F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201218 listopada
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel (P1/P1): Rano było ślisko i wyglądało to nieco jak jazda na lodzie. Nie było łatwo, jednak wpadliśmy w rytm. Mieliśmy problem po południu, wiec nie mogłem tak dużo pojeździć jakby chciał, jednak wykonaliśmy dwa dobre przejazdy, co jest ważne przed jutrem i niedzielą. Myślę, że było dziś kilka niespodzianek jeśli chodzi o tempo, więc zobaczymy jutro. Tor ciągle się poprawia, dobrze że jesteśmy wśród czołówki. Teraz postaramy się poprawić bolid, by tam pozostać.

Mark Webber (P5/P2): To dość dobry tor, jest szybki, zwłaszcza w pierwszym sektorze, jednakże sektor drugi i trzeci jest podobny do innych torów. Było bardzo ślisko na początku, co było dość frustrujące chyba dla każdego z nas, jednak w końcu tor się nagumował i mogliśmy wejść w rytm. Jak z każdym nowym torem, musisz zdecydować gdzie poświęcić więcej czasu, a odpuścić w innym obszarze. Ogólnie jest dobrze.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P3/P3): Dwa Red Bulle na czele to nie niespodzianka, w ostatnich wyścigach mieli najlepszy pakiet. Znamy swoje mocne strony i użyjemy ich w walce. Poprawki, które tu przywieźliśmy wydają się działać, jednak ciągle musimy bliżej przyjrzeć się danym, by mieć pewną odpowiedź. Jestem z tego zadowolony, ale razem z nami inni robią małe kroki naprzód, dlatego dystans pozostaje niezmieniony. Czy byłbym zadowolony jutro z trzeciego miejsca? Oczywiście, ale to tylko piątek i w poprzednich wyścigach inni w sobotę nas wyprzedzali. Tor? Miła niespodzianka, nawet jeśli mieliśmy pojęcie czego oczekiwać po pracy w symulatorze, jest bardzo wymagający, zwłaszcza w pierwszym sektorze, który jest bardzo szybki i gdzie możesz poczuć przyśpieszenie Formuły 1. Tor jest bardzo gładki i przypomina mi Portimao w Portugalii, więc jeśli będzie padać, to jazda będzie jak na lodzie.

Felipe Massa (P6/P6): Dzisiaj chodziło o jak najlepsze poznanie nowego toru, wykonaliśmy wiele okrążeń. Rano tor był brudny i bardzo śliski. Nie mogę sobie przypomnieć jazdy na takiej nawierzchni, która dawała tak mało przyczepności! Sytuacja później uległa poprawie i zaczęliśmy mieć więcej pewności siebie. Bardzo lubię ten tor, miło się tu jeździ i myślę, że zapewni dobre show w czasie weekendu. Opony? Zdecydowanie twarde! Ważnym będzie odkrycie jak je dogrzać, zwłaszcza jeśli chodzi o kwalifikacje.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Lewis Hamilton (P2/P4): Cóż za piękny piątek! Nigdy nie spodziewałem się tak wielu ludzi na trybunach, sprawie to, że czuję się jeszcze bardziej podekscytowany przed sobotą i niedzielą. To świetny tor dla kierowców, jest bardzo trudno poskładać wszystkie sektory. Osobiście dwa ostatnie są dla mnie trudniejsze niż pierwszy, w którym szybkie zmiany kierunku wymagają dobrych ustawień oraz balansu. Pierwszy zakręt prawdopodobnie lepiej wygląda z zewnątrz niż z kokpitu ale zdecydowanie nie jest łatwy. Można tam złapać nadsterowność i zablokować koła, tak więc ciężko znaleźć tam perfekcyjną linię jazdy. Ogólnie mieliśmy dobry dzień. Naszym głównym problemem rano było ślizganie się na oponach w zimniejszych warunkach. Jednak wykonamy pewne poprawki w nocy, z pewnością są rzeczy, które możemy usprawnić.

Jenson Button (P4/P5): Rano tor był bardzo śliski, jak każdy nowy obiekt, zwłaszcza że było bardzo zimno. Jednak po południu było cieplej co oznaczało, że mogliśmy lepiej poczuć tor. Od pierwszego do dziewiątego zakrętu mamy świetną płynną sekcję, zwłaszcza jeśli bolid dobrze pracuje. Pierwszy zakręt jest dziwny, bardzo szerokie wejście, coś jak w trzecim zakręcie w Indiach. Trzeci zakręt tutaj, początek esek, jest fantastyczny. Jest szybszy niż niż Becketts na Silverstone. Ciężko znaleźć takie sekcje w nowoczesnych torach Formuły 1, uwielbiam ją. Niemniej jednak wydaje mi się, że wyprzedzanie będzie tutaj trudne, ponieważ ciężko utrzymać się za bolidem przed tobą. Jednakże tor jest świetny i mam nadzieję zaliczymy tu dobry wyścig.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P9/P7): Spodobał mi się ten tor i muszę powiedzieć, że projektanci wykonali świetną robotę. Zostaliśmy również mile powitani przez fanów, których było dziś na torze sporo. Trybuny wyglądały na naprawdę zatłoczone. Rozpoczęliśmy realizację naszego programu z pozytywnym skutkiem i jestem w stanie powiedzieć, że auto sprawuje się znacznie lepiej, niż w poprzednim wyścigu. Warunki były trudne, szczególnie rano, kiedy było bardzo zimno i trudno rozgrzać opony.

Michael Schumacher (P17/P10): Muszę powiedzieć, że miło jest wrócić do Stanów Zjednoczonych i liczę, iż tym razem fani docenią Formułę 1 na nowym torze, który zdecydowanie pomoże pokazać, jaki to jest atrakcyjny sport. Układ nowego obiektu wygląda naprawdę dobrze i co najważniejsze, jest on trudny. Nawierzchnia wciąż jest mało przyczepna, szczególnie poza optymalną linią jazdy, jednakże to daje sporą szansę na dobre widowisko. Co do naszego programu, mieliśmy w drugiej sesji problemy z ogumieniem i trochę to zakłóciło harmonogram. Mimo to postaram się wykonać lepszą pracę jutro jak i w niedzielę.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Williams

Bruno Senna (P22/P8): Tor jest prawdziwym wyzwaniem, więc dobrze było przejechać dziś sporo okrążeń. Jest bardzo szybki i płynny, jednak póki, co trochę śliski. To był trudny dzień, gdyż trzeba było przyzwyczaić się do opon i samochodu. Musimy lepiej zrozumieć samochód i upewnić, że zdobędziemy punkty w ten weekend.

Pastor Maldonado (P16/P12): Tor jest naprawdę fajny i przyjemnie się po nim jeździ. Było jednak bardzo ślisko, szczególnie rano na twardych oponach, jednak warunki są takie same dla wszystkich. Dziś mieliśmy trochę problemów z samochodem, więc musimy przyjrzeć się im w nocy.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Kamui Kobayashi (P8/P9): Szybkie zakręty tego nowego toru są bardzo przyjemne, naprawdę lubię tutaj jeździć. W pierwszej sesji chodziło o zaznajomienie się z torem i czekaniem na poprawę stanu nawierzchni. Na początku drugiej sesji wykonałem długi przejazd 20-okrążeniowy na twardej mieszance, a później musieliśmy zrobić przerwę z powodu pękniętego wydechu. Jednak mechanicy szybko to naprawili i byłem w stanie wyjechać na średniej mieszance. Muszę powiedzieć że miałem duże problemy z rozgrzaniem obu mieszanek. Po prostu nie działa to w kwalifikacjach jeśli potrzebujesz dziesięciu okrążeń na doprowadzenie opon do działania. Musimy teraz przyjrzeć się możliwym rozwiązaniom.

Sergio Perez (P10/P14): To był dobry dzień jeśli chodzi o wykonanie całego programu bez problemów. Tor jest niesamowity, zwłaszcza pierwszy sektor. Naprawdę wierzę, że zobaczymy tutaj świetny wyścig i nie mogę się doczekać występu przed wieloma Meksykanami. Niemniej jednak nie jestem zadowolony z balansu bolidu, jednak jestem pewny, że to poprawimy.

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Kimi Raikkonen (P14/P11): To przyjemny tor do jazdy. Oczywiście na początku dnia nie było przyczepności, co psuje odczucia, jednak gdy przyczepność się poprawi będzie jeździć się o wiele lepiej. Rano było bardzo ślisko, po południu trochę mniej, jednak wciąż nie możesz naciskać. Czeka nas wiele poprawek, począwszy od toru na ustawieniach bolidu skończywszy.

Romain Grosjean (P15/P13): Najbardziej rzucającym się w oczy aspektem tego toru na tym etapie jest brak przyczepności, jest naprawdę bardzo ślisko. Układ toru jest bardzo przyjemny, jednak czeka nas długa droga, by wycisnąć z bolidu maksimum, szczególnie w zakrętach 7-9 i w zakręcie 19, gdzie trudno jest przewidzieć jak zachowa się samochód. Pozytywnym rzeczą jest to, że bolid dobrze sprawuje się na długich przejazdach na twardych oponach, więc mamy dobry punkt startowy, jednak wciąż musimy popracować nad średnią mieszanką. Wciąż mamy jutrzejszy trening i myślę, że tor będzie się poprawiał aż do końca weekendu, więc kwalifikacje z pewnością będą interesujące.

(Dawid Pytel)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P12/P15): Tor w Austin spełnił nasze oczekiwania, jednakże słaba przyczepność trochę dokuczała. Sądzę jednak, że to cały czas będzie się poprawiać. Po południu poziom przyczepności był niezły, ale myślałem, że będzie lepiej. Szczerze mówiąc uważam, iż ten tor w przyszłym roku będzie całkowicie inny pod tym względem, jednakże już w niedzielę powinno być dobrze. Na śliskiej nawierzchni ciężko jest powiedzieć, jak prezentujemy się na tle konkurencji. Poprawiliśmy się podczas drugiej sesji, jednakże jutro musi być jeszcze lepiej. Opony potrzebują sporo czasu na rozgrzanie się i trzeba na to zwrócić uwagę. Na pewno to będzie bardzo ważne podczas kwalifikacji.

Jean-Eric Vergne (P13/P16): Muszę powiedzieć, że to naprawdę ładny tor i bardzo mi się spodobał. W niektórych zakrętach jest dosyć trudny, ale są tutaj również miejsca, gdzie można wyprzedzać bez korzystania z DRS. Nie było ani jednego zakrętu, w którym czułem, iż było nudno. Pod względem technicznym to był ciężki dzień, ale chciałbym powiedzieć, że prezentujemy się lepiej niż w poprzednim wyścigu. Dzisiejsze dane pokazały kilka ciekawych rzeczy i jestem pewien, iż możemy mieć udaną sobotę.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Force India

Nico Hulkenberg (P7/P17): Myślę, że organizatorzy oddali w nasze ręce niesamowity tor. To wielka frajda jeździć po nim, posiada ciekawą różnorodność zakrętów, która nadaje obiektowi rytm. W kwestii nowoczesnych torów powiedziałbym, że jest jednym z moich ulubionych. Dzień był bardzo prosty, musieliśmy się upewnić, że zbierzemy dużą ilość danych, ponieważ nie mamy żadnych historycznych informacji, na których moglibyśmy bazować. Rankiem wyglądaliśmy konkurencyjnie, zaś po południu mieliśmy trochę więcej problemów, więc musimy spróbować znaleźć trochę przyczepności przez noc.

Paul di Resta (P11/P18): Wczoraj powiedziałem, że zmuszenie opon do pracy będzie trudne i dzisiaj się to potwierdziło. Nawierzchnia toru jest bardzo gładka, a temperatura nie była specjalnie wysoka, co prawdopodobnie nam nie pomogło. Zidentyfikowaliśmy kilka problemów i nie znaleźliśmy jeszcze najlepszej drogi jeśli chodzi o ustawienia, więc musimy ciężko pracować, by uczynić bolid łatwiejszym w prowadzeniu. Układ toru jest bardzo otwarty z kilkoma ciekawymi zakrętami, szczególnie pierwszy sektor ma świetną płynność. Sporo zakrętów jest wyprofilowana w inną stronę, co dodatkowo czyni ten tor bardziej wymagającym.

(Dawid Pytel)
 
Caterham

Heikki Kovalainen (P19/P19): Na pierwszym przejechanym okrążeniu podczas pierwszego treningu przyczepność była prawdopodobnie najsłabsza spośród wszystkich torów, na których jeździłem! Ponieważ jest to nowy tor można się było tego spodziewać, jednak jego układ spełnił oczekiwania – to prawdziwy obiekt i z biegiem weekendu, kiedy zacznie się zmieniać, będzie coraz szybszy co da nam szansę odkryć o co w tym wszystkim chodzi. Podczas porannej sesji skupiliśmy się na normalnym programie, testowaliśmy bazowe ustawienia i pracę pakietu aerodynamicznego, zaś po południu skupiliśmy się na pracy z oponami i na dłuższych przejazdach na obydwu mieszankach. Musimy popracować nad poprawieniem poziomu przyczepności, ale jestem zadowolony z tego, gdzie dzisiaj skończyliśmy a ilość danych zebrana z obydwu sesji pozwoli nam znaleźć trochę szybkości jutro.

Witalij Pietrow (P20/P21): Naprawdę podobają mi się Stany Zjednoczone! To moja pierwsza wizyta w Ameryce i zaraz po dotarciu spędziłem trochę czasu spacerując po Austin i odkryłem, że to wspaniałe miasto. Podczas porannej sesji musieliśmy dokonać kilku małych zmian w podłodze bolidu, jednak nie przeszkodziło nam to w realizacji programu i znaleźliśmy niezły balans dość wcześnie. Po południu po raz pierwszy użyliśmy miękkich opon i przejechaliśmy sporo okrążeń. Zdecydowanie musimy popracować nad dogrzaniem opon i zachowaniem tyłu bolidu, ale skupimy się nad tym w nocy i mam nadzieję, że jutro będzie lepiej.

(Dawid Pytel)
 
Marussia

Timo Glock (P21/P20): To trudny początek weekendu. Tor był bardzo brudny i podczas pierwszego treningu musieliśmy poczekać aż zostanie doprowadzony do przyzwoitego stanu. Pod koniec samochód był całkiem niezły, jednak był spory tłok i przez to opony się trochę schłodziły. Podczas drugiego treningu mieliśmy trochę problemów, samochód ciężko się prowadził na początku, jednak ostatecznie udało nam się znaleźć niezły balans. Ciężko jest złożyć dobre okrążenie i znaleźć przyczepność. Musimy przejrzeć dane i sprawdzić jak możemy poprawić się jutro. Ogólnie jestem zadowolony z przebiegu dnia.

Charles Pic (P18/P22): To był interesujący dzień, podczas którego zapoznawaliśmy się z torem. Wyniki były podobne do naszej pracy w symulatorze, co jest zachęcające. Lubię ten obiekt, pierwszy sektor jest szczególnie ekscytujący. Rano było bardzo ślisko, więc tylko zapoznawaliśmy się z układem i staraliśmy się znaleźć przyczepność. Cały czas się poprawialiśmy i dobrze było zakończyć sesje przed Caterhamem. Po południu mieliśmy sporo pracy z oponami, jutro powinniśmy zobaczyć jak wygląda sytuacja, jednak jestem zadowolony z pierwszego dnia.

(Paweł Zając)
 
HRT

Pedro de la Rosa (P23/P23): To piękny i techniczny tor. Są tu wszystkie typy zakrętów i trzeba być pewnym podczas jazdy, gdyż niektóre są ślepe. Asfalt jest nowy, więc samochód mocno się ślizgał, jednak to się poprawiało w ciągu dnia. Naszym głównym problemem jest dogrzewanie opon. Mimo wszystko bazowe ustawienia są niezłe i jutro potrzebujemy większej ilości kilometrów.

Narain Karthikeyan (P--/P24): Tor jest niezły, ma sporo szybkich zakrętów i jest bardzo techniczny. Nie łatwo się go nauczyć, jednak dałem z siebie wszystko mimo niewielkiej ilości okrążeń. Poziom przyczepności był dość niski, przez co nie mogłem odpowiednio nagrzać opon. Jednak w miarę przejeżdżania kolejnych okrążeń było coraz lepiej i wyjazd na miękkich oponach znacznie pomógł. Wciąż musimy się poprawić, jednak jestem pozytywnie nastawiony

Ma Qing Hua (P24/P--): Jazda po nowym torze jest bardzo ekscytująca, jednak to też duża odpowiedzialność. Fakt, że jest to nowy obiekt oznaczał, że mieliśmy sporo pracy. Program obejmował pracę nad bazowym ustawieniem oraz naukę toru. Warunki były zdradliwe, gdyż tor był bardzo zakurzony, śliski i ciężko się jeździło. Poprawiałem się jednak z okrążenia na okrążenie, jednak najważniejsze było zebranie jak największej ilości danych.

(Paweł Zając)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kemot, 16.11.2012 23:36[!]
Lewis Hamilton (P2/P4): Cóż za piękny piątek!

/facepalm

FIA powinno dać bana na takie coś ; d
benethor, 17.11.2012 07:52[!]
@kemot dlatego właśnie wielu ludziom podobała się wypowiedź Kimiego na podium.
kurcjusz, 17.11.2012 09:25[!]
@benethor a mozesz przypomniec co Kimi powiedzial na podium?. bylem wtedy odciety od swiata, czyli inaczej mowiac bylem w bieszczadach.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca