|
|
|
|
|
|
Shell Belgian Grand Prix 2013 | 25 sierpnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Zmiana 1 | Zmiana 2 | Zmiana 3 | Suma wizyt w boksach | | |
|
1. | Vettel | Pu | Pn (14) | Tn (30) | | 2 | | |
2. | Alonso | Pn | Pu (13) | Tn (28) | | 2 | | |
3. | Hamilton | Pn | Pu (11) | Tn (26) | | 2 | | |
4. | Rosberg | Pu | Pn (12) | Tn (25) | | 2 | | |
5. | Webber | Pu | Tn (13) | Pn (29) | | 2 | | |
6. | Button | Pu | Tn (17) | Tn (34) | | 2 | | |
7. | Massa | Pn | Pu (9) | Tn (26) | | 2 | | |
8. | Grosjean | Pu | Tn (22) | | | 1 | | |
9. | Sutil | Pn | Tn (11) | Tn (26) | | 2 | | |
10. | Ricciardo | Tn | Pn (16) | Pn (33) | | 2 | | |
11. | Perez | Pn | DT (13) | Tn (18) | | 2 | | |
12. | Vergne | Pn | Pn (10) | Tn (24) | | 2 | | |
13. | Hülkenberg | Pn | Tn (9) | Tn (24) | | 2 | | |
14. | Gutierrez | Tn | Pn (19) | Pn (28) | DT (41) | 3 | | |
15. | Bottas | Pn | Tn (14) | Tn (28) | | 2 | | |
16. | van der Garde | Pn | Tn (15) | Tn (29) | | 2 | | |
17. | Maldonado | Pn | Tn (11) | Tn (27) | S&G (38) | 3 | | |
18. | Bianchi | Tn | Pn (14) | Tn (28) | | 2 | | |
19. | Chilton | Tn | Pn (15) | Tn (29) | DT (32) | 3 | | |
|
Niesklasyfikowani | |
| di Resta | Pn | Tn (10) | Tn (25) | | 2 | | |
| Räikkönen | Pu | Pu (14) | | | 1 | | |
| Pic | Pn | | | | 0 | | |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
P = Pośrednia mieszanka
T = Twarda mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
S&G = Kara 10-sekundowego postoju w boksie
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Wczorajsze kwalifikacje zakończyły się w mokrych warunkach, więc kierowcy mogli dowolnie wybrać opony na start. To znacznie poszerzyło możliwości taktyczne. Wielu kierowców i zespołów do maksimum wykorzystało wszystkie okazje – zwłaszcza Sebastian Vettel i Red Bull, którzy kontrolowali wyścig. W całej stawce mieliśmy do czynienia z dobrymi decyzjami strategicznymi, które umożliwiły zawodnikom zyskanie pozycji w porównaniu z miejscami zajmowanymi na starcie. Mimo niepewnej prognozy pogody, Grand Prix Belgii przebiegała bez żadnych zakłóceń, cały czas w suchych warunkach i bez neutralizacji. Tor Spa pozostaje największym wyzwaniem dla ogumienia w Formule 1, za sprawą długości okrążenia oraz ilości energii działającej na opony. Osiągi i wytrzymałość naszych produktów w pełnym walki wyścigu na jednym z najsłynniejszych torów świata były zgodne z naszymi oczekiwaniami”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|