F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
DHL Turkish Grand Prix 20118 maja
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wyprzedzenia w wyścigu  [  T-  |  T+  ]
P.Okr.Wyprzedzający Wyprzedzony Miejsce
1.2Felipe Massa Nick Heidfeld 9
2.2Sebastien Buemi Heikki Kovalainen 15
3.2Jaime Alguersuari Vitantonio Liuzzi 19
4.3Rubens Barrichello Nick Heidfeld 9
5.3Sebastien Buemi Pastor Maldonado 13
6.3Kamui Kobayashi Jarno Trulli 16
7.3Jerome d'Ambrosio Narain Karthikeyan 20
8.4Kamui Kobayashi Heikki Kovalainen 15
9.4Jaime Alguersuari Jarno Trulli 17
10.5Mark Webber Nico Rosberg 2
11.5Jaime Alguersuari Heikki Kovalainen 16
12.6Lewis Hamilton Jenson Button 5
13.6Jenson Button Lewis Hamilton 5
14.6Nick Heidfeld Rubens Barrichello 9
15.6Sebastien Buemi Paul di Resta 12
16.6Kamui Kobayashi Pastor Maldonado 14
17.6Michael Schumacher Narain Karthikeyan 21
18.7Fernando Alonso Nico Rosberg 3
19.7Lewis Hamilton Jenson Button 5
20.7Michael Schumacher Jerome d'Ambrosio 20
21.7Michael Schumacher Vitantonio Liuzzi 19
22.8Jenson Button Lewis Hamilton 5
23.9Felipe Massa Lewis Hamilton 6
24.9Jerome d'Ambrosio Vitantonio Liuzzi 20
25.10Kamui Kobayashi Paul di Resta 9
26.10Lewis Hamilton Pastor Maldonado 11
27.10Felipe Massa Pastor Maldonado 12
28.10Witalij Pietrow Jarno Trulli 16
29.11Jaime Alguersuari Pastor Maldonado 10
30.11Witalij Pietrow Heikki Kovalainen 12
31.11Nick Heidfeld Jarno Trulli 14
32.11Nick Heidfeld Heikki Kovalainen 13
33.12Witalij Pietrow Jaime Alguersuari 9
34.12Sebastien Buemi Michael Schumacher 14
35.12Sebastien Buemi Jarno Trulli 13
36.12Michael Schumacher Jarno Trulli 14
37.12Rubens Barrichello Jarno Trulli 15
38.12Adrian Sutil Jarno Trulli 16
39.12Sergio Perez Narain Karthikeyan 22
40.12Sergio Perez Vitantonio Liuzzi 21
41.13Sebastian Vettel Jenson Button 1
42.13Nico Rosberg Kamui Kobayashi 5
43.13Nick Heidfeld Jaime Alguersuari 10
44.13Sebastien Buemi Heikki Kovalainen 12
45.13Sebastien Buemi Jaime Alguersuari 11
46.13Rubens Barrichello Michael Schumacher 14
47.13Rubens Barrichello Heikki Kovalainen 13
48.13Michael Schumacher Heikki Kovalainen 14
49.13Adrian Sutil Heikki Kovalainen 15
50.13Paul di Resta Heikki Kovalainen 16
51.13Paul di Resta Jarno Trulli 17
52.13Pastor Maldonado Jerome d'Ambrosio 19
53.14Lewis Hamilton Nico Rosberg 4
54.14Kamui Kobayashi Michael Schumacher 12
55.14Adrian Sutil Michael Schumacher 13
56.14Sergio Perez Jerome d'Ambrosio 18
57.14Jaime Alguersuari Jerome d'Ambrosio 19
58.14Jarno Trulli Vitantonio Liuzzi 21
59.15Michael Schumacher Sergio Perez 17
60.15Jarno Trulli Jerome d'Ambrosio 20
61.16Kamui Kobayashi Rubens Barrichello 11
62.16Jaime Alguersuari Sergio Perez 17
63.20Felipe Massa Nico Rosberg 5
64.20Nico Rosberg Felipe Massa 5
65.21Felipe Massa Nico Rosberg 4
66.21Jenson Button Nico Rosberg 5
67.21Michael Schumacher Pastor Maldonado 15
68.21Sergio Perez Heikki Kovalainen 19
69.22Kamui Kobayashi Sebastien Buemi 8
70.22Jaime Alguersuari Pastor Maldonado 16
71.23Jenson Button Felipe Massa 4
72.23Sebastien Buemi Kamui Kobayashi 7
73.23Lewis Hamilton Kamui Kobayashi 8
74.23Lewis Hamilton Sebastien Buemi 7
75.23Witalij Pietrow Paul di Resta 11
76.24Nico Rosberg Paul di Resta 10
77.24Nick Heidfeld Paul di Resta 11
78.24Sergio Perez Jarno Trulli 18
79.25Witalij Pietrow Adrian Sutil 6
80.25Felipe Massa Adrian Sutil 7
81.25Paul di Resta Pastor Maldonado 15
82.26Sebastien Buemi Jaime Alguersuari 11
83.26Kamui Kobayashi Paul di Resta 15
84.29Fernando Alonso Mark Webber 2
85.29Pastor Maldonado Heikki Kovalainen 18
86.30Sebastien Buemi Michael Schumacher 10
87.32Jaime Alguersuari Sergio Perez 16
88.33Kamui Kobayashi Adrian Sutil 12
89.34Jenson Button Felipe Massa 6
90.34Adrian Sutil Kamui Kobayashi 12
91.34Michael Schumacher Kamui Kobayashi 13
92.34Michael Schumacher Adrian Sutil 12
93.35Kamui Kobayashi Felipe Massa 13
94.35Felipe Massa Kamui Kobayashi 13
95.36Nico Rosberg Rubens Barrichello 8
96.36Felipe Massa Adrian Sutil 12
97.36Sergio Perez Pastor Maldonado 17
98.38Witalij Pietrow Rubens Barrichello 8
99.39Nick Heidfeld Rubens Barrichello 9
100.39Felipe Massa Michael Schumacher 11
101.40Lewis Hamilton Sebastien Buemi 4
102.40Felipe Massa Rubens Barrichello 10
103.41Jaime Alguersuari Rubens Barrichello 15
104.43Kamui Kobayashi Paul di Resta 12
105.44Sebastien Buemi Michael Schumacher 10
106.46Nico Rosberg Felipe Massa 7
107.49Lewis Hamilton Jenson Button 4
108.50Jarno Trulli Heikki Kovalainen 18
109.51Mark Webber Fernando Alonso 2
110.51Nick Heidfeld Witalij Pietrow 8
111.51Adrian Sutil Rubens Barrichello 14
112.52Felipe Massa Michael Schumacher 12
113.52Michael Schumacher Felipe Massa 12
114.52Sergio Perez Rubens Barrichello 15
115.53Michael Schumacher Jaime Alguersuari 11
116.53Felipe Massa Jaime Alguersuari 12
117.54Nico Rosberg Jenson Button 5
118.54Nick Heidfeld Sebastien Buemi 7
119.54Felipe Massa Michael Schumacher 11
120.54Jaime Alguersuari Michael Schumacher 12
121.54Michael Schumacher Jaime Alguersuari 12
122.55Adrian Sutil Jaime Alguersuari 13
123.55Sergio Perez Jaime Alguersuari 14
124.56Sergio Perez Adrian Sutil 13
125.57Adrian Sutil Sergio Perez 13
126.58Witalij Pietrow Sebastien Buemi 8
Statystyka wyprzedzeń
P.Kierowca Wyprzedzenia
1.Felipe Massa 13
2.Michael Schumacher 12
3.Sebastien Buemi 11
4.Kamui Kobayashi 11
5.Jaime Alguersuari 10
6.Sergio Perez 9
7.Lewis Hamilton 8
8.Nick Heidfeld 8
9.Witalij Pietrow 7
10.Adrian Sutil 7
11.Nico Rosberg 6
12.Jenson Button 5
13.Rubens Barrichello 4
14.Jarno Trulli 3
15.Paul di Resta 3
16.Mark Webber 2
17.Fernando Alonso 2
18.Pastor Maldonado 2
19.Jerome d'Ambrosio 2
20.Sebastian Vettel 1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
THC-303, 08.05.2011 23:45[!]
Abu Dhabi o słaby przykład. Nie można popadać w skrajności. Tak jak teraz wyprzedzanie jest zbyt łatwe, tak na niektórych torach (Walencja, Singapur, Abu Dhabi) było zbyt trudne.
waldi12, 09.05.2011 00:10[!]
No właśnie po to jest DRS, żeby łatwiej było wyprzedać na takich właśnie torach choć na innych jest zbyt łatwe, ale każdy ma takie same warunki do wyprzedzania, lecz moim zdaniem i tak niewiele da DRS w Monaco.
THC-303, 09.05.2011 00:27[!]
Zobaczymy z tym Monako, muszą lepiej ustawić strefę, choć to raczej pewne że dadzą za tunelem (mimo, że przed nawrotem, albo na końcu prostej startowej też teoretycznie można).

Najlepiej byłoby nie dodawać DRS tylko wszystkie wyścigi rozgrywać na Spa, Monzy, w Kanadzie, ewentualnie na Silver, Interlagos, Nurburgring :P
waldi12, 09.05.2011 00:48[!]
Ja strefę DRS obstawiałbym już w tunelu do pierwszej szykany za nim, ten łuk w tunelu jak pamiętam jest mimo wszystko dość łagodny a zwiększyło by strefę i dało większe możliwości.
andy, 09.05.2011 06:45[!]
mnie jakoś te sztuczne wyprzedzania nie podniecają. gdy ktoś znajdzie się bezpośrednio za drugim bolidem w strefie DRS to na bank go wyprzedzi. Jak nie na pierwszym to na drugim okrążeniu. DRS to kretyński wynalazek. F1 stałą się nienaturalna.
Adakar, 09.05.2011 07:51[!]
@waldi12
Nie ma takich samych warunków -> Kierowca jadący za plecami dostaje mega bonus, a ten przed nim go nie ma. A to nie jest do końca FAIR ...
Sorry ale gdzieś w połowie tego wyścigu manewry wyprzedzania mi ... spowszedniały ! To już jest nudne i irytujące. Manewry nie są wynikiem wypracowanej pozycji do ataku, zbliżenia się do przeciwnika etc ...
Tak jak napisał andy, to jest NIENATURALNE.
IMO powinni umożliwić stosowanie DRS, tak jak i KERSu w dowolnym momencie na okrążeniu, bez ograniczeń -> jak w kwalifikacjach, albo jak KERS wprowadzić ograniczenie np. 10 sekund na okrążeniu.

DRS w tunelu w Monako zda egzamin. Często w przeszłości mieliśmy sytuacje gdy wlasnie na hamowaniu do szykany wielu kierowców próbowało manewrów, ale zwyczajnie NIE starczało im miejsca. Teraz z KERSem i DRSem będą manewry i zmian pozycji może być więcej niż w całej dotychczasowej historii rozgrywania GP Monako. Oczywiście SZTUCZNYCH manewrów
Sanki, 09.05.2011 07:56[!]
Cytat dragoneak :
I weź tu dogódź tu Polakowi. Mały wyprzedzań źle, dużo wyprzedzań źle.

Co Ty myślisz, że tylko Polacy narzekają? ehh

Cytat General :
Jak na Monzie odpala te strefe zaraz za Parabolica to bedzie dokladnie tak samo, wiec jedyne wyjscie to na takich torach albo skrocic te strefe albo przeniesc ja na krotsza prosta po jakims ostrym zakrecie/szykanie.

Tylko co się tam będzie otwierać?!

Co do tego, że wyprzedzi ten z tyłu, a na następnym okrążeniu zmiana, to tylko wymysł Maurycego. Skoro ten co wyprzedza dogonił wolniejszego, to normalnym jest, że mu przez to całe okrążenie ucieknie BO JEST SZYBSZY! Nie wyprzedził tylko dzięki DRS, ale ogólnie dzięki temu, że był szybszy i dał radę się zbliżyć poniżej sekundy, ludzie...
THC-303, 09.05.2011 08:33[!]
@Sanki
Ale bycie szybszym to nie jest (nie może być) jedyny czynnik wyprzedzania. Kiedy Heidfeld bronił się przed znacznie szybszym Alonso w 2007 (Francja?) podziwialiśmy umiejętności defensywne Niemca. Też w 2007 na BBC zachwycali się Sutilem (na BBC, u nas jak jest wiadomo) kiedy prowadził sznurek szybszych samochodów w Spa. Tak samo było w 1992 w Monako kiedy Senna utrzymywał za sobą Mansella w bolidzie z innej bajki. O Gillesie w Hiszpani 1981 już nie będę pisał, bo o tym mnóstwo rzeczy już inni napisali. W każdym razie F1 to nie tylko wyprzedzenia, ale też obrony pozycji.
Sanki, 09.05.2011 08:57[!]
@THC-303
Tak, ale taki był zamysł wprowadzenia DRS. Pozwolić szybszemu kierowcy gonić. Co ciekawe, nie za każdym razem ten DRS pozwalał wyprzedzić bolid z przodu. Niektórzy przez kilka okrążeń próbowali wyprzedzić. Schu w Chinach się bronił, w ostatnim wyścigu też były takie przypadki. Nie jest źle moim zdaniem. Moim zdaniem, gorsza była procesja, gdzie ktoś 1,5s szybszy utknął za wolniejszym kierowcą i miał zniszczony wyścig. Po 2 kółkach znaliśmy układ stawki do końca wyścigu.
THC-303, 09.05.2011 09:03[!]
Ja wolałem procesje, ale dobry DRS nie był zły ;] W Turcji po prostu przesadzili z ustawieniem strefy. Oglądać procesje to nuda, ok, ale jeśli widzisz, że ktoś się do kogoś zbliża i wiesz, że na pewno go ominie (bo wyprzedzanie to za duże słowo ;]), a tak było w Turcji to też jest coś nie halo.
Adakar, 09.05.2011 11:56[!]
Teraz dohamowanie po strefie DRS przypomina wyścig bolidów gdzie jeden ma 6 biegów a drugi 7 biegów.

To jest OMIJANIE a nie WYPRZEDZANIE
publius, 09.05.2011 13:15[!]
DRS jest sprawiedliwe gdyż: najpierw trzeba się zbliżyć odpowiednio blisko by móc z niego skorzystać a poza tym jeżeli zawodnik X wyprzedził zawodnika Y na okrążeniu Z to to samo może teoretycznie zrobić zawodnik Y zawodnikowi Z na okrążeniu Z+1 ale takich wyprzedzeń już za dużo nie było w czołówce więc wychodzi na to, że wyprzedzają szybsi wolniejszych a że różnice są niewielkie to potrzebne było jakieś <TURBO>. Według mnie jest to super rozwiązanie. Niech mi nikt nie mówi, że obecnie tak samo łatwo można zasnąć podczas wyścigu jak w zeszłym sezonie...
spokojnie, 09.05.2011 14:58[!]
@publius ja sie przyznam ze w tym sezonie zasypiam szybciej:) A tak powaznie tym "turbo" miał być kers tylko mógłby sie dłużej ładować a tak wciskają gdzie sie da.
marrcus, 09.05.2011 16:04[!]
ja tam zdecydowanie wole z DRS, szybszy kierowca powinien wyprzedzać wolniejszego, i nie powinno to trwac "wieczności", dzięki temu nawet startując z tyłu ma si szanse na podium.
Na niektórych torach zapewne DRs da nie wiele tak jak to było w australii
akkim, 09.05.2011 16:16[!]
Zaprzeczenie idei Wyścigów, babka lukrowana,
na każdej ulicy zobaczysz tą formę "ścigania" :(
waldi12, 09.05.2011 17:27[!]
@publius zgadzam się w 100%. A dla tych co nie lubią obecnych przepisów proponuję napisać petycję do FIA aby zniesiono obowiązkową wymianę opon, KERS i DRS, wtedy zobaczymy kto jest Asem a kto nie uśnie przed TV po 15 okrążeniach jadącego pociągu w którym wynik byłby z dużym prawdopodobieństwem już znany w sobotę po kwalifikacjach. W zasadzie to po co wyścig, może na kwalifikacjach zakończyć ? :)
majkeljot, 09.05.2011 19:53[!]
@THC-303
Że wyprzedzanie z DRS nie musi być taką łatwością, że można się jakoś bronić też było w tym wyścigu widoczne. Robił to chociażby Witalij.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca