F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Buddh.
Airtel Grand Prix of India 201327 pa?dziernika
Buddh International Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,460 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,178 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,249 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,316 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel (P1): Bolid spisywał się dobrze przez cały weekend i jeszcze się poprawiał, gdy tor dawał lepszą przyczepność, był niesamowity. To świetny tor, naprawdę go lubię, zwłaszcza w drugim sektorze. Jeśli bolid zachowuje się tam tak jak chcesz, to zawsze fajnie się przez niego jedzie. To świetny wynik dla zespołu, Mark ma inną strategię, więc musimy zobaczyć co przyniesie wyścig. Wiele razy pytano nas o mistrzostwo w ten weekend, jednak będziemy robić wszystko tak jak wcześnie, skupiając się na każdym kolejnym kroku, nie zmienimy tego jutro albo w przyszłych wyścigach. Ciężko pracowaliśmy, by tu dotrzeć, a jutro czeka nas długi wyścig. Zawsze trudno jest wybrać dobrą strategię, ale mamy dobry pakiet, więc powinniśmy być w dobrej formie.

Mark Webber (P4): Uznaliśmy, że warto spróbować czegoś nieco innego, więc dlatego pojechaliśmy na pośrednich oponach w Q3. Myśleliśmy, że będziemy niżej niż w drugim rzędzie, więc była to dla nas dobra sesja. Nie jest łatwo jechać w Q3 gdy musisz dbać o opony, jednak myślę, że wykonaliśmy dobrą robotę. Mamy dobrą pozycję, by jutro iść do przodu. Miękkie opony nie powinny tu wytrzymać zbyt długo i będziemy mieli różne strategie. Mimo to będę musiał użyć miękkich opon w pewnym momencie wyścigu, więc zobaczymy.

Christian Horner, szef zespołu: Świetne osiągi zespołu. Podjęliśmy decyzję, że w ostatniej części oba bolidy będą miały różną strategię. Świetne pierwsze okrążenie Sebastiana dało mu pole position, trzecie z rzędu na tym torze. Mark jest czwarty, jako pierwszy z kierowców na pośrednich oponach, więc to bardzo mocna pozycja. Bardzo dobry wynik obu bolidów przed wyścigiem, który powinien być fantastycznym Grand Prix.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P2): Próbowaliśmy różnych rzeczy podczas sesji treningowych, by znaleźć dodatkową jedną lub dwie dziesiąte i znalazłem dobre ustawienia razem z chłopakami, więc jestem zadowolony z naszej pracy. Próbowałem zakwalifikować się najlepiej spośród pozostałych, dlatego jestem szczęśliwy z drugiego miejsca i startu z pierwszego rzędu. Wyścig przeciw Markowi będzie trudny, ponieważ dysponuje szybszym bolidem i jest na innej strategii, ale damy z siebie wszystko. Dla naszego zespołu najważniejszą rzeczą jest zdobycie jak największej ilości punktów, żeby zabezpieczyć drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów z końcem roku.

Lewis Hamilton (P3): Jestem zadowolony z trzeciego miejsca, ponieważ to był ciężki weekend, żeby znaleźć dobre ustawienia i wycisnąć z bolidu wszystko. Zespół wykonał świetną pracę ulepszając bolid od piątku i jestem zachwycony z każdego, że razem z Nico znaleźliśmy się dzisiaj w czołowej trójce. To było dobre okrążenie, chociaż straciłem może trochę czasu w ostatnim zakręcie. Oczywiście liczy się jutrzejszy dzień a wyścig będzie trudny z różnymi strategiami i doborem opon. Mamy nadzieję na dobry start, szybką zmianę miękkich opon i skupieniu się na naciskaniu na oponach pośrednich.

Ross Brawn, szef zespołu: To była dobra sesja kwalifikacyjna, na którą liczyliśmy. Podjęliśmy dobre decyzje i przejechaliśmy najlepsze okrążenia w odpowiednim czasie, zaoszczędzając nowy komplet opon miękkich pod koniec Q3. Oczywiście będziemy startować na mieszance opcjonalnej w przypadku obydwu bolidów, ale są one w dobrej kondycji i jestem zadowolony z tego osiągnięcia. To był dość ciężki weekend w kwestii ustawień, ale inżynierowie i kierowcy wspólnie wykonali niesamowicie dobrą robotę. Teraz musimy to zakończyć mocnym wyścigiem.

(Dawid Pytel)
 
Ferrari

Felipe Massa (P5): Jestem w miarę zadowolony z kwalifikacji nawet pomimo tego, że nie poskładałem idealnego okrążenia. Niestety, straciłem trochę czasu w drugim sektorze, co być może kosztowało mnie jedną bądź dwie pozycje, ale damy z siebie wszystko. W przeciwieństwie do kolegi zespołowego i innych, zdecydowałem się na opony miękkie, ponieważ na Nurburgringu podjąłem decyzję, która się nie opłaciła. Interesująco będzie przekonać się kto podjął właściwą decyzję, a odpowiedź na to pytanie może zostać udzielona już po pierwszych zjazdach do boksów. Wiele będzie zależało od zachowania opon, nawet jeśli dzisiaj średnia mieszanka wytrzymywała znacznie dłużej, to ewolucja toru i jego stopniowa poprawa przyczepności powinna zmniejszyć degradację miękkich opon. Jutro nie będzie łatwo, ponieważ z powodu różnych strategii wszystko może się wydarzyć. Spróbuję wyprzedzić Webbera na starcie mając nadzieję, że zyskam na tym, iż startuje on na średniej mieszance. Mam nadzieję, że podjąłem słuszną decyzję, która pozwoli mi zaliczyć solidny wyścig.

Fernando Alonso (P8): Przed kwalifikacjami próbowaliśmy podjąć najlepszą decyzję odnośnie strategii, ale nie było to łatwe zadanie, ponieważ musieliśmy wybierać pomiędzy dwoma podobnymi możliwościami. Użycwając miękkich opon w Q3 mogliśmy aspirować do wyższej pozycji na starcie, podczas gdy opony pośrednie oznaczały wyścig bez tłoku, ponieważ jeśli miękkie będą zachowywały się jak do tej pory, to ci startujący na nich będą musieli dość wcześnie zjechać do boksów, około szóstego okrążenia. Przez to wyjechaliby za grupą bolidów, które zostaną na torze do 30 okrążenia. To prawda, że w pewnym momencie będę musiał założyć miękkie opony, co oznaczać będzie trudniejszy okres i musimy się na to przygotować. W piątek przejechałem piętnaście albo szesnaście okrążeń na nich, podczas gdy dzisiaj tylko trzy i właśnie dlatego nie da się przewidzieć jak będzie jutro. Dopiero po zakończeniu wyścigu dowiemy się, co było odpowiednim wyborem. Dobrą rzeczą odnośnie tej decyzji jest to, że przygotowując dwie różne strategie przynajmniej jeden z nas, ja albo Felipe, powinien być w stanie pomóc zespołowi wywalczyć drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów, co teraz jest naszym priorytetem.

Pat Frt, dyrektor techniczny: Opony wciąż są kluczowym czynnikiem w Indiach zarówno w treningach i kwalifikacjach, gdzie to one dyktowały wybór strategii dla całej stawki. Jutrzejszy wyścig zdecydowanie będzie zależał od tempa bolidów, które podyktowane będzie oponami wybranymi na start. Zdecydowaliśmy się na dwa różne scenariusze, nawet jeśli tempo z miękkiej mieszanki będzie decydujące dla obydwu kierowców, najpierw dla Felipe a potem w pewnym momencie dla Fernando. W ten weekend słyszeliśmy dużo rozmów na temat łuszczenia i ziarnienia, dwóch fenomenów, które mają negatywny wpływ na zachowanie opony i które mogą stać się kluczowym czynnikiem w wyścigu. Dlatego też ci, który będą startować na miękkiej oponie będą musieli zjechać na swój pierwszy pit stop wcześniej, niż planowano. Z drugiej strony ci startujący na oponach pośrednich będą faworytami, nawet jeśli później będą musieli w odpowiednim momencie założyć opony opcjonalne. Istotną rzeczą w wyścigu będzie strategia i to jak konkurencyjne i niezawodne są bolidy, jak również jak wydajnie przebiegnie praca w boksach.

(Dawid Pytel)
 
Lotus

Kimi Raikkonen (P6): To nie była idealna sesja kwalifikacyjna i wciąż mam trochę problemów z podsterownością, ale ogólnie bolid prowadził się lepiej niż wczoraj. Trzeba zarządzać oponami przez całe okrążenie kwalifikacyjne, dlatego jesteśmy, gdzie jesteśmy. Zobaczymy co wydarzy się jutro i spróbuję dać z siebie wszystko. Ogólnie bolid prowadzi się trochę lepiej niż w kilku ostatnich wyścigach, ale wciąż nie tak, jakbyśmy tego chcieli.

Romain Grosjean (P17): Po raz kolejny zaryzykowaliśmy z jednym przejazdem na średnich oponach w Q1 i mimo tego, że ta taktyka była dla nas udana w przeszłości, to tym razem się nie opłaciła. Czasy były bardziej zbliżone, niż się tego spodziewaliśmy i ostatecznie poczyniliśmy błąd w obliczeniach. Łatwo jest rozpamiętywać i gdybać, ale podjęliśmy decyzję razem i niestety ostatecznie okazała się ona złą decyzją. Trudno jest tutaj wyprzedzać, więc czeka nas długi wyścig z siedemnastego miejsca. Będziemy musieli wykonać coś specjalnego ze strategią, ale oczywiście przeanalizujemy opcje przez noc i zobaczymy co będzie możliwe. Z pewnością nie będziemy na czele po pierwszym zakręcie, ale damy z siebie wszystko.

(Dawid Pytel)
 
Sauber

Nico Hulkenberg (P7): Ogólnie były to dość dobre kwalifikacje. Siódma pozycja jest dobra i oczekiwaliśmy ciasnej walki z McLarenami. Oni wybrali inne podejście do czasówki i wyjechali na pośredniej mieszance, tymczasem my na miękkiej, więc zobaczymy co z tego wyjdzie. W wyścigu musimy zobaczyć jak poradzimy sobie na miękkich gumach, ponieważ nie wyglądały zbyt dobrze wczoraj w treningu. Od tego czasu poprawiliśmy bolid, więc powinny wytrzymać nieco dłużej. Długie przejazdy na pośredniej wyglądały dobrze.

Esteban Gutierrez (P16): Dzisiaj myślę, że mieliśmy dobre tempo i udało nam się naprawić wczorajsze problemy. Jednakże miałem problem z poczuciem toru. Było bardzo ślisko. Ogólnie był to skomplikowany weekend, jednak pojechaliśmy dobre Q1. Bolid prowadził się naprawdę dobrze i byliśmy w dobrej formie przed Q2. Później najechałem na krawężnik i uderzenie było dość mocne, co mnie nieco rozproszyło. Zaczął mnie boleć kark i muszę się teraz tym zająć przed wyścigiem.

Monisha Kaltenborn, szef zespołu: Wiedzieliśmy, że kwalifikacje nie będą łatwe. Ponownie Nico świetnie się zaprezentował i wystartuje z siódmej pozycji. Esteban miał problemy z tym torem przez cały weekend, jednak wykręcił dobry czas w Q1. Niestety nie był w stanie tego poprawić w Q2 i teraz postara się pojechać dobry wyścig. Celem dla Nico jest zdobycie jak największej ilości punktów.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Sergio Perez (P9): Dziewiąte miejsce było dziś prawdopodobnie naszym maksimum. Zawsze trudno jest pokonać Fernando, ale może byłbym w stanie tego dokonać gdybym przejechał jeszcze jedno okrążenie na pośrednich oponach. Musimy jednak skupić się na oponach, więc nie byłoby to rozsądnym wyjściem. Jasne jest, że korzystamy z innych strategii niż większość bolidów, dlatego interesująco będzie zobaczyć co możemy zrobić jutro na pośrednich oponach. W czołowej dziesiątce jeszcze cztery inne samochody startują na takim ogumieniu, więc będziemy chcieli wykorzystać przewagę, jeśli pozostałe bolidy zjadą na wczesny pit stop. Myślę, że mamy szansę w wyścigu. Nasze tempo na długich przejazdach wygląda dobre, więc z dobrą strategią możemy sobie poradzić.

Jenson Button (P10): Przejazd Q3 na pośrednich oponach był prawdopodobnie najlepszą strategią pod kątem wyścigu. Oczywiście to bolało, ponieważ serce podpowiadało mi, że powinienem był jechać na miękkich oponach. Przejazdy w kwalifikacjach na mieszance miękkiej wyglądały naprawdę dobrze – byłem najszybszy w Q1, ale pośrednie opony nie zadziałały. Miałem z tym problem, ponieważ nie mogłem ich rozgrzać, więc straciłem pół sekundy w pierwszym sektorze podczas przejazdu w Q3. Mimo to ta decyzja była słusznym krokiem i jestem pewien, że jest to najlepsza opona na jutro. Nie mogę doczekać się ekscytującego, pełnego w wydarzenia i nieprzewidywalnego wyścigu.

Martin Whitmarsh, szef zespołu: Dzisiejsze kwalifikacje zostały zdominowane przez dobór opon przez zespołu do jutrzejszego wyścigu. Krótkowzroczna wizja zawsze jest kusząca – jeśli zdecydowalibyśmy się na miękką mieszankę w Q3, potencjalnie mogliśmy znaleźć się w okolicach piątego miejsca, ale nie sądzę, byśmy zaczynali wyścig pewni siebie po takiej decyzji. Zasadniczo chodziło o jak najlepsze przygotowanie się do wyścigu. Jeśli doświadczenie z kilku ostatnich dni potwierdzi się jutro, wtedy prawdopodobnie będziemy zadowoleni, że nie startujemy na miękkim ogumieniu. Przed jutrem skupiamy się na ustawieniu się w jak najlepszej pozycji na wyścig. Mamy dwóch bardzo dobrych kierowców, obydwaj udowodnili kilka razy w ten weekend swoją szybkość, więc myślę, że oczekujemy konkurencyjnych zawodów.

(Dawid Pytel)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P11): Szczerze powiedziawszy, kiedy przekroczyłem linię mety mój inżynier powiedział mi przez radio, że zajmuję dziewiąte miejsce i pomyślałem, że może być nieźle, ale kilka zakrętów później spadłem na miejsce jedenaste. Byłem więc trochę rozczarowany nawet pomimo tego, że dałem z siebie wszystko. Mieliśmy intensywny poranek po wczorajszym uszkodzeniu bolidu co oznaczało, że nie testowałem długich przejazdów. Spróbowaliśmy to nadrobić dzisiaj i w rezultacie musieliśmy skrócić czas przeznaczony na pojedyncze kółka. Wykonaliśmy dobrą robotę w kwalifikacjach, a pozycja jedenasta oznacza, że mogę wybrać opony na start, chociaż wiem, że kilka bolidów z czołowej dziesiątki wykonało swoje najszybsze kółko na oponach pośrednich.

Jean-Eric Vergne (P14): Mogę być dość zadowolony z mojego najszybszego okrążenia, ponieważ było czyste i nawet jeśli straciłem trochę czasu na tarce, nie jest to nic poważnego. W naszej części stawki jest bardzo ciasno i wykonaliśmy dobrą pracę przez noc i dzisiejszego ranka poprawiając bolid i tylko kilka dziesiątych dzieli naszą grupę. Myślę, że w jutrzejszym wyścigu, gdy miękkie opony nie wystarczają na długo, istnieje wiele różnych wyborów odnośnie strategii i czuję się pewny tego, że możemy walczyć o finisz na pozycji punktowanej.

Laurent Mekies, główny inżynier: Bardzo ciasne kwalifikacje, chociaż już wczoraj było jasne, że dziesięć bolidów wirtualnie uzyskało podobny czas. Daniel wywalczył jedenaste miejsce, pięć setnych od awansu do Q3. Jest bardzo ciasno i obydwaj nasi kierowcy wykonali tego popołudnia dobrą pracę, ponieważ Jev traci zaledwie kilka dziesiątych do kolegi zespołowego, a jest trzy miejsca za nim. Myślę, że zyskaliśmy dzisiaj trochę tempa i jesteśmy naturalnymi pretendentami środka stawki. Jutro czeka nas bardzo ciężka walka, ponieważ dziesięć bolidów mieści się w trzech dziesiątych. Pracowaliśmy nad tempem dzisiaj rano z Danielem, ponieważ nie byliśmy w stanie zrobić tego wczoraj i czujemy, że wykonaliśmy postęp. Możemy oczekiwać ekscytującego wyścigu.

(Dawid Pytel)
 
Force India

Paul di Resta (P12): Myślę, że możemy być usatysfakcjonowani wykonaną dziś pracą. Moje okrążenie w Q2 było bardzo dobre, jednak zrobiłem mały błąd w przedostatnim zakręcie, więc może mogłem urwać kilka dziesiątych. Zdecydowanie zrobiliśmy postępy i samochód pracuje coraz lepiej. Przed naszym domowym wyścigiem jesteśmy tylko kilka pozycji od punktów, więc liczymy się w walce i dobra strategia może pozwolić nam na dobry wynik.

Adrian Sutil (P13): Trzynaste miejsce jest mniej więcej tym czego się spodziewałem. Balans nie był idealny podczas mojego ostatniego przejazdu i miałem trochę podsterowności. Myślę, że mamy szansę na punkty. Opcje strategiczne są dość ograniczone, gdyż pośrednia opona jest bardzo dobra na wyścig, w przeciwieństwie do miękkiej. To nasza domowa runda, a ja naprawdę lubię ten tor, więc mam nadzieję, że uda nam się dobrze pokazać przed naszym fanami.

Vijay Mallya, szef zespołu: Po wczorajszych treningach wydawało się, że jesteśmy ciut bardziej konkurencyjni niż w ostatnich wyścigach i myślę, że dzisiejsze kwalifikacje to potwierdziły. Czasy z ostatniego treningu pokazują, że w nocy zrobiliśmy postępu i zachęcające jest to, że kierowcy czują się pewniej w samochodzie. Obaj uważają, że można było pojechać odrobinę szybciej, jednak nie wydaje mi się, że zmieniłoby to nasze pozycje. Jutro naszym celem będą punkty. Zdobywaliśmy je w ostatnich kilku latach i myślę, że nasze tempo wyścigowe powinno nam na to pozwolić.

(Paweł Zając)
 
Williams

Valtteri Bottas (P15): Dzisiaj było bardzo ciasno. W Q1 udało nam się wydobyć maksimum z bolidu a balans był całkiem niezły. W Q2 ostatni przejazd został zepsuty przez dużą grupę bolidów na okrążeniu wyjazdowym a temperatura opon była trochę niższa niż na początku szybkiego okrążenia, co kosztowało mnie trochę czasu. Mogliśmy pojechać szybciej, ale mimo to bolidy przed nami mają lepsze tempo, więc ta pozycja jest odpowiednim odzwierciedleniem naszej formy w ten weekend. Będziemy dzisiaj ciężko pracować, by poczynić kolejne poprawki w ustawieniach, żeby walczyć o lepszą pozycję w wyścigu.

Pastor Maldonado (P18): Dwa razy napotkałem korek na torze podczas pierwszego przejazdu w Q1 na miękkiej mieszance, najpierw w pierwszym zakręcie a następnie po raz kolejny w zakręcie 10, co zepsuło moje kwalifikacje, ponieważ tak naprawdę masz tylko jedną szansę na przejechanie czystego okrążenia na miękkich oponach, gdyż degradacja jest bardzo wysoka. Zazwyczaj jestem w stanie nadrobić kilka pozycji w wyścigu a bolid jest bardziej konkurencyjny na długich przejazdach, więc jestem pewien tego, że możemy przesunąć się na przód jutro.

Xevi Pujolar, główny inżynier wyścigowy: Musieliśmy zmienić nasze plany podczas trzeciego treningu, ponieważ sesja została opóźniona i skrócona z powodu słabej widoczności, ale balans poprawiał się na obydwu mieszankach razem z warunkami na torze. Wiedzieliśmy, że będzie niesamowicie ciasno w kwalifikacjach, ponieważ rozgrzanie opon do odpowiedniej temperatury było niezbędne do przejechania dobrego okrążenia. Niestety Pastor utknął w korku podczas swojego pierwszego przejazdu w Q1 i nie miał wystarczająco dużo czasu, żeby ochłodzić opony przed rozpoczęciem swojego kolejnego szybkiego kółka, co zepsuło jego czas i pozostawiło go na osiemnastej pozycji. Q1 przebiegło bez problemów dla Valtteriego, ponieważ jego pozycja na torze podczas drugiego okrążenia na miękkiej mieszance była dobra i udało mu się wejść do Q2. W drugiej części czasówki napotkał na korek w sektorze trzecim na okrążeniu wyjazdowym, więc opony nie rozgrzały się do odpowiedniej temperatury przed startem szybkiego kółka i zakwalifikował się na piętnastym miejscu. Miękka mieszanka jest szczególnie narażona na ziarnienie i łuszczenie, podczas gdy średnie opony są bardziej wytrzymałe. Spodziewamy się więc różnych strategii w wyścigu, ponieważ zespoły zdecydują się użyć miękkich opon w różnych momentach, co otworzy więcej szans do zyskania pozycji.

(Dawid Pytel)
 
Marussia

Jules Bianchi (P19): Rano nie byłem zbyt zadowolony z balansu bolidu, jednak wygląda na to, że poprawiliśmy go na kwalifikacje. Byliśmy bardzo blisko Caterhama przez cały weekend, jednak jestem zadowolony z finiszu przed nimi. Myślę, że czeka nas jutro interesujący wyścig, więc ciężko cokolwiek wyrokować, ale oczywiście chciałbym utrzymać nad nimi przewagę i może pojawi się kilka innych okazji.

Max Chilton (P22): To był trudny weekend pod względem balansu, a jest to tor, gdzie musi on być bardzo dobry, by można było jechać z pewnością siebie. Rano byłem bardziej zadowolony, jednak w kwalifikacjach nie powiodło się. Nie byłem w stanie wystarczająco się poprawić na drugim przejeździe. Jestem nieco bardziej pewny mojego tempa wyścigowego, więc będziemy ciężko pracowali, by spróbować je jeszcze poprawić.

John Booth, szef zespołu: Trzeci trening nie poszedł nam do końca tak jak oczekiwaliśmy, gdyż niektóre zmiany nie zadziałały. Biorąc pod uwagę, że sesja była skrócona, skupiliśmy się na zebraniu danych, a nie zmianach w trakcie treningu. U Julesa dokonaliśmy kilka dobrych zmian przed czasówką i wygląda na to, że wszystko zadziałało. Po pierwszym przejeździe Max był zadowolony z bolidu, jednak nie był w stanie odpowiednio się poprawić na drugim. Jules oczekiwał wyzwania ze strony van der Garde, ale ostatecznie jest przed nim. Dobrze jest startować przed Caterhamami, ale jutro z pewnością będą starali się z nami walczyć za wszelką cenę.

(Łukasz Godula)
 
Caterham

Giedo van der Garde (P20): Byłem bardzo zadowolony z tego jak samochód radził sobie wczoraj, ale dziś przed startem trzeciego treningu uległo to zmianie. W kwalifikacjach przejechaliśmy dwa przejazdy na opcjonalnej mieszance. Pierwszy był w porządku, ale miałem świadomość, że wciąż mogę znaleźć trochę czasu, szczególnie w środkowym sektorze. Z kolei w pierwszym opony nie pracowały w pełnym zakresie. Straciłem przez to może jedną lub dwie dziesiętne sekundy. W sektorach drugim i trzecim byliśmy bliscy maksimum. Wiemy, że nasze tempo wyścigowe powinno pozwolić nam odjechać od naszych najbliższych rywali.

Charles Pic (P21): Trzeci trening rozpoczęliśmy z dużo lepszym samochodem niż wczoraj. Przyczepność na przedniej osi była o niebo wyższa, dzięki czemu mogliśmy pewniej przejeżdżać szybkie partie. W trakcie kwalifikacji tor był trochę bardziej przyczepny, ale na moim pierwszym przejeździe nie wydobyłem maksimum z bolidu, więc popracowaliśmy trochę w obszarze przedniego . Nie mogłem znaleźć miejsca by powalczyć o czas, więc zakończyliśmy sesję na dwudziestym pierwszym miejscu.

(Nataniel Piórkowski)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
robertunio, 26.10.2013 12:42[!]
Wywazona i spokojna wypowiedz Seby dobrze wrozy na jutro.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca