|
|
|
|
|
|
Airtel Grand Prix of India 2012 | 28 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:24,178 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:27,249 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 204,316 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Suma postojów |
|
1 | Vettel | Mu | Tn (33) | | 1 |
2 | Alonso | Mu | Tn (29) | | 1 |
3 | Webber | Mu | Tn (30) | | 1 |
4 | Hamilton | Mu | Tn (32) | | 1 |
5 | Button | Mu | Tn (25) | | 1 |
6 | Massa | Mu | Tn (28) | | 1 |
7 | Räikkönen | Mu | Tn (27) | | 1 |
8 | Hülkenberg | Mn | Tn (28) | | 1 |
9 | Grosjean | Tn | Mn (36) | | 1 |
10 | Senna | Mn | Tn (26) | | 1 |
11 | Rosberg | Mn | Tn (27) | | 1 |
12 | di Resta | Mn | Tn (28) | | 1 |
13 | Ricciardo | Tn | Mn (27) | | 1 |
14 | Kobayashi | Tn | Mn (36) | | 1 |
15 | Vergne | Mn | Mn (1) | Tn (33) | 2 |
16 | Maldonado | Mu | Tn (27) | Tn (30) | 2 |
17 | Pietrow | Mn | Tn (31) | | 1 |
18 | Kovalainen | Mn | Tn (32) | | 1 |
19 | Pic | Mn | Tn (28) | | 1 |
20 | Glock | Mn | Tn (31) | | 1 |
21 | Karthikeyan | Mn | Tn (26) | | 1 |
22 | Schumacher | Tn | Mn (1) | Mu (33) | 2 |
|
Niesklasyfikowani | |
| de la Rosa | Mn | Tn (32) | | 1 |
| Perez | Mu | Mu (14) | Tn (19) | 2 |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
T = Twarda mieszanka
M = Miękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Twarda i miękka mieszanka wykazały się w Indiach niesamowitą wytrzymałością. Niski poziom degradacji umożliwił kierowcom jazdę maksymalnym tempem od startu do mety na tym fantastycznym torze. Sebastian Vettel i Red Bull udzielili nam wykładu na temat zarządzania oponami i strategii, podejmując właściwe decyzje na całym dystansie wyścigu. Grosjean i Kobayashi spróbowali innej taktyki, wykonując długi pierwszy przejazd na twardych oponach, co także się opłaciło. Widać, że strategia związana z oponami może sprawić różnicę także w przypadku kierowców startujących poza pierwszą dziesiątką. W zeszłym roku większość czołowych zawodników zatrzymywała się po dwa razy: w tym roku wystarczył jeden zjazd – mimo że nasze mieszanki są w tym sezonie bardziej miękkie. Gratulacje dla Ferrari i Fernando Alonso, który zademonstrował świetne wyścigowe tempo i wysoką prędkość na prostych. Dzięki temu awansował z piątego miejsca na drugie, co zwiastuje pasjonującą końcówkę mistrzostw. Teraz udajemy się bezpośrednio do Abu Zabi, gdzie czeka nas zupełnie inne wyzwanie”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|