F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Turkish Grand Prix 201030 maja
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Mark Webber wciąż jest w znakomitej formie, czego efektem jest trzecie pole position z rzędu wywalczone dzisiaj podczas kwalifikacji na torze Istanbul Park. Pierwsze dwie części wskazywały na to, że tym razem szybszy będzie drugi kierowca Red Bulla – Sebastian Vettel. Niemiec po zajęciu pierwszej pozycji w Q1 i Q2 nie był jednak w stanie podkręcić tempa w Q3 na pierwszym okrążeniu pomiarowym, a na drugim popełnił błąd w pierwszym zakręcie i musiał zadowolić się trzecim miejscem.

Kierowców stajni z Milton Keynes zdołał rozdzielić Lewis Hamilton, któremu do pokonania Webbera zabrakło tylko 0,138 sekundy, zatem McLaren wykonał wyraźny postęp, bardzo zbliżając się do Red Bulla. Z drugiego rzędu wraz z Vettelem wystartuje zespołowy kolega Hamiltona – Jenson Button, trzeci rząd utworzą kierowcy Mercedesa – Michael Schumacher i Nico Rosberg, a siódmej pozycji wystartuje Robert Kubica (Renault).

W czołowej dziesiątce po raz pierwszy znalazł się zespołowy kolega Kubicy – Witalij Pietrow, zapewniając sobie w Turcji najwyższą pozycję startową w F1 – dziewiątą. Tymczasem do Q3 nie zdołał wejść Fernando Alonso z powodu błędu w 12 zakręcie i tylko jedno Ferrari wystartuje z czołowej dziesiątki do 800. wyścigu włoskiej stajni, ale dopiero z ósmej pozycji, gdyż Felipe Massa nie zdołał nic więcej zwojować na swoim ulubionym torze.

Q1

W pierwszej części kwalifikacji po pierwszych przejazdach najszybszy był Sutil z czasem 1:30,433. Warto od razu dodać, że Niemiec po problemach z bolidem podczas porannej sesji przystąpił do kwalifikacji bez zamontowanego „kanału F”. System ten był jednak nadal obecny w drugim bolidzie Force India, prowadzonym przez Liuzziego.

Po siedmiu minutach najszybsi byli kierowcy McLarena – Button (1:27,780) i Hamilton. Trzeci był Alonso, czwarty Massa, a piąty Pietrow. Vettel, Webber, Rosberg, Schumacher i Kubica nie mieli jeszcze ustanowionego czasu, ale byli już na torze. Rosberg wskoczył po chwili na drugie miejsce z czasem 1:27,839, Schumacher znalazł się na piątej pozycji, a Kubica na dziewiątej.

Webber na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał piąty czas, ale już po chwili był szósty, gdy Vettel wykręcił 1:27,685 i wskoczył na trzecie miejsce. Webber poprawił się następnie na 1:27,500, a Vettel wykręcił 1:27,067 i na czele klasyfikacji znaleźli się obydwaj kierowcy Red Bulla. Button był trzeci, Rosberg czwarty, Hamilton piąty, Schumacher szósty, Alonso siódmy i Kubica ósmy (+0,9s). Pierwszą dziesiątkę zamykali Massa i Pietrow.

Zagrożony odpadnięciem z dalszej rywalizacji w kwalifikacjach na pięć minut przed końcem Q1 – poza jak zwykle kierowcami trzech nowych zespołów: Lotus, Virgin i HRT – był także Liuzzi, mając 0,1 sekundy straty do zajmującego siedemnaste miejsce Barrichello. Czołowa dziewiątka nie wyjechała już na tor w końcówce tej części. Dwie minuty przed końcem Pietrow wykręcił na miękkich oponach bardzo dobry czas 1:27,620 i wskoczył na czwarte miejsce.

Barrichello i Hulkenberg awansowali na miejsca 15 i 14, powodując tym samym, że Liuzzi musiał poprawić się aż o 0,4 sekundy, aby myśleć o awansie do Q2. Nie udało mu się tego dokonać i Włocha czekał start jutro z 18 pozycji. Z nowych zespołów najszybszy okazał się Trulli, wykręcając 1:30,237, a na miejscach 20-24 zakwalifikowali się Kovalainen, Glock, Senna, di Grassi i Chandhok.

Q2

W drugiej części kwalifikacji czas okrążenia jako pierwszy ustanowił Kubica, wykręcając 1:27,487. Nieco wolniej od Polaka pojechali Button i Schumacher, ale szybszy był Vettel, który wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:27,188. Następnie na czele klasyfikacji znaleźli się Hamilton (1:27,013) i Webber (1:27,080). Kubica spadł więc na czwarte miejsce, a za nim znajdowali się Schumacher, Massa, Button, Sutil, Alonso i zamykający pierwszą dziesiątkę Buemi.

W 12 minucie Vettel poprawił się na 1:29,925 i powrócił na pierwsze miejsce. Tymczasem Pietrow wykręcił 1:27,450 i znalazł się przed Kubicą na piątej pozycji. Polak nie jechał jednak jeszcze na miękkich oponach, zatem z pewnością stać go było na lepszy czas. Pięć minut przed końcem Q2 w strefie spadkowej (miejsca 11-17) znajdowali się następujący kierowcy: Alonso, Rosberg, de la Rosa, Buemi, Alguersuari, Barrichello i Hulkenberg.

W końcu tej części kwalifikacji Alonso popsuł swoje pierwsze okrążenie na miękkich oponach po błędzie na jednym z ostatnich zakretów i musiał spróbować przejechać jeszcze jedno kółko. Hiszpan nie zdołał się jednak poprawić i zakończył dzisiejsze kwalifikacje na 12 pozycji. Vettel i Webber poprawili się tymczasem na 1:26,729 i 1:26,818, umacniając się na czołowych miejscach. Rosberg i Massa Q2 ukończyli na miejscach 4 i 5, Kubica zajął P8, a czołową dziesiątką zamknęli Kobayashi i Schumacher. Poza Alonso do Q3 nie weszli Sutil, de la Rosa, Buemi, Barrichello, Alguersuari i Hulkenberg.

Q3

Kubica także w ostatniej części kwalifikacji jako pierwszy ustanowił czas, wykręcając 1:27,039. Szybciej od kierowcy Renault pojechali Webber (1:26,510), Hamilton, Vettel, Button, Schumacher i Rosberg, zatem Polak spadł na siódme miejsce, a za nim znaleźli się tylko Massa, Pietrow i Kobayashi – ten ostatni zachował tylko jeden zestaw miękkich opon na Q3 i wykonał tylko jeden przejazd w końcówce sesji. Japończyk wykręcił 1:28,122, tracąc ponad 1,5 sekundy do Webbera.

Webber na swoim ostatnim okrążeniu pomiarowym dzisiejszego popołudnia wykręcił 1:26,295 i przypieczętował zdobycie trzeciego pole position z rzędu. Hamilton poprawił się na 1:26,433 i pozostał na drugim miejscu. Vettel popełnił błąd w pierwszym zakręcie nie zdołał poprawić czasu, a wraz z nim z drugiego rzędu wystartuje Button. Jeszcze większy błąd od Vettela – tym ma razem w zakręcie nr 8 – popełnił Schumacher, kończąc jazdę na środku żwirowiska. Niemiec ustawi się na starcie w trzecim rzędzie z kolegą z Mercedesa – Rosbergiem.

Kubica zakwalifikował się na siódmej pozycji, a pierwszą dziesiątkę zamkną jutro na starcie Massa, Pietrow i Kobayashi, zatem drugie przejazdy w Q3 nie przyniosły ani jednej zmiany w kolejności kierowców.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Turcji

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marios76, 29.05.2010 19:50[!]
Będzie dość ciekawy wyścig- najciekawszy z suchych i mam nadzieę na walkę na torze. Alonso- chyba zaczyna odczuwać ciśnienie. Renówka BRAWO! I jeszcze kolejna śmierdząca sprawa MSC- każdy mógł popełnić tam błąd, ale tylko ten facet całym przekrojem kariery w pełni zasłużył na ... podejrzenia, choćby z nikłą możliwością realnego istnienia kolejnych "wałków" ... Wettel- jak 3 raz pod rząd przegra z Webberem- będzie miał podobnie jak Fernando. Mam nadzieję że Robert jutro skończy w top 5! To realne! Jak punkty obu Renówek ... :)
Simi, 29.05.2010 19:57[!]
Marios76 - o ile Robert ma szanse dowieźć bolid w Top5, z Witalijem może być problem.
Myślę, że jak napisałeś będzie to najciekawszy suchy wyścig. Liczę na Fernando. Mam nadzieję, że ostro ruszy do ataku i przywiezie Top5!
Huckleberry, 29.05.2010 20:39[!]
Marios- czy Schumacherowi pozwolą wymienić opony? Bo jeśli nie to nie doszukuję się tu żadnych "wałków" - na tym co pozostało z jego opon po tym wyjeździe nie da sie jechać...
Diesel92, 29.05.2010 21:23[!]
Myślę, że pozwolą. Kubicy w jednym z pierwszych wyścigów pozwolono wymienić jedną oponę. A to jest przecież wielki Schumacher xD
Banditto, 29.05.2010 22:22[!]
Nie muszą na nic pozwalać, to nie był komplet opon, na którym MSC zrobił swoje najszybsze okrążenie w Q3. Gdybyście oglądali quala na BBC to wiedzielibyście o tym. :P
Huckleberry, 29.05.2010 23:18[!]
@Banditto - skoro tak to "MSC odrodził się z popiołów" ;)
ctulu1, 30.05.2010 10:33[!]
mi sie wydaje ze o ile Kubica nie da rady wyprzedzic Rosberga to z Schumacherem da sobie rade...takie moje odczucia jakies przed wyscigiem:)a co do Alonso to mysle ze bedzie 7
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca