F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio Petrobras do Brasil 20107 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Nico Hulkenberg sprawił wielką niespodziankę podczas kwalifikacji do Grand Prix Brazylii, uzyskując najlepszy czas jednego okrążenia na slickach na przesychającym torze w końcówce Q3. Tym samym tegoroczny debiutant zdobył swoje pierwsze pole position w Formule 1, a dla zespołu Williams pierwsze od 2005 roku.

Hulkenberg pokonał aż o ponad sekundę obydwu kierowców Red Bulla – Sebastiana Vettela i Marka Webbera, dysponujących obecnie najszybszymi samochodami w stawce. To może oznaczać, że bolid Hulkenberga był ustawiony pod mokry/przesychający tor, ale tak czy inaczej tak duża przewaga kierowcy Williamsa robi wrażenie.

Lider mistrzostw Fernando Alonso uległ nie tylko Hulkenbergowi i kierowcom Red Bulla, ale także Lewisowi Hamiltonowi, zatem czeka go start z piątej pozycji. Tymczasem Robert Kubica pomimo dobrej postawy w Q1 i Q2 musiał zadowolić się siódmym polem, tracąc ponad dwie sekundy do Hulkenberga. Warto dodać, że w pierwszej dziesiątce znalazł się także dugi kierowca Renault – Witalij Pietrow.

Q1

Kwalifikacje rozpoczęły się przy nie padającym deszczu, ale na mokrym torze, tak więc kierowcy przystąpili do Q1 na przejściowych oponach, wszyscy wyjeżdżając od razu na tor, jako że spodziewane było później pogorszenie pogody. Co ciekawe, w niedzielę spodziewane były suche warunki, zatem prawdopodobnie żaden z kierowców nie miał w kwalifikacjach ustawień na mokry tor.

Po pierwszych przejazdach najszybszy był Webber z czasem 1:21,272. Drugi był Massa, dalej dwaj kierowcy Toro Rosso, a piąty Kubica. Kolejność zmieniała się szybko: na pierwsze miejsce wysuwali się kolejno Hulkenberg, Schumacher, ponownie Hulkenberg i Vettel (1:19,855). Webber był drugi, Rosberg trzeci, a pierwszą szóstkę zamykali kierowcy Williamsa i Kubica. Na torze było bardzo tłoczno, ale wszyscy spodziewali się pogorszenia pogody, więc każdy chciał uzyskać jak najlepszy czas, zanim zacznie padać.

Alonso w połowie Q1 wykręcił 1:19,842 i wskoczył na pierwsze miejsce. Hamilton chwilę później pojawił się na trzeciej pozycji po uzyskaniu czasu 1:19,931. Niektórzy kierowcy popełniali błędy na śliskim torze, ale jak dotychczas wszystko kończyło się jedynie na krótkich wycieczkach poza tor. Siedem minut przed końcem tej części zagrożeni odpadnięciem z dalszej rywalizacji byli wszyscy kierowcy z nowych zespołów i Sutil.

W 14 minucie Webber i Vettel znaleźli się na czele klasyfikacji, uzyskując czasy 1:19,025 i 1:19,160. Za Alonso na czwartej pozycji pojawił się Barrichello (1:19,901), następnie szybciej od obydwu kierowców pojechał Kubica, plasując się na trzeciej pozycji z czasem 1:19,729. W międzyczasie Sutil uciekł ze strefy spadkowej, a zamiast niego trafił do niej drugi kierowca Force India – Liuzzi. Kubica poprawił się następnie na 1:19,249, ale nadal był trzeci.

W końcówce Q1 kierowcy Force India ponownie zamienili się miejscami i Sutil spadł na 18 miejsce, z którego nie zdołał już uciec, nie przechodząc zatem do dalszej części kwalifikacji. Tymczasem Alonso jako jedyny przełamał barierę jednej minuty i 19 sekund, wygrywając Q1 z czasem 1:18,987. Kubica zajął czwarte miejsce.

Q2

Deszcz zaczął kropić w przerwie pomiędzy dwoma pierwszymi częściami czasówki i tor był trochę bardziej mokry w momencie rozpoczęcia Q2, ale kierowcy nadal jeździli na przejściowych oponach. Po pierwszych okrążeniach pomiarowych najszybsi byli Webber i Schumacher z identycznym czasem 1:19,694. Na pierwsze miejsce wysunął się następnie Kubica (1:19,677), po czym szybciej od niego pojechali Vettel (1:19,218) i Barrichello.

Tuż przed połową Q2 Webber powrócił na pierwsze miejsce z czasem 1:18,851. Kubica także zdołał się poprawić, plasując się na drugiej pozycji z czasem 1:19,131. Odpowiedzią Vettela był wynik 1:18,839 i Niemiec zrzucił z pierwszego miejsca zespołowego kolegę Webbera. Przed Kubicą znalazł się także Alonso (1:19,010), a następnie szybciej od obydwu kierowców pojechał Hamilton, wskakując na trzecie miejsce z czasem 1:18,921.

W końcówce Q2 Webber poprawił się na 1:18,516 i odzyskał pierwsze miejsce. Schumacher niespodziewanie wskoczył na czwarte miejsce, a za nim znalazł się Barrichello. Kubica poprawił się z kolei na 1:18,877 i drugą część kwalifikacji ukończył na trzeciej pozycji. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Alonso, Hulkenberg, Pietrow i Massa. Tymczasem z dalszej rywalizacji odpadli Button, Kobayashi, Rosberg, Alguersuari, Buemi, Heidfeld i Liuzzi.

Q3

W ostatniej części na tor jako pierwszy wyjechał Alonso. Optymalna linia jazdy wyglądała na mocno przeschniętą, ale kierowcy nadal korzystali z przejściowych opon. Po pierwszych przejazdach najszybszy był Hamilton z czasem 1:17,212. Drugi był Schumacher, trzeci Vettel, czwarty Alonso, a piąty Webber. Pierwszą dziesiątkę zamykali natomiast Hulkenberg, Pietrow, Kubica, Massa i Barrichello.

Na drugie przejazdy kierowcy założyli już slicki, a konkretnie opony z najbardziej miękkiej mieszanki. Kubica popełnił błąd pod koniec swojego pierwszego okrążenia pomiarowego na nich i wyjechał na chwilę poza tor. Problemy miał także Webber w tym samym miejscu toru. Tymczasem Hulkenberg wykręcił 1:16,373 i wskoczył na pierwsze miejsce. Następnie przed nim znaleźli się Alonso i Hamilton, ale odpowiedzią kierowcy Williamsa były czasy 1:15,462 oraz 1:14,470 i tym sposobem tegoroczny debiutant zdobył sensacyjnie swoje pierwsze pole position w karierze!

Wraz z Hulkenbergiem z pierwszego rzędu wystartuje jutro Vettel (1:15,519), a w drugim rzędzie ustawią się Webber i Hamilton. Lider mistrzostw Alonso musiał zadowolić się piątym miejscem, a na pozostałych miejscach w pierwszej dziesiątce zakwalifikowali się Barrichello, Kubica, Schumacher, Massa i Pietrow.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Brazylii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 81%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
momo92, 07.11.2010 17:05[!]
Tak jak pisałem Hul dał zada na 1 zakrecie...
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca