|
|
|
|
|
|
Airtel Grand Prix of India 2013 | 27 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:24,178 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:27,249 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 204,316 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Zmiana 1 | Zmiana 2 | Zmiana 3 | Suma wizyt w boksach | | |
|
1. | Vettel | Mu | Pn (2) | Pn (31) | | 2 | | |
2. | Rosberg | Mu | Pn (7) | Pn (27) | | 2 | | |
3. | Grosjean | Mn | Pn (13) | | | 1 | | |
4. | Massa | Mu | Pn (8) | Pn (30) | | 2 | | |
5. | Perez | Pu | Mn (28) | Pn (33) | | 2 | | |
6. | Hamilton | Mu | Pn (8) | Pn (30) | | 2 | | |
7. | Räikkönen | Mu | Pn (7) | Pn (58) | | 2 | | |
8. | di Resta | Mn | Pn (1) | Pn (30) | | 2 | | |
9. | Sutil | Pn | Mu (41) | | | 1 | | |
10. | Ricciardo | Pn | Mn (33) | Pn (38) | | 2 | | |
11. | Alonso | Pu | Pn (2) | Mn (30) | Pu (36) | 3 | | |
12. | Maldonado | Mn | Pn (8) | Pn (38) | | 2 | | |
13. | Vergne | Mn | Pn (1) | Pn (26) | | 2 | | |
14. | Button | Pu | Mn (6) | Pn (12) | Pu (32) | 3 | | |
15. | Gutierrez | Pn | DT (16) | Pn (26) | Mn (47) | 3 | | |
16. | Bottas | Pn | Pn (31) | Mn (49) | | 2 | | |
17. | Chilton | Pn | Pn (29) | Mn (52) | | 2 | | |
18. | Bianchi | Mn | Pn (5) | Pn (33) | | 2 | | |
19. | Hülkenberg | Mu | Pn (5) | Pn (33) | Mu (53) | 3 | | |
|
Niesklasyfikowani | |
| Webber | Pu | Mn (28) | Pn (32) | | 2 | | |
| Pic | Mn | Pn (1) | Pn (16) | | 2 | | |
| van der Garde | Mn | | | | 0 | | |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Przy wyraźnej różnicy w czasach okrążeń między obiema mieszankami strategia odgrywała główną rolę w pełnym akcji wyścigu o Grand Prix Indii. W całej stawce mieliśmy do czynienia z różnym podejściem do taktyki: startowano zarówno na miękkich, jak i na pośrednich oponach. Wiele zespołów podzieliło strategię między oba samochody, żeby zabezpieczyć się przed każdą ewentualnością. Wczesny zjazd Sebastiana Vettela umożliwił mu „podcięcie” taktyki bezpośrednich rywali, korzystających z takiej samej strategii. Natomiast Webber był w stanie zyskać pozycje na torze, dzięki późniejszemu zjazdowi. To pokazuje, jak działały poszczególne strategie. Niestety, z rozczarowaniem przyjęliśmy fakt, że niektóre zespoły postąpiły wbrew naszym rekomendacjom i wykorzystywały opony przez więcej okrążeń niż zostało to przez nas zalecone. Przede wszystkim jednak gratulujemy Sebastianowi i Red Bullowi za czwarty z rzędu dublet w mistrzostwach świata: to potwierdzenie ich zdumiewających możliwości w każdym obszarze, także jeśli chodzi o umiejętność wykorzystania opon oraz strategii do zyskania przewagi”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|