy cieszyć się ekscytującym wyścigiem”.

Nick Heidfeld: „Jest rzeczą oczywistą, że nasza ocena dotycząca pierwszej połowy sezonu nie jest zbyt pozytywna, zwłaszcza jeśli porównać nasze dotychczasowe wyniki do naszych celów na ten sezon. Oczywiście mam nadzieję, że się poprawimy i nad tym pracują wszyscy w zespole. Wielu fanów i członków fanklubów tradycyjnie przyjedzie na mój domowy wyścig. Cieszy mnie to i daje dodatkowy zastrzyk motywacji. Kolejny raz wezmę udział w moim domowym wyścigu w specjalnie zaprojektowanym kasku. W tym roku projekt został stworzony przez fana na mojej stronie internetowej i zostanie mi on przedstawiony przed rozpoczęciem piątkowych treningów. Mam wiele szczęśliwych wspomnień związanych z Nurburgringiem. Byłem tutaj wiele razy z moimi rodzicami, jak jeszcze byłem dzieckiem – tor jest tylko godzinę drogi od mojego domowego miasta Mönchengladbach. Zimą chodziliśmy na sanki na stok Hohe Acht przy torze, tutaj nauczyłem się jeździć na rowerze i tutaj po raz pierwszy zasiadłem za kierownicą gokarta – z oponą i kocem wciśniętym za moimi placami, bym mógł dosięgnąć pedałów. Od tamtej pory rywalizowałem na tym torze w wyścigach Formuły Ford, Formuły 3, Formuły 3000 i świętowałem wiele zwycięstw. Mój najlepszy wynik na Nurburgringu podczas startów w Formule 1 osiągnąłem w 2005 roku, kiedy to zdobyłem pole position, a wyścig ukończyłem na drugiej pozycji. Nordschleife jest dla mnie najbardziej spektakularnym torem wyścigowym na świecie. W kwietniu 2007 roku przejechałem ten tor naszym samochodem F1, co było po prostu fantastyczne. To było niesamowite, być na Nordschleife poza weekendem grand prix i przejechać cały ten olbrzymi tor samemu, przed tymi wszystkimi ludźmi”.

(Michał Roszczyn)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton: „Na torze Nurburgring ostatni raz ścigaliśmy się w 2007 roku i z tego co sobie przypominam, miałem ciężkie popołudnie, ponieważ musiałem przebijać się z końca stawki i ukończyłem wyścig tuż za punktowaną ósemką. To fantastyczny obiekt, odrobinę starszy niż większość obecnych torów w kalendarzu, które odwiedzamy i dostarcza nieco innych odczuć niż te, do których przywykliśmy: jest szybki i zawiera kilka dogodnych miejsc do wyprzedzania. Poza tym to fantastyczna część świata: tor jest w środku głębokiego lasy w zachodniej części Niemiec, gdzie – jak się wydaje – kibice żyją i oddychają Formułą 1. Kiedykolwiek ścigamy się w Niemczech, zawsze wyczuwalna jest tutaj niezwykle towarzyska atmosfera. Zespół nie przygotował żadnych większych unowocześnień na ten wyścig, ale ja nadal nie mogę doczekać się startu. Dla mnie to zaszczyt, być częścią Srebrnych Strzał i chociaż nasze ostatnie rezultaty tego nie odzwierciedlają, to nadal staramy się cisnąć bardzo mocno i mamy nadzieję na zbliżenie się do czołówki, nim zakończy się ten trudny dla nas sezon”.

Heikki Kovalainen: „Nurburgring to wspaniały tor. Ma różnego rodzaju zakręty – niektóre sekcje są dość zdradliwe i zarazem techniczne, więc wymagają jazdy dobrym rytmem. Są też szybkie zakręty, gdzie samochód musi być dobrze ustawiony. Podjazd na szczyt wzniesienia podczas pokonywania sekwencji zakrętów w kształcie litery 'S' za nawrotem sprawia fantastyczne odczucia w samochodzie F1. Przyjazd do Niemiec do doskonała okazja, aby oddać hołd każdemu w firmie Mercedes-Benz. Ich silniki są najprawdopodobniej najsilniejsze i mają najlepszą wytrzymałość w tym sporcie, a ich system KERS również jest fantastyczny. Mercedes-Benz odegrał kluczową rolę w sukcesach naszego zespołu, zatem mam nadzieję, że będziemy mieli udany wyścig na oczach wspierających nas fanów w tym drugim domowym dla nas wyścigu. Ja sam, Lewis oraz pozostali członkowie zespołu pracujemy ciężko nad rozwojem samochodu – to długotrwały proces, ale robimy to razem, ciśniemy i mamy wszyscy nadzieję, że już wkrótce uda się wykonać krok do przodu”.

(Mariusz Karolak)

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
ctulu1, 06.07.2009 18:09[!]
Fagaldo ale wygral czy nie wygral??:>
Razor16, 06.07.2009 18:47[!]
Sutil jest dość mocno nastawiony na ten wyścig. "jest szans zdobyć kilka punktów". Myślałem, że zdobywanie punktów zaczną od 1, góra 2 punktów, a oni już się nastawiają na kilka :D
Anderis, 06.07.2009 19:37[!]
Razor16- 2 punkty to też kilka :D A tak wogóle to mogli zacząć od zdobycia 5 punktów w Monaco 2008. Wszystko zależy, jak ułoży się wyścig, bo mogą jechać po ten niby jeden punkt, ale dwaj zawodnicy z przodu się zderzą i już mają tych punktów więcej. "Nie można tego zaplanować" - jak mówi Timo Glock.
Fagaldo, 07.07.2009 01:57[!]
ctulu1 - no wygral, wygral...
olek, 08.07.2009 12:40[!]
Kimi się rozgadał :)
uriah, 08.07.2009 13:53[!]
co do wygranej Kubicy w GP Kanady, to chlopak mial duzo szczescia i tylko dzieki szczesciu wygral ten wyscig. Kubicomaniaki troche za bardzo podniecaja sie ta wygrana. Gdyby Hamilton nie skasowal Kimiego kubek bylby trzeci.
Wiec chlopaki nie ma czym sie podniecac.
kemek, 08.07.2009 13:59[!]
uriah - nie na temat, ale zobacz, kto wyjechałby jako pierwszy z pitlane? A poza tym zakładasz później bezbłędną jazdę Kimasa i Lewisa.

Tak jak ktoś zauważył - Nick jakby coś podsumowywał. Czyżby szykował się jakiś komunikat w czasie weekendu? [;
Pirx II, 08.07.2009 15:22[!]
uriah-"co do wygranej Buttona w GP Australi ,to chłopak miał dużo szczęscia i tylko dzięki szczęsciu wygrał ten wyscig. Buttomaniaki trochę za bardzo podniecają się tą wygraną. Gdyby Vettel nie skasował Roberta Jenson byłby trzeci?" Więc -uriach-nie ma czym się podniecać. Można wstawiać tu inne tory , innych kierowców bez odrobiny szczęscia może Ci się nie udać. Nick może nam na ten temat coś powiedzieć.
ctulu1, 08.07.2009 17:11[!]
jak to sie mowi szczescie sprzyja lepszym tak??i nie jestem zadnym kubicomaniakiem,uwazam tylko ze na to zwyciestwo zasluzyl,teraz wiekszosc oczywiscie kibicuje buttonowi vettelowi ,swoja droga szkoda ze mieli tak malo fanow w zeszlym roku a kubica duzo duzo wiecej...
Pokwa, 08.07.2009 17:30[!]
Gdyby nie Kubica to wygrałby Heidfeld w Kanadzie 08
ctulu1, 08.07.2009 21:36[!]
a gdyby nie heidfeld to coulthard gdybanie nie ma zreszta sensu wygral i to sie liczy...
Winner, 09.07.2009 08:09[!]
jak Kubica wjechał do mety to nie mogłem w to uwierzyć że Polak wygrywa,na 40.okrążeń przed metą byłem bardzo zdenerwowany tym co może się stać za 40.okrążeń,że Kubica może odnieść swoje 1 w karierze zwycięstwo,Hamilton nie dostał wtedy nagłego ataku ślepoty on poprostu nie umie jeżdzić, Mistrzwo zdobył tylko dlatego że przepuścił go Glock za co mu się należy jakieś wynagrodzenie pieniężne od Hamiltona,a postałe sukcesy Hamilton odniósł tylko dzięki dobrym bolidom a obecna forma Mclarena pokazuje prawdziwe umiejętności Hamiltona,przy nim Piquet i Nakajima to świetni kierowcy
rafaello85, 09.07.2009 10:05[!]
Winner---> dałeś czadu z tym porównaniem. Tak, tak masz rację - Hamilton to cienias, który w ogóle nie potrafi jeździć. Rok temu to maszyna wygrywała za niego wyścigi, Lewis tylko siedział w kokpicie i oglądał sobie panoramę toru. Lewis do pięt nie dorasta takim arcymistrzom jak: wybitny Nelson Piquet Jr czy japoński kamikadze - Kazuki Nakajima.

p.s
z nutką sarkazmu...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca