F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Buddh.
Airtel Grand Prix of India 201228 pa?dziernika
Buddh International Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,460 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,178 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,249 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,316 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel najszybciej przejechał okrążenie toru Buddh i wygrał kwalifikacje przed Gran Prix Indii. Czołową trójkę uzupełnili Mark Webber i Lewis Hamilton.

Pomimo tego, że McLareny próbowały podgryzać Red Bullu, to jednak najnowsze poprawki do RB8 dały efekt i niemiecko-australijski duet pewnie zdobył pierwszy rząd.

Ostra walka toczyła się o wejście do ostatniego segmentu kwalifikacji. Zawodnicy kilkukrotnie wzajemnie wypychali się z czołowej dziesiątki i ostatecznie w Q2 m.in. Grosjeana, Hulkenberg i Schumacher.

Q1

Pierwsze 20 minut rozpoczęło się od wyjechania na tor duetu Force India, ale niedługo po Hulkenbergu i di Reście na torze znalazła się znaczna grupa kierowców, którzy chcieli jak najszybciej przejechać pomiarowe okrążenie. W boksach dłużej pozostawali reprezentanci Red Bulla oraz McLarena.

Po pierwszych 5 minutach, na czele znajdował się Nico Hulkenberg przed Perezem, ale wówczas czasu nie odnotowali jeszcze najlepsi kierowcy. Niemiec został zmieniony na prowadzeniu przez Felipe Massę – czasem 1:27.082 Brazylijczyk pokazał, że trzeci trening nie pokazał faktycznego tempa Ferrari.

W połowie sesji, za Massą znajdowali się Raikkonen, Hulkenberg i Alonso, jednak z garaży wciąż nie wyjechali kierowcy McLarena i Ferrari. Dobrym czasem na twardej mieszance popisał się kolejny z Brazylijczyków, Bruno Senna, który jako pierwszy złamał barierę 1:27 i znalazł się na czele tabeli.

Vettel na swoim pierwszym okrążeniu wskoczył na pozycję lidera, a po tym jak wszyscy mieli na koncie pomiarowe okrążenia, w tarapatach znalazł się Vergne, który okupował 18 lokatę, ze stratą 0.3s do Kobayashiego, który był znacznie wolniejszy od zespołowego kolegi. W dolnej części tabeli, Petrov był szybszy od Kovalainena, a oba bolidy HRT znalazły się przed Pic'iem.

Vergne uciekł z 18 pozycji – poprawił się o dwie lokaty. Za Francuza spadli di Resta i Ricciardo, ale obaj wciąż mieli szansę poprawić swoje czasy. Di Resta zrobił co do niego należało i znalazł się na 14 lokacie przed Schumacherem. Ricciardo wykręcił 12 czas i ostatecznie Vergne znalazł się poza grupą kierowców awansujących do Q2.

Do Q2 nie awansowali: Vergne, Petrov, Kovalainen, Glock, de la Rosa, Karthikeyan i Pic.

Q2

Druga część czasówki rozpoczęła się pod żółtymi flagami, ponieważ z toru usuwany był bolid Heikki Kovalainena, który w końcówce Q1 znalazł się na poboczu. Od razu na torze pojawili się wszyscy kierowcy – oczywiście na miękkim ogumieniu.

Seria pierwszych okrążeń dała prowadzenie Vettelowi, który znokautował stawkę – drugi Webber stracił do Vettela 0,3s, a trzeci Hamilton już 0,6s. Zaskakująco dobrą postawę prezentował przez całą sesję Bruno Senna, który na każdym okrążeniu był szybszy od Pastora Maldonado.

Na 7 minut przed końcem, ostatnie trzy miejsca należały do Grosjeana, Massy i Buttona, co zapowiadało bardzo zaciętą końcówkę drugiego segmentu kwalifikacji. Świetną formą popisywał się Nico Rosberg – był jednym z czterech kierowców, którym udało się złamać barierę 1:26,0.

Buttonowi udało się wykręcić dobry czas i wskoczyć na 6 miejsce. Zaraz potem, Jenson został zepchnięty przez Bruno Sennę. W samej końcówce doszło do wielu przetasowań – dziesiątki wypadli Schumacher, Hukenberg i Raikkonen, którzy wciąż mieli szansę poprawić swoje rezultaty.

Raikkonen wypchnął Massę – do Q3 wówczas awansowali obaj kierowcy Lotusa. Świetne okrążenie w ostatnich sekundach przejechał Maldonado i wskoczył na 7 miejsce. Na 10, zagrożonym miejscu znalazł się Kimi, ale prędko z niego uciekł. Szybkie kółko dało awans Massie kosztem Grosejana, również Perez rzutem na taśmę awansował dalej. Jenson Button w samej końcówce przejechał jeszcze jedno szybkie kółko, dzięki któremu wskoczył na drugie miejsce przedzielając kierowców Red Bulla.

Do Q3 nie awansowali: Grosjean, Hulkenberg, Senna, Schumacher, Ricciardo, di Resta, Kobayashi.

Q3

Zanim zapaliły się zielne światła z garażu został wypuszczony żądny walki Lewis Hamilton. Zaraz po Angliku, boksy opuścił Fernando Alonso. Reszta kierowców postanowiła poczekać chwilę na jak najlepsze warunki do walki o pole position przed wyścigiem o Grand Prix Indii.

Jedynie pięciu kierowców zachowało dwa komplety świeżych, miękkich opon, dlatego druga połowa zawodników spędziła trzecią część czasówki w garażach. Hamilton i Vettel zepsuli pierwsze okrążenie, natomiast Alonso pojechał swoje najlepsze okrążenie – 1:25.773s. Hiszpan został zepchnięty przez Marka Webbera, który wykręcił 1:25.327s. 4 minuty przed końcem, czasem jednego okrążenia legitymowała się jedynie trójka kierowców – Webber, Alonso, Hamilton.

Dwie minuty później, na torze byli już wszyscy, z wyjątkiem Rosberga, który postanowił nie wykręcać czasu w Q3. Na kolejnym wyjeździe, Vettel wskoczył minimalnie przed kolegę z zespołu, jednak wszyscy mieli w zanadrzu jeszcze po jednym szybkim okrążeniu.

Ostatecznie nikomu nie udało się pokonać Niemca, który zdobył piąte pole position w tym sezonie. Pierwsza szóstka zawodników ułożyła się w zespołowe pary – drugi był Webber, później Hamilton i Button, przed Alonso i Massą. Dalej Raikkonen, Perez, Maldonado i Rosberg, który w Q3 nie przejechał pomiarowego okrążenia.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Indii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2,9m/s
Wilgotność powietrza: 22%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
francorchamps, 27.10.2012 11:46[!]
Podczas tej sesji kwalifikacyjnej emocje siegnęły zenitu.. Od Q1 aż do końca Q3 nie wiadomo bylo kto wygra.. ;)

Czas dający PP sekunde gorszy niż rok temu..

Jutro pewnie w momencie startu DRS Vettel bedzie mial 5 sekund nad P2..
corey_taylor, 27.10.2012 11:46[!]
no kto by pomyślał..
konradosf1, 27.10.2012 11:50[!]
moze byc ciekawie na starcie, bo Vettel nie musi odskoczyć przed T1, a jesli Alonso i Hamilton dotrwają do T3, to Vettel może nie utrzymać się na długiej prostej. Oczywiście mogę się pomylić, ale na pewno start będzie ciekawy
jpslotus72, 27.10.2012 11:52[!]
Okazuje się, że RBR to przez sporą część sezonu był "Przyczajony tygrys, ukryty smok"...
Ferrari rzeczywiście znowu ma dwóch kierowców - przez dwa i pół sezonu Felipe szukał zgubionej "fazy".
Reyon, 27.10.2012 11:52[!]
Ja tak sobie myślę, że jeśli FIA niczego nie zabroni to w zasadzie Vettela można już tytułować czterokrotnym MŚ :D Nie no niektórych może to śmieszyć ale ja już w zasadzie jestem pewien kto zgarnie tytuł w tym roku, a przyszły raczej będzie podobny do zeszłorocznego przebiegiem (biorąc pod uwagę powyższy warunek). Wtedy tylko trzy braknie do Schumiego. No chyba, że Mercedes... ale nie wątpię :P No a mój ulubiony srebrny zespół tj. McLaren nawet jeśli będzie szybszy od RBR i Perez okaże się drugim Kimim to i tak coś spierdzielą. No to na tyle moich dywagacji na temat przyszłości...
Nie wiem jak innym ale mnie Massa naprawdę imponuje. Mimo tych błędów w treningach to jego agresja i chęć walki jest naprawdę godna podziwu.
dejacek, 27.10.2012 11:57[!]
no i niestety nie myliłem się. Ferrari już się wyprztykało z pomysłów na ten rok. Pozostaje modlitwa o pecha konkurentów, safety car, Grosejan, lub alternator. No cóż, cuda się zdarzają i ja w to wierzę. Ferdek 3maj się.
LH85, 27.10.2012 11:58[!]
Jaka niespodzianka, nikt sie nie spodziewał...
xdomino996, 27.10.2012 12:03[!]
@jpslotus72 W przyszłym sezonie znowu będzie szukał tej "fazy", jak co roku, a gdy Ferrari będzie potrzebować 2 kierowcy to naglę ustawią poprawnie bolid i oto Massa będzie walczyć o podia
Rubiq, 27.10.2012 12:06[!]
Komentarze co najmniej jakby Vettel wygrał to PP z przewagą 3 sekund. Niecałe 0,3s przewagi nad innym bolidem to naprawdę niezwykła dominacja, opanujcie się ludzie. :P
francorchamps, 27.10.2012 13:52[!]
Rubiq@
Jakby trzeba bylo to Vettel dolozylby kolejne z 0.3 sekundy...
Rubiq, 27.10.2012 14:24[!]
Uważasz że z taką precyzją dopasował kółko żeby akurat znalazł się te setne części sekundy przed Webberem?
yaqb123, 27.10.2012 15:03[!]
Osobiście sądzę, że Massa pełnił rolę bardziej kierowcy testowego w warunkach wyścigowych. Od tak nie można zyskać takiego tempa.
nicker007, 27.10.2012 20:10[!]
Czyli mieliśmy dobre złego początki....
Sezon zaczął się od równej walki można by rzec 2/3 stawki, a teraz mamy ogromną nudę bo znowu taki Seb ma meega samochód....
Wcale nie zasłużył ( mając taką przewagę to na 99%) na ten tytuł i będę dalej o tym gadać :P

Co do kwalifikacji i tego wyścigu to może dojść do twardej walki o podium : )
jordan23, 27.10.2012 21:22[!]
Przykro mi to stwierdzić ale mimo tak małej przewagi czasowej, to już chyba karty co do mistrzostw są rozdane.
karrot, 28.10.2012 01:37[!]
Przez ten zbliżający się wyścig, tej nocy nie zasnę.. i me cierpienia na dodatek godzinę dłuższe. Odprawiam modły do alternatora / Groszka, który mógłby pozostać na torze nieco dłużej i staranować w imię ogólnego dobra pewien bolid, gdy ten wyjedzie z pit lane.

Po drodze do wyścigu o 6 nad ranem, ostatni raz można zobaczyć odchodzącą legendę na Phillip Island.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca