F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio Petrobras do Brasil 20107 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull Racing

Sebastian Vettel (P1/P1): „Dzisiejszy dzień był całkiem dobry, oczywiście w piątek nie jest najważniejsze, by być na czele tabeli, ważniejsze jest to jutro i w niedzielę, jednak to dobry start. Bolid prowadzi się dobrze, nie jestem w stu procentach zadowolony z balansu i uważam, że możemy go poprawić, jednak wygląda to dobrze. Myślę, że jutro może popadać”.

Mark Webber (P2/P2): „To był dobry piątek i zrobiliśmy wszystko co chcieliśmy. Oczywiście tor był w dobrym stanie od początku, więc mogliśmy się od razu zabrać do roboty. Warunki były dobre i wykorzystaliśmy je w pełni. Nie jesteśmy zbyt pewni co do tego, co się stanie z pogodą, jednak jesteśmy dość szybcy i bolid spisuje się dobrze w każdych warunkach, więc powinniśmy się szykować na dobry rezultat”.

(Łukasz Godula)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Fernando Alonso (P13/P3): „Jak zwykle trudno jest wyciągać jakiekolwiek wnioski po piątkowych treningach. W rzeczywistości Red Bulle zawsze dominowały w ostatnich sześciu czy siedmiu piątkach, dlatego ich dzisiejsza forma nie stanowi zaskoczenia. Nawet, gdy udawało nam się zdobyć pole position, oni byli bardzo konkurencyjni dzień wcześniej. Dla nas ważne będzie pozostanie przed McLarenami i pozostałymi ekipami, które mogą tutaj powalczyć o dobre miejsca: Renault, Williams i Mercedes. Prognoza pogody przewiduje na jutro deszcz i wszystko się może zdarzyć. Istotne będzie zrozumienie, na jakich oponach wyjechać w celu ustanowienia czasu okrążenia. Wprowadziliśmy kilka usprawnień do samochodu, które zdają się być pozytywnym krokiem, choć musimy jeszcze przeanalizować dokładnie uzyskane dane. Wymiana silnika pomiędzy sesjami była już wcześniej zaplanowana, dlatego straciłem jedynie kilka okrążeń, nic więcej”.

Felipe Massa (P14/P5): „Pojechałem szeroko w zakręcie numer 2 i przejechałem dość mocno po krawężniku: natychmiast zauważyłem, że odłączyło się sprzęgło i nie mogłem wybrać żadnego biegu, by postarać się wrócić do boksów. Nic podobnego nie przydarzyło mi się wcześniej: dopiero po powrocie do garażu odkryliśmy, że to problem z elektroniką. Szkoda, ponieważ byłem w trakcie mojego pierwszego przejazdu na supermiękkiej mieszance i jeszcze nie zrozumiałem w pełni ich pracy na tym torze. Ogólnie czuję, że możemy być konkurencyjni w ten weekend. Oczywiście Red Bulle są bardzo mocne, podobnie jak McLareny. Na jutro zapowiadany jest deszcz, a na mokrej nawierzchni wszystko się może wydarzyć. Nie spodziewam się szczególnych problemów z oponami, gdyż ich zachowanie zdaje się spełniać nasze oczekiwania. Brazylijska publiczność jest niesamowita, śpiewając i tańcząc przez cały dzień! Są wielkimi pasjonatami Formuły 1 i swoich rodaków w niej startujących. Wielką przyjemność sprawia jazda przed nimi: to daje dodatkową motywację do dania z siebie wszystkiego, by ich uszczęśliwić”.

(Michał Roszczyn)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P3/P4): „Bolid prowadził się dzisiaj dobrze, wyciągam z niego wszystko, jednak nadal potrzebuje trochę więcej docisku. Jednakże ciągle jestem optymistą przed kwalifikacjami, zwłaszcza jeśli będzie padało, co powiedziano mi, że prawdopodobnie się stanie. Tegoroczny bolid w mokrych warunkach jest znacznie lepszy od zeszłorocznego, więc czuję się pewnie – jeśli będzie padało, to powinniśmy być w stanie walczyć o pierwszy rząd.
Jeśli chodzi o czyste tempo w suchych warunkach to Red Bull wygląda na bardzo szybkiego. Jednakże wiele czynników będzie decydowało o tym, jak rzeczy się ułożą w przyszłych dwóch GP – pogoda, silniki, niezawodność, więc wszystko jest ciągle do ugrania”
.

Jenson Button (P4/P7): „Dzisiejszy dzień spędziliśmy na zabawie z balansem. Bolid prowadzi się dobrze w szybkich zakrętach, jednak ciągle musimy popracować nad przodem w wolnych zakrętach. Aż do końca porannego treningu, z większą ilością paliwa bolid zachowywał się dobrze, co jest zachęcające.
Prognoza pogody mówi, że jutro popada, więc ciekawie będzie zobaczyć, jak wpłynie to na kwalifikacje. Myślę, że nasz bolid powinien być dobry w wyścigu i jest to ważne, ponieważ niedziela będzie sucha. Na szczęście nasze ustawienia na wyścig nie ucierpią z powodu przewidywanych mokrych warunków w kwalifikacjach”
.

(Łukasz Godula)
 
Renault F1 Team

Robert Kubica (P5/P6): „Nasza pozycja wyglądała całkiem nieźle w obydwu sesjach, jednak z doświadczenia wiemy, że piątek może być mylący, więc musimy być ostrożni. Głównym celem na noc jest poprawa balansu samochodu, ponieważ dzisiaj nie było idealnie. Nie było spójności i zmagałem się z brakiem przyczepności. Żadna ze zmian nie pozwoliła nam na wykonanie dużego kroku naprzód, więc jeśli chcemy się poprawić to musimy ciężko popracować tego wieczoru. Mimo, że tor był śliski na początku, to poziom przyczepności wzrósł dość szybko, więc mogliśmy testować w stałych warunkach”.

Witalij Pietrow (P15/P15): „Straciliśmy trochę czasu podczas porannej sesji po moim wypadku i oczywiście miało to wpływ także na popołudniowe jazdy. To był dla mnie ciężki dzień, jednak podoba mi się jazda po tym torze, który stawia przed kierowcą sporo wyzwań. Musimy trochę popracować w ciągu nocy by upewnić się, że poradzimy sobie z problemami, które mięliśmy dzisiaj”.

(Paweł Zając)
 
BMW Sauber F1 Team

Nick Heidfeld (P10/P8): „Jestem dość zadowolony, ponieważ nie spodziewałem się, że będziemy tutaj tak mocni, a czasy okrążeń można jeszcze poprawić. Długie przejazdy były nawet lepsze, niż na 8 miejsce. Czuję, że zrobiłem krok do przodu z ustawieniami samochodu”.

Kamui Kobayashi (P11/P12): „Wydaje mi się, że nasze ogólne osiągi są dobre, jednak nie jestem zadowolony z samochodu. Musimy znaleźć odpowiedni balans, ponieważ teraz jest zbyt dużo podsterowności. Ponadto spodziewałem się większej przyczepności na miękkich oponach. Przynajmniej z powodu przebicia opony pod koniec pierwszej sesji treningowej nie straciłem czasu na torze i udało nam się ukończyć planowany program”.

(Paweł Zając)
 
Mercedes GP Petronas

Nico Rosberg (P6/P9): „Wykonaliśmy kilka pozytywnych zmian w ustawieniach i bez wątpienia dużo nauczyliśmy się w trakcie dzisiejszych dwóch sesji. W związku z tym jestem pewien, że w kwestii ustawień trafiliśmy w samo sedno, o ile tylko jutro będzie sucho. Jednakże jeśli zgodnie z prognozami jutro pojawi się deszcz, będę na to czekał nawet jeszcze bardziej niecierpliwie, jako że w mokrych warunkach powinniśmy być nieco mocniejsi. Dałoby nam to większą szansę za znalezienie się bliżej czołowych zespołów”.

Michael Schumacher (P8/P10): „Mieliśmy dzisiaj dwie bezproblemowe sesje treningowe i byliśmy w stanie ukończyć dużą ilość prac przy samochodzie. Mógłbym sobie życzyć, byśmy znaleźli się bliżej czołowych zespołów, jednak nasza strata niestety wydaje się być nieco większa niż podczas poprzednich wyścigów. Jeśli chodzi o tor, to uległ on poprawie od czasu, kiedy po raz ostatni miałem okazję tutaj jeździć – wyboje nie stanowią już dużego problemu. Ogólnie rzecz biorąc, musimy sprawdzić, jakie kwestie możemy poprawić przed jutrzejszymi kwalifikacjami i dokładnie przestudiujemy zgromadzone przez nas dane”.

(Michał Sulej)
 
AT&T Williams

Rubens Barrichello (P7/P11): „Dzisiejszy dzień był w porządku. Zrobiliśmy wszystko czego potrzebowaliśmy i wypróbowaliśmy różne kombinacje. Musimy dokonać kilku poprawek, by wszystko dobrze działało przed jutrem, ponieważ myślę, że bolid nie był szybszy w popołudniowej sesji. Jak zwykle w Brazylii wygląda na to, że jutro może być mokro, więc musimy być na to gotowi”.

Nico Hulkenberg (P12/P13): „Wygląda to na bardzo zacięty weekend, więc myślę, że ciężko będzie przejść jutro do czołowej dziesiątki. Osobiście nie miałem dzisiaj czystego przejazdu na miękkich oponach z małym ładunkiem paliwa, jednak wszystko inne poszło dobrze. Ciągle musimy poprawić bolid przed kwalifikacjami, więc mamy robotę do wykonania”.

(Łukasz Godula)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P9/P14): „Dzisiejszy dzień był całkiem udanym początkiem weekendu bez większych problemów, lecz z kilkoma solidnymi przejazdami w obu sesjach. Wypełniliśmy nasz zwyczajowy program długich i krótkich wyjazdów oraz prac nad oponami, uzyskując wiele informacji do przejrzenia w ciągu nocy. Co niezwykłe na tym torze, nawierzchnia była dość przyczepna nawet rano, więc nie musieliśmy czekać, aż tor się nagumuje, by uzyskać do porównania dane dotyczące pracy opon. Mieliśmy także kilka nowych części do przetestowania i samochód prowadził się równo i był odpowiednio zbalansowany, choć nie nastąpiła wielka poprawa w czasach okrążeń; może połowa jednej dziesiątej czy coś takiego. Zobaczymy, co możemy zdziałać jutro: warunki pogodowe na kwalifikacje wyglądają dość nijako, więc może pojawić się okazja na zaliczenie dobrej czasówki”.

Vitantonio Liuzzi (P16/P16): „Ogólnie obie dzisiejsze sesje przebiegły całkiem dobrze. Musimy jeszcze zrozumieć nieco lepiej, jak ustawić samochód, ponieważ na tym torze trudno znaleźć właściwy kompromis w poziomie docisku, gdyż mamy tu długie proste i kręty środkowy sektor. Pojawił się także problem z kanałem F dzisiejszego ranka, lecz uporaliśmy się z tym przed popołudniowym treningiem. Mogliśmy popracować nad osiągami opon, ale mieliśmy trochę pracy nad uzyskaniem odpowiedniego balansu, choć pozytywną rzeczą jest fakt, że zdajemy sobie sprawę z drzemiącego w nas jeszcze potencjału”.

(Michał Roszczyn)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Buemi (P18/P17): „Dzień przebiegł bardzo sprawnie, z wyjątkiem problemów z hamulcami na początku popołudniowej sesji. Kiedy hamujesz na końcu prostej i pedał wpada w podłogę, to nie jest to zbyt przyjemne uczucie, więc wróciłem prosto do boksów. Zespół świetnie się spisał, naprawiając to bardzo szybko. Po tym incydencie byłem w stanie ukończyć mój program, dobrze sprawdzając obie mieszanki opon podczas długich przejazdów. Mówi się, że będzie jutro padać, więc jutro będzie zupełnie inna sytuacja. Musimy zobaczyć, w jakich obszarach możemy poprawić się przed jutrem”.

Jaime Alguersuari (P17/P18): „To był ciężki dzień, podczas którego walczyłem zarówno z podsterownością, jak i nadsterownością. Wygląda na to, że nie jesteśmy zbyt konkurencyjni przy suchym torze, więc musimy sprawdzić, co możemy zrobić by się poprawić, ponieważ nie byłem zbyt zadowolony z balansu samochodu. Sprawy mogą się jednak lepiej dla nas potoczyć, jeśli przewidywania się potwierdzą i będzie jutro padać. Co do incydentu z Schumacherem, to obróciłem się we wcześniejszym zakrętem, więc pojawił się obok mnie po zewnętrznej przed pierwszym zakrętem. Próbowałem przytrzymać moją wewnętrzną linię, jednak on również zszedł do wewnętrznej i doszło do kontaktu”.

(Paweł Zając)
 
Lotus Racing

Jarno Trulli (P19/P19): „To był całkiem dobry dzień. Dobrze jest wykonać tak dużo okrążeń i nie mieć przy tym żadnych problemów. Kiedy samochód jest dobrze zbalansowany, tak jak było to dziś, możesz naciskać na dystansie całego okrążenia i ukończyć na naszym miejscu, przed innymi nowymi chłopakami. Muszę powiedzieć, że jest to jeden z moich ulubionych torów. Jest bardzo techniczny i sądzę, że pasuje do mojego stylu jazdy. Wykonaliśmy kilka zmian w ustawieniach na ten weekend i to dało mi więcej pewności siebie w samochodzie – myślę, że można zobaczyć rezultaty tego w moich czasach i sądzę, że jutro pokażemy jeszcze więcej”.

Heikki Kovalainen (P21/P20): „To był dla nas dobry dzień. Zaczął się dobrze wraz z potwierdzeniem silników Renault na przyszły sezon i następnie na torze udało nam się wykonać cały program bez jakichkolwiek problemów. Samochód spisywał się dobrze na obydwu typach opon i z różnymi ilościami paliwa, a jeśli porównać nasze czasy z bezpośrednimi konkurentami można rzec, że wyglądamy na silnych. Naprawdę lubię ten tor – poprawiał się przez cały dzień i to całkiem dobre wyzwanie by znaleźć odpowiednie ustawienia, by radzić sobie z sekcjami o wysokich i niskich prędkościach. Kiedy masz tak dobry dzień jak my mieliśmy dziś, jazda po takim torze daje naprawdę dużą satysfakcję”.

(Piotr Bogucki)
­_
Virgin Racing

Timo Glock (P20/P24): „To był dziś trochę dziwny dzień. Mieliśmy dobrą pierwszą sesję, jednak drugi trening niewiele nam pomógł. Główna opona pracowała dobrze, jednak nie radziliśmy sobie już tak na opcjonalnej. Po wypróbowaniu opcjonalnej dokonaliśmy kilku zmian w ustawieniach i jestem pewien, że obraliśmy dobry kierunek na jutro. Potem zobaczymy co przyniesie pogoda i jakiego typu możliwości będziemy w stanie sobie stworzyć”.

Lucas di Grassi (-/P21): „To był mój pierwszy dzień za kierownicą na torze Interlagos w samochodzie Formuły Jeden. To po prostu niesamowite uczucie, ścigać się w moim domowym mieście i jestem podekscytowany na myśl o całym weekendzie. Dziś mieliśmy dobry start – chociaż ominęła mnie pierwsza sesja i tak byłem w stanie nabrać prędkości dość szybko. Myślę, że wykonaliśmy wszystkich zmian ustawień jak należy, więc czuję, że mogę być konkurencyjny tego weekendu i oczywiście mam tą dodatkową dozę motywacji, którą przynosi domowy wyścig”.

Jerome d'Ambrosio (P22/-): „To była moja ostatnia sesja treningowa z zespołem przed wzięciem udziału w testach dla młodych kierowców w Abu Dhabi za dwa tygodnie. Dobrze było zakończyć moją czwartą sesję z pozytywną oceną i ogólnie jestem bardzo zadowolony z moich osiągów. Nauczyłem się bardzo dużo i już oczekuję przeniesienia całego tego doświadczenia na testy. Dziś mieliśmy konstruktywny dzień – wykonaliśmy sporo okrążeń i trochę dobrej pracy nad ustawieniami by upewnić się, że mamy odpowiednie podstawy na resztę sezonu. Sądzę, że możemy wykonać spory postęp, życzę więc zespołowi szczęścia w wyścigu”.

(Piotr Bogucki)
 
HRT F1 Team

Bruno Senna (P24/P22): „Jestem bardzo podekscytowany i szczęśliwy, jeżdżąc przed własną publicznością na tym nowym dla mnie torze. To był dobry dzień i mogłem przejechać wiele okrążeń. Pracowaliśmy bardzo ciężko, by poprawić osiągi i nauczyć się toru. W drugiej sesji udało nam się znaleźć lepszy kompromis. Zobaczymy, co stanie się jutro, jako że zapowiada się na deszcz. Nie mogą się doczekać ponownej jazdy przed moją publicznością”.

Christian Klien (P23/P23): „Pierwszy dzień rozpoczął się dla nas bardzo dobrze i czułem się komfortowo od razu po wejściu do samochodu. Mogliśmy popracować nad ustawieniami na wyścig. Niestety musiałem się zatrzymać przed końcem pierwszej sesji, ponieważ nie miałem drugiego biegu. Straciliśmy przez to jeden przejazd, jednak po południu samochód ponownie był sprawny i mogłem wykonać kilka długich przejazdów. Jestem bardzo zadowolony z powrotu do bolidu i z ponownego startu w całym weekendzie Grand Prix”.

(Paweł Zając)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
francorchamps, 05.11.2010 20:09[!]
Brakuje mi wypowiedzi Boulliera w stylu:

Witalij wykonał dzisiaj fantastyczna robotę ucząc się toru...
Maraz, 05.11.2010 20:15[!]
Permane twierdzi, że Pietrow miał awarię tylnego skrzydła w FP1.
akkim, 05.11.2010 20:19[!]
Maraz, piszesz szkrzydło - no to trochę szkoda,
ale blisko boks tam stoi, który Mu ich doda;)
jpslotus72, 05.11.2010 20:49[!]
Pietrow w innym miejscu raczej ma awarię
i dlatego dzisiaj znowu szło mu marnie...
Gdzie? Ja nie pokażę, tylko Wam podpowiem:
tam, gdzie się możecie popukać po głowie...

(Myślę, że akkima to nie denerwuje,
iż jego metodą tu się posługuję -
na przekór kadzeniu oraz wazelinie,
wierzę, że piszemy zgodnie w jednym teamie...)
mbwrobel, 05.11.2010 21:30[!]
@jpslotus72 - technicznie od Mistrza Liryki tego forum nie odstajesz nawet na krok. Jednak nikt nie jest w stanie pomiędzy wierszami przekazać tyle, co @akkim - mistrz "niedosłowności".
michal132, 05.11.2010 21:53[!]
Pietrow, że jest c****, każdy o tym wie
Lecz dla czego Renówkę tak rozbija se
Kasa od sponsorów wciąż idzie na niego
Chyb mnie szlak trafi, jak na przyszły sezon
wezmą znowu jego. Jezdzić nie potrafi
co wyścig to kraksa, a w formule kasa nie jest taka
łatwa.Niech sobie odpuści w formule ściganie
w testach zderzeniowych będzie miał on branie.
Kamikadze2000, 05.11.2010 22:43[!]
Liczę na to, że Lewis pokaże Fernando tylne skrzydło, dzięki czemu zabierze mu punkty! ;)) Na Jensona raczej nie ma co liczyć, gdyż znowu nie może dogadać się z bolidem. Cóż, mam wielką nadzieje, że Hiszpanek dostanie bęcki!!! :))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca