F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201218 listopada
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Myślę że to wspaniale, iż wracamy do Stanów Zjednoczonych. Jeździłem po torze w Austin w symulatorze i nauczyłem się płynnej jazdy po tym obiekcie. Z tego co wiemy od Hermanna Tilke, cechą charakterystyczną tego toru są różnice poziomów wysokości. Naturalne różnice sprawiają, że obiekt jest szybki i ma trudne zakręty. To było bardzo ważne dla projektantów, aby kibice mogli z jednego miejsca zobaczyć samochody na całym torze. Obiekt ma dwadzieścia zakrętów i poruszamy się na nim cały czas w lewą stronę.

Mark Webber: Jako że ten wyścig odbędzie się na nowym torze, to nie wiemy jak ustawić samochód. Rozsądne pomysły odnośnie przygotowania bolidu na resztę weekendu pojawią się dopiero po kilku okrążeniach. Musimy sprawdzić temperaturę nawierzchni oraz przyczepność. Przed nami wiele pytań bez odpowiedzi, które poznamy dopiero w piątek. Tor wygląda nieprawdopodobnie i można go umieścić w kategoriach wyzwania dla kierowcy oraz samochodu. Byłem wiele razy w Austin, mam tam kilku znajomych. To miasto naprawdę tętni życiem, pod tym względem jest podobne do Melbourne.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
McLaren

Jenson Button: Przyjazd na nowy tor to zawsze interesujące wyzwanie. Podchodzisz do tego w całkiem inny sposób, niż do torów na których już jeździłeś. Czwartkowe obchodzenie toru i pierwsze okrążenia to rodzaj rozpoznania i zrozumienia w trakcie zbierania informacji z różnych źródeł w celu stworzenia kompletnego obrazu toru i tego, co jest wymagane by być na nim szybkim. Na papierze wygląda na to, że pętla ma po trochę wszystkiego. Widok planu wygląda znajomo – można zobaczyć elementy kompleksu Maggotts/Becketts ze Silverstone, jest także odwrócony zakręt nr 8 z Turcji. Dostrzegam tu także trochę elementów Hockenheim. Czy te wymieszane elementy stworzą zadowalającą całość dowiemy się wkrótce, ale jest tu kilka długich prostych poprzedzających ciasne zakręty, co powinno stworzyć okazję do wyprzedzania. Sądzę, że czeka nas fantastyczny weekend – nie mogę się doczekać, aż wybiorę się do Austin i zobaczę miasto, ludzi i tor. Będzie świetnie.

Lewis Hamilton: To szaleństwo, że ostatnie GP USA odbyło się aż pięć lat temu! To wyścig, który wciąż pamiętam jak wczoraj – nerwowe oczekiwanie w trakcie dojazdu na tor po raz pierwszy, tysiące wspierających fanów i fantastyczny samochód, który miałem do dyspozycji – umożliwił mi on sięgnięcie po moje drugie zwycięstwo w Formule 1 w odstępie tygodnia. Dla mnie były to niesamowite, zdumiewające czasy. Muszę przyznać, że jestem podekscytowany powrotem do Stanów Zjednoczonych. To fantastyczny kraj i miejsce, w którym F1 powinno gościć. Sądzę, że Tor Ameryk może być takim miejscem, którym nowoczesna Formuła 1 może nazwać domem. Jeździłem po tym torze tylko na komputerze i w symulatorze, ale uważam że będzie to pętla, na której kierowcy będą cieszyli się z jazdy, co stworzy świetne ściganie, które fani szybko pokochają. To nowy tor, nowe wyzwanie i nowa szansa – z całą pewnością chciałbym być pierwszym zwycięzcą na Circuit Of The Americas.

(Karol Zając)
 
Mercedes

Michael Schumacher: Moja żona i ja jesteśmy wielkimi fanami USA i Teksasu, więc szczególnie mocno wyczekuję wyścigu w Austin. Jestem podekscytowany tym, jaki tor znajdziemy na miejscu i czy Amerykańscy fani ciepło przyjmą nasz sport. Ze zdjęć i planów, które do tej pory widziałem, wszystko wygląda bardzo dobrze. Myślę, że Formuła 1 zaprezentuje świetny pokaz na Circuit of Americas i naturalnie dam z siebie wszystko, by być tego częścią.

Nico Rosberg: Ponowne ściganie się w USA będzie bardzo ekscytujące i nie mogę się doczekać naszej wizyty tutaj. Grand Prix Stanów Zjednoczonych powinno być świetnym wydarzeniem i prawdziwym pokazem dla naszych Amerykańskich fanów. Nie mogę się doczekać, by wyjechać na Circuit of Americas po raz pierwszy podczas piątkowych treningów. Spędziłem trochę czasu trenując w symulatorze, więc wiem czego się spodziewać, zaś jako zespół jesteśmy przygotowani jak najlepiej, dzięki naszej pracy w symulatorze. Tor wygląda super z podwójną sekcją zakrętów "S", które rozpoczynają okrążenie i myślę, że będzie kilka dobrych okazji do wyprzedzania. Naprawdę chcemy zakończyć sezon pozytywnym akcentem, więc będziemy celować w zdobycz punktową.

(Dawid Pytel)
 
Lotus

Kimi Raikkonen: Będzie to dla mnie trzeci nowy obiekt w tym roku, jak również całkiem nowe miejsce dla każdego innego kierowcy i zespołu. Korea i Indie były dla mnie nowe, ale widziałem poprzednie wyścigi w telewizji. Nie wiem nic na temat Austin poza nazwą toru. Zawsze lubiłem odwiedzać nowe miejsca, ponieważ dodaje to trochę ekscytacji. Tego wyścigu wypatruję szczególnie. Lubię amerykańską atmosferę, to relaksujące środowisko. Wiedzą jak się bawić i co najważniejsze, kochają wyścigi.

Romain Grosjean: Nigdy nie byłem w USA, nawet w Nowym Jorku na zakupach! Będzie to pod wieloma względami nowe doświadczenie. Próbowałem odwiedzić na szybko Stany po GP Kanady, jednak nie miałem na to czasu. Jestem pewien, że będzie to dla mnie wielka podróż: nowy kraj, nowa kultura i oczywiście nowy tor. Rozmawiałem z Jerome di Ambrosio, więc mam niewielkie pojęcie czego oczekiwać. Ponadto pracowałem w symulatorze i podczas podróży grywam na Xboksie, więc mam pewien zarys. Nie uważam, by był to najłatwiejszy tor do nauczenia się, znajduje się tam kilka szybkich zakrętów, które wyglądają na wymagające. Pierwszy zakręt oczywiście zapowiada się bardzo fajnie.

(Dawid Pytel)
 
Force India

Paul di Resta: Szczerze powiedziawszy nie przygotowywałem się jakoś szczególnie. Widziałem kilka map toru, jednak głównym przygotowaniem była poniedziałkowa sesja w symulatorze. Przybędę więc do Ameryki mając w pamięci świeży obraz toru.

Nico Hulkenberg: Nie spędziłem zbyt wiele czasu w Ameryce, więc nie mogę się doczekać, by zobaczyć trochę więcej tego kraju. Odwiedziłem kiedyś Nowy Jork, ale to by było na tyle. Uwielbiam ludzi i tutejszą kulturę, więc jestem pewien, że będzie to udany tydzień. Przybyliśmy we wtorek, co dało nam kilka dni na odkrycie Austin nim udaliśmy się na tor. Przejechałem okrążenie na symulatorze, więc układ toru już jest w mojej głowie. To typowy średnio-szybki tor z wieloma różnicami wysokości. Zakręty od 3 do 6 są bardzo szybkie z nagłą zmianą kierunku jazdy, przypominają zakręty Maggotts i Becketts na Silverstone. Są też mocne dohamowania i kilka wolnych sekcji pod koniec okrążenia. Niczego więc nie brakuje.

(Dawid Pytel)
 
Sauber

Kamui Kobayashi: Nigdy nie byłem w Teksasie, ponieważ miałem okazję zwiedzić tylko Nowy Jork i Las Vegas. Wiem, że będzie to coś kompletnie innego i być może ekscytującego, ponieważ Teksas to kraj kowbojów i mam nadzieję spotkać kilku z nich. Sprawdzałem tor w mapach Google i wygląda ciekawie. To kolejny tor Hermana Tilke, który zawsze oddaje w nasze ręce ekscytujące obiekty. Nie widziałem toru w symulatorze i tak naprawdę nie wiem, jak wygląda. Nie mam z tym jednak problemu i będzie to dla mnie niespodzianka. Przespaceruję się po torze, kiedy tam przybędę. Nie wiem, ile okrążeń trzeba będzie przejechać, by się go nauczyć, ponieważ to zależy od danego obiektu. Może to być trzy, dziesięć lub więcej okrążeń.

Sergio Perez: Nie mogę doczekać się tego wyścigu! Myślę, że w ciągu 8 lat, wyścig ten będzie odbywał się najbliżej mojego miasta rodzinnego – Guadalajary. Oczekuję wielu Meksykańskich fanów Formuły 1, co oczywiście bardzo mi pomoże. Mam również nadzieję, że pewnego dnia odbędzie się Grand Prix Meksyku, ponieważ jestem świadom wielkiego entuzjazmu, jakim darzą F1 ludzie w moim kraju, ale póki co wyścig w Austin uznaję za swój wyścig domowy. Nie mam problemów z szybką nauką nowych obiektów. W moim pierwszym sezonie w F1, który miał miejsce rok temu, musiałem nauczyć się sporo torów. Jestem pewien, że publiczność będzie nam sprzyjać i zdecydowanie chcę zyskać mocny rezultat, nie tylko dla siebie, ale i całego zespołu.

(Dawid Pytel)
 
Williams

Pastor Maldonado: Po dobrych wynikach podczas ostatniego wyścigu w Abu Zabi, nie mogę się doczekać, aż ponownie zobaczę swój samochód, aby móc stwierdzić, co jesteśmy w stanie zrobić w Austin. Zespół pracował bardzo ciężko, abyśmy mogli mieć znów wysokie tempo, które pozwoli nam na konsekwentną walkę o punkty, jakie mamy zamiar zdobyć. Tor jest nowy, a więc znalezienie prawidłowych ustawień będzie trudne, jednakże wszystkie zespoły są w tej samej sytuacji. Pętla wygląda zabawnie i będzie jednocześnie wyzwaniem dla samochodu.

Bruno Senna: Jestem podekscytowany możliwością przyjazdu do Austin, ponieważ słyszałem wiele dobrych rzeczy o tamtejszym torze. Obiekt posiada szybkie jak i techniczne zakręty, więc niektórzy kierowcy będą mogli mieć problemy z opanowaniem tu bolidów, co jest zawsze interesujące podczas oglądania. Pogoda w Teksasie może być bardzo różna, a w szczególności wiatr, który może odegrać kluczową rolę. Samochód został zdecydowanie poprawiony w ostatnim czasie, więc dobra aerodynamika powinna nam pomóc podczas tego wyścigu.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Caterham

Heikki Kovalainen: Circuit of the Americas wygląda na świetny obiekt do ścigania. Spędziłem jeden dzień w symulatorze ucząc się tego toru, więc już znam układ pętli. Podchodzimy do tej trasy tak samo jak w Indiach, ponieważ również i tutaj jest wiele zmian poziomów wysokości. Czeka na nas kilka naprawdę szybkich zakrętów, jak i potężnych dohamowań, na których będzie możliwe wyprzedzanie innych kierowców. Myślę że jedną z podstawowych rzeczy, które przyczynią się do udanego weekendu, będą amerykańscy kibice. Rzecz jasna byliśmy już tam wcześniej i tamtejsi kibice wolą swoje wyścigi, lecz od ostatniego Grand Prix Stanów Zjednoczonych wiele się zmieniło.

Witalij Pietrow: Naprawdę nie mogę się doczekać mojej wizyty w Stanach Zjednoczonych, zarówno w odniesieniu do wyścigu, a także dlatego, iż będę po raz pierwszy w tym kraju, co od zawsze było moim marzeniem. Myślę że wszyscy kierowcy są podekscytowani możliwością jazdy po tym torze. To nowe wyzwanie i po tym co zobaczyłem w symulatorze, jestem zdania, iż to naprawdę wyjątkowy obiekt. Jest tutaj wiele zmian poziomów wysokości, kilka ślepych zakrętów oraz szybkich partii. Z tego co zauważyłem to nasz harmonogram podczas tego weekendu będzie bardzo napięty, ponieważ mamy w Stanach wiele kluczowych sponsorów, dlatego też będzie nas czekać również wiele pracy poza torem. Mimo to jestem zdania, że to będzie jedno z najlepszych Grand Prix w tym roku.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
HRT

Pedro de la Rosa: Prawda jest taka, że nie wiem zbyt wiele o tym torze. Widziałem kilka filmików w internecie z tego obiektu i pierwszą rzeczą, która się rzuca w oczy, to bardzo różne zakręty. Piątek będziemy musieli poświęcić na naukę toru oraz ustawienia samochodu. Na papierze lepiej powinny się sprawować twarde opony, aniżeli pośrednie. Mimo wszystko dopóki nie zapoznamy się z torem, to ciężko jest wyciągnąć jakiekolwiek wnioski.

Narain Karthikeyan: Circuit of the Americas wygląda bardzo ciekawie. Na świecie jest wiele nowych obiektów, lecz ja najbardziej nie mogę się doczekać jazdy po tym, ze względu na pierwszy zakręt, który prowadzi pod górę. Zmiany charakterystyki zakrętów dodają temu torowi charakteru, jaki możemy zobaczyć w Indiach, więc ten układ powinien być również wyzwaniem. Jako kierowca chcę przejechać w piątek jak najwięcej okrążeń, aby móc nauczyć się obiektu oraz zebrać potrzebne dane do właściwych ustawień. Po raz ostatni jeździłem bolidem Formuły 1 w Stanach Zjednoczonych w 2005 roku na Indianapolis, a następnie ścigałem się pięć lat później w NASCAR, gdzie wyścigi były naprawdę fajne.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Timo Glock: Podróż do Austin jest prawdziwym wydarzeniem dla tego sportu i każdej osoby, która jest w niego zaangażowana. Pierwszy wyścig od dłuższego czasu w USA będzie dla nas wyjątkowy. To nowy tor dla każdego zespołu i już teraz wygląda niesamowicie w symulacjach i na zdjęciach, które widzieliśmy. Nie mogę się doczekać i mam nadzieję, że organizatorzy i fani będą mieć świetny wyścig, który sprowadza tam z powrotem Formułę 1. Cieszymy się na powrót do Stanów. Nie mogę się doczekać, by przybyć wcześnie w przyszłym tygodniu i na własne oczy zobaczyć tor, przespacerować się po nim. To powinien być niesamowity weekend.

Charles Pic: Grand Prix USA jest bardzo wysoko na liście wyścigów, których wypatruję najbardziej w swoim debiutanckim sezonie. Z tego co widziałem tor jest spektakularny a układ bardzo interesujący z technicznego punktu widzenia. Spędziliśmy trochę czasu w Stanach, dokładniej w Nowym Jorku, w lecie, tuż po wyścigu w Kanadzie, pomagając wypromować nowy wyścig. Reakcje pośród fanów i mediów były przytłaczające i pomimo tego, że nie ścigałem się jeszcze w USA, wydaje się, że wszyscy są szczęśliwi z powrotu F1. Świetnie jest być częścią tego. Jeśli chodzi o nasze cele, to musimy myśleć o wielu rzeczach, ponieważ jest to dla nas nowy tor, ale musimy naciskać mocno, by utrzymać obecną tendencję przeciwko Caterhamowi – zarówno w kwalifikacjach, jak i w wyścigu – i upewnić się, że opuścimy kraj będąc wciąż na 10 miejscu w klasyfikacji konstruktorów. To powinien być wspaniały weekend.

(Dawid Pytel)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcin_114, 10.11.2012 15:05[!]
Cytat :
poruszamy się na nim cały czas w lewą stronę.


To co oni tam po owalu będą jechać?? :D

Ale fajnie, że z każdego miejsca widać cały tor. Amerykanie się ucieszą.
Challenger, 10.11.2012 17:55[!]
Jak czytam niektore wypowiedzi, to mi sie wydaje ze ktos im dal na kartce to co maja powiedziec... Vettel chyba przeszedl wszelkie formy sztucznosci wypowiedzi...
Viewer, 10.11.2012 22:05[!]
I tak wiadomo, co kto powie. Alonso zapewne oswiadczy, ze chca byc w USA wyzej niz Vettel, a w Brazylii wygrac i ze byc moze RBR ma lepszy samochod, ale Ferrari ma lepszy zespol.
Asmodeus, 11.11.2012 09:54[!]
Za to Hamilton będzie znów w sobotę najszybszy ale z wyścigu odpadnie na 18 okrążeniu. :D
michu_tarnow, 11.11.2012 11:07[!]
@Asmodeus no niestety taki pech. Jak zdobędzie PP to w wyścigu wyeliminuje go awaria. McLaren jest w tym roku szybki, ale niestety i awaryjny. Ja liczę na Groszka, że zrobi zamieszania :) I na Ferdka, żeby był wysoko :)
ChickOne, 12.11.2012 16:59[!]
Austin, miasto mojego idola :) SRV .:)
Bruno, 13.11.2012 09:27[!]
Bruno liczę na twoje pierwsze podium w f1 a Alonso życzę wygranej a Vettela niech Romek szczyści
yachu1981, 13.11.2012 12:40[!]
niestety relacja na żywo tylko w polsacie sport extra
marcinek188, 13.11.2012 14:01[!]
Cytat :
Sebastian Vettel - ...Jeździłem po torze w Austin w symulatorze i nauczyłem się płynnej jazdy po tym obiekcie...


Cytat :
Pedro de la Rosa: Prawda jest taka, że nie wiem zbyt wiele o tym torze. Widziałem kilka filmików w internecie z tego obiektu i pierwszą rzeczą, która się rzuca w oczy, to bardzo różne zakręty. Piątek będziemy musieli poświęcić na naukę toru....


jak widać takie HRT nie tylko dzieli samochód od czołówki, ale i cała otoczka wokół niego... ;/
marcosss, 13.11.2012 14:47[!]
dobra,
czekamy teraz na żałosną wypowiedź alonso. Znowu będzie płacz: że mają beznadziejne auto i cudowny zespół i że zrobi wszystko na 200% a nawet na 300% zgodnie z socjalistyczną normą PRLu, ale że to nic, bo i tak newey rozdaje karty, i jak coś nie wyjdzie to znowu się użali, że RBR lepszy.

Swoją drogą co definiuje sukces w F1?, a więc co to znaczy mieć "lepszy" zespół, ale jednocześnie beznadziejny bolid?
O odpowiedź proszę tylko filozofów, bo logicznie nie da się tego wytłumaczyć :))))
kabans, 13.11.2012 19:33[!]
Cytat marcosss :
...
Widziałem już wypowiedź ALonso na innym portalu. Powiedział że nie będzie znowu płaczu: że nie mają beznadziejnego auta i cudownego zespołu i że nie zrobi wszystkiego na 200% a już na pewno nie na 300% zgodnie z socjalistyczną normą PRLu, ale że to by było coś jakby newey rozdajawał karty i jak coś nie wyjdzie znowu to się nie użali, że RBR lepszy.
Asmodeus, 13.11.2012 20:10[!]
@marcosss nie ma płaczu, za to jest twoje szczekanie
Metalpablo, 13.11.2012 22:43[!]
Pedro nie wie, że jest chodźby rFactor?:)
derwisz, 14.11.2012 11:22[!]
A Polsat stwierdził, ze więcej reklam sprzeda emitując "Szklana Pułapkę 2" i "Garfielda" niż transmisje F1 i poczęstuje kibiców retransmisjami z Q i z wyścigu.

Dobrze, że w odwodzie mam RTL.
gnt3c, 14.11.2012 15:17[!]
@derwisz - takie są fakty ... i tak pewnie to ostatni sezon F1 w Polsacie.
MegaZmiya, 14.11.2012 17:38[!]
Cytat SebastianVettel :
Jeździłem po torze w Austin w symulatorze i nauczyłem się płynnej jazdy po tym obiekcie.


I dlatego moim zdaniem Vettel nie będzie faworytem.
Kamikadze2000, 14.11.2012 19:33[!]
Mają kontrakt do końca 2013r. Skoro MotoGP przedłużyli, to sądzę, że i F1 także. Nie wyobrażam sobie wyścigów w szicie pokroju TVN... ;)
Dasqez, 15.11.2012 12:37[!]
Niestety Ferrari od jakiegoś czasu odpuściło sobie wydawanie wypowiedzi przed weekendami GP, więc nie dowiemy się co o tym torze myślą Alonso i Massa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca