F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201222 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Nie mogę się doczekać GP Niemiec i mam nadzieję, że będzie na nim tylu kibiców ilu podczas weekendu na Silverstone. Hockenheim leży jedynie pół godziny drogi od mojego domu, więc pojawi się tu wielu moich przyjaciół i rodzina, a ściganie się przed własną publicznością zawsze jest wyjątkowe. Jeździłem po tym torze również w innych seriach i zawsze byli niesamowici. Pola kempingowe obok toru tętnią zabawą i można się tam spotkać w świetnej atmosferze z fanami. Nie wygrałem jeszcze GP Niemiec i chciałbym to zmienić!

Mark Webber: Byliśmy tu ostatni raz w 2010 roku i zawsze jest tutaj dobra atmosfera. W stawce mamy wielu niemieckich kierowców i wsparcie dla nich jest zawsze ogromne. Jest tu bardzo długa prosta przed nawrotem, więc osiągamy duże prędkości maksymalne i ostatni sektor jest zawsze ważny, by przejechać go składnie. Temperatury będą interesujące, a czasami może być to gorący wyścig, więc nie mogę się go doczekać.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Jenson Button: Ostatnie dwa Grand Prix przed przerwą letnią będą ważne dla całego zespołu, po tym jak zaliczyliśmy kilka rozczarowujących weekendów. Teraz ważne jest, byśmy wykorzystali okazje w Niemczech i na Węgrzech. Zawsze lubiłem Hockenheim. Ścigałem się tu jeszcze gdy jechało się przez las, a to było już tak dawno! Miałem tu też świetny wyścig w 2004 roku, gdy finiszowałem drugi, pomimo startu z 13 pozycji po karze za awarię silnika w treningach. To tor na którym możesz atakować, fajnie się tu ściga i nowy układ jest lepszy dla kibiców. Jeśli chodzi o osiągi, to ciągle ciężko jest powiedzieć, gdzie jesteśmy w stosunku do innych. Walencja i Silverstone to były trudne wyścigi dla nas, jednak myślę, że nie odzwierciedlały naszego prawdziwego tempa. W tym roku potrzebujesz przygotowań bez żadnych problemów, by wycisnąć wszystko z bolidu i na to mam nadzieję w Niemczech.

Lewis Hamilton: Szybko wyrzuciłem z myśli rozczarowujący weekend na Silverstone i pobiegłem z ogniem olimpijskim dzień po wyścigu, a potem szybko skupiłem się na Hockenheim. Niesamowite, że będzie to moje setne Grand Prix. To niewiarygodne, ponieważ ciągle pamiętam moje pierwsze jakby to było wczoraj. Myślę, że Formuła 1 tak na ciebie wpływa! Zawsze żałowałem, że pojawiłem się w F1 za późno, by ścigać się na klasycznym, starym Hockenheim, gdzie tor znikał w lesie i prosta była przerwana tylko kilkoma szybkimi szykanami. To musiało być coś niesamowitego, ścigać się po tamtym torze z małym dociskiem, walczyć w strumieniu aerodynamicznym, by wyskoczyć na końcu prostej i wyprzedzić rywala. Mimo to lubię nową wersję toru, to miejsce zbudowane do ścigania. Nawrót na końcu prostej jest klasycznym miejscem na wyprzedzanie, a cały układ zachęca do podejmowania ataków. To będzie pierwszy raz Hockenheim od czasu wprowadzenia DRS, więc powinno to stworzyć jeszcze bardziej ekscytujący wyścig.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Michael Schumacher: Ludzie często pytają mnie o to, czy domowy wyścig daje jakieś poczucie przewagi, ale moja odpowiedź jest jedna: prawdopodobnie nie chodzi o przewagę, ale o same uczucia z nim związane. Jako niemiecki kierowca na pewno jesteś podekscytowany perspektywą przybycia na Grand Prix Niemiec bo wiesz, że wszyscy kibice na trybunach są dla ciebie wsparciem. To sprawia, że jesteś dumny i zwiększasz swój poziom motywacji. Ten rok jest pierwszym, gdy Mercedes jest w stanie walczyć na czele stawki i mam gorącą nadzieję, że będziemy mogli wynagrodzić poświęcenie fanów dobrymi wynikami. Na szczęście na trybunach zobaczymy dużo kolegów z firmy i chcemy pokazać się z dobrej strony – właśnie szczególnie dla nich. Postawiliśmy sobie oczywisty cel. W tę niedzielę chcemy dać ludziom powód do świętowania.

Nico Rosberg: Naprawdę nie mogę się już doczekać naszego drugiego domowego wyścigu, który odbędzie się już w ten weekend. Wokół niego wywiązała sie wspaniała otoczka z Forum Fanów FOTA, czy wizyty w fabrykach Mercedesa czy AMG. Mam bardzo dobre wspomnienia z Hockenheim. Przed awansem do Formuły 1 dość często tu zwyciężałem i nigdy nie zapomnę startu mego ojca w wyścigu DTM z 1995 roku. To wtedy podjąłem decyzję o tym, że chcę zostać kierowcą wyścigowym, tak jak on. Będziemy chcieli się jak najlepiej zaprezentować przed fanami na trybunie Mercedesa, mając nadzieję na wspólne świętowanie dobrego wyniku. Sądzę ze nasz bolid powinien pasować do tego toru lepiej niż było to w przypadku Silverstone. Mamy tu dużo prostych i krótkie zakręty, co powinno służyć Srebrnym Strzałom.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Kamui Kobayashi: Lubię tor Hockenheim i mam stąd dobre wspomnienia z Formuły Renault, Formuły 3, GP2 i F1. Zazwyczaj gdy przybywamy tutaj na GP to jest tu dość gorąco. Nie do końca wiemy jak poprawki, które wprowadziliśmy na Silverstone, działają, ponieważ nie byliśmy w stanie potwierdzić tego w piątkowych treningach. Być może musimy je lepiej dostroić, więc będzie to interesujące zadanie na Hockenheim. Myślę, że nasz bolid spisuje się dobrze na każdym torze, więc nie martwię się naszymi osiągami podczas tego weekendu. Powinniśmy się po prostu skupić na osiągnięciu najlepszego rezultatu.

Sergio Perez: Nie mogę się doczekać, ponieważ będzie to mój pierwszy wyścig w F1 na torze Hockenheim. Mam stąd dobre wspomnienia z GP2, gdy wygrałem na tym obiekcie. Dla nas w dalszym ciągu najważniejsze jest lepsze spisanie się w kwalifikacjach, więc musimy się skupić na sobotnim tempie. Nasz bolid jest szybki i jeśli wszystko ułoży się po naszej myśli, to możemy zaliczyć niezły rezultat. Lubię tutaj szczególnie sekcję stadionu. Osobiście jest to dla mnie miły powrót, ponieważ mieszkałem w Niemczech przez dwa lata. W pierwszym roku w Visbiburgu, a w drugim w Berlinie.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Pastor Maldonado: Niemieccy fani przybywający na Hockenheim tworzą wspaniałą atmosferę, szczególnie w ostatnich latach, gdy mogą zasiadać na dużych trybunach, tak więc jazda po tym torze daje ci dużo radości. Ostatni sektor stawia przed tobą ciekawe wyzwanie, z mnóstwem szybkich zakrętów następujących bezpośrednio po sobie. Możesz tam stracić dużo czasu, więc trzeba uważać. Szkoda, że w ostatnim wyścigu nie zdobyłem żadnych punktów, ale nasz samochód pokazał, że jest w stanie być konkurencyjny na różnych typach torów, więc czuję się pewnie przed nadchodzącym weekendem Grand Prix.

Bruno Senna: Nie byliśmy na Hockenheim od 2010 roku i nie mogę się już doczekać jazdy po nim w samochodzie, który jest w stanie walczyć o dobre rezultaty. Tor to typowa mieszanka szybkich i wolnych sekcji, przez co znalezienie odpowiednich ustawień może stanowić pewne wyzwanie, ale nasz samochód jest ciągle poprawiany i staje się coraz bardziej konkurencyjny, nawet jeśli nie pokazywały tego nasze ostatnie wyniki na torze. Pogoda zapowiada się na zmienną, co stawia przed nami dodatkową porcję wyzwań. Jedno jest pewne, fani stworzą wspaniałą atmosferę, więc zapowiada się emocjonujący weekend.

(Nataniel Piórkowski)
 
HRT

Pedro de la Rosa: Hockenheim jest torem, który będzie nam pasował odrobinę bardziej niż Silverstone, ponieważ jest złożony niemalże z wolnych zakrętów, poza pierwszym, który jest szybki. Nie przywieźliśmy tutaj żadnych poprawek, więc postaramy się wyciągnąć z samochodu jak najwięcej z różnymi wariantami do naszej dyspozycji. W Anglii oczekiwaliśmy trudnego weekendu i poradziliśmy sobie lepiej, niż tego oczekiwaliśmy, co jest pozytywne. W Niemczech musimy utrzymać ten trend i wykonać kolejny krok naprzód.

Narain Karthikeyan: Nowy układ toru na Hockenheim jest inny od starszego, który w moim odczuciu był bardziej ekscytujący. Kiedyś był szybki, teraz jest wolny z wymaganym dużym dociskiem. Jest również całkiem krótki, niezbyt skomplikowany i podobny do torów stop-and-go. W ostatnich kilku wyścigach pokazaliśmy, że nasz samochód jest szybki w kwalifikacjach, nie przekładaliśmy tego jednak na dystans wyścigu. Pracujemy nad tym, a w Niemczech będziemy celować w walkę z naszymi rywalami przez cały wyścig.

(Maciej Kotuła)
 
Marussia

Timo Glock: Za każdym razem ten wyścig jest dla mnie wspaniały. Widzieliśmy w GP Wielkiej Brytanii jakie wsparcie otrzymał nasz zespół i kierowcy jak Lewis czy Jeson. Z pięcioma niemieckimi kierowcami w stawce, tym razem fani również będą mieli kogo wspierać. Będzie to dla mnie bardzo wyjątkowy weekend, który odbywa się 30 minut drogi od mojego rodzinnego domu. Odnosiłem tu dobre rezultaty w poprzednich wyścigach i zawsze miło jest mieć rodzinę i przyjaciół wokół siebie. Mam nadzieję, że pogoda będzie dobra i po prostu odliczam już dni do rozpoczęcia weekendu. Myślę, że wykonaliśmy dobry start z naszym nowym pakietem w Silverstone i mam nadzieję na kolejny mały krok naprzód.

Charles Pic: Nie mogę się doczekać, by wskoczyć do bolidu, po tym jak wprowadziliśmy poprawki aerodynamiczne na Silverstone. Możemy jeszcze znacznie więcej z nich wyciągnąć i mam nadzieję na dalszy progres. To będzie kolejny wyjątkowy weekend dla zespołu, ponieważ to dla Timo domowy wyścig. Ścigałem się tutaj w 2010 roku w GP2 i zdobyłem pole position, po czym finiszowałem trzeci w wyścigu.

(Łukasz Godula)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 13.07.2012 21:27[!]
Dwa GP przed IO! :))
feralo, 14.07.2012 10:04[!]
Swoją drogą jedzie ktoś na tego roczne GP Węgier?
Flybutter, 14.07.2012 11:51[!]
tak, ja jadę ;)
adminf1, 15.07.2012 09:49[!]
ten tego pisze sie razem tegoroczne.
General, 16.07.2012 15:00[!]
"To tor na którym możesz atakować, fajnie się tu ściga i nowy układ jest lepszy dla kibiców" - są przewidziane jakieś zmiany od ostatniego GP, czy po prostu mówi o układzie toru sprzed dwóch lat?
Lukas, 16.07.2012 15:04[!]
nowy w sensie ten skrócony, bez wjazdu w las :)
katinka, 16.07.2012 15:06[!]
Cytat :
Zawsze żałowałem, że pojawiłem się w F1 za późno, by ścigać się na klasycznym, starym Hockenheim, gdzie tor znikał w lesie i prosta była przerwana tylko kilkoma szybkimi szykanami.

Też żałuję, z tego co oglądałam ze starej F1, to tamta dłuższa pętla toru była niesamowita! Ale nie pogniewam się, jak swoje 100 GP Lewis uczci zwycięstwem na obecnej wersji toru Hockenheim, a potem pomacha fanom na trybunie Mercedesa ;)

Rubens na starym Hocke, aż miło popatrzeć :)
http://www.youtub...&feature=related
Kamikadze2000, 16.07.2012 17:22[!]
@katinka - powinien za to winic tatę - czemu stworzył go tak późno!? Albo do Rona - czemu nie dał mu pojeździc po tym torze w 2001 roku... ;] Pzdr

A na serio - nie wiem, czy to źle przetłumaczone, czy coś. Hamilton może żałowac błędów w GP Brazylii, które pozbawiły go tytułu w 2007 roku, ale nie niezależnej od niego sytuacji. ;)
adminf1, 16.07.2012 17:50[!]
@katinka stara Formuła? to ile Ty masz lat i w ktorym Ty roku zyjesz teraz? 2045?
Przecież to było pstryk palcem niedawno temu:) Piekny wyścig. Schumi kończy na pierwszym zakrecie. Pozniej popis McLarena. Jakis typek to biega w stosownym ponczo po trasie. Czerwona flaga plus Saefty Car. Na koniec deszcz i decyzja Rubensa aby nie zmienic opon na deszczowe. "Płacz i wielkie zdziwienie" Miki Hakinnena i Coultharda na mecie. Ich tępe miny bezcenne.
katinka, 16.07.2012 22:58[!]
@Kamikadze2000, oj tam, Hami nikogo nie wini, po prostu żałuje, że nigdy tam się nie ścigał, chociaz z drugiej strony fakt, w F1 nie miał takiej możliwości. Czasem myslę, że LH urodził się trochę za późno. On chyba pasuje do wcześniejszej F1, może do czasów Jamesa Hunta i Ronniego Petersona lub chociaż Senny i Prosta, gdy kierowca nie potrzebował guzika aby wyprzedzać, a FIA nie uczyła jak to się robi ;) Pozdr

@adminf1, nie w 2012, ale nawet chciałabym na chwilę przenieść się, by obejrzeć np. kilka wyścigów Fangio, taką Monzę z 56 czy Nurburgring z 57, uważany za najlepszy wyścig w historii F1. Wiem, że na nowej pętli Hocke kierowcy ścigają sie dopiero od 2002, ale to o starej F1 to nie miałam na mysli GP Hockenheim z 2000, tylko kilka takich onboardów chyba z lat 60-70, które kiedys obejrzałam ze starego toru Hockenheim i Nordschleife, magia po prostu...

A to GP z 2000 z Rubensem muszę koniecznie ściągnąć i obejrzeć, bo jak widzę warto, to ten chyba były pracownik Mercedesa latał po torze wśród pędzących bolidów powodująć SC i przez to opóźniony pit stop kierowców McLarena, którzy dojechali na mete zaraz za Barichello. Własnie przeczytałam opis tego GP i chyba duużo sie tam działo, wyprzedzania, kolizje, zwiedzanie żwirowiska, deszcz i Rubens na P1 ;)
adminf1, 18.07.2012 06:46[!]
zwolniony pracownik Mercedesa racja...a na koniec padał deszcz
Michal2_F1, 18.07.2012 12:14[!]
na połowie toru padał, na połowie było sucho :P
Kamikadze2000, 18.07.2012 12:51[!]
@katinka - tamtejsze bolidy były duże gorsze pod względem aerodynamicznym - wyprzedzanie było łatwiejsze. Choc i tak jest postęp. W 2008 roku było z tym katastrofalnie. ;) Może źle rozumiem słowo "żałowac", ale nie pasuje do tego stwierdzenia. Pzdr
katinka, 18.07.2012 17:36[!]
@Kamikadze2000, no własnie, a mi się to podoba, jak prawdziwe wyścigówki ;) Bo jeśli tamte bolidy nie miały takiego docisku z aero, to pewno, tak mi się wydaje miały za to lepszą przyczepność mechaniczną i to wyprzedzanie było wtedy łatwiejsze, takie naturalne. Pozdr ;)
TommyYse, 19.07.2012 16:22[!]
VET : Hockenheim leży jedynie pół godziny drogi od mojego domu
GLO : Będzie to dla mnie bardzo wyjątkowy weekend, który odbywa się 30 minut drogi od mojego rodzinnego domu.

Mieszkają razem?
IceMan11, 19.07.2012 16:33[!]
@TommyYse
Razem nie, ale w tym samym bloku. Glock tuż nad Sebą na 3-cim piętrze.
Kamikadze2000, 19.07.2012 17:27[!]
Ty! Mój kuzyn też mieszka pół godziny drogi od Hocke! ;)
adminf1, 19.07.2012 19:56[!]
i mamy trojkacik....
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca