F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio do Brasil 201225 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton potwierdził świetne tempo z treningów i przed jutrzejszym wyścigiem ustawi swojego McLarena na pierwszym polu startowym. Czołową trójkę uzupełnili Jenson Button i Mark Webber.

Oczekiwany przez wszystkich deszcz pojawił się przed kwalifikacjami, więc tylko podczas Q1 tor był mokry. Nie zabrakło także niespodzianek. Romain Grosjean był dopiero osiemnasty, a Michael Schumacher na pożegnanie z F1 ustawi się na czternastym polu.

Główni pretendenci do tytułu nie zachwycili podczas dzisiejszej czasówki. Vettel uzyskał dopiero czwarty rezultat, a Fernando Alonso ponownie był gorszy od Felipe Massy i zajął zaledwie ósme miejsce.

Q1

Długo oczekiwany przez cały weekend deszcz, dał o sobie znać przed rozpoczęciem kwalifikacji. Na początku sesji oszczędził kierowców, choć od samego startu czasówki nad torem wisiały chmury, z których mogło popadać. Od razu, na torze pojawiły się najwolniejsze bolidy – dwójka Caterhama, para Marussi oraz HRT – cała szóstka wyjechała na slickach, nie spodziewając się, że w trzecim sektorze mogą napotkać na mokrą nawierzchnię.

Do wymienionej wcześniej szóstki, szybko dołączyli kierowcy środka stawki, jednakże obiekt Interlagos był na tyle mokry, że niemożliwe było wydobycie wszystkiego z gładkich opon Pirelli. Po upływie 5 minut, pierwszym czasem legitymował się Kamui Kobayashi – 1:22,415.

Zawodnicy używający przejściowych opon nie potrafili jechać tempem kierowców, w bolidach których założone były opony przeznaczone do jazdy po suchym torze. Pierwsza połowa Q1 dawała prowadzenie Pastorowi Maldonado, ale wówczas bez czasu okrążenia wciąż pozostawali kierowcy Red Bulla, McLarena, Ferrari, Lotusa oraz Mercedesa.

Pod koniec, co chwilę dochodziło do zmian na prowadzeniu, gdyż z sekundy na sekundę poprawiały się warunki na torze. W końcówce sesji doszło do kolizji Grosjeana i de la Rosy – przez ten incydent Francuz stracił przednie skrzydło. Po wymianie uszkodzonego elementu kierowca Lotusa wskoczył na 17 miejsce, ale po tym jak swoje szybkie okrążenie przejechał Daniel Ricciardo, Romain Grosjean wypadł z czołowej siedemnastki. Q1 padło łupem Hamiltona – za Anglikiem uplasowali się Senna, Button i Hulkenberg.

Do Q2 nie awansowali: Grosjean, Pietrow, Kovalainen, Glock, Pic, Karthikeyan i de la Rosa

Q2

Kierowcy postanowili nie tracić czasu i większość z nich od razu pojawiła się na torze – każdy na miękkich oponach. Pierwszym kierowcą, który przejechał okrążenie pomiarowe w trakcie Q2 był Jean-Eric Vergne, ale chwilę potem spadł kilka miejsc niżej, ponieważ okrążenia jego rywali okazały się sporo szybsze.

Szybko na czoło stawki wskoczył Fernando Alonso z czasem 1:14,631, jednakże Hiszpan był wtedy jedynym kierowcą z czołówki, który miał na koncie przejechane pomiarowe okrążenie. Za plecami Alonso plasowali się: Massa, Hulkenberg, Senna i Rosberg. Reprezentanci Red Bulla i McLarena opuścili swoje garaże dopiero po 8 minutach trwania drugiego segmentu czasówki.

Hamilton już na pierwszym okrążeniu pomiarowym pobił wynik Alonso o blisko sekundę. Odpowiedź Vettela była natychmiastowa – Niemiec poprawił czas Hamiltona o kolejne 0,2s. Okrążenia czołówki sprawiły, iż poza dziesiątką znaleźli się: Schumacher, Perez, Ricciardo, Senna, Kobayashi i Vergne.

W samej końcówce, Massie udało się wskoczyć na 10 miejsce, wyrzucając z niej di Restę. Sztuka awansu nie powiodła się Schumacherowi, który zakończył rywalizację na 14 miejscu. Na ostatnich, premiowanych awansem pozycjach znaleźli się reprezentanci Ferrari – Alonso przed Massą.

Do Q3 nie awansowali: di Resta, Senna, Perez, Schumacher, Kobayashi, Ricciardo i Vergne.

Q3

Nico Rosberg jako pierwszy zdecydował się na rozpoczęcie walki o pole position – reprezentant Mercedesa bardzo szybko wyjechał z garażu na używanych, pośrednich oponach. Niedługo później na torze pojawili się także pozostali kierowcy – jedynie Maldonado, Hulkenberg i Raikkonen postanowili spędzić więcej czasu w boksach.

Już na początku, rewelacyjnym czasem popisał się Hamilton, którym zamknął wszelkie marzenia Alonso o zdobyciu pole position. Czas kierowcy McLarena – 1:12,850. Niewiele wolniej pojechał Button. Znacznie wolniej pojechał Sebastian Vettel, który stracił przeszło sekundę do liderującego Hamiltona.

Na dobrą, czwartą lokatę wskoczył Nico Hulkenberg, rozdzielił on Webbera i Massę. Niewiele wolniej pojechał Kimi Raikkonen – tempo Fina dało mu szósty czas, przed Fernando Alonso. Znakomitym wynikiem popisał się Mark Webber, który pobił Hamiltona o ćwierć sekundy. Jak się okazało, rezultat Webbera nie wystarczył na start z pierwszej linii, z której wystartują Hamilton i Button. Druga linia dla Webbera i Vettela. Dalej uplasowali się: Massa, Maldonado, Hulkenberg, Alonso, Raikkonen i Rosberg.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Brazylii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,6m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Viewer, 24.11.2012 19:20[!]
Vettel i Alonso sa ustawieni bardziej na deszcz moim zdaniem, dlatego tak slabe wyniki. Pytanie, kto na ile i kto bardziej.

Arcyciekawy start bedzie, jesli Webber nie zaspi, to obstawiam, ze skasuje sie z ktoryms Mclarenem (nie specjalnie, po prostu takie mam przeczucie).

Jedyna szansa Alonso to DNF Vettela. Tyle w temacie mistrzowskim.
MPOWER, 24.11.2012 19:24[!]
Cytat Viewer :
Jedyna szansa Alonso to DNF Vettela. Tyle w temacie mistrzowskim.

Bez urazy ale jedyna opcja marud z tego forum to DNF Alonso :) I koniec marudzenia ;]
marrcus, 24.11.2012 19:44[!]
DNF Alonso na starcie byłoby miłe.
Jeszcze tylu kierowców nie żegnało sie z fomulą co tera. Schumacher odchodzi, Senna, Kobayashi, Kovalainen wylatują i może HRT.
Simi, 24.11.2012 20:09[!]
@Jacobss
O, ty się jeszcze do mnie odzywasz?! Miło wiedzieć ;)

@michu_tarnow
Powiem Ci coś - jestem fanem Alonso zawziętym jak cholera. Nie lubię Vettela jak diabli. Ale nie kibicuję tak jak Ty... ;)

@MPOWER
Po prostu Kimi znów dał dupy w qualu. I tyle.
MPOWER, 24.11.2012 20:12[!]
@Simi
No właśnie wyjazd na jedno szybkie kółko mnie bardziej zastanawia niż danie dupy :) Alonso natiomiast jeździł i jeździł i też dał dupy. Czekam na wypowiedzi Lotusa, może coś więcej się dowiemy
Simi, 24.11.2012 20:20[!]
@MPOWER
Vettel nie ma raczej ustawienia na deszcz. W Q2 byl szybki, ale Q3 położył zupełnie, stąd "tylko" P4.
A Alonso nie jest kierowcą kwalifikacyjnym. On najlepiej jeździ w wyścigu. Na pojedynczym kółku Hamilton i ewentualnie Vettel są od niego szybsi.
MPOWER, 24.11.2012 20:25[!]
@Simi
Wiem o tym :P Alonso to tak samo jak Raikkonen.
Napisałem, że czekam na wypowiedź Lotusa.
Alonso również ma na deszcz ustawienia.
Schumacher w wywiadzie dla BBC potwierdził że ma ustawienia na mokry tor.

Edit
@Simi
Kimi Raikkonen
Cytat :
Po awarii silnika nie mogłem wykonać żadnego przejazdu i przy różnych temperaturach ciężko było stwierdzić, jakie ustawienia będą najlepsze. Sądzę że wejście do Q3 po tych wszystkich problemach było dobrym wynikiem.

Czyli teraz wiadomo. Strata 3 treningu zrobiła swoje.....
Challenger, 24.11.2012 22:13[!]
Czytaj ze zrozumieniem i kontekstem. Lotus Raikkonena od poczatku weekendu ma problemy mechaniczne. Poza tym Kimi nigdy nie lubil Quali i tak jak Alonso woli wyscig.

Czy dal dupy? Dupy to znow dal Grosejan. Piszcie co chcecie ale koles kompletnie nie umie przewidziec tego co sie wydarzy na torze i nie wyciaga wnioskow z tego co sie aktualnie dzieje. Moze i byc szybszy od Vettela i Hamiltona razem wzietych ale bedzie zawsze gorszym kierowca jesli bedzie wdawal sie w takie akcje jak dzis. Czas dorosnac albo opuscic F1. Na torze trzeba myslec z co najmniej 2 wieksza predkoscia niz sie jedzie.
Kamikadze2000, 24.11.2012 22:19[!]
Nadal ma ktoś wątpliwości co do klasy MP4-27?? Niestety dla nich szybkość kosztem niezawodności. ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca