F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201013 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton dosłownie na oparach paliwa wygrał dzisiejsze kwalifikacje na Circuit Gilles Villeneuve, przełamując tym samym dominację zespołu Red Bull Racing, którego kierowcy zdobywali pole position w każdym z dotychczasowych grand prix w tym sezonie.

Kierowca McLarena pokonał Marka Webbera o 0,268 sekundy, uniemożliwiając Australijczykowi zdobycie czwartego pole position z rzędu. W drugi rzędzie zakwalifikowali się Sebastian Vettel (Red Bull) i Fernando Alonso (Ferrari), a w trzecim Jenson Button (McLaren) i jedna z większych niespodzianek in plus dzisiejszych kwalifikacji – Vitantonio Liuzzi.

Robert Kubica (Renault) wbrew sporym oczekiwaniom musiał zadowolić się ósmą pozycją startową, ulegając także drugiemu kierowcy Ferrari – Felipe Massie. Tymczasem Michael Schumacher nie wszedł do Q3, ulegając nawet kierowcom Willliamsa. Warto dodać, że obydwaj kierowcy Red Bulla i Kubica wybrali na najszybsze przejazdy w Q3 twardsze opony, a więc pierwszy raz w tym roku będziemy jutro świadkami różnych strategii w czołówce, jako że kilka samochodów wystartuje na innych oponach.

Q1

W pierwszej części kwalifikacji na początku na tor wyjechali kierowcy z nowych zespołów i debiutanci z pozostałych ekip. Po pięciu minutach najszybszy był Trulli z czasem 1:19,896, przed Pietrowem i Barrichello. Po chwili na czele klasyfikacji znalazł się Alonso z czasem 1:17,864. Szybciej od kierowcy Ferrari pojechali następnie Sutil i Hulkenberg, ale Alonso poprawił się na 1:17,255 i powrócił na P1.

Na torze byli już także kierowcy Red Bulla i co ciekawe, Webber od razu miał założone supermiękkie opony, co oznaczało, że prawdopodobnie oszczędza twardsze opony na Q3. Australijczyk wykręcił 1:17,102, ale tylko przez chwilę był najszybszy, bowiem przed nim znaleźli się Hamilton (1:15,889) i Alonso (1:16,171). Webber poprawił się na 1:16,423 i był trzeci, mając za sobą Rosberga i Sutila.

Kubica na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym wykręcił 1:16,853 i uplasował się na dziesiątej pozycji, a na kolejnym kółku poprawił się na 1:16,541 i przesunął się na ósme miejsce. Vettel – podobnie jak Webber jadący na bardziej miękkich oponach – wskoczył w międzyczasie na drugie miejsce z czasem 1:16,129. Rosberg był czwarty za Alonso, a na piątej pozycji znalazł się w 16 minucie Kubica z czasem 1:16,370. Pierwszą dziesiątkę zamykali Button, Webber, Sutil, Pietrow i Schumacher.

Zagrożeni odpadnięciem z dalszej rywalizacji w końcówce Q1 byli Kobayashi, Kovalainen, Trulli, Glock, Senna, di Grassi i Chandhok. W ostatnich sekundach Kovalainen wykręcił 1:18,237 i był przez chwilę osiemnasty, ale ostatecznie uplasował się na dziewiętnastej pozycji, bowiem Kobayashi zdołał ostatecznie uplasować się przed nowymi zespołami. Niemniej jednak Japończyk nie zdołał wejść do Q2.

Q2

W drugiej części kwalifikacji po kilku minutach najszybszy był Vettel przed Webberem i Kubicą. Następnie na czele klasyfikacji znalazł się Hamilton, ale jeszcze szybciej pojechali na kolejnych okrążeniach Alonso, Kubica i Vettel – ten ostatni powracając na P1 z czasem 1:15,556.

Kolejność kierowców nadal zmieniała się bardzo szybko i w połowie Q2 najszybszy był Hamilton z czasem 1:15,528. W tym momencie sytuacja w tabeli czasowej ustabilizowała się jednak i pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Hamilton, Vettel, Kubica, Alonso, Rosberg, Webber, Massa, Sutil, Button i Schumacher. W strefie spadkowej znajdowali się tymczasem Liuzzi, Barrichello, Pietrow, Alguersuari, de la Rosa i Hulkenberg.

W końcówce Q2 Webber wykręcił 1:15,692 i awansował na czwarte miejsce. Liuzzi wskoczył na dziewiąte miejsce z czasem 1:16,423, a następnie poprawił się na 1:16,171 i był ósmy. Button w ostatnim momencie zapewnił sobie awans do Q3, wykręcając 1:15,742, a przed Schumacherem znaleźli się Sutil, Massa, Barrichello i Hulkenberg, tak więc siedmiokrotny mistrz świata nie awansował do Q3, kończąc kwalifikacje na 13 pozycji. Za nim znaleźli się Pietrow, Buemi, Alguersuari i de la Rosa.

Q3

W finałowej części kwalifikacji po pierwszych przejazdach w posiadaniu pole position był Hamilton z czasem 1:15,500, mając blisko sekundę przewagi nad Buttonem. Massa i Alonso znaleźli się na chwilę na miejscach 2 i 3, ale przed nimi znalazł się następnie Webber z czasem 1:15,534. Vettel – jadący podobnie jak Webber na twardszych – popełnił błąd w ostatniej szykanie i był dopiero szósty, za Kubicą. Następnie przed Polakiem znaleźli się także Liuzzi i Button, spychając go na siódme miejsce.

Webber wykręcił 1:15,373 i znalazł się na pierwszej pozycji, następnie na miejsca 2 i 3 wskoczyli Vettel i Alonso, ale ostatnie słowo należało do Hamiltona, który w ostatnim możliwym momencie uzyskał czas 1:15,105 – i jak się okazało – na ostatnich kroplach paliwa, bowiem podczas okrążenia zjazdowego na ostatniej prostej zespół nakazał mu zgaszenie silnika, aby w baku zostało trochę benzyny na kontrolę techniczną. Tak czy inaczej Brytyjczyk zdobył pole position – po raz trzeci w Kanadzie zresztą.

Kubica ostatecznie musiał zadowolić się ósmym miejscem, gdyż przed nim znalazł się także Massa. Pierwszą dziesiątkę zamknął na starcie Sutil i Rosberg.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Kanady

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
SkC, 12.06.2010 20:29[!]
na ile procent ma twarde opony???? Ja zakładam że początek wyścigu będzie suchy
Licze że Robert na pierwszym okrązeniu wyprzedzi Masse i Liuzziego?(co on robi na 6 miejscu????) a licze na te wyprzedzenia w związku z tym pakietem aero jakie ma reno na końcu prostej są szybsi od innych i to moze im pomoc a i Petrov wystrzeli w góre o 4 miejsca jutro na starcie xd
Dudak, 12.06.2010 20:29[!]
sprawa jest tez taka ze na tym obiekcie nie ma za duzo miejsca poza torem. Bardzo mozliwy jest wyjazd samochodu bezpieczenstwa na poczatku wyscigu. Jezeli na poczatek wyjedzie to Ham sobie zjedzie i pozbedzie sie supermiekkiej mieszanki i wyscig powinien sie dla niego dobrze potoczyc. Wtedy Kubica i Red Bull'e moga wygladac nie za rozowo.
Sgt Pepper, 12.06.2010 20:29[!]
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1:15.889 1:15.528 1:15.105 -SOFT
2. Webber Red Bull-Renault 1:16.423 1:15.692 1:15.373 -HARD
3. Vettel Red Bull-Renault 1:16.129 1:15.556 1:15.420 - HARD
4. Alonso Ferrari 1:16.171 1:15.597 1:15.435 - SOFT
5. Button McLaren-Mercedes 1:16.371 1:15.742 1:15.520 - SOFT
6. Liuzzi Force India-Mercedes 1:17.086 1:16.171 1:15.648 -SOFT
7. Massa Ferrari 1:16.673 1:16.314 1:15.688 - SOFT
8. Kubica Renault 1:16.370 1:15.682 1:15.715 - HARD
9. Sutil Force India-Mercedes 1:16.495 1:16.295 1:15.881 -SOFT
10. Rosberg Mercedes 1:16.350 1:16.001 1:16. -SOFT
Lolkoski, 12.06.2010 20:30[!]
Skąd wiecie, że Kubica miał twarde?
EDIT: Ok już widzę
debiec89, 12.06.2010 20:30[!]
Musiało coś się stać na okrążeniu finałowym Roberta. Po pierwszym sektorze miał o 0,2 sek. lepszy czas od poprzedniego swojego najlepszego okrążenia.. Myślę, że popełnił jakiś błąd w 2 sektorze... No nic, zobaczymy co powie w wywiadzie.
artur_fan_f1, 12.06.2010 20:38[!]
w pierwszej 10 raptem 3 kierowców z oponami HARD- RBR i Kub. Ciekawie :) Czekamy do jutra ;)
SkC, 12.06.2010 20:38[!]
Myśle że trafił na jakieś bolidy wolniej jadące a jeśli by poprawił swoj czas o te 0.2 to 5 miejsce i było by zaje... niestety bedzie startował z gorszej strony toru
Lolkoski, 12.06.2010 20:40[!]
No to może być bardzo ciekawie - jak to mówi Borowczyk arcyciekawie nawet - i w takim zmiana zdania bo po qualu pomyślałem niech podada - teraz myślę niech nie pada:)
McL, a raczej Hamilton był raczej i tak poza zasięgiem.
artur_fan_f1, 12.06.2010 20:48[!]
@Lolkoski---> McL, a raczej Hamilton był raczej i tak poza zasięgiem. to nie zmienia faktu, że jednak dziwnie postąpili w kwalifikacjach
Lolkoski, 12.06.2010 20:51[!]
@up-no tak, ale jak do tej pory mieli dobre decyzje zarówno w kwalifikacjach jak i wyścigach. Liczę, że teraz też tak będzie, tym bardziej, że może np. popadać przed wyścigiem
Hideko, 12.06.2010 20:59[!]
Kubica ma twarde na 100%: http://f1.pl/Arty...+M50c0a960da4.0.html

Kubica przytarł prawą tylną oponę na ostatnim(chyba kółku)i chyba dlatego odpuścił dalej.Rozwiejmy obawy:Gp Turcji także miał przytartą oponę(a nawet bardziej) i raczej nie ma czego się obawiać.
fitipaldi666, 12.06.2010 21:24[!]
Sory ze nie w temacie ale może ktoś podać stronę gdzie jest relacja z wyścigu Le Mans.
razOn, 12.06.2010 22:04[!]
Gangster, 12.06.2010 23:57[!]
@fitipaldi666
tu masz live timing
http://thomasbaek...ni-sites/lemans2010/
Adakar, 13.06.2010 13:31[!]
Jenson w Q2 zaliczyl jedno instalation lap na intereach ... widać szykują się :)
jan5, 13.06.2010 16:14[!]
boli mnie to, że na żadnym serwisie sportowym nic nie pisze o tym kto wygrał lemans(le mans nie istnieje bo żaden polak nie startował, chociaż jest sławniejszy wyscig od f1) i że już chyba z 10 osób się mnie spytało "o której Kubica jeździ"
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca