|
|
|
|
|
|
Grand Prix du Canada 2012 | 10 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Suma postojów |
|
1. | Hamilton | SMu | Mn (17) | Mn (50) | | 2 |
2. | Grosjean | SMu | Mu (21) | | | 1 |
3. | Perez | Mn | SMn (41) | | | 1 |
4. | Vettel | SMu | Mn (16) | SMu (63) | | 2 |
5. | Alonso | SMu | Mu (19) | | | 1 |
6. | Rosberg | SMu | Mn (19) | Mu (38) | | 2 |
7. | Webber | SMu | Mn (17) | Mn (52) | | 2 |
8. | Räikkönen | Mn | SMu(40) | | | 1 |
9. | Kobayashi | SMn | Mn (24) | | | 1 |
10. | Massa | SMu | Mn (12) | SMu (58) | | 2 |
11. | di Resta | SMu | Mn (13) | Mn (44) | | 2 |
12. | Hülkenberg | Mn | SMn (21) | Mn (42) | | 2 |
13. | Maldonado | Mn | SMn (29) | | | 1 |
14. | Ricciardo | SMu | Mn (17) | SMn (58) | | 2 |
15. | Vergne | SMn | Mn (16) | Mn (43) | DT (47) | 3 |
16. | Button | Mu | SMu (15) | SMu (33) | Mn (52) | 3 |
17. | Senna | SMu | Mn (23) | | | 1 |
18. | Kovalainen | SMn | Mn (17) | Mn (42) | | 2 |
19. | Pietrow | SMn | Mn (18) | Mn (43) | | 2 |
20. | Pic | SMn | Mn (28) | | | 1 |
|
Niesklasyfikowany | |
| Glock | SMn | Mn (24) | | | 1 |
| Schumacher | SMu | Mn (13) | Mn (43) | | 2 |
| de la Rosa | Mn | | | | 0 |
| Karthikeyan | SMn | | | | 0 |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
M = Miękka mieszanka
SM = Supermiękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Z trzema mistrzami świata startującymi z pierwszych trzech pozycji, wyścig zapowiadał się interesująco. Pod koniec Lewis Hamilton wykorzystał przewagę szybkości płynącą z taktyki dwóch postojów i wyprzedził rywali. Szczególne gratulacje należą się też naszemu byłemu kierowcy testowemu Romainowi Grosjeanowi, który z taktyką jednego pit stopu osiągnął metę ze stratą zaledwie 2,5 sekundy. Świetnie pojechał także Sergio Perez, który kolejny raz zademonstrował perfekcyjne zrozumienie ogumienia. W rezultacie mamy jedno z najmłodszych podiów w historii Formuły 1, co pokazuje, że przyszłość sportu spoczywa w bezpiecznych rękach. Przy cieplejszych warunkach i braku neutralizacji, degradacja była może nieco większa niż się spodziewano, przez co opony Alonso i Vettela straciły formę w końcówce, po wykonaniu bardzo długich przejazdów. Z różnymi zagrywkami taktycznymi i liderami doganiającymi się wzajemnie w końcówce, nie mogliśmy liczyć na bardziej emocjonujący finisz”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|