F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Qantas Australian Grand Prix 201028 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,408 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Za nami kwalifikacje do Grand Prix Australii. Po emocjonującej walce z pole position do drugiego wyścigu tego sezonu wystartuje Sebastian Vettel (RBR), który zdominował wszystkie trzy części czasówki. Z pierwszej linii wystartuje również jego kolega z zespołu – Mark Webber. Z trzeciego pola ruszy do rywalizacji Fernando Alonso (Ferrari). Robert Kubica (Renault) ukończył sesję kwalifikacyjną na dziewiątej pozycji.

Q1

Wszyscy kierowcy bardzo szybko pojawili się na torze, co jak można było się spodziewać, spowodowało spory chaos. Kierowcy mieli duże problemy z omijaniem wolniejszych rywali. Potrzebne było kilka okrążeń, nim sytuacja się do pewnego stopnia unormowała. Największe problemy sprawiali oczywiście kierowcy nowych zespołów, których brak szybkości był szczególnie widoczny w momencie, gdy wszyscy starali się przejechać bardzo lekkimi bolidami jak najszybsze okrążenie.

Od samego początku walka o czołowe pozycje była bardzo zacięta. Na półmetku liderem był Sebastian Vettel z czasem 1:24,774, co jak się później okazało, było najlepszym rezultatem w Q1. Za nim plasowali się Button i Hamilton. W tym momencie zaczęła się seria zjazdów w celu wymiany opon i przygotowania bolidu do ostatniej próby poprawy czasu. Na torze z czołowych kierowców pozostawał jedynie Felipe Massa, który znajdował się na 14 pozycji po tym, jak nie udało mu się przejechać wcześniej czystego okrążenia. Brazylijczyk poprawił się jednak i nie miał problemów z dostaniem się do Q2.

W ostatnich 5 minutach sesji na torze znów zrobiło się tłoczno, a w boksach pozostali jedynie kierowcy zajmujący pierwszych pięć pozycji. Nie wyjechali oni już do końca Q1. Najszybszym kierowcą pierwszej części kwalifikacji pozostał Sebastian Vettel, na drugie miejsce wskoczył Nico Rosberg, a trzeci był Jenson Button. Po tej części kwalifikacji odpadli: Witalij Pietrow, co jest sporym zaskoczeniem w świetle jego występów w treningach, Heikki Kovalainen, Jarno Trulli, Timo Glock, Lucas di Grassi, Bruno Senna oraz Karun Chandhok.

Q2

Drugi blok kwalifikacji rozpoczął się znacznie spokojniej, nie było już takiego tłoku na torze, pomimo obecności na nim 17 samochodów. Początek tej części sesji okazał się bardzo niekorzystny dla Lewisa Hamiltona, który zjechał do boksów już po 5 minutach, zajmując ostatnie miejsce ze stratą ponad 4 sekund. Drugi przejazd Brytyjczyka nie przyniósł wystarczającej poprawy i ostatecznie nie udało mu się zakwalifikować do czołowej dziesiątki, tak więc wystartuje on jutro z 11 pozycji.

Na półmetku najszybszy był Mark Webber, który osiągnął świetny rezultat – 1:24,276. Nie wystarczyło to jednak, by być najszybszym w Q2, gdyż poprawił go kolega z zespołu – Sebastian Vettel, przejeżdżając okrążenie w czasie 1:24,096. Nerwowe chwile przeżywał natomiast Robert Kubica, który balansował na granicy strefy spadku. Ostatecznie zajął jednak 10 miejsce i przeszedł do Q3.

Pozostałe rozstrzygnięcia nie były raczej sensacyjne, jednak godnym odnotowania jest fakt awansu po raz drugi z rzędu Adriana Sutila (Force India) do pierwszej dziesiątki. Po Q2 odpadli: Lewis Hamilton, Sebastian Buemi, Vitantonio Liuzzi, Pedro de la Rosa, Nico Hulkenberg, Kamui Kobayashi oraz Jaime Alguersuari.

Q3

Trzeci blok kwalifikacji rozpoczął się pod groźbą wystąpienia opadów deszczu, więc kierowcy nie zwlekali z wyjazdem na tor. Bardzo dobre rezultaty już na samym początku ustanowili kierowcy Red Bulla, co w połączeniu ze stale spadającą temperaturą toru dawało im pewną przewagę. Jedynie Fernando Alonso zdołał zbliżyć się do rezultatów Vettela i Webbera, jednak jego wynik wystarczał zaledwie na trzecie miejsce.

Na kolejnych pozycjach uplasowali się Jenson Button i Felipe Massa, którzy stracili do Vettela ponad 0,7s i nie byli w stanie nawet zbliżyć się do czołowej trójki. Za nimi wystartują dwaj kierowcy Mercedesa, spośród których znów szybszy okazał się Nico Rosberg. Pierwszą dziesiątkę zamykają Rubens Barrichello, którego obecność w Q3 po porannych problemach można uznać za pewną niespodziankę, oraz Robert Kubica i Adrian Sutil.

Vettel wygrywając kwalifikacje ustanowił najlepszy rezultat weekendu – 1:23,919. Jest to jedyny kierowca, któremu udało się zejść poniżej 1 minuty i 24 sekund. W dodatku Niemiec ustanowił nowy rekord toru Albert Park, poprawiając dotychczasowy Michaela Schumachera z kwalifikacji w 2004 roku o blisko pół sekundy (1:24,408).

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Australii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 6,6 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
agentwrogiegoukladu, 27.03.2010 11:38[!]
ktoś się orientuje co to za starsza babka była w garażach Renault, która tak się zagotowała po tym, gdy Pietrow nie wskoczył do Q2 przez ten uślizg?
Maraz, 27.03.2010 11:41[!]
Moża to ta jego menedżer - Oksana Kozaczenko? :)
Lalu, 27.03.2010 11:53[!]
Na Polsacie Zientarki żartował, ze to jego żona.
Lola, 27.03.2010 12:36[!]
Droga redakcjo! Czemu te wasze tytuły są tak bezpłciowe? "GP Bahrajnu : Opsi wyścigu", "GP Australii : Opis kwalifikacji" ? Nie można czegoś bardziej 'z jajem' wymyślić? ;D
topor999, 27.03.2010 12:40[!]
szanowna redakcjo poprawcie rekord okrążenia kwalifikacyjnego na Albert Park, bo cherubinek pobił Schumachera...
khey, 27.03.2010 12:43[!]
Lola to nie wp to poważny serwis ;)
zefu, 27.03.2010 12:45[!]
Dajcie chwilę redakcji, spokojnie.
Tytuły w stylu "Sensacja! Hamilton najgorzej w historii!" to na Fakcie i Onecie, tudzież SuperExpress'ie. Wolę treść, niż tytuł zakłamujący stan faktyczny.
Nilstem, 27.03.2010 13:17[!]
Swoją drogą nie spodziewałem się, że przy dzisiejszych ograniczeniach w F1 bolidy potrafią być szybsze od tych "potworów" np. z 2004 roku ;)
flow, 27.03.2010 14:19[!]
up: Ale wtedy jezdzili z paliwem na wyscig a tu na oparach (chybaxd)
Maraz, 27.03.2010 15:08[!]
@topor999 - zwróć uwagę na napis nad rekordami w dziale GP: "Poprzednie rekordy na tej wersji toru". To celowy zabieg, aby oglądając dane GP wiedzieć, jakie były poprzednie rekordy i mieć porównanie. W dziale torów masz już aktualne rekordy: http://www.f1wm.pl/tory/?id=albert_park.

@Lola - z uwagi na po dwa newsy przypadające na kwalifikacje i wyścig (jeden do wyniku, drugi do opisu), przyjęliśmy właśnie takie tytuły newsów, aby nie było wątpliwości, gdzie znajduje się opis. Dzisiaj było więc:
GP Australii: Vettel zdobywa drugie pole position w sezonie (wynik)
GP Australii: opis kwalifikacji (opis)

Winni natomiast jesteśmy przeprosiny za opóźnienie wyniku i opisu dzisiejszych kwalifikacji, ale nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem.
lookacz, 27.03.2010 16:28[!]
@flow
w 2005 to napewno przejazdy po kolei pojedynczych okrążeń, 2004 chyba też.
Slawregas, 27.03.2010 17:47[!]
2003 takze
christoff.w, 27.03.2010 18:40[!]
p.s. o ktorej w koncu jutro jest wyscig no bo niby o osmej ale po zmaianie czasu to juz nie wiem? o siodmej czy normalnie o osmej? Uwzglednili zmiane czasu dla Europy???
StachuLBN, 27.03.2010 19:05[!]
a widzieliście fotkę Ferdka z Miss Polski Marzeną Cieślik? :D
http://img695.yfr...om/i/screen13rk.jpg/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca