|
|
|
|
|
|
Grosser Preis Santander von Deutschland 2013 | 7 lipca |
|
|
|
Nürburgring | |
|
Długość toru: 5,148 km Liczba okrążeń: 60 Pełny dystans: 308,863 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Zmiana 1 | Zmiana 2 | Zmiana 3 | Zmiana 4 | Suma wizyt w boksach | | |
|
1. | Vettel | Mu | Pn (7) | Pu (24) | Pn (41) | | 3 | | |
2. | Räikkönen | Mu | Pn (8) | Pn (24) | Mu (49) | | 3 | | |
3. | Grosjean | Mu | Pn (13) | Pn (24) | Pu (40) | | 3 | | |
4. | Alonso | Pu | Pn (12) | Pn (24) | Mn (49) | | 3 | | |
5. | Hamilton | Mu | Pn (6) | Pu (22) | Pn (45) | | 3 | | |
6. | Button | Pn | Pu (21) | Mn (47) | | | 2 | | |
7. | Webber | Mu | Pu (8) | Pn (23) | Pu (38) | | 3 | | |
8. | Perez | Mn | Pn (7) | Pn (24) | | | 2 | | |
9. | Rosberg | Pn | Pu (16) | Pu (24) | Mn (48) | | 3 | | |
10. | Hülkenberg | Mu | Pn (17) | Pn (37) | Mn (49) | | 3 | | |
11. | di Resta | Mu | Pn (4) | Pn (24) | | | 2 | | |
12. | Ricciardo | Mu | Pn (5) | Pn (18) | Pn (40) | | 3 | | |
13. | Sutil | Mn | Pn (5) | Pu (24) | Pu (43) | | 3 | | |
14. | Gutierrez | Mn | Pn (6) | Pn (22) | Pu (41) | | 3 | | |
15. | Maldonado | Pn | Pn (21) | Mn (50) | | | 2 | | |
16. | Bottas | Pn | Pn (22) | Mn (54) | | | 2 | | |
17. | Pic | Mn | Pn (4) | Pn (24) | Pn (34) | | 3 | | |
18. | van der Garde | Mn | Pn (5) | Pn (19) | Pn (38) | | 3 | | |
19. | Chilton | Mn | Pn (8) | Pn (20) | Pu (26) | Pu (37) | 4 | | |
|
Niesklasyfikowani | |
| Vergne | Mu | Pn (4) | | | | 1 | | |
| Bianchi | Mn | Pn (5) | Pn (18) | | | 2 | | |
| Massa | Pu | | | | | 0 | | |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
P = Pośrednia mieszanka
M = Miękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Od początku wyścig miał wszystkie składniki pasjonującego, strategicznego widowiska. Niektórzy kierowcy wystartowali na pośrednich oponach, aby wykonać dłuższy pierwszy przejazd niż rywale na miękkim ogumieniu. Dla wielu zespołów była to niemal kwalifikacyjna opona, co wprowadziło interesujący element do taktyki. Stosowano różne strategie, dzięki czemu finisz był bardzo zacięty. Ogólne osiągi i wytrzymałość naszych opon były zgodne z oczekiwaniami, a degradacja termiczna była nieco wyższa niż spodziewana, ze względu na wysoką temperaturę nawierzchni. Zużycie było jednak zgodne z prognozami. Możliwe było przejechanie dystansu z dwoma pit stopami, co zresztą zademonstrowało wielu zawodników. Wyjazd samochodu bezpieczeństwa zmienił jednak sytuację. Na koniec chciałbym podziękować ludziom z naszej tureckiej fabryki w Izmit, którzy po Silverstone pracowali bez wytchnienia, aby wytworzyć niezbędną liczbę nowych tylnych opon; a także naszym logistykom, którzy dostarczyli je tutaj na wtorek. To była wspaniała praca zespołowa, za którą chcę wszystkim podziękować”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|