|
|
|
|
|
|
Rolex Australian Grand Prix 2013 | 17 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Suma postojów | |
|
1. | Raikkonen | SMu | Pn (9) | Pn (34) | | 2 | |
2. | Alonso | SMu | Pn (9) | Pn (20) | Pn (39) | 3 | |
3. | Vettel | SMu | Pn (6) | Pn (21) | Pn (37) | 3 | |
4. | Massa | SMu | Pn (8) | Pn (23) | Pn (36) | 3 | |
5. | Hamilton | SMu | Pn (13) | Pn (31) | Pn (42) | 3 | |
6. | Webber | SMu | Pn (5) | Pn (18) | Pn (38) | 3 | |
7. | Sutil | Pn | Pn (21) | SMn (46) | | 2 | |
8. | di Resta | SMu | Pn (8) | Pn (33) | | 2 | |
9. | Button | SMu | Pn (4) | Pn (20) | Pn (37) | 3 | |
10. | Grosjean | SMu | Pn (5) | Pn (19) | Pu (37) | 3 | |
11. | Perez | Pn | SMn (16) | Pn (23) | Pn (41) | 3 | |
12. | Vergne | SMn | Pn (8) | Pn (24) | Pn (44) | 3 | |
13. | Gutierrez | SMn | Pn (5) | Pn (27) | | 2 | |
14. | Bottas | SMn | Pn (6) | Pn (24) | Pn (40) | 3 | |
15. | Bianchi | SMn | Pn (9) | Pn (27) | SMn (50) | 3 | |
16. | Pic | SMn | Pn (8) | Pn (33) | | 2 | |
17. | Chilton | SMn | Pn (6) | Pn (19) | Pn (34) | 3 | |
18. | van der Garde | SMn | Pn (7) | Pn (16) | Pn (34) | 3 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| Ricciardo | Pn | Pn (15) | SMn (30) | | 2 | |
| Rosberg | SMu | Pn (14) | | | 1 | |
| Maldonado | Pn | Pn (10) | | | 1 | |
| Hulkenberg | | | | | 0 | |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
SM = Supermiękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
Po = Opony pośrednie
D = Opony deszczowe
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Świadomie podjęliśmy odważną decyzję, przywożąc tutaj supermiękkie opony w celu dodania zawodom pikanterii. Uważamy, że zadziałało to w bardzo dobry sposób: zgodnie z przewidywaniami stosowano różne strategie dwóch i trzech postojów, a na prowadzeniu znalazło się siedmiu różnych kierowców. Kimi Raikkonen i Lotus doskonale zrozumieli ogumienie i wykorzystali taktykę dwóch pit stopów, której większość rywali nie była w stanie zastosować. Chociaż często znajdowali się w różnych miejscach toru, w końcówce wyścigu Raikkonen i Lotus walczyli z Ferrari i Alonso, stosującym sprinterską taktykę trzech zjazdów. Ciekawie było obserwować, jakie wyniki przyniosły te różne strategie. Byliśmy świadkami spektakularnego finiszu, a na podium zasłużenie stanęło trzech mistrzów świata. Warto też podkreślić, że najlepszy czas okrążenia w wyścigu ustanowił Raikkonen na 56., przedostatnim kółku – jadąc na pośredniej mieszance, która miała za sobą 22 rundy. Jesteśmy zadowoleni z osiągów i wytrzymałości obu mieszanek, zwłaszcza biorąc pod uwagę bardzo niską temperaturę nawierzchni i powietrza, powodującej granulkowanie. Jednak za tydzień w Malezji warunki będą już inne!”
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|