F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201317 listopada
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
McLaren

Jenson Button: W zeszłym roku jeden z wyścigów, które najbardziej mi się podobały, odbywał się właśnie na Circuit of the Americas – miałem problemy w kwalifikacjach, startowałem z dwunastego pola, jednak w wyścigu odbyłem świetną walkę i ostatecznie dojechałem na piątym miejscu, co było dla mnie bardzo satysfakcjonujące. Pierwszy sektor może być postrzegany jako jedna z najlepszych części wśród wszystkich torów na świecie. Pierwszy zakręt jest bardzo nieprzewidywalny, ponieważ jest na wzniesieniu i nie widać jego szczytu, po czym tor przechodzi w niesamowicie szybką sekcję zakrętów z dużym dohamowaniem na końcu prostej. Po takim intensywnym rozpoczęciu okrążenia, długa prosta daje chwilę na wzięcie oddechu przed dojechaniem do ostatniego sektora, który składa się z wolnych, dość technicznych zakrętów. Mamy tutaj dużą różnorodność zakrętów i przejechanie tej sekwencji sprawia dużą frajdę. To miejsce, gdzie duża wiedza na temat toru może przyczynić się do bycia szybszym. Jestem optymistą, ponieważ szybka charakterystyka toru powinna odpowiadać naszemu bolidowi, który zaprezentował się z lepszej strony zarówno w Indiach jak i Abu Zabi. Po kilku trudnych wyścigach, świetnie byłoby ukończyć na dobrym miejscu przed kibicami z Ameryki.

Sergio Perez: Jestem szczęśliwy nazywając Grand Prix Stanów Zjednoczonych moim 'domowym' wyścigiem! Teksas leży na granicy z Meksykiem, więc ten obiekt jest świetną szansą dla wielu Meksykanów, aby udać się do Austin i przekonać się na własnej skórze, czym jest Formuła 1. W zeszłym roku byłem naprawdę przytłoczony ilością wsparcia z Meksyku – trybuny były pełnie meksykańskich flag, a kibice, których spotkałem mieli wiele pasji, entuzjazmu i wiedzy. Pierwszy wyścig w Austin był świetnym show. Dla mnie będzie to najważniejszy weekend tego sezonu i w szczególności będę chciał osiągnąć dobry rezultat, aby moi kibice mogli wrócić do domu z uśmiechem na twarzy. Myślę, że w przeciągu kilku ostatnich wyścigów pokazaliśmy dużą poprawę i większe zrozumienie naszego bolidu, jednak, co jest frustrujące, zarówno Jenson jak i ja mieliśmy tylko kilka okazji do pokazania prawdziwych zdolności naszego auta. Chciałbym kolejną szansę, taką jak mieliśmy w Indiach, gdzie mogłem cisnąć przez cały wyścig i zdobyć solidne punkty dla zespołu

(Igor Szmidt)
 
Mercedes

Nico Rosberg: Inauguracyjny wyścig w zeszłym roku był świetny i szybko stał się jednym z moich ulubionych weekendów. Tor w pierwszej sekcji ma podobny układ do Suzuki i jest bardzo szybki z długą prostą oraz strefą DRS do wyprzedzania. Wysoki podjazd na początku okrążenia jest unikalny, ponieważ jadąc patrzymy prosto w niebo, po czym nagle znajdujemy się w połowie zakrętu. W ostatnich wyścigach poprawiliśmy nieco swoją formę i mam nadzieję na kolejny dobry weekend w Austin i obronę naszego drugiego miejsca w klasyfikacji konstruktorów.

Lewis Hamilton: Nie mogę doczekać się powrotu do Austin w ten weekend. Uwielbiam Stany i pierwszy wyścig w Austin był świetnym wydarzeniem, szczególnie dla mnie, gdyż udało mi się zwyciężyć! Entuzjazm i pasja fanów na nowym obiekcie była niesamowita i świetnie było widzieć wsparcie zarówno na torze jak i w mieście; Austin jest fajnym miejscem. Sam tor daje dużo zabawy i stawia wysokie wymagania w kwestii osiągnięcia dobrego czasu okrążenia. Zmiany kierunków przy dużych prędkościach, połączone z długimi prostymi oraz wolniejszymi sekcjami czynią znalezienie właściwego ustawienia bolidu i balansu bardzo trudnymi. Mamy jeden cel przed dwoma ostatnimi wyścigami sezonu: ukończyć na drugim miejscu. To dla wszystkich w zespole byłoby dużym osiągnięciem i jesteśmy zdeterminowani, aby to osiągnąć. Mamy nadzieje rozpocząć dobry weekend i zdobyć porządne punkty w Austin.

(Igor Szmidt)
 
Sauber

Nico Hulkenberg: Austin to miejsce, które w Formule 1 wszyscy uwielbiamy, mi podoba się w szczególności. Organizatorzy wykonali świetną pracę dając początek takiemu wydarzeniu i witając nas w tak przyjazny sposób. To świetny tor, chociaż zeszłoroczne zarządzanie oponami było dość ryzykowne, ze względu na naturę świeżego asfaltu, jednak w kwestii czerpania radości, jest to świetny tor. Jest bardzo szybki, ma zróżnicowane i wymagające, płynne zakręty. W zeszłym roku ukończyłem wyścig na wysokim ósmym miejscu. Austin jako miasto również jest bardzo ciekawe. Nie jest to ogromna metropolia, jednak można znaleźć tam wiele atrakcji, są dobre restauracje oraz przyjazna atmosfera.

Esteban Gutierrez: Austin będzie dla mnie szczególnym weekendem, ponieważ można spodziewać się tam wielu meksykańskich kibiców. Pochodzę z Monterrey, które leży niecałe dwie godziny drogi od Austin, więc moja rodzina oraz wielu znajomych będą wspierać mnie podczas tego wydarzenia. To da mi dodatkową motywację i uczyni atmosferę szczególną. Stoi przed nami wyzwanie, ponieważ nie ścigałem się jeszcze na Austin. To bardzo skomplikowany obiekt, a pierwszy sektor jest szczególnie interesujący. Jest bardzo szybki, trochę przypomina Silverstone. Wzięto ulubione sekcje różnych torów i złożono je w jeden. Moim zdaniem to czyni jego układ bardzo interesującym i nie mogę doczekać się dokładnego zapoznania z nim. Bardzo podobało mi się branie udziału w tym grand prix jako kierowca testowy i rezerwowy w zeszłym roku, a teraz jestem podekscytowany ponieważ pojawię się tam jako etatowy kierowca F1. Moje osobiste oczekiwania to ukończenie wyścigu w punktach przed domową widownią. Chcę dać im powód do świętowania.

(Igor Szmidt)
 
Force India

Paul di Resta: Świetnie, że mamy wyścig w Austin, szczególnie z powodu imponującego obiektu. Wciąż pamiętam wielkie tłumy kibiców, którzy zjawili się tu w zeszłym roku oraz wspaniałą atmosferę. Całe miasto było pełne entuzjazmu i skupione na Formule 1. Jedziemy tam z dużymi nadziejami i spróbujemy budować na naszej formie z Abu Zabi. Pierwszy sektor jest dla mnie najciekawszy. Jest bardzo podobny do sekcji Maggots i Becketts z Silverstone, a szybkie szykany dają się bardzo we znaki bolidowi oraz oponom. To część okrążenia, z której czerpię wielką radość, a te zakręty pokazują potencjał bolidu Formuły 1. Reszta okrążenia jest otwarta i bardzo płynna. Wiele z zakrętów jest pochylona w odwrotnym kierunku, co zwiększa wyzwanie.

Adrian Sutil: To będzie moja pierwsza wizyta w Austin, jednak spędziłem wcześniej trochę czasu w Ameryce. Byłem w kilku dużych miastach: Nowym Jorku, Los Angeles i Miami, jednak nigdy nie byłem w Teksasie. Słyszałem, że to piękne miejsce z wieloma atrakcjami, więc brzmi jak świetny kierunek. Słyszałem również wiele dobrych rzeczy o samym torze Circuit of The Americas. Okrążenie jest bardzo nietypowe z różnorodnymi zakrętami. Pierwszy sektor jest interesujący, ponieważ składa się z wielu zakrętów jeden po drugim i niektóre z nich wydają się być bardzo szybkie. Słyszałem, że opinie są bardzo pozytywne a wszyscy zgodnie twierdzą, że tor jest płynny i daje wiele radości z jazdy. Z tego co widziałem, wydaje się być jednym z najlepszych torów nowej generacji, więc nie mogę doczekać się wypróbowania go na własnej skórze.

(Igor Szmidt)
 
Williams

Pastor Maldonado: Austin jest jednym z najlepszych torów nowej generacji, a jego wymagający układ bardzo mi się spodobał w zeszłym roku. Zakręt numer 1 jest szczególnie spektakularny, dzięki dużemu wzniesieniu, a atmosfera panująca tutaj podczas całego weekendu była jedną z najlepszych w trakcie całego sezonu. Tor jest dość wymagający dla opon ze względu na dużo szybkich zakrętów, samo okrążenie również jest długie, więc poradzenie sobie z tym będzie kluczowe podczas sesji treningowych. Pogoda w Teksasie może być dość zróżnicowana, więc kolejnym wyzwaniem dla zespołów będą silne wiatry oraz zmiany temperatur. Zrobiliśmy dobry krok naprzód z naszym bolidem w Abu Zabi i prowadzenie jest teraz lepsze, więc mamy nadzieję na utrzymanie postępu i ukończenie wyścigu na punktowanych pozycjach.

Valtteri Bottas: Nie jeździłem po tym torze w zeszłym roku w treningach, więc będzie to dla mnie nowe doświadczenie, którego już nie mogę się doczekać. Rozmawiałem z niektórymi kierowcami w zeszłym roku i byli bardzo pozytywnie zaskoczeni i wspominali o tym, jak bardzo wymagający jest ten tor. Jest wiele różnego rodzaju zakrętów, więc będziemy potrzebować dobrze zbalansowanego bolidu aby uzyskać satysfakcjonujący czas okrążenia. Bolid będzie musiał dobrze zmieniać kierunek jazdy i odpowiadać bardzo szybko na ruchy kierownicą między jednym a drugim zakrętem. Mamy również bardzo długą prostą, więc kompromis między dociskiem a prędkością będzie bardzo ważny. Szczególną radość wydaje się sprawiać zakręt numer jeden, jednak cały pierwszy sektor będzie bardzo ekscytujący ze względu na dużo płynnych, szybkich sekcji. Kibice w Austin byli pełni pasji oraz bardzo głośni, pamiętam to bardzo dobrze, świetnie będzie po raz drugi wrócić do Stanów.

(Igor Szmidt)
 
Caterham

Charles Pic: Po ciężkim wyścigu w Abu Zabi, dobrze będzie wrócić do bolidu w Austin. W Abu Zabi mieliśmy problem z ustawieniem bolidu, który wstrzymywał nas przez cały weekend, jednak chłopaki w fabryce przejrzeli dokładnie problem i zostanie on naprawiony na Austin, więc jestem pewien, że będziemy ponownie w walce. Circuit of the Americas jest wspaniałym torem do poprowadzenia po nim bolidu F1 – ma duże wzniesienia, kilka bardzo technicznych sekcji i jest to jedno z tych szczególnych Grand Prix, gdzie zarówno na torze jak i poza nim panuje świetna atmosfera. Zeszły rok, kiedy byliśmy tam po raz pierwszy, wszyscy oczekiwaliśmy od organizatorów świetnego wydarzenia – w końcu to Ameryka – jednak nie wydaje mi się, żebyśmy spodziewali się takiego zaangażowania całego miasta Austin w ten weekend. W tym roku podejrzewam, że będzie jeszcze lepiej – wiem, że wszyscy ludzie z zespołu czekają na ten wyścig, ponieważ jest jednym z lepszych w całym kalendarzu. To również domowy wyścig dla kilku naszych głównych partnerów, Dell oraz GE, więc będziemy mieli w ten weekend sporo gości. Skupienie się na głównym celu pomimo wszystkiego, co dzieje się wokół, jest jednym z największych wyzwań kierowcy F1 – byłem w tym zawsze dobry, bez znaczenia jak dużo pracy poza torem trzeba było wykonać, więc będę gotowy aby wykorzystać wszystkie okazje, jakie przed nami się pojawią w dzień wyścigu.

Giedo van der Garde: Austin w zeszłym roku było wspaniałym doświadczeniem i myślę, że mogę powiedzieć to w imieniu całego padoku – wszyscy jesteśmy podekscytowani powrotem. W tym roku po raz pierwszy będę jeździł po tym torze i jako że nie będę brał udziału w pierwszy treningu, czas na torze w piątkowe popołudnie będzie jeszcze ważniejszy. Jeśli chodzi o resztę weekendu, biorąc pod uwagę mój wyścig w Abu Zabi, jestem gotowy na wszystko. Byłem bardzo zadowolony z przebiegu wyścigu w Abu Zabi. Samochód spisywał się świetnie przez cały weekend, a ja mogłem jechać bardzo szybko przez cały wyścig nie niszcząc przy tym opon. To wspaniałe uczucie, kiedy wszystko ze sobą współgra, nawet gdy ścigasz się na pozycjach takich, na jakich my aktualnie się ścigamy. Kilka ciężkich wyścigów wcześniej wyszło nam na dobre, ponieważ mogliśmy powrócić w bardzo dobrym stylu. Nasz cel w Austin będzie taki sam, jak przez cały rok. Chcemy utrzymać się przed zespołem, z którym walczymy o dziesiąte miejsce w klasyfikacji i mamy nadzieję, że dopisze na trochę szczęście. Jeśli to, czy masz szczęście czy nie, zależałoby od ilości pracy włożonej przez zespół, jestem pewien, że mielibyśmy go pod dostatkiem, jednak nawet bez tego, musimy wykonać naszą pracę możliwie jak najlepiej i zgarnąć to, co będziemy mieli przed sobą.

(Igor Szmidt)
 
Marussia

Jules Bianchi: Nie mogę doczekać się już ostatnich dwóch wyścigów mojego debiutanckiego sezonu. Jesteśmy na dobrej drodze, aby osiągnąć założone przez nas cele i wszyscy skupiamy się na tym co trzeba zrobić, aby tego dokonać. Z pracy na symulatorze i po wizycie na Circuit of the Americas w zeszłym roku wiem, że jest to fantastyczny tor, dający wiele frajdy z jazdy, więc jest to idealne miejsce do rozpoczęcia ostatniego ataku. Jest to również szansa na spojrzenie wstecz, jak szybko minął mój pierwszy sezon F1, więc w Austin i Brazylii znajdę trochę czasu na delektowanie się weekendem oraz mam nadzieję na pozytywne zakończenie sezonu 2013.

Max Chilton: Miałem okazję uczestniczyć w inauguracyjnym Grand Prix Stanów Zjednoczonych z moim zespołem w zeszłym roku, pełniąc funkcję kierowcy rezerwowego, dobrze było zobaczyć jak wiele Austin włożyło w ponowne powitanie F1 w Ameryce. Wsparcie, którego doświadczyliśmy od wszystkich fanów było fantastyczne, a tor wyglądał znakomicie, więc jestem bardzo szczęśliwy z możliwości poprowadzenia bolidu na tym obiekcie podczas nadchodzącego weekendu. Korzystałem w tym tygodniu z symulatora, aby dokonać ostatnich przygotowań oraz staraliśmy się wyciągnąć wnioski z wyścigu w Abu Zabi. Myślę, że jesteśmy przygotowani na wyzwania ostatnich dwóch Grand Prix na tyle dobrze, na ile tylko możemy.

(Igor Szmidt)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ManiakF1, 09.11.2013 03:48[!]
Już zbliża się przedostatnie Grand Prix sezonu, a ja już się martwię co zrobię, gdy sezon się skończy. Nuda, nuda i nuda, aż do Marca.
Ambrozya, 09.11.2013 08:21[!]
Jaka nuda? Prawdziwy fan F1 nie nudzi się nawet w przerwie między sezonami. Transfery do różnych ekip, testy, rozwiązania techniczne, nowi sponsorzy... Ja osobiście uważam, że nie będzie nudy.
Satch, 09.11.2013 10:05[!]
Cytat ManiakF1 :
Już zbliża się przedostatnie Grand Prix sezonu, a ja już się martwię co zrobię, gdy sezon się skończy. Nuda, nuda i nuda, aż do Marca.
Nie martw się, jeżeli chodzi o F1, to zawsze jest co oglądać. Wyścigi z lat 70 i 80 i 90, dokumenty o F1, książki, albumy, gry o F1 czy zawierające mody F1 - dobrych kilka(naście) lat życia można przez to stracić
TommyYse, 09.11.2013 13:18[!]
No właśnie, przerwa zimowa to dobry moment na pogłębienie swojej wiedzy technicznej etc. :)

Zanosi się na to, że Marussia zdobędzie to upragnione 10. miejsce, bo jeśli będzie taka sytuacja jak w Abu Dhabi że 21 kierowców kończy wyścig to nie ma szans na zdobycie 13. miejsca przez Caterhama. Musi się wydarzyć coś jak w Brazylii w zeszłym roku. W tym roku nie będzie walki o tytuł, więc nie spodziewam się podobnego zakończenia, ale może w końcu pierwszy deszczowy wyścig w tym roku? :D (tylko w Malezji jeśli dobrze pamiętam było mokro na starcie, ale zmienili na slicki w ciągu 5 okrążeń)

PS. skoki narciarskie też są fajne xD
maciej, 09.11.2013 14:23[!]
Co raz więcej osób narzeka że wyścigi są nudne.....więc co to za różnica ;p ;p tak czy siak będą się nudzić .
iceneon, 09.11.2013 17:31[!]
A ja ponownie obejrzę sobie cały sezon wyścig po wyścigu. Będę miał czas do marca :)
matinson, 09.11.2013 17:55[!]
Latem Formuła, zimną sporty zimowe , nudy na pewno nie będzie, zwłaszcza ,że tam możliwych zwyciezców jest o wiele więcej ;) No i Polacy są :)
ManiakF1, 09.11.2013 18:05[!]
Ambrozya
Zawsze się coś znajdzie, ale i tak to nigdy nie zastąpi wyścigów na żywo :)

Ja przede wszystkim nie mogę się doczekać rywalizacji Alonso - Raikkonen w Ferrari.
gpjano, 10.11.2013 10:08[!]
Podobno Kimi nie wystąpi w ostatnich wyścigach. Zdaje się, że będzie miał operacje placów. Czyżby mu nie zapłacili?
borro, 13.11.2013 18:37[!]
@gpjano
ależ skąd, operacja była planowana od wypadku w 2001r., tylko nie było na nią czasu, i nie ma to żadnego związku z zaległą kasą
Kamikadze2000, 13.11.2013 21:00[!]
@borro - nie miał czasu?? A kiepski sezon 2006?? A przerwa od F1 i zabawa w WRC?? Na czas nie narzekał... ;)

@TommyYse - jak tam typowania na zimę?? :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca