F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 20138 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel (P4/P1): Walka w ten weekend będzie bardzo wyrównana, co widzieliśmy w pierwszym treningu. Myślę, że jutro pierwszych kilka aut podzieli zaledwie kilka setnych. Mamy jeszcze kilka rzeczy do poprawienia, gdyś ślizgamy się w kliku zakrętach. Dzień był pozytywny, jednak to tylko piątek.

Mark Webber (P8/P2): Było dobrze, jednak to tylko treningi. Samochód dobrze się spisuje, aczkolwiek mamy trochę do zrobienia przed wyścigiem.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Kimi Raikkonen (P5/P3): Auto zachowywało się całkiem normalnie i obecnie chcemy spojrzeć na dane, aby podjąć decyzję, czy będziemy korzystali z nowej lub starszej specyfikacji. Nie czuję zbyt dużej różnicy więc decyzja zostanie podjęta na podstawie zdobytych informacji. Dzisiaj byliśmy dosyć zaskoczeni, ponieważ byłem trzeci, aczkolwiek wciąż sporo tracimy do pierwszego miejsca. Są obszary wymagające poprawy, więc liczę, że będziemy jutro szybsi.

Romain Grosjean (P12/P4): Za nami jest produktywny dzień. Czasy moje oraz Kimiego były bardzo podobne i jesteśmy dosyć blisko siebie, jednakże zbyt wiele to nie mówi. Kimi testował nową specyfikację samochodu, z dłuższym rozstawem osi. Dane trafiły do fabryki i kolejne decyzje zostaną podjęte, kiedy trafi w nasze ręce analiza.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Ferrari

Fernando Alonso (P2/P5): Odczucia są takie same jak w każdy piątek, co oznacza, że nie jesteśmy ani bardzo szczęśliwi ani rozczarowani naszymi osiągami i musimy poczekać jak rozwinie się sytuacja. Red Bull wydaje się byc bardzo mocny i będziemy musieli mocno pracować, by być dobrze przygotowanym na kwalifikacje. Jednak musimy jeszcze przeanalizować dane, które zebraliśmy, niektóre z poprawek, które tutaj mamy wydają się dobrze pracować, podczas gdy inne musimy jeszcze rozwinąć. Musimy wycisnąć maksimum z tego co mamy. Miejmy nadzieję, że pogoda również będzie po naszej stronie, ponieważ na niedzielę zapowiadane są burze, dlatego też musimy być gotowi na każde warunki. Degradacja opon jest tutaj bardzo niska i zobaczymy tu mniej postojów niż w innych wyścigach.

Felipe Massa (P14/P8): Dzisiaj przetestowaliśmy wszystko co było w naszym programie, co wiązało się z różnymi rozwiązaniami aerodynamicznymi, gdyż szukaliśmy idealnego poziomu docisku. Teraz naszym zadaniem jest przeanalizowanie wszystkich danych i poprawienie bolidu na kwalifikacje i wyścig. Nie wszystko poszło idealnie, zwłaszcza pod koniec drugiej sesji, gdyż miałem problem ze skrzynią biegów. Nie wiemy jeszcze dokładnie co się stało, jednak myślę, że to nic poważnego. To nie będzie łatwy weekend, ponieważ nasi główni rywale wykręcili świetne czasy na obu mieszankach, jednak damy z siebie wszystko.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Lewis Hamilton (P1/P6): Samochód zachowuje się na tym torze całkiem nieźle. Balans jest dobry i mieliśmy dosyć udany dzień. To był zdecydowanie lepszy piątek od tych poprzednich. Pomimo tego, iż jesteśmy konkurencyjni, to brakuje nam szybkości i będziemy musieli nad tym popracować. Oczywiście nie wiemy, z jakim poziomem paliwa jeździły inne zespoły, aczkolwiek na odpowiedź na to pytanie będziemy musieli poczekać i jednocześnie popracować, abyśmy pozostali w czołówce.

Nico Rosberg (P3/P7): Jak zwykle w piątki, całkiem sporo tracimy do czołówki, jednakże dzisiaj udało nam się sporo dowiedzieć. Prawie każde okrążenie przyniosło jakieś ważne informacje i myślę, że nasz samochód ponownie będzie konkurencyjny. Musimy ciężko pracować, aby dokonać progresu. Red Bulle ponownie są bardzo szybkie. Generalnie na Monzy panuje świetna atmosfera. Pętla toru jest absolutnie fantastyczna, a fani entuzjastycznie do nas nastawieni.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
McLaren

Jenson Button (P7/P9): Zawsze fajnie jeździ się po tak szybkim torze. Tak naprawdę nie czujesz prędkości, chodzi bardzo o przyzwyczajenie się do bardzo niskiego docisku, którego tu używamy. Na początku pierwszego treningu mój DRS zaciął się, używaliśmy tutaj kompletnie innego systemu, ponieważ jest to tor wymagający płaskich skrzydeł. Mechanizm zaciął się w otwartej pozycji, jednak szybko zostało to naprawione. Pomimo tego problemu, pierwszy trening był dla nas lepszy niż drugi, gdy nie byliśmy tak konkurencyjni. Niemniej jednak, mamy nieco lepsze tempo niż oczekiwałem, więc miło byłoby wejść do Q3. Zmieniliśmy trochę rzeczy pomiędzy sesjami i myślimy, że wiemy co pracuje, a co nie. To był pozytywny dzień jeśli chodzi o zrozumienie bolidu. Jest wiele bolidów niewiele przed nami, jest tu bardzo ciasno. Tak więc będziemy pracowali tak ciężko jak to możliwe w nocy. Mimo wszystko wiemy, że wyścig będzie ważniejszy od kwalifikacji.

Sergio Perez (P6/P10): Wykonaliśmy dziś bardzo pozytywny program podczas obu sesji. Właściwie przeszliśmy przez wszystkie punkty naszej listy, co jest bardzo pozytywne. Jak zawsze na Monzy używaliśmy różnych poziomów docisku, to bardzo ważna rzecz tutaj, jednak ciężko jest podjąć decyzję. Zdecydowanie musimy podjąć właściwą decyzję z myślą o niedzieli. Tak jak mówi Jenson, kwalifikacje nie będą tu tak ważne, dlatego ważnym jest dobre przygotowanie bolidu na niedzielę. Spędzimy więc więcej czasu myśląc o niedzieli, a nie o kwalifikacjach. Nie jestem nawet zbyt skupiony na wejściu do Q3, ponieważ wiem, że naszym największym celem będzie dobre przejechanie wyścigu.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Paul di Resta (P15/P11): Bolid wydaje się dość dobrze zbalansowany, jednak nie byliśmy w stanie wbić się w czołową dziesiątkę. Musimy więc popracować w nocy i poprawić się. Wejście do Q3 będzie trudnym celem, jednak osiągalnym. Stawka wydaje się dość rozproszona, szczególnie w porównaniu z innymi wyścigami, jednak wygląda na to, że jesteśmy blisko McLarena. Opony pracują zgodnie z naszymi oczekiwaniami i mamy wiele danych do analizy w nocy.

Adrian Sutil (P--/P13): Monza to nietypowy tor, więc dość ciężko było dziś opanować bolid. Zdecydowanie jest się czemu przyjrzeć w nocy, ponieważ musimy się poprawić w czasie hamowania i ogólnie poprawić ustawienia, ponieważ na razie brakuje mi przyczepności. Jeśli chodzi o opony to mamy dane i osiągi na długim dystansie wyglądają dobrze.

James Calado (P17/P--): Niesamowity – to jedyne słowo jakim mogę opisać dzisiejszy dzień. Zabrało mi nieco czasu ponowne przyzwyczajenie się do bolidu, jednak gdy już się zaznajomiłem z wszystkim to byłem w stanie jechać równo z niezłymi czasami okrążeń. Balans wydaje się być dobry i wszystko poszło gładko. Wiele się nauczyłem i miejmy nadzieję zebrałem istotne dane dla zespołu. Chciałbym bardzo podziękować Force India za szansę, którą otrzymałem i nie mogę się doczekać kolejnej jazdy bolidem.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Esteban Gutierrez (P11/P12): To był produktywny dzień, bez żadnych problemów z samochodem. Staraliśmy się znaleźć odpowiedni balans i ustawienia. Po południu podjęliśmy niezbyt dobrą decyzję, jednak ogólnie to pozytywny piątek i mamy sporo danych do analizy, więc możemy się dobrze przygotować na jutro.

Nico Hulkenberg (P18/P16): To był dość trudny dzień. Rano mieliśmy problemy ze skrzynią biegów, jednak udało nam się je rozwiązać przed drugim treningiem. Podczas długich przejazdów samochód spisywał się lepiej niż z małą ilością paliwa. Na pewno możemy się poprawić, więc musimy przeanalizować dane. Poza tym, jak zwykle, uczyliśmy się opon i szukaliśmy odpowiednich ustawień.

(Paweł Zając)
 
Williams

Pastor Maldonado (P9/P14): Zrealizowaliśmy nasz cały program. Mamy sporo rzeczy do przeanalizowania, ponieważ dzielą nas wszystkich małe różnice czasowe i ciężko jest znaleźć te dodatkowe kilka dziesiątych sekundy. Złożenie jednego okrążenia w całość jest dosyć skomplikowane, ponieważ samochód zachowuje się całkiem inaczej w zakrętach. Nie byliśmy w stanie poprawić się przez południe, więc musimy ciężko pracować, aby upewnić się, iż jutro będzie lepiej.

Valtteri Bottas (P16/P18): To nie był łatwy dzień. Mieliśmy pewne problemy z aerodynamiką w obu treningach. Brakowało nam prędkości na opcjonalnych oponach. Musimy znaleźć przyczynę tego problemu, a także sprawdzić, dlaczego czasy wyglądają tak słabo. Pozytywną rzeczą było to, że na tle Toro Rosso oraz Saubera byliśmy całkiem konkurencyjni. Uważam, iż będziemy mogli z nimi powalczyć w ten weekend.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (P10/P15): Rano samochód spisywał się dobrze, jednak po południu nie byliśmy konkurencyjni. Zarówno podczas długich, jak i krótkich przejazdów, miałem problemy z balansem. Generalnie brakowało nam przyczepności i póki, co nie znamy tego przyczyny. Jestem jednak pewny, że możemy zrobić krok naprzód i zaliczyć dobre domowe Grand Prix.

Daniel Ricciardo (P13/P17): Nasze tempo było całkiem niezłe rano. Próbowaliśmy je poprawić po południu, jednak poszliśmy w złym kierunku. Na pośrednich oponach popełniłem kilka błędów, ale największym problemem jest samochód. Póki co jesteśmy na ostrzu noża, jednak długie przejazdy były całkiem niezłe. Jazda po torze Monza zawsze jest specyficzna i na pierwszych okrążeniach czuje się tą większą prędkość.

(Paweł Zając)
 
Marussia

Max Chilton (P20/P19): Jestem oczywiście bardzo zadowolony po pierwszym dniu. Zaliczyliśmy dosyć sprawnie obie sesje i z każdym przejazdem notowaliśmy postęp. Zakończenie dnia przed moimi najbliższymi konkurentami jest całkiem miłe. Wykonaliśmy sporo pracy i dostosowaliśmy nasz pakiet aerodynamiczny do tego toru. Wydaje mi się, że obraliśmy dobry kierunek i chcemy, aby w najbliższych dniach nie pojawiły się problemy z balansem.

Jules Bianchi (P--/P22): Dzisiejszy dzień był dla mnie dosyć frustrujący, ponieważ miałem sporo pracy do wykonania w ciągu jednej sesji, przez co kilka razy przekroczyłem pewne granice i dopuściłem się błędów. Było to dosyć kosztowne i pomimo tego, iż zrealizowałem mój program, to czuję, że mogłem dać z siebie i samochodu trochę więcej. Istnieje spora szansa na zmianę pogody w dalszą część weekendu. Mam nadzieję, że dokonamy pewnych postępów przez wieczór i będziemy mogli wyglądać bardziej konkurencyjnie.

Rodolfo Gonzalez (P22/P--): Szansa pojechania w pierwszym treningu była dosyć miła, szczególnie na tym legendarnym torze. To piękny obiekt i jazda po nim w bolidzie F1 jest fantastyczna. Dzisiaj głównie koncentrowałem się na pakiecie aerodynamicznym, pomagając zespołowi w dobraniu odpowiedniego poziomu docisku. Wszystko poszło zgodnie z planem i jestem szczęśliwy, iż zespół liczy się z moim zdaniem i okazałem się być pomocny.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Caterham

Charles Pic (P19/P20): Pierwszy trening poszedł dobrze. Samochód zachowywał się nieźle już na okrążeniu instalacyjnym i dzięki temu zrealizowaliśmy wszystko zgodnie z planem. Pracowaliśmy nad ustawieniami, a także poziomem docisku, więc sprawdzanie naszego tempa nie było wówczas priorytetem, aczkolwiek miło jest widzieć, iż strata jest taka, jakiej oczekiwaliśmy. Drugi trening rozpoczęliśmy od ośmiu okrążeniowego przejazdu na twardych oponach, co miało negatywny wpływ na balans samochodu. W środkowym sektorze auto było szczególnie podsterowne. Dokonaliśmy kilku zmian, aczkolwiek nic się nie zmieniło i nie mogliśmy uzyskać dobrego czasu. Mimo to przejechaliśmy sporą ilość okrążeń i będziemy analizować dane, aby wrócić jutro na tor znacznie silniejsi.

Giedo van der Garde (P--/P21): Wróciłem do samochodu w drugim treningu i od razu wyjechałem na twardych oponach. Moje czasy były dobre, aczkolwiek trakcja bolidu nienajlepsza i potrzebowaliśmy trochę czasu, aby znaleźć rozwiązanie tego problemu. Na drugim przejeździe dokonaliśmy niewielkiego postępu. Balans był niezły, ale czasy uzyskane na nowym komplecie pośrednich opon był kiepskie. W nocy musimy sprawdzić dane i upewnić się, że problemy z ogumieniem zostały rozwiązane przed kwalifikacjami.

Heikki Kovalainen (P21/P--): Ogólnie jestem bardzo zadowolony z przebiegu tej sesji. Najważniejsze jest oczywiście dla mnie udzielenie pomocy zespołowi. Podczas tak krótkiej sesji jest to rzecz jasna trudne. Auto zachowywało się dosyć podsterownie w szybkich partiach toru, aczkolwiek głównym problemem był balans podczas hamowania. Na takim torze jak Monza jest to bardzo ważne, ponieważ znajduje się tu kilka sporych dohamowań. Mimo to w trakcie sesji zanotowaliśmy w tym kontekście progres.

(Mateusz Szymkiewicz )


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
zgf1, 06.09.2013 22:20[!]
Ciekawy filmik, zmiany temp opon, kamera termowizyjna, Monza:
http://www.sendsp...df489686c12ebaa6ef59
http://videobam.com/TkNZs
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca