|
|
|
|
|
|
Shell Belgian Grand Prix 2011 | 28 sierpnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | Suma postojów |
|
1. | Vettel | Mu | Mn (5) | Mn (13) | Pn (30) | | 3 |
2. | Webber | Mu | Pn (3) | Pn (31) | | | 2 |
3. | Button | Pn | Mn (3) | Mn (13) | Mn (32) | | 3 |
4. | Alonso | Mu | Mn (8) | Pn (29) | | | 2 |
5. | Schumacher | Pn | Mn (4) | Mn (13) | Mn (31) | | 3 |
6. | Rosberg | Mu | Mn (11) | Pn (30) | | | 2 |
7. | Sutil | Mn | Mn (13) | Pn (31) | | | 2 |
8. | Massa | Mu | Mn (9) | Pn (30) | Pn (32) | | 3 |
9. | Pietrow | Mn | Mn (12) | Pn (30) | | | 2 |
10. | Maldonado | Mn | Mn (12) | Pn (29) | | | 2 |
11. | di Resta | Mn | Mn (14) | Pn (30) | | | 2 |
12. | Kobayashi | Mn | Mn (14) | Pn (29) | | | 2 |
13. | Senna | Mu | Mn (1) | DT (8) | Pn (21) | | 3 |
14. | Trulli | Mn | Mn (13) | Pn (31) | | | 2 |
15. | Kovalainen | Mn | Mn (1) | Mn (13) | Pn (33) | | 3 |
16. | Barrichello | Mn | Mn (13) | Pn (31) | Mn (40) | | 3 |
17. | D'Ambrosio | Mn | Mn (13) | Pn (36) | | | 2 |
18. | Glock | Mn | Mn (1) | DT (6) | Mn (14) | Pn (35) | 4 |
19. | Liuzzi | Mn | Mn (11) | Pn (27) | | | 2 |
|
Nie ukończyli wyścigu | |
| Perez | Mu | Mn (5) | DT (22) | Pn (23) | | 3 |
| Ricciardo | Mn | Mn (13) | | | | 1 |
| Hamilton | Mu | Mn (10) | | | | 1 |
| Buemi | Mu | | | | | 0 |
| Alguersuari | Mu | | | | | 0 |
| |
|
|
W nawiasie podane okrążenie, na którym wykonano pit-stop.
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Tor Spa-Francorchamps zawsze zapewnia ekscytujący wyścig, chociaż niezwykłe było to, że nie spadła ani jedna kropla deszczu w czasie tegorocznej Grand Prix. Przed wyścigiem wszystkie zespoły miały niewiele informacji na temat jazdy po suchym torze Spa, co wyraźnie podniosło poziom wyzwania. Pojawiły się kłopoty z pęcherzykowaniem przednich opon, ale jesteśmy pewni, że podobny scenariusz się nie powtórzy, jeśli nasze instrukcje odnośnie ustawień będą przestrzegane. Oczywiście jeśli którykolwiek zespół miałby obawy odnośnie swojej sytuacji, to zawsze miał możliwość zmiany ustawień i startu z alei serwisowej. Jednak większość zespołów była zdania, że żadne zmiany nie były potrzebne”.
„Problem był najwyraźniej spowodowany tym, że w niektórych autach zewnętrzny bark przedniej opony był bardziej obciążony za sprawą ustawień, co skutkowało przegrzewaniem się mieszanki, ale nie miało wpływu na trwałość strukturalną opony. Z bezpieczeństwem nie było żadnych problemów, a ponadto wprowadzenie wyjątków byłoby nieuczciwe wobec zespołów, które nie miały tych kłopotów, i dlatego podjęto decyzję o starcie na oponach z kwalifikacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Twardsza mieszanka spisywała się bez problemów przez cały weekend. Michael Schumacher i Jenson Button wystartowali na pośrednich oponach PZero „białych” i było to integralną częścią ich wspaniałej walki o przesunięcie się w górę stawki”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|