F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio d'Italia 20147 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton wywalczył pierwsze pole startowe przed Grand Prix Włoch na torze Monza. Brytyjczyk ze sporą przewagą pokonał swojego partnera zespołowego, Nico Rosberga, oraz Valterrim Bottasem.

Czasówka w świątyni prędkości obyła się prawie bez niespodzianek. Jedyną z nich zgotował Kimi Raikkonen, któremu nie udało się awansować do czołowej dziesiątki.

Pozostali kierowcy zajęli pozycje zgodnie z przewidywaniami – zespoły korzystające z silników Mercedesa zajęły sześć pierwszym miejsc, choć Alonso i Red Bulle nie straciły aż tak dużo, szczególnie do piątego Magnussena.

Q1

Jako pierwszy na torze pojawił się Kamui Kobayashi, jednak Japończyk nie był zbyt długo osamotniony i po chwile dołączyli do niego inni zawodnicy. Pierwszym czasem kierowcy Caterhama było 1:28,299s, które dosyć długo utrzymało się na czele, gdyż inni zaczęli bardzo spokojnymi okrążeniami. Gdy zegar pokazywał 10 minut do zakończenia na czele znajdował się Hamilton przed Massą oraz Rosbergiem.

Lokalny faworyt, Fernando Alonso, plasował się na piątym miejscu, tuż przed Daniiłem Kwiatem. Na tym etapie na torze nie było jeszcze Romaina Grosjeana. Gdy Ricciardo przejechał pierwsze szybkie kółko i uciekł z dalekiej pozycji, w strefie spadkowej znaleźli się Ericsson, Kobayashi, Chilton, Sutil oraz Bianchi.

Pierwszym kierowcą, który zdecydował się na pośrednie opony był trzynasty Hulkenberg, który dzięki szybszej mieszance wskoczył na dziewiąte miejsce. W samej końcówce na torze pojawił się także Romain Grosjean, jednak na pierwszym okrążeniu nie udało mu się uciec ze strefy spadkowej. W samej końcówce trwała zacięta walka pomiędzy kierowcami końca stawki, jednak ostatecznie obyło się bez niespodzianek i do Q2 nie awansowali kierowcy Caterhama, Marussi oraz Lotusa. Użycie miękkich opon nie zmieniło zbyt wiele w czołówce, tylko Toro Rosso wbiło się do czołowej dziesiątki, więc pierwsze trzy miejsce okupowali Hamilton, Rosberg oraz Massa.

Ostatecznie do Q2 nie przeszli: Ericsson, Chilton, Bianchi, Kobayashi, Grosjean, Maldonado.

Q2

Drugą część czasówki jako pierwszy zaczął Hulkenberg, który zdążył przejechać wyjazdowe okrążenie nim dołączyli do niego inni zawodnicy. Niemiec zaczął od bardzo wolnego okrążenia, więc kolejne mierzone przejazdy szybko zepchnęły go na pozycje pod koniec pierwszej dziesiątki. Na 8 minut przed końcem na czele znajdował się Rosberg z czasem 1:24,682s, przed Bottasem, Massą, Alonso i Perezem. Na tym etapie jednak pomiarowych okrążeń nie odnotowali jeszcze kierowcy Red Bulla, McLarena oraz Hamilton.

Gdy wszyscy mieli już na koncie pomiarowe okrążenia na czele znalazł się właśnie Brytyjczyk z przewaga nieco ponad jednej dziesiątej nad Rosbergiem. Kierowcy Red Bulla wskoczyli kolejno na 8 oraz 9 miejsce, natomiast McLareny na 6 i 11 (z Buttonem na wyższej pozycji. Poza czołową dziesiątką znajdowali się Magnussen, Kwiat, Vergne, Hulkenberg, Gutierrez, i Sutil.

Na poprawę czasu okrążenia zdecydowali się wszyscy zawodnicy. Obsada pozycji w czołówce nie uległa zmianie, gdyż Rosbergowi mimo rekordu w pierwszym sektorze nie udało się pobić czasu Hamiltona. On z resztą też nie podkręcił tempa, choć ustanowił rekord drugiego sektora. Czołową piątkę uzupełnili Bottas, Massa oraz Alonso. Sporą przykrość wyrządził lokalnym kibicom Kimi Raikkonen, który nie zdołał poprawić czasu okrążenia i skończył Q2 na dwunastym miejscu. W samej końcówce do czołowej dziesiątki wcisnął się natomiast Magnussen.

Do Q3 ostatecznie nie awansowali: Gutierrez, Sutil, Hulkenberg, Vergne, Raikkonen i Kwiat.

Q3

Tym razem również Force India zdecydowało się na szybkie opuszczenie garaży, więc to Perezowi przypadło pokonanie pierwszego pomiarowego okrążenia. Meksykanin zaczął kółkiem o 0,4s wolniejszym niż w Q2, a po pierwszej serii szybkich kółek na czele znalazł się Hamilton z miażdżącym czasem – 1:24,109s. Drugi Rosberg był aż cztery dziesiąte sekundy z tyłu, a czołową trójkę uzupełnił Bottas. Dalej mieliśmy Massę, buttona, Vettela, Alonso, Magnussena oraz Ricciardo. Czołową dziesiątkę zamknął Perez.

W końcówce na torze pojawili się wszyscy zawodnicy. Jako pierwszy jechał Vettel, któremu nie udało się poprawić czasu, co zaawansowało nawet spadkiem za Alonso. Świetne okrążenie zaczął Rosberg, jednak mimo rekordu w pierwszym sektorze i tak udało mu się zbliżyć na zaledwie dwie dziesiąte do Hamiltona. Trzecie miejsce przypadło Bottasowi, który utrzymał za sobą Massę. Dobre kółko pozwoliło Magnussenowi znaleźć się przed Buttonem oraz Alonso. Czołową dziesiątkę zamknęli Vettel, Ricciardo oraz Perez.


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca