F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Buddh.
Airtel Grand Prix of India 201327 pa?dziernika
Buddh International Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,460 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,178 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,249 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,316 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel (P1/P1): Miękka mieszanka nie wytrzymuje zbyt długo tutaj, ale to piątek i na tor wciąż nanosi się guma. Zazwyczaj sytuacja wygląda lepiej w sobotę a dodatkowo nie używaliśmy tej mieszanki przez długi okres czasu, więc jutro powinno być lepiej.

Mark Webber (P2/P2): Tor był całkiem dobry na początku dzisiejszych treningów, o wiele lepszy niż w zeszłym roku. Mimo to warunki podczas drugiej sesji są zazwyczaj inne w porównaniu do tych podczas wyścigu, więc ciężko jest powiedzieć jak sobie poradzimy jutro i w niedzielę, ale mam nadzieję, że mamy tempo, które pozwoli nam kontrolować wyścig. Osiągi bolidu są stabilne, ale musimy popracować nad oponami i upewnić się, że wykorzystujemy je w maksymalnym stopniu.

(Dawid Pytel)
 
Lotus

Romain Grosjean (P4/P3): To był dobry start weekendu. Bolid prowadzi się dobrze i poczyniliśmy progres w ciągu dnia poprawiając go. Wciąż ciężko jest znaleźć przyczepność, przez co może być interesująco, gdy znajdziesz już limit, ale nasze tempo w porównaniu do rywali wygląda dobrze. Mam nadzieję na kolejny solidne jutro, które powinno dać nam po raz kolejny mocną pozycję w kwalifikacjach, jeśli dane z dzisiaj się potwierdzą. Zrobimy wszystko co w naszej mocy, żeby nawiązać walkę z Red Bullami.

Kimi Raikkonen (P17/P8): Bolid sprawuje się obecnie nieźle, ale wciąż może być lepiej. Dokonaliśmy kilku zmian rano, ponieważ wtedy odczucia z jazdy nie były tak dobre, jednak teraz jest o wiele lepiej i jutro powinniśmy być w stanie poczynić krok naprzód. Tor jest dość śliski, ale poprawia się z czasem, zupełnie jak bolid.

(Dawid Pytel)
 
Mercedes

Lewis Hamilton (P5/P4): Wykonaliśmy postęp z bolidem podczas dwóch sesji treningowych. Rankiem nie było zbyt dobrze, ale przejechaliśmy sporą liczbę okrążeń po południu i poczyniliśmy krok naprzód. Trudno jest znaleźć odpowiednie ustawienia, a tor mocno obciąża opony dlatego myślę, że każdy miał dzisiaj problemy z miękką mieszanką. Nasz bolid prowadzi się całkiem dobrze na tak wczesnym etapie weekendu, ale z pewnością są obszary, gdzie możemy się poprawić przez noc. Pracujemy na mocne kwalifikacje, idealny byłby drugi rząd, a następnie miejsce na podium.

Nico Rosberg (P3/P6): To był dla nas dość ciężki dzień. Sporo się dowiedzieliśmy, ale wciąż mamy sporo pracy do wykonania wieczorem, żebym mógł znaleźć najlepsze ustawienia. Generalnie wygląda na to, że głównym pytaniem podczas weekendu będzie to, kto zajmie trzecie miejsce tuż za Red Bullami, ponieważ wyglądają na nie do powstrzymania na tym torze. Jestem jednak przekonany, że odegramy znaczącą rolę podczas walki jutro i w niedzielę.

(Dawid Pytel)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P12/P5): To był piątek jak każdy inny, poza problemem mechanicznym, który rano zmniejszył mój czas spędzony na torze. Na szczęście nie zaszkodziło to zbyt naszemu programowi, ponieważ w pierwszej sesji głównie przyzwyczajamy się do toru. Zawsze ważne jest dobre poznanie trasy i sprawdzenie opon, które tu się bardzo ważne. Mamy również próbkę naszego tempa wyścigowego, jak i poziomu zużycia opon. Musimy brać pod uwagę, że warunki w niedzielę będą się znacznie różniły od dzisiejszych. Sytuacja nie różni się od tej z ostatnich kilku wyścigów. Jesteśmy nieco z tyłu jeśli chodzi o osiągi i musimy jutro poprawić się, by wywalczyć dobrą pozycję startową, a potem walczyć w wyścigu o podium.

Felipe Massa (P8/P7): Pozytywny dzień, bolid sprawował się dobrze i mam nadzieję, że w niedziele będzie jeszcze lepiej, ponieważ bardzo lubię ten tor. Na pierwszym mierzonym okrążeniu na miękkich oponach nie wykręciłem dobrego czasu z powodu korku, jednak byłem całkiem zadowolony z symulacji wyścigu, gdyż na pośrednich oponach przejechałem wiele okrążeń i to bardzo interesujące jeśli chodzi o wyścig. Degradacja nie jest tutaj taka wysoka, więc myślę, że nie zobaczymy wielu postojów. Zespołem nadającym tempo jest Red Bull, jednak musimy zobaczyć jak sprawują się inne bolidy, zwłaszcza w kwalifikacjach, ponieważ Mercedes i Lotus są bardzo szybcy. Jak zawsze damy z siebie wszystko.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Sergio Perez (P7/P9): To świetny tor, z długimi szybkimi zakrętami i najdłuższą prostą w sezonie. Po dzisiejszych treningach jestem dość optymistycznie nastawiony do reszty weekendu. Jestem zadowolony z balansu i czekam na to, co stanie się jutro. Wcześniej jednak mieliśmy problemy z balansem. Pośrednie opony zdecydowanie bardziej pasują nam niż miękkie, jednak nie jeździliśmy ze zoptymalizowanymi ustawieniami, wiec nie martwię się tym. Tak czy siak musimy się temu przyjrzeć i spróbować to poprawić. Najważniejsze jest posiadanie dobrych opon na wyścig. Ogólnie myślę, że jesteśmy w tym samym miejscu, co w ostatnich trzech wyścigach. Celem na jutro jest wejście do Q3.

Jenson Button (P6/P10): Rano próbowaliśmy różnych ustawień, jednak nasz bazowy set-up był zły, więc nie działały one na tym torze. Po południu powróciliśmy do tradycyjnych rozwiązań i poprawialiśmy samochód, więc wracamy na nasze miejsce, pomimo strat w pierwszym treningu. To w sumie pozytywne, gdyż oznacza to, że przez cały rok wyciskaliśmy maksimum z samochodu. Sytuacja z oponami będzie bardzo interesująca. Pośrednie wydają się nie zużywać w ogóle, w przeciwieństwie do miękkich. Jest duża różnica między tymi mieszankami, więc strategie będą bardzo ciekawe.

(Paweł Zając)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P13/P11): Poranek przebiegł w porządku, nawet jeśli brakowało nam trochę szybkości, ale wykonaliśmy krok naprzód w ciągu 90 minut. To pozwoliło nam zbliżyć się do czołowej dziesiątki po południu, ale wciąż mamy sporo pracy przed sobą. Opony dostają tutaj dość mocno w kość i wygląda na to, że każdy ma problemy. Niestety moja druga sesja treningowa skończyła się dość wcześnie, ponieważ zaliczyłem uślizg w szykanie i gdy przejeżdżałem nad tarką, ta uszkodziła bolid i musiałem się zatrzymać. Oznacza to, że nie byłem w stanie przetestować bolidu na długich przejazdach, ale mam nadzieję, że jutro rano znajdziemy czas na jeden taki przejazd. Czuję, że mam potencjał, by wejść do Q3.

Jean-Eric Vergne (P11/P18): To był mieszany piątek. Niezły rano, gorszy po południu. Podczas pierwszej sesji dobrze czułem się w bolidzie a czasy okrążeń były w porządku. Jednak po południu straciłem sekundę na okrążeniu z powodów, których jeszcze nie do końca rozumiemy, więc rozwiązanie tego problemu jest dzisiaj naszym priorytetem. Sytuacja z oponami wygląda interesująco, ponieważ widziałem, że sporo bolidów przejawia oznaki ziarnienia. Mnie również to dotknęło, więc z całą pewnością możemy oczekiwać innego i być może bardziej ekscytującego wyścigu, niż przed rokiem.

(Dawid Pytel)
 
Force India

Adrian Sutil (P15/P12): To był dość pozytywny dzień z bardziej stabilnym bolidem niż w poprzednich kilku wyścigach. Wprowadziliśmy kilka małych poprawek i myślę, że było to dość sensowne, ponieważ balans bolidu był dobry. Wciąż jest miejsce na poprawę, ale myślę, że mamy odpowiednie tempo na jutro. Wciąż musimy trochę dostroić bolid przez noc, ale mam nadzieję, że praca wykonana dzisiaj pozwoli nam zbliżyć się do Q3. Najważniejsze jest to, że czuję się pewnie w bolidzie.

Paul di Resta (P--/P15): Myślę, że był to dobry dzień. Pomimo tego, że opuściłem pierwszy trening to powoli, ale systematycznie doprowadzałem bolid do momentu, w którym czułem się w nim pewnie. Teraz musimy podjąć kilka decyzji przez noc, żeby upewnić się, że obierzemy najlepszą drogę na wyścig. W kwestii naszego tempa bolid zdaje się być bardziej konkurencyjny niż na Suzuce, co jest zachęcające.

James Calado (P18/P--): Jeździłem po tym torze już wcześniej w symulatorze, ale moje pierwsze prawdzie doświadczenie z nim było imponujące. To wspaniały obiekt i jeden z najlepszych torów, po których jeździłem. Sesja przebiegła bez problemów. Ustawiałem bolid i zbierałem dane. Poziom przyczepności był niski, ale powoli nabierałem szybkości. Zaliczyłem niewielki obrót, prawdopodobnie na moim najszybszym okrążeniu, ale pomijając to wszystko poszło zgodnie z planem.

(Dawid Pytel)
 
Williams

Valtteri Bottas (P10/P13): Zrealizowaliśmy program podczas obu sesji. Próbowaliśmy różnych ustawień aerodynamicznych, a także mechanicznych, więc musimy przeanalizować dane, aby zrozumieć, co było najlepsze. Jazda z mojego punktu widzenia była dobra, bo szybko przyzwyczaiłem się do toru. To świetny obiekt i przyjemnie się po nim jeździ, więc podobało mi się dziś. Zobaczymy, jak wypadamy na tle innych i jutro damy z siebie wszystko.

Pastor Maldonado (P14/P16): Poranna sesja była dobra, gdyż wykonaliśmy zaplanowane przejazdy. W drugim treningu również było całkiem nieźle, gdyż pracowaliśmy nad samochodem i poprawialiśmy balans oraz prędkość. Nie spodziewamy się szczególnej różnicy w porównaniu do poprzednich wyścigów. Podczas długich przejazdów poluzowało się prawe przednie koło, więc musiałem zatrzymać samochodów. Zespół bada teraz usterkę.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Nico Hulkenberg (P9/P14): To był całkiem dobry piątek. Bez większych dramatów, ze stabilną pogodą i dobrymi przejazdami. Byliśmy w stanie ukończyć cały program, co było dobre. Zebraliśmy sporo danych na temat opon, co zawsze jest najważniejsze w piątek. Odnośnie tempa na średniej mieszance, jestem zadowolony z bolidu. Wciąż musimy popracować nad miękkimi oponami i znaleźć lepsze rozwiązania względem ustawień. Te nie były idealne zarówno z niewielkim, jak i z dużym obciążeniem paliwa. Myślę, że jutro będziemy w stanie walczyć o czołową dziesiątkę.

Esteban Gutierrez (P16/P17): To był bardzo skomplikowany dzień. Próbowaliśmy ustalić gdzie tak naprawdę się znajdujemy, jednak było to dość trudne, ponieważ brakowało nam tempa zarówno z pustym jak i pełnym bakiem. Nie jestem zadowolony z prowadzenia się bolidu. Nie jestem przekonany. Oczywiście próbowałem dać z siebie wszystko, ale tracimy bardzo dużo. Najbardziej zaskakującą rzeczą był brak tempa na długich przejazdach. Degradacja miękkich opon była duża. Również na średniej mieszance nie mogłem znaleźć tempa. Teraz musimy się temu przyjrzeć i zobaczyć jak możemy poprawić bolid i moją jazdę.

(Dawid Pytel)
 
Caterham

Giedo van der Garde (P19/P19): To był jeden z moich najlepszych piątków w całym roku – jeździłem tutaj podczas pierwszego treningu w zeszłym sezonie, więc tor był dla mnie znajomy od momentu przejechania okrążenia instalacyjnego, a balans był dobry od samego początku. Było trochę podsterowności w szybkich zakrętach 10 i 11, ale ogólnie to był dobry start sesji. Podobnie było podczas drugiego przejazdu – balans wciąż był dobry a tor szybko się poprawiał i naprawdę mogłem naciskać przez całe okrążenie. To dobre uczucie, kiedy bolid sprawuje się tak od samego początku i nawet mimo tego, że mieliśmy mały problem z temperaturą tylnych opon, było w porządku. Kontynuowaliśmy nasz program i wprowadziliśmy kilka zmian, żeby polepszyć balans aerodynamiczny na ostatni przejazd i pod koniec sesji myślę, że wykonaliśmy dobry postęp. Drugi trening zaczął się tak samo – bolid poprawiał się i podczas pierwszego okrążenia urwałem niemal pół sekundy. Wciąż dokuczała mi niewielka podsterowność w zakręcie 10, ale wiatr zmienił się i to tak naprawdę nieco pomagało na wejściu w zakręt, ale ogólnie czułem się komfortowo. Na drugi przejazd zmieniliśmy opony na miękkie, ale na pierwszy okrążeniu napotkałem na korek i nie mogłem w pełni ich wykorzystać, szczególnie w zakrętach 8 i 9. Przeprowadziliśmy normalny program zakończony długim przejazdem początkowo na oponach średnich. Przez cały przejazd sprawowały się w porządku, co dobrze rokuje na niedzielę, ale miękka mieszanka zużywa się już po kilku okrążeniach. Teraz jest późny piątkowy wieczór, przygotowujemy się na jutro i na niedzielę, a po dniu takim jak dziś myślę, że to może być dla nas dobry weekend.

Charles Pic (P21/P21): Po kółku instalacyjnym z bolidem było wszystko w porządku, warunki na torze nie były idealne, ale tego się spodziewaliśmy. Po rutynowej kontroli wyjechaliśmy na pierwszy przejazd, podczas którego bolid sprawował się dobrze od początku. Było trochę podsterowności, szczególnie w szybkich i średnio-szybkich zakrętach, ale nie było źle. Mieliśmy mały problem z przesyłem danych na początku przejazdu drugiego i trzeciego, więc od razu zjechałem do boksów, by chłopaki to naprawili. Nie straciliśmy zbyt wiele czasu, ponieważ naprawa zajęła mało czasu i byliśmy w stanie ukończyć program z ośmioma okrążeniami pod rząd na sam koniec. Po przerwie na lunch wprowadziliśmy kilka mechanicznych zmian, dzięki czemu tempo bolidu na prostej poprawiło się, ale wciąż nie mieliśmy wystarczająco docisku z przodu i musieliśmy poprawić stabilność na dohamowaniach, żeby zacząć w pełni naciskać. Drugi przejazd był na miękkich oponach, ale zupełnie nie pracowały. Było to dość dziwne, ponieważ opony opcjonalne nie dawały żadnej przyczepności – było mniej podsterowności w wolnych zakrętach, nie w szybkich i średnich, więc będziemy musieli przyjrzeć się temu przez noc, żeby zrozumieć co się dzieje. Na ostatnie pół godziny sesji wróciliśmy do opon pośrednich na długi przejazd. Tempo było w porządku a poziom degradacji nie był najgorszy, ale z powodu tego, że miękkie opony nie sprawowały się dobrze podczas drugiego przejazdu, większość sesji przejeździliśmy na głównej mieszance, zmieniając je na miękkie na kilka minut przed końcem, ponieważ już wiedzieliśmy jak będą zachowywać się w sobotę i niedzielę. Mamy trochę pracy do wykonania przez noc, żeby znaleźć tempo, którego brakuje. Przez cały sezon poprawialiśmy się w trzecim treningu i kwalifikacjach, więc to jest naszym celem na jutro i na niedzielę.

(Dawid Pytel)
 
Marussia

Jules Bianchi (P20/P20): Dobrze jest w końcu przejechać się po Buddh. Jestem zadowolony ze swojego pierwszego dnia. Sprawdzaliśmy różne rzeczy, które powinny dać nam ciekawe opcje na resztę weekendu. Nasze czasy, w porównaniu do Caterhama, są dobre, a my jesteśmy zadowoleni z długich przejazdów, więc w wyścigu powinno być dobrze.

Max Chilton (P22/P22): To był długi dzień, podczas którego uczyłem się nowego dla mnie toru. Miałem problemy z balansem, więc aklimatyzacja nie była łatwa. Obiekt jest również wymagający, więc nie ma miejsca na błąd, a ja miałem kilka 'momentów'. Sprawdzaliśmy nowe części, co do którym musimy zdecydować czy ich używać, czy nie. Mam nadzieję, że gdy przejrzymy dane z obu samochodów, będziemy mogli się poprawić.

(Paweł Zając)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca