|
|
|
|
|
|
Gran Premio Santander d'Italia 2012 | 9 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Suma postojów |
|
1. | Hamilton | Pu | Tn (23) | | 1 |
2. | Perez | Tn | Pn (29) | | 1 |
3. | Alonso | Pu | Tn (20) | | 1 |
4. | Massa | Pu | Tn (19) | | 1 |
5. | Räikkönen | Pu | Tn (17) | | 1 |
6. | Schumacher | Pu | Tn (15) | Tn (37) | 2 |
7. | Rosberg | Pu | Tn (14) | Tn (38) | 2 |
8. | Di Resta | Pu | Tn (21) | | 1 |
9. | Kobayashi | Pu | Tn (20) | | 1 |
10. | Senna | Pn | Tn (24) | | 1 |
11. | Maldonado | Tn | Pn (13) | Pn (35) | 2 |
12. | Ricciardo | Pn | Tn (24) | | 1 |
13. | D'Ambrosio | Tn | Pn (27) | | 1 |
14. | Kovalainen | Pn | Tn (17) | Pn (39) | 2 |
15. | Petrov | Pn | Tn (19) | Pn (40) | 2 |
16. | Pic | Pn | Tn (18) | Tn (35) | 2 |
17. | Glock | Pn | Tn (7) | Tn (32) | 2 |
18. | De La Rosa | Pn | Tn (22) | | 1 |
19. | Kartikeyan | Pn | Tn (23) | | 1 |
20. | Webber | Pn | Tu (21) | | 1 |
21. | Hülkenberg | Tn | Pn (27) | | 1 |
22. | Vettel | Pu | Tn (20) | DT (34) | 2 |
|
Niesklasyfikowany | |
| Button | Pu | Tn (22) | | 1 |
| Vergne | Pu | | 0 | |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
T = Twarda mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Dziś kolejny raz przekonaliśmy się o wysokim tempie i wytrzymałości obu mieszanek P Zero: szybkości na przykładzie wybuchowej jazdy Sergio Pereza z Saubera na pośredniej mieszance, wytrzymałości na przykładzie długich przejazdów na twardych oponach w wykonaniu wszystkich kierowców z czołówki. Pierwsza piątka zaliczyła po jednym pit stopie na najszybszym torze w kalendarzu. Przed wyścigiem zespoły musiały zachować dość elastyczne podejście do strategii i dokonać wyboru pomiędzy taktyką jednego i dwóch postojów. Chociaż degradacja ogumienia jest na Monzy niska, to w miejscach takich jak Parabolica opony – zwłaszcza przednie – poddawane są dużym siłom. Kolejny raz McLaren wykonał świetną pracę, ale umiejętne zarządzanie ogumieniem zaprezentowało także Ferrari – Alonso nadrobił osiem pozycji – i Perez, który kolejny raz zademonstrował możliwości Saubera w zakresie wydobywania maksimum z ogumienia. Chcielibyśmy podziękować wszystkim włoskim kibicom, których pasja i entuzjazm uczyniły ten wyścig wyjątkowym. Doceniamy ich wsparcie i z dumą określamy te zawody mianem naszej domowej Grand Prix”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|