|
|
|
|
|
|
UBS Chinese Grand Prix 2013 | 14 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Suma postojów | |
|
onso | | Mu | Pn (6) | Pn (23) | Pn (41) | 3 | |
2. | Räikkönen | Mu | Pn (6) | Pn (21) | Pu (34) | 3 | |
3. | Hamilton | Mu | Pn (5) | Pn (21) | Pn (37) | 3 | |
4. | Vettel | Pn | Pu (14) | Pn (31) | Mn (51) | 3 | |
5. | Button | Pu | Pn (23) | Mn (49) | | 2 | |
6. | Massa | Mu | Pn (7) | Pn (19) | Pn (36) | 3 | |
7. | Ricciardo | Mu | Pn (4) | Pn (23) | Pu (38) | 3 | |
8. | di Resta | Pn | Pn (14) | Pn (32) | Mu (53) | 3 | |
9. | Grosjean | Mu | Pn (7) | Pn (23) | Pu (37) | 3 | |
10. | Hülkenberg | Pn | Pn (14) | Mn (29) | Pn (36) | 3 | |
11. | Perez | Pn | Mn (24) | Pn (31) | | 2 | |
12. | Vergne | Pn | Pn (15) | Mn (37) | Pu (43) | 3 | |
13. | Bottas | Pn | Pn (16) | Pn (34) | Mn (51) | 3 | |
14. | Maldonado | Mn | Pn (7) | Pn (23) | Pn (39) | 3 | |
15. | Bianchi | Mn | Pn (6) | Pn (16) | Pu (32) | 3 | |
16. | Pic | Mn | Pn (5) | Pn (17) | Pn (33) | 3 | |
17. | Chilton | Mn | Pn (7) | Pn (21) | Pu (33) | 3 | |
18. | van der Garde | Mn | Pn (6) | Pn (20) | Pn (37) | 3 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| Rosberg | Mu | Pn (5) | Pn (19) | Pn (20) | 3 | |
| Webber | Mn | Pn (1) | Pn (15) | | 2 | |
| Sutil | Mn | | | | 0 | |
| Gutierrez | Pn | | | | 0 | |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „W dzisiejszym wyścigu kluczową rolę odegrała strategia. Pośrednia mieszanka była szczególnie skuteczna na początku Grand Prix, przy dużym obciążeniu paliwem. Początkowo premiowało to kierowców, którzy wystartowali na takim ogumieniu. Ci, którzy ruszyli na miękkich oponach, musieli wykonać krótki pierwszy przejazd i jak najszybciej zjechać po pośrednią mieszankę. Dzięki temu widzieliśmy dużo manewrów wyprzedzania, bo w przypadku wielu zawodników powodzenie strategii zależało od wyprzedzenia jak największej liczby samochodów, aby zyskać pozycje na torze przed kolejnym zjazdem. O taktyce decydowała degradacja, a nie właściwe zużycie, ale mimo tego obserwowaliśmy wyrównane czasy okrążeń na pośredniej mieszance, nawet podczas przejazdów dłuższych niż 15 okrążeń. Kolejny raz mieliśmy do czynienia z różnorodnym podejściem do strategii: Vettel i Button zdecydowali się na założenie miękkich opon w końcówce, dzięki czemu byliśmy świadkami pasjonującego finiszu. Walka o miejsce na podium pomiędzy Lewisem Hamiltonem i Sebastianem Vettelem trwała do flagi w biało-czarną szachownicę. W trzecim wyścigu sezonu mamy trzeciego zwycięzcę, a na pierwszych pięciu miejscach finiszowało pięciu mistrzów świata...”
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|