|
|
|
|
|
|
Grosser Preis Santander von Deutschland 2013 | 7 lipca |
|
|
|
Nürburgring | |
|
Długość toru: 5,148 km Liczba okrążeń: 60 Pełny dystans: 308,863 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
Red Bull
Sebastian Vettel (P8/P1): Rano nie byłem zbyt zadowolony, jednak po południu byliśmy w lepszej formie. Zobaczymy jak będzie, ale jak na razie jestem zadowolony. Co do spotkania GPDA to jesteśmy zadowoleni z szybkiej reakcji Pirelli i chcielibyśmy im za to podziękować. Warunki w jakich ścigaliśmy się na Silverstone były nie do zaakceptowania, jednak raczej się już nie powtórzą.Mark Webber (P3/P3): Było dziś dobrze, a pogoda nie spłatała nam figla, więc mogliśmy sporo pojeździć. Nowe opony wydają się niezłe, Pirelli zrobiło co się dało. Ciężko powiedzieć jak wpłynie to na osiągi, jednak na razie czuję się komfortowo.(Paweł Zając)
Mercedes
Nico Rosberg (P2/P2): To świetny tor i bardzo przyjemnie się o nim jedzie moim obecnym bolidem. To był interesujący dzień, ponieważ musieliśmy przyzwyczaić się do nowych opon. Są inne i wymagają innych ustawień, więc mieliśmy dobrą okazję na poznanie ich. Chcemy je zrozumieć szybciej i lepiej od innych zespołów. Ogólnie wygląda na to, że ponownie jesteśmy szybcy na jednym okrążeniu, a długi przejazd nie był zły. Ciężko przewidzieć gdzie jesteśmy, ponieważ nigdy nie wiemy ile paliwa mieli inni na pokładzie. W niedzielę ma być cieplej, a to również może namieszać w stawce.Lewis Hamilton (P1/P8): To był niezły dzień dla nas. Rano jeździło się dość dobrze i bolid nieźle się prowadził, jednak później dokonaliśmy kilku zmian, które nie zagrały na naszą korzyść. Bolid miał słabszy balans w drugim treningu, więc musimy się temu przyjrzeć i cofnąć niektóre zmiany. Jestem pewny, że wrócimy do walki w trzecim treningu.(Łukasz Godula)
Lotus
Romain Grosjean (P9/P4): Zaliczyliśmy dzisiaj dość dobry dzień, Jeździliśmy rano z urządzeniem, by zgromadzić nieco danych, a później wróciliśmy do poprzedniego pakietu, z którym testowaliśmy ustawienia, jednak większość czasu spędziliśmy na analizie nowych opon. Wykonaliśmy krok naprzód z poprawkami, które mieliśmy już na Silverstone i widzimy tutaj ich efekt. Zagrzewanie opon może być trudne w chłodniejszych warunkach, jednak dzisiaj nie był to problem. To tylko walny trening, jednak bolid prowadzi się dobrze, więc zobaczymy co jutro uda się osiągnąć.Kimi Raikkonen (P5/P5): Wypróbowaliśmy dzisiaj dość dużo rzeczy, niektóre z nich były dobre, niektóre nie, więc mamy dobry pogląd na to co zrobimy jutro. Nasze tempo na długich przejazdach nie było tak dobre jak mogło być, ponieważ jeździliśmy z innymi ustawieniami, których zmiana zajęłaby zbyt dużo czasu, jednak teraz wiemy jakie ustawienia pracują lepiej, więc to nie problem. Tylne opony nie różniły się zbytnio, jednak wiemy to już po tym jak testowaliśmy je w Kanadzie.(Łukasz Godula)
Ferrari
Fernando Alonso (P22/P6): Ten piątek był lepszy niż poprzedni i wygląda na to, że wróciliśmy do formy z przed Silverstone. Pozytywne było zachowanie opon, które spisywały się dobrze. Niestety straciliśmy poranną sesję przez problemy z ECU. To skróciło nasz program i w nocy będziemy musieli to nadrobić, jednak wiemy w którym iść kierunku.Felipe Massa (P6/P7): To był ciężki dzień, gdyż mieliśmy sporo pracy i musieliśmy przejechać jak najwięcej okrążeń, aby ukończyć program. Podzieliśmy czas pomiędzy sprawdzanie opon i długie przejazdy. Jest duża różnica między dwoma mieszankami, wywołana przez dużą degradację. Jak zwykle strategia będzie bardzo ważna. Kwalifikacje są naszym słabym punktem, jednak w wyścigu jest lepiej i tutaj też długie przejazdy napawają mnie optymizmem.(Paweł Zając)
McLaren
Jenson Button (P7/P9): Bolid prowadził się dość dobrze od samego początku. Ciągle jesteśmy daleko za czołówką, jednak nasze tempo w porównaniu do innych bolidów z naszej okolicy nie wyglądało źle. Ogólne odczucia nie są takie złe. Opony Pirelli pracują bardzo dobrze, oczywiście miękka mieszanka daje znacznie więcej przyczepności. Wydaje się, że ideą dwóch mieszanek jest dostarczenie jednej opony, która szybko się zużywa, a na wyścig drugiej, która wytrzymuje więcej. To nie jest zły kompromis, po prostu musimy sobie poradzić z wytrzymałością opon w niedzielę. Nie zagrozimy bolidom z czoła stawki, jednak miło byłoby zaatakować zespoły, które normalnie są przed nami.Sergio Perez (P10/P14): Myślę, że był to nasz najlepszy piątek od kilku wyścigów, głównie ze względu na dobrą pogodę, jednak również zgromadziliśmy użyteczne dane. Ciągle jesteśmy w takiej samej sytuacji jak tydzień temu, potencjał bolidu nie zmienił się zbytnio, jednak myślę, że możemy się jutro dostać do Q3. Może to być trudne, ale to nasz cel.(Łukasz Godula)
Force India
Paul di Resta (P11/P10): Dość zdradliwe sesje, mamy o czym myśleć w nocy. Możemy się poprawić, gdyż nie czułem się tak dobrze jak zazwyczaj. Przejechaliśmy sporo kilometrów, co powinno nam pomóc w zrozumieniu nowych opon. Obie mieszanki dość mocno się od siebie różnicą, więc trzeba będzie się upewnić, że będziemy mogli odpowiednio z nich korzystać.Adrian Sutil (P4/P11): To był całkiem dobry dzień, podczas którego mieliśmy osiągi podobne do tych z ostatnich wyścigów. Znów korzystamy z miękkich opon, na których degradacja jest dość wysoka. Dobrze się na nich jeździ i na pewno użyjemy ich w kwalifikacjach, jednak na długich przejazdach będzie problem. Pośrednia opona dobrze się spisuje i jest stała w osiągach, więc na pewno przyda się w wyścigu.(Paweł Zając)
Toro Rosso
Daniel Ricciardo (P13/P12): Mieliśmy bezproblemowy dzień. Udało nam się przejechać sporo okrążeń na oponach, jednak raczej nie mamy takiego tempa jak na Silverstone. Szkoda, jednak ten tor nas nie faworyzuje. Musimy przyjrzeć się czasom okrążeń rywali, aby lepiej zrozumieć gdzie jesteśmy. W ostatnim sektorze jedzie mi się całkiem dobrze, jednak mamy problemy w pierwszym, gdzie brakuje nam tempa. Długie przejazdy były w porządku, jednak możemy jeszcze się poprawić i będziemy pracować nad tym w nocy.Jean-Eric Vergne (P14/P13): To mój pierwszy dzień w samochodzie F1 na tym torze, jednak nie wpłynęło to na pracę podczas treningów. Nowe opony spisują się mniej więcej tak, jak się spodziewaliśmy i z punktu widzenia bezpieczeństwa nie było żadnych oznak problemu. W kwestii osiągów czeka nas sporo pracy, gdyż nie jesteśmy tam, gdzie chcielibyśmy być. Nawet jeśli tor niezbyt nam odpowiada, to jednak mam nadzieję, że uda nam się poprawić na resztę weekendu.(Paweł Zając)
Sauber
Nico Hulkenberg (P12/P15): W końcu piątek ze stałymi warunkami pogodowymi. Byliśmy w stanie przejść przez cały program bez żadnych problemów. Przetestowaliśmy wiele różnych rzeczy i myślę, że pozycje odzwierciedlają to gdzie jesteśmy w stawce. Jednakże jest nieco miejsca na poprawę ustawień. Teraz musimy przyjrzeć się danym, by zmaksymalizować osiągi bolidu. Jutro będziemy mieli kolejny suchy dzień i dam z siebie wszystko, by dostać się do Q3.Esteban Gutierrez (P17/P16): Myślę, że był to produktywny dzień. Udało nam się wykonać cały program bez problemów. Próbowaliśmy różnych ustawień, które znacznie się różniły, więc trudno było przyzwyczaić się na kolejny przejazdach. Jest coś, czego normalnie nie robimy, jednak ostatecznie zdobyliśmy wiele ważnych informacji. Dzień minął pozytywnie i wygląda na to, że nasze osiągi na długich przejazdach poprawiły się. Po wszystkich zebranych danych wydaje mi się, że wykonaliśmy krok naprzód.(Łukasz Godula)
Williams
Valtteri Bottas (P16/P17): Przeprowadziliśmy testy mechaniczne i mamy nieco danych, którym musimy się przyjrzeć, by wiedzieć jak ustawić bolid na ten weekend. Temperatury będą wyższe w sobotę i niedzielę, wiec musimy jak najlepiej wykorzystać opony. Różnica między nami, a rywalami nie zmieniła się za wiele, jednak damy z siebie wszystko, by powalczyć jutro.Pastor Maldonado (P15/P18): To nie był dla nas najlepszy dzień, jednak prowadzenie bolidu było lepsze w pierwszym treningu niż w poprzednim wyścigu. Próbowaliśmy różnych ustawień i tylnych skrzydeł w obu bolidach, jednak ciągle potrzebujemy lepszego tempa, by zbliżyć się do bolidów przed nami. Lubię ten tor i warunki poprawiały się z każdym okrążeniem. Musimy przeanalizować dzisiejsze dane i poprawić się jutro.(Łukasz Godula)
Caterham
Charles Pic (P18/P19): Zaliczyliśmy solidny piątek robiąc postępy. Początkowo sprawdzaliśmy poprawki z Silverstone. Po rozpoczęciu pełnego programu jazd mieliśmy problemy z rozgrzaniem przednich opon. Było zimniej niż zapowiada się niedziela, wiec to zmieni też zachowanie ogumienia. W przerwie zmieniliśmy ustawienia, co od razu pomogło i byłem całkiem zadowolony z osiągów. Podczas długich przejazdów opie opony dobrze się spisywały.Giedo van der Garde (P20/P20): Ogólnie był to dobry piątek. W pierwszym treningu sprawdzaliśmy nowe części, a także nowe ustawienia, dzięki którym możemy lepiej hamować. Straciliśmy trochę czasu przed podsterowność, jednak w końcówce pierwszego treningu auto spisywało się dobrze. Po południu korzystaliśmy z innej podłogi, znów pojawiła się podsterowność, jednak ponownie udało nam się ją wyeliminować i samochód stawał się coraz lepszy i lepszy. Zużycie opon jest przyzwoite i jesteśmy dość zadowoleni. Teraz mamy sporo danych do analizy i liczymy na lepszą sobotę.(Paweł Zając)
Marussia
Jules Bianchi (P--/P21): Dzisiejszy dzień był dla mnie bardzo krótki, czego bardzo szkoda. Już jakiś czas temu ustaliliśmy, że Rodolfo pojedzie w pierwszym treningu, co pozwoliło mi nieco wypocząć i poczuć się lepiej. Po południu wyjechał na dwa przejazdy, co w dumie dało 10 okrążeń, jednak nie czułem się najlepiej, więc lepszym wyjściem było anulowanie dalszych przejazdów, by w pełni wyzdrowieć. Mam nadzieję, że po dobrze przespanej nocy wrócę do sprawności jutro.Max Chilton (P19/P22): Tabela czasowa nie pokazuje wszystkiego z dzisiejszego dnia, gdyż czułem się dość dobrze w bolidzie. Rano byłem pomiędzy Caterhamami, a po południu skupiliśmy się na długich przejazdach. Jutro w kwalifikacjach będziemy lepiej znali nasze prawdziwe tempo w porównaniu do innych,jednak na razie jestem zadowolony.Rodolfo Gonzalez (P21/P--): Jestem zadowolony z treningu, w którym przejechałem 21 okrążeń. Nabranie prędkości zajęło nieco czasu, jednak muszę być realistą, ponieważ do dzisiaj miałem na koncie jedynie sześć kółek w bolidzie F1. Myślę, że test dla młodych kierowców będzie moją najlepszą okazją do nadgonienia zaległości, a później na Węgrzech pójdzie już lepiej. Na razie zespół był bardzo pomocny i powierzył mi wiele pracy z aerodynamiką i zawieszeniem, to było priorytetem, a nie czasy okrążeń. Jestem zadowolony, że mogłem im udzielić użytecznych informacji, co powinno pomóc na resztę weekendu.(Łukasz Godula)
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|