F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio do Brasil 201225 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
McLaren

Lewis Hamilton (P1/P1): To był pozytywny dzień. Mam nadzieję, że uda nam się poprawić jutro lub chociaż utrzymać formę. Wyglądamy na mocnych, jednak ten tor potrafi być trudny dla opon, więc ciężko coś przewidywać na tym etapie. Temperatura była tak wysoka, że prawie ślizgałem się po torze na topiących się oponach. Mimo to długie przejazdy wypadały całkiem nieźle. To jeden z lepszych piątków od dłuższego czasu. Delektuje się każdą chwilę tego weekendu i będę robił zdjęcia mechanikom i inżynierom podczas każdego dnia. Samochód spisuje się dobrze, dzięki chłopaki, byłoby idealne, gdybyśmy jutro zdobyli pole position.

Jenson Button (P4/P8): Popołudniu korzystaliśmy z mniejszego docisku niż Lewis. To było interesujące porównanie, jednak przy tak wysokich temperaturach niski docisk komplikuje sprawy, gdyż bolid bardziej się ślizga, co źle wpływa na opony. Był to jednak użyteczny test, gdyż musieliśmy sprawdzić jak spisuje się mniejsze skrzydło. Używanie go na długich przejazdach było zaskakująco dobre, jednak tempo na jednym okrążeniu było nienajlepsze. Może być tak dlatego, że przy tym skrzydle nie można w pełni korzystać z DRS.

(Paweł Zając)
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P2/P2): Dziś było w porządku, każdy się ślizgał. Temperatury były dość wysokie i pod tym względem tor nie jest łatwy, więc myślę, że wszyscy mieli problemy z trakcją i stabilnością. Póki, co możemy być zadowoleniu. Musimy odrobić zadanie domowe, pierwsze już jutro.

Mark Webber (P3/P3): Tor był dziś śliski z powodu wysokich temperatur. Myślę, że wszyscy byliśmy zaskoczeni brakiem przyczepności, jednak zrobiliśmy wszystko, co można było w tych warunkach. Zrealizowaliśmy napięty program, a także sprawdzaliśmy pewne rzeczy pod kątem przyszłego roku. To ostatni test przed kolejnym sezonem, więc maksymalnie wykorzystaliśmy słoneczną Brazylię.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Felipe Massa (P6/P4): Bardzo pracowity piątek w kontekście pracy na torze, z dużą ilością pokonanych kilometrów, by znaleźć najlepsze ustawienia dla samochodu. Jestem umiarkowanie zadowolony ze swoich czasów, szczególnie jeżeli chodzi o te z długich przejazdów. Myślę, że byłem najszybszym kierowcą na torze w ostatniej części popołudniowej sesji. Na pierwszym okrążeniu na oponach pośrednich straciłem kilka dziesiątych sekundy w drugim zakręcie, więc mogłem być wyżej niż na czwartym miejscu. Opony są takie same, ale to, jak się spisują, jest czyms zupełnie innym w porównaniu z tym, co widzieliśmy w zeszłym tygodniu w Austin – degradacja jest zdecydowanie wyższa tutaj, więc nie sądzę, że zobaczymy tutaj strategię jednego postoju. Mój kask? To trochę dziwne nie widzieć nic żółtego w lusterkach, w pewnym momencie pomyślałem, że to nie ja jestem za kierownicą!

Fernando Alonso (P5/P5): Na torze było dziś bardzo gorąco, a temperatury – szczególnie tego popołudnia – były powyżej przeciętnej, nawet dla tego toru. Wciąż nie znaleźliśmy idealnego balansu samochodu, więc przed nami jeszcze wiele pracy do wykonania z inżynierami.w ciągu tego weekendu. Przewidywania są takie, że w sobotę i w niedzielę doświadczymy zdecydowanie różnych warunków na torze, to dodatkowy powód, by skoncentrować się na najlepszych wyborach dotyczących przygotowań samochodu do kwalifikacji, a szczególnie do wyścigu. Po tylu piątkach nie ma tak naprawdę nic nowego do powiedzenia w sprawie opon – twardsze wydają się być bardziej stałe w osiągach, podczas gdy pośrednie zapewniają lepsze czasy okrążeń. Ciężko powiedzieć, czy wolimy deszcz, czy suchą pogodę; jak już wcześniej powiedziałem, kluczowym będzie być przygotowanym do zmierzenia się z obiema sytuacjami. Wiemy, ze musimy zdobyć 14 punktów więcej od Vettela w klasyfikacji kierowców i nie stracić tyle samo do McLarena, by utrzymać drugą pozycję w klasyfikacji konstruktorów. Nasze cele są jasne, ale i trudne do osiągnięcia.

(Maciej Kotuła)
 
Mercedes

Michael Schumacher (P11/P6): To był całkiem dobry dzień, podczas którego wykonywaliśmy nasz zaplanowany program. Według prognoz, w niedzielę ma spaść deszcz, więc wtedy będą panowały kompletnie inne warunki. Musimy sprawdzić, co wynika z naszych danych, a następnie wykorzystać je do zaliczenia jak najlepszych kwalifikacji, a potem wyścigu.

Nico Rosberg (P18/P7): To był udany piątek. Panowały ciężkie warunki ze względu na wysoką temperaturę toru, co sprawiło, iż trudno było znaleźć przyczepność. Wykonaliśmy pracę całkiem dobrze i nasze tempo wygląda nieźle na długich przejazdach. Mam nadzieję, że powiedzie nam się lepiej niż w poprzednich wyścigach. Będzie ciężko, ale naszym celem jest nauczenie się czegoś przydatnego przed sezonem 2013.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Lotus

Romain Grosjean (P7/P9): To był bardzo gorący i słoneczny dzień, który był bardzo ciężki dla opon. Trudno było zmusić ogumienie do optymalnej pracy, więc musieliśmy się z tym trochę zmagać. Pojawiły się również problemy z prędkością maksymalną i postanowiliśmy się skupić na znalezieniu właściwych ustawień, działając trochę w kierunku możliwości jazdy po mokrej nawierzchni. Przejechałem niewiele okrążeń na nowych oponach i moje pierwsze wrażenia są takie, że czuję się na nich lepiej i są kompletnie inaczej skonstruowane. Nasze tempo na długich przejazdach było dobre, więc zobaczymy, co możemy zrobić.

Kimi Raikkonen (P16/P12): Mieliśmy rano problemy i to była jedna z tych rzeczy, która nie chcesz aby się wydarzyła. To było niefortunne i zajęło nam trochę czasu. Poza tym to był dla nas normalny piątek. Ciężko było znaleźć właściwe ustawienia i w związku z tym musieliśmy wypróbować wielu rzeczy. Z reguły udaje nam się znaleźć właściwe ustawienia w sobotę, co jest naszym celem na jutro.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Force India

Paul di Resta (P8/P10): Myślę że za nami jest pozytywny dzień. Wszystko rozstrzygnęło się w dosyć prosty sposób, a dane wyglądają naprawdę obiecująco. Wysoka temperatura była utrudnieniem dla wszystkich, jednakże nasz samochód sprawował się całkiem nieźle w wolnych jak i szybkich sekcjach toru. Na pewno czuję się znacznie komfortowo w samochodzie, aniżeli w poprzednich wyścigach i jestem zdania, iż możemy być tutaj konkurencyjni.

Nico Hulkenberg (P10/P11): Na pewno ciepło było dziś bardzo odczuwalne, a samochód dosyć trudny w prowadzeniu. Nasz program wyglądał tak jak zwykle, robiliśmy długie przejazdy i staraliśmy się uzyskać jak najlepsze dane. Rano mogliśmy skorzystać z przyszłorocznych opon, więc interesująco było je poznać, a także porównać do obecnie wykorzystywanego ogumienia. Trudno mi ocenić, gdzie obecnie jest nasze miejsce w stawce, jednakże musimy się przygotować na wykonanie jutro lepszej pracy.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Williams

Bruno Senna (P--/P13): To była dość trudna sesja, ponieważ nie zdobyliśmy tylu informacji ilu byśmy chcieli. Mamy nieco pracy przed sobą, by zrozumieć jak poprawić sytuację przed jutrem, ponieważ stawka jest bardzo zbita. Było dzisiaj bardzo ciepło, jednak świetnie było zobaczyć tych wszystkich fanów, nawet z potem w oczach.

Pastor Maldonado (P9/P17): Dzisiaj bolid dobrze się prowadził, podzieliśmy strategię na dwie sesji, ponieważ próbowaliśmy różnych rzeczy, co oznaczało, że straciliśmy nieco osiągów w porównaniu z porankiem. Jednakże myślę, że będziemy konkurencyjni w kwalifikacjach. Musimy po prostu popracować nad danymi i dobrać dobre ustawienia, jednak czuję się pewnie przed jutrem.

Valtteri Bottas (P14/P--): Dzisiaj wykonywaliśmy testy dotyczące przyszłego roku, co oznaczało głównie krótkie przejazdy, by zgromadzić dane. Interesującym było poczucie różnicy na nowych oponach na 2013 rok i będziemy teraz analizować dane z pierwszego treningu. Ostatni przejazd był nieco utrudniony przez korek, jednak było to świetne doświadczenie i fajnie się jeździło.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Sergio Perez (P13/P14): To był dobry dzień pod względem wykonania programu. Wykonaliśmy kawał roboty, jednak ciepło wcale nam nie sprzyja. Samochód okazał się być ciężki w prowadzeniu po południu i myślę, ze potrzebne są jakieś duże zmiany. Różnica między dwoma mieszankami jest naprawdę minimalna. Zobaczymy jak będziemy się w stanie poprawić.

Kamui Kobayashi (P12/P15): Wykonaliśmy dzisiaj mnóstwo pracy nad ustawieniami oraz przetestowaliśmy kilka części aerodynamicznych. Mieliśmy pracowity dzień, jednak odnośnie osiągów nie jest jeszcze dobrze. Ze względu na wysokie temperatury toru, mieliśmy do czynienia z przegrzewaniem się tylnych opon. Po południu czasy okrążeń były wolniejsze w porównaniu z porankiem. Tył samochodu jest bardzo słabo przyczepny i na chwilę obecną nie wiem jak schłodzić opony. Będziemy nad tym pracować.

(Maciej Kotuła)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P15/P16): Musimy wyciągnąć z dzisiaj wnioski, jednak musimy pamiętać, że warunki będą zupełnie inne w niedzielę. Dzisiejsze sesje mogły być lepsze, jednak gorące warunki nie pasują nam idealnie w tym roku. Wypróbowaliśmy różne ustawienia, dzieląc się pracą z Jeanem. To będzie długo noc i postaramy się wszystko przeanalizować i zobaczymy co z tego wyjdzie. Opony na 2013 rok? Są nieco inne, jednak nie dramatycznie. Powiedzmy, że nie znalazłem w nich negatywnych stron.

Jean-Eric Vergne (P17/P18): Nie mam wiele do powiedzenia, ponieważ mieliśmy dzisiaj wiele problemów z bolidem. Było to powiązane głównie z wysokimi temperaturami, które nam nie pasują i utrudniły nam życie. Musimy popracować mocno w nocy, by powrócić do gry na kwalifikacje, nawet jeśli w niedzielę ma być mokro. Deszcz z pewnością bardziej nam pasuje. Testowaliśmy dzisiaj opony na 2013 rok i mieliśmy zamocowanych kilka sensorów, by je sprawdzić, więc jest to interesujący aspekt, gdyż kształt przyszłorocznych opon jest nieco inny co będzie miało wpływ na aerodynamikę.

(Łukasz Godula)
 
Caterham

Witalij Pietrow (P21/P19): Myślę że w obu sesjach robiliśmy stopniowe postępy i jestem z tego powodu zadowolony. Rano jeździliśmy na przyszłorocznych jak i obecnie wykorzystywanych oponach, na temat których uzyskaliśmy przydatne dane. Testowaliśmy również kilka konfiguracji aerodynamiki, co może okazać się przydatne, biorąc pod uwagę ryzyko opadów deszczu w niedzielę. Po południu skupialiśmy się na długich oraz krótkich przejazdach i musimy jeszcze wiele zrobić, aby uzyskać sto procent z obu rodzajów ogumienia. Samochód sprawował się całkiem nieźle na opcjonalnych oponach i jestem zdania, że możemy je zmusić do jeszcze lepszej pracy podczas reszty weekendu. Jedyna rzecz, jaka tutaj była od samego początku jasna, to wysoki poziom degradacji. W Austin było zupełnie inaczej i tam było wiadomo, że wszyscy pojadą ze strategią jednego postoju. Jeżeli tor będzie w niedzielę suchy, to najprawdopodobniej zmienimy opony dwa lub trzy razy.

Heikki Kovalainen (P--/P20): Wróciłem do bolidu podczas po południowej sesji i najważniejsze dla mnie było, aby przejechać jak najwięcej okrążeń. Wykonałem zaplanowany program, koncentrując się na pracy opon, a także jeździe z różną ilością paliwa. Myślę że poszło całkiem nieźle. Czasy wyglądały dobrze w stosunku do naszych najbliższych konkurentów, a biorąc pod uwagę to, iż musiałem dzisiaj wykonać sporo pracy, to w kwalifikacjach oraz wyścigu powinno być lepiej.

Giedo van der Garde (P19/P--): Moje tegoroczne jazdy w piątkowych treningach zakończyłem w całkiem dobrym stylu, przejeżdżając sporą liczbę okrążeń. Muszę powiedzieć, że tor jest świetny. Jeździłem dzisiaj na przyszłorocznych oponach i dobrze jest wiedzieć, że pomogło się zespołowi wykonać pracę, która w ten weekend będzie niezwykle cenna.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
HRT

Pedro de la Rosa (P23/P21): To jest niesamowity tor i jazda po nim była prawdziwą przyjemnością. Mamy niezłe bazowe ustawienia i dobrze by było pokonać więcej okrążeń, aby móc zmusić opony do lepszej pracy. Czeka nas w tym kontekście sporo pracy przy tylnej osi, ponieważ tam trakcja jest bardzo słaba. Dzisiejsze czasy mogą nie odzwierciedlać naszego prawdziwego tempa, ponieważ samochód nie pracował najlepiej, aczkolwiek prezentujemy się całkiem nieźle na pośrednich oponach i jestem przekonany, że mamy jeszcze spore pole do poprawy przy twardej mieszance.

Narain Karthikeyan (P24/P24): Układ toru jest dokładnie taki, jak go zapamiętałem, czyli bardzo ładny i płynny, co czyni go bardzo przyjemnym w jeździe. To był trudny dzień, ponieważ nie mogliśmy przejechać zbyt wielu okrążeń, a pod koniec drugiej sesji trafiłem na korek. Muszę przyznać, iż balans samochodu był całkiem niezły od samego początku. Wciąż mamy spore pole do poprawy, choć degradacja tylnych opon jest zbyt wysoka, w związku z czym musimy popracować nad trakcją.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Timo Glock (P20/P22): Mówiąc szczerze był to trudny początek weekendu. Jak zwykle chodzi tutaj o opony i kolejny raz doświadczamy tutaj nieco innych zachowań. Mieliśmy nieco nadsterowności w samochodzie rano, co było lepszym na drugą sesję treningową. Mimo to pod koniec dnia wciąż zmagaliśmy się z balansem samochodu. Ogólnie skoncentrowaliśmy się na tempie wyścigowym, nie robiąc zbyt wiele w kwestii kwalifikacji, więc mamy dziś wieczorem nieco pracy – spróbujemy poprawić nieco samochód i, mam nadzieję, uczynić go nieco szybszym!

Charles Pic (P22/P23): Dzień zaczął się dla mnie dobrze, jako że ukończyłem kilka testów aerodynamicznych podczas przystosowywania się do ostatniego już nowego toru dla mnie. Dzisiejszego popołudnia skupialiśmy się raczej na ustawieniach i zachowaniu opon podczas wyścigu. Nie byliśmy w stanie uzyskać dobrego odczytu z opon typu option, a pod koniec sesji musiałem przedwcześnie zakończyć sesję z powodu problemu z alternatorem. Jestem zadowolony ze swojego tempa na dłuższych przejazdach, jednak mamy wciąż trochę pracy do wykonania, by poprawić nasze tempo kwalifikacyjne.

(Maciej Kotuła)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mati93, 23.11.2012 21:47[!]
Może to głupie pytanie, ale będą już tyle lat na tym forum nigdy nie wiedziałem po co używa się przy niektórych zespołach **xxx**. O co tu chodzi ? ;)
Mahilda111, 23.11.2012 21:52[!]
@Mati93
Najnowsza wypowiedź...
ari2k5, 23.11.2012 22:24[!]
Cytat :
Wiemy, ze musimy zdobyć 14 punktów więcej od Vettela w klasyfikacji kierowców i nie stracić tyle samo do McLarena, by utrzymać drugą pozycję w klasyfikacji konstruktorów. Nasze cele są jasne, ale i trudne do osiągnięcia.


Moze RBR sie dogada z McLarenem w sprawie powtorki z 1997 roku? :D McL zgarnie P2 w konstruktorach a VET WDC :D
michu_tarnow, 23.11.2012 23:46[!]
@ari2k5 a może to Ferrari dogada się z HRT i Massą i to Ferdek zgarnie championa?? :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca