F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
UBS Chinese Grand Prix 201215 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Tor w Chinach jest unikalny pod względem rozmiaru. Daje on wystarczająco dużo miejsca na wyprzedzanie, a do tego ma kilka bardzo dużych poboczy oraz zazwyczaj ciasny obszar w boksach również jest duży. Miałem tu kilka dobrych wyścigów w przeszłości, wywalczyliśmy tutaj świetny wynik w 2009 roku, gdy zdobyliśmy pierwsze zwycięstwo dla zespołu, jak i w 2011, gdy byliśmy drudzy. Mam nadzieję na mocny finisz i kolejne punkty.

Mark Webber: Szanghaj to tor, który był dla mnie dobry w przeszłości. Nie wygrałem tu jeszcze, ale zdobyłem kilka pamiętnych podiów, jak te w 2009 roku gdy było bardzo mokro oraz moje ostatnie trzecie miejsce po starcie z osiemnastego. Mam nadzieję, że tegoroczny wyścig też będzie tak ekscytujący, jednak zdecydowanie chcę startować z lepszej pozycji. Jest tutaj ogólnie chłodno, więc to duża różnica w porównaniu do Malezji. Interesującym będzie zobaczenie, jak długa prosta pokaże mocne i słabe strony ekip w obszarze prędkości maksymalnych. Płynny układ reszty toru jest czymś co naprawdę lubię.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Michael Schumacher: Kiedy myślę o Grand Prix Chin, to kibice są pierwszą rzeczą, która mi przychodzi do głowy. Od wielu lat mam tam dużo lojalnych fanów i to jest bardzo wzruszające, kiedy widzę jak mnie wspierają. Chciałbym im wszystkim bardzo podziękować! Co do wyścigu, nigdy nie miałem dużego szczęścia w Szanghaju, oprócz mojej wygranej w 2006 roku, ale być może zmieni się to w tym roku. Podczas dwóch pierwszych wyścigów sezonu 2012, nie udało nam się utrzymać tempa w warunkach wyścigowych. Intensywnie nad tym pracujemy, więc być może zaoferujemy naszym fanom dobre wyniki w Chinach.

Nico Rosberg: Mam dobre wspomnienia z Grand Prix Chin, jak podium w sezonie 2010 i prowadzenie w ubiegłym roku w wyścigu. Lubię tor w Szanghaju z powodu unikatowych długich zakrętów. Dla mnie Chiny będą nowym początkiem sezonu, ponieważ pierwsze dwie rundy nie poszły zgodnie z planem. Tor zupełnie się różni od dwóch pierwszych, ponieważ jest bardziej wymagający dla przednich a nie tylnych opon. Wiemy, że mamy szybki samochód, ale postaramy się poprawić nasze tempo wyścigowe podczas tej rundy i liczymy na lepsze wyniki w wyścigu.

(Mateusz Szymkiewicz)
 
Lotus

Kimi Raikkonen: Przed nami po prostu kolejny obiekt. Nie mam jakichś ulubionych torów lub fragmentów, które szczególnie lubię. Pod względem wymagań samochodu, Shanghai International Circuit jest zbliżony do Albert Park czy Sepang, więc powinniśmy się spodziewać dobrego weekendu. Mamy również kilka nowych części do naszego E20, co także powinno nieco pomóc. Jestem jednak pewien, że każdy pozostały zespół będzie miał w swoich samochodach nowe komponenty, więc trudno przewidzieć, gdzie będzie nasze miejsce. Wygrałem Grand Prix Chin w sezonie 2007 i było to wspaniałe uczucie, spotęgowane tym, że dokonałem tego w roku, w którym wywalczyłem mistrzostwo świata. To prawdziwy tor wyścigowy, który oferuje trochę możliwości do wyprzedzania. Nasz samochód spisuje się całkiem nieźle, więc zobaczymy jak zaprezentujemy się po wyjedzie z alei serwisowej.

Romain Grosjean: Pierwsze dwa wyścigi nie były łatwe i nie udało nam się w nich dojechać do mety osiągając upragnione rezultaty. Z drugiej strony wiem, że jesteśmy w stanie osiągnąć fantastyczne rzeczy w nadchodzących rundach mistrzostw. To będzie mój pierwszy raz, gdy wyjadę na tor w Szanghaju. Oglądałem kilka filmów z kamer pokładowych i sam obiekt prezentuje się naprawdę nieźle. Gorąco pragnę, że będzie pasował charakterystyce E20. Mamy nowy pakiet, więc liczę, że przyniesie on za sobą wymierne korzyści. Nie mogę się już doczekać poznania kolejnego toru. Łączy on w sobie kilka zakrętów, które wyglądają na naprawdę interesujące. Jeśli tylko osiągniemy tam dobry wynik, to jestem pewien, że SIC stanie się jednym z moich ukochanych obiektów.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Kamui Kobayashi: Zawsze mam dobre przeczucia co do tego Grand Prix. Bardzo lubię tor w pobliżu Szanghaju, ponieważ jest tu dużo szybkich zakrętów, które powinny pasować do naszego samochodu. W zeszłym roku wyścig był dobrą zabawą i zdobyłem punkt po starcie z trzynastej pozycji. Temperatura toru może być niższa niż w Malezji. Oczekuję tej na poziomie z Melbourne, dlatego też powinno być lepiej dla nas pod względem opon, ale zobaczymy jak to będzie, kiedy już się tam pojawimy. W każdym razie, pojawię się tam z pozytywnym nastawieniem i po małej przerwie interesujące będzie zobaczyć, który zespół przywiózł poprawki do swoich samochodów. Osobiście spędziłem te kilka wolnych dni z moim fizjoterapeutą w Japonii – Josephem Lebererem.

Sergio Perez: Nie mogę się doczekać Grand Prix Chin. Cieszyłem się z krótkiej przerwy po Grand Prix Malezji, choć zwłaszcza na początku, był to pracowity okres po powrocie do Meksyku. Powitanie w Gudalajarze było absolutnie wspaniałe i naprawdę kocham widok mojej rodziny oraz przyjaciół w domu. Koncentruję się jednak nad przyszłością i kontynuuję mój program treningowy. Wszyscy musimy teraz ciężko pracować. Nasz samochód może być konkurencyjny ale musimy zrobić jeszcze wiele rzeczy. W ubiegłym roku miałem na początku dobry wyścig w Szanghaju, ale pod koniec zaliczyłem kolizję z innym samochodem i zostałem za to ukarany. Szybkie zakręty powinny pasować naszemu bolidowi. Szczególnie lubię pierwszy zakręt, który jest długi i trudny. Długa prosta nie będzie dla nas najłatwiejszą częścią, jednak po raz kolejny będziemy chcieli zmaksymalizować nasz potencjał.

(Mateusz Szymkiewicz)
 
Williams

Pastor Maldonado: Szanghaj to jeden z moich ulubionych torów w kalendarzu, więc nie mogę się doczekać tego wyścigu. Tor jest niezłym połączeniem wolnych i średnio-szybkich zakrętów co daje fajną sekwencję, po której jazda to przyjemność. Jest również bardzo wymagający, ponieważ ciężko jest zbliżyć się bo bolidu przed nami, by zdobyć przewagę dzięki DRS. Pokazaliśmy dobre tempo w pierwszych dwóch wyścigach i miejmy nadzieję, że poprawimy się w kolejnym, by zdobyć nieco punktów.

Bruno Senna: Bolid sprawuje się dobrze i prezentuje mocne tempo, wiec jestem pewny siebie co do naszych szans w Chinach. Nie ścigałem się tutaj od dwóch lat, wiec będę musiał ciężko pracować, by ponownie przywyknąć do toru, jednak mam stąd dobre wspomnienia, ponieważ mamy tutaj dobre połączenie dużych szybkości z wolnymi zakrętami oraz jest kilka okazji do wyprzedzania. Miałem dobry wyścig w Malezji i mam nadzieję, że będę kontynuował tą formę w Szanghaju.

(Łukasz Godula)
 
Caterham

Heikki Kovalainen: Tor w Szanghaju to kolejny, standardowy, współczesny obiekt, stanowiący mieszankę wolnych i średnio-szybkich zakrętów oraz jednej, bardzo długiej prostej zwieńczonej ostrym dohamowaniem, która jest naturalnym punktem sprzyjającym wyprzedaniu. Co prawda nie naciskasz zbyt mocno na hamulec, ale musisz pilnować, by samochód był stabilny, więc tak naprawdę możesz spróbować ataku w każdej strefie hamowania, jednak z drugiej strony, aby wywierać presję nad kierowcami z przodu musisz mieć także dobrą trakcję na wyjściu z wolnych wiraży. Kluczowa jest sekwencja zakrętów numer 11, 12 i 13. Musisz idealnie dohamować do T11, dzięki czemu jesteś w stanie wydobyć optymalną prędkość w T12 i 13, wyjeżdżając na długą prostą. Jeśli wszystko pójdzie jak należy, otrzymujesz możliwość powzięcia próby ataku.

Witalij Pietrow: Zaraz po GP Malezji wróciłem do Rosji, gdzie nadrobiłem zaległości z moją rodziną i przyjaciółmi, oddałem się treningowi i spotkałem się z Andriejem Arszawinem. Jestem ogromnym fanem piłki nożnej. To było doskonałe spotkanie. Andriej ma teraz bardzo interesujący sezon z Arsenalem i wiem, że cała rosyjska reprezentacja nie może się już doczekać Euro 2012. Muszę upewnić się, że będę w stanie obejrzeć kilka meczów w tym ten, podczas którego zainaugurują swoją grę na mistrzostwach. W tym samym czasie ja będę w Kanadzie, więc będę musiał pogadać z facetami od informatyki, aby pomogli mi w zobaczeniu tej rywalizacji! Teraz kolej na Chiny. Przez ostatnie dwa lata dojeżdżałem tam zawsze na punktowanych lokatach i oczywiście doskonale byłoby przedłużyć tę passę w tym roku, już w barwach Caterhama, jednak spodziewam się, że jest jeszcze na to ciut za wcześnie. Shanghai nie jest zbyt trudnym torem, nie jest też zbyt technicznym obiektem, ale musisz być w stanie pojechać bardzo dobrze w sekcjach zakrętów 1-4 oraz 11-13, które otwierają ci drogę do prostych. W obydwu sekwencjach możesz zyskać lub też stracić wiele cennego czasu, więc ważny jest dobry balans pomiędzy takimi odcinkami jak zabójczo długa prosta przed zakrętem nr 4, gdzie przydaje się niższy docisk, a bardzo wolnymi zakrętami w sektorach pierwszym i trzecim, w których potrzebujesz większej siły docisku.

(Nataniel Piórkowski)
 
HRT

Pedro de la Rosa: Po dwóch pierwszych Grand Prix jedziemy do Chin znacznie lepiej przygotowani, z większym przebiegiem i większą wiedzą, zwłaszcza po Grand Prix Malezji. Wszystkie dane zebrane podczas ostatniego wyścigu są dla nas bardzo ważne i nie możemy zapominać, że nie odbyliśmy przedsezonowych testów. Teraz mamy lepszy pogląd na obszary, które musimy poprawić, ale najważniejszą rzeczą na początkowym etapie jest kończenie wyścigów. To jest główny cel, który pomoże nam zdobywać wiedzę i doskonalić się wyścig po wyścigu. Na torze w Chinach zawsze sobie dobrze radziłem i znam to miejsce, zarówno w warunkach suchych, jak i mokrych. Nie jest on szczególny trudny dla samochodu lub kierowcy, ale aerodynamika ma tutaj fundamentalne znaczenie.

Narain Karthikeyan: Zrobiliśmy krok naprzód w Malezji, a naszym celem było zdecydowanie poprawienie tempa do Chin i na resztę sezonu. Choć udało nam się ukończyć wyścig, pojawiła się kwestia chłodzenia i musimy ją wyjaśnić, dzięki czemu całkowicie będziemy mogli uwolnić większe osiągu samochodu. Prosta na torze w Szanghaju jest oczywiście jedną z najdłuższych w kalendarzu, a „zakręcony” pierwszy zakręt jest wyjątkowo trudny, ponieważ wchodzimy w niego na pierwszym biegu, a do czasu aż z niego wyjeżdżasz jesteś na drugim. Jest też sporo technicznych, powolnych zakrętów, jak i również zmiany kierunku jazdy jak w zakrętach 7-8. Biorąc pod uwagę te cechy, to wymagający tor dla trakcji, aerodynamiki i stabilności podczas hamowania w zakrętach.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Timo Glock: Szanghaj to naprawdę bardzo wyjątkowy tor. Ma bardzo długą prostą i trudny pierwszy zakręt, który jest bardzo szybki na początku, a później się zacieśnia. Jest długi i wymagający dla przedniej lewej opony, więc to naprawdę duże wyzwanie dla Pirelli w kwestii doboru ogumienia. Ciężko cokolwiek przewidywać przed tym weekendem, ponieważ czasami jest tu dość zimno jak również mokro, więc nigdy nie wiesz co się wydarzy, a wiele zależy od pogody. Miło było mieć przerwę, gdyż dała nam możliwość przeanalizowania ogromnej ilości danych, które zdobyliśmy w krótkim przedziale czasowym. Daje nam to możliwość spróbowania nowych rzeczy w Chinach i miejmy nadzieję na kolejny krok do przodu. Lubię ten wyścig, więc nie mogę się już go doczekać.

Charles Pic: Jestem dość zadowolony z tego jak nabierałem szybkości na pierwszych dwóch torach, pomimo nie ścigania się tam wcześniej. Deszcz powoduje aklimatyzację nieco dłuższą, ale w suchych warunkach znalezienie rytmu nie trwa długo. Dobrze było przejrzeć dane z Australii i Malezji oraz zobaczyć gdzie możemy się poprawić. Przygotowywałem się w symulatorze tak długo jak mogłem podczas tej przerwy. Spędziłem również nieco czasu w fabryce pracując z ekipą, a moje relacje z inżynierami poprawiają się. Tor w Szanghaju to wyzwanie i nie mogę się doczekać jazdy po nim. Wszyscy w zespole mocno naciskają, by iść do przodu, więc mam nadzieję, że zaprezentujemy więcej z potencjału bolidu w przyszłym weekendzie.

(Ł. Godula, M. Szymkiewicz)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
paulen23, 06.04.2012 11:08[!]
No jeszcze tylko tydzień ;) Bardzo podoba mi się tor w Chinach. Sporo ciekawych zakrętów. No i jak dla mnie jeden z ciekawszych wyścigów sezonu 2010. Zobaczymy jak będzie tym razem. Liczę na drugi triumf McLarena oraz przede wszystkim na Lewisa aby tym razem był w stanie utrzymywać bardzo szybkie tempo w trakcie wyścigu.
maciejas512, 06.04.2012 11:40[!]
Szanghai to taki tor który nie przypomina mi zbytnio jak by projektował go Tilke to tak samo jak z torem Sepang. Ma dobre szybkie , długie i zacieśniające się zakręty a tak że dwie albo trzy szybkie zmiany kierunku w drugim sektorze. No i ta długa prosta która pozwala na fajne ataki. Na moje to jeden z najlepszych torów Tilke wraz z torem Sepang.
gucio5156, 06.04.2012 12:04[!]
Chciałbym życzyć zespołowi HRT dużo szczęścia,ponieważ kibicuje im od początku 2010 roku.Mam nadzieje że po raz 3 pokonają Marussie.I,że wejdą do Q2 w Chinachlub innym wyścigu.Bardzo lubie ten tor i myśle że coś z tego będzie.
arahja, 06.04.2012 12:17[!]
Cytat :
Przed nami po prostu kolejny obiekt. Nie mam jakichś ulubionych torów lub fragmentów, które szczególnie lubię.
Kimi's back!
maciejas512, 06.04.2012 12:21[!]
Nadal pamiętam wyścig w 2007 roku i ogromne szanse na wygrana Roberta :)
kemot, 06.04.2012 12:28[!]
Raczej duże szanse Roberta na podium, a nie na wygraną @maciejas512.
maciejas512, 06.04.2012 12:32[!]
@kemot Miał lepsze tempo od Raikkonena :) Radzę zobaczyć filmik. Zresztą teraz to już mało istotne. Ale lubię sobie po wspominać stare czasy. Choć i tak najbardziej kocham f1 z lat 2004-2006.
Marzy mi się mieć w stawce jednocześnie: Raikkonena, Kubice, Schumachera, Montoye, Alonso, Hamiltona.
paulen23, 06.04.2012 12:58[!]
@maciejas512 właśnie multum ataków z tego co pamiętam pod koniec tej długiej prostej miało miejsce podczas deszczowego GP 2010. Mnie się z torów Tilke podobają właśnie Szanghai, Sepang i do tego dorzuciłbym jeszcze Turcję (szkoda, że w tym roku nie ma jej w kalendarzu). Nie jest zatem tak jak wielu narzeka na tory właśnie tego pana.
Simi, 06.04.2012 14:05[!]
maciejas512 - wspominki są całkiem miłe, ale na jedną rzecz nie można już liczyć - powrót Montoyi jest po prostu niemożliwy. I w sumie się cieszę. Dobrze mu w NASCAR i to jest najważniejsze.
Co do Chin - mam nadzieję na to, że Ferrari przybliży się do czołówki dzięki poprawkom. No a poza tym - miło byłoby zobaczyć triumfującego Lewisa. Warto zauważyć, że ma spójny początek sezonu de facto po raz pierwszy od 2007.
IceMan11, 06.04.2012 23:14[!]
Ja tego obiektu nie trawię. Nie ma w nim nic ciekawego. Od słabego 1-szego do ostatniego średniego zakrętu.
kurcjusz, 07.04.2012 10:14[!]
ostatnio ograniczam sie do czytania tylko najciekawszych wypowiedzi a ich autorami sa niezmiennie Shummi, Raikonen, czasem Alonso, i Massa - przez swoja trudna sytuacje. CO moze powiedizec ciekawego taki Pietrov o danym torze lub Grosjean - czego nie przeczytaloby sie juz wielokrotnie :)
azz11, 07.04.2012 22:15[!]
Wygrałem Grand Prix Chin w sezonie 2007 i było to wspaniałe uczucie, spotęgowane tym, że dokonałem tego w roku, w którym wywalczyłem mistrzostwo świata.


Wow, wow, wow. Piarowcy naprawdę przeszli samych siebie. Piękne.
Adakar, 10.04.2012 12:01[!]
@maciejas512 @kemot

A ja pamiętam 2009 i to jak pięknie RK zaparkował na tyłku Trullego w ostatnim zakręcie ...
maciejas512, 10.04.2012 12:54[!]
Ja pamiętam jak Kubica wymiatał w 2008 roku a potem miał słabe auto
DJ Malina, 10.04.2012 13:44[!]
@Adakar
A słyszał o zjawisku zwanym Aquaplaning + awarię w bolidzie Trullego? Szkoda tylko, że BMW łaskaw nie było poinformować o tym Kubicę, a potem źle założyli nos. Nawet mimo kolizji była szansa na punkty po starcie z boksu (!)
F1 Bastek, 10.04.2012 14:01[!]
Oczywiście Adakar znowu zaczyna swoje.<żal>
A co do wyścigu,mogłoby popadać.
maciejas512, 10.04.2012 14:09[!]
@DJ Malina Kto ci każe przyłączyć się do zabawy z ironią lub prowokacją w konfrontacji z Adakarem.
Kim Jeong Yeop, 10.04.2012 14:27[!]
Nie miałbym nic przeciwko temu, aby w wyścigu popadało. Większa szansa na to, że Fernando przywiezie sporą ilość punktów, co w obecnej kondycji Ferrari ma spore znaczenie.
michu_tarnow, 10.04.2012 15:06[!]
Ciekawe jak poradzi sobie w tym weekendzie Perez. Obstawiam, że gdzieś pod koniec pierwszej 10 będzie jeździł, co nie oznacza że życzę mu dobrze.
DJ Malina, 10.04.2012 18:08[!]
@maciejas512
Mroczne głosy z zaświatów :>
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca