|
|
|
|
|
|
United States Grand Prix 2014 | 2 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
Mercedes
Lewis Hamilton (P1/P1): Samochód był dobry i byliśmy w stanie poprawiać go podczas obu sesji. Ja mogłem zrobić tylko kilka okrążeń z długiego przejazdu, jednak Nico zebrał sporo danych, więc powinno być ok. Nie jestem pewny, co dokładnie było problemem i dlaczego musieliśmy się zatrzymać, jednak na pewno poradzimy sobie z tym w nocy. Lepiej, że mieliśmy kłopoty dzisiaj niż w pozostałej części weekendu. Przewaga nad Nico była bardzo mała i spodziewam się zaciętej walki. Uwielbiam tutaj być i wspaniale jest zobaczyć tylu fanów na torze już w piątek, więc mam nadzieję, że damy im dobry show.Nico Rosberg (P2/P2): Srebrna Strzała jest bardzo szybka na tym torze. Pomiędzy mną, a Lewisem różnice jak zwykle były niewielkie. Jego problem trochę mnie zmartwił, gdyż pokazał, że nie jesteśmy nietykalni. Musimy popracować nad tym, jednak ogólnie jestem zadowolony i czekamy na resztę weekendu.(Paweł Zając)
Ferrari
Fernando Alonso (P6/P3): Za nami udane treningi. Dużo pomogły nam w tym warunki panujące na torze – zdecydowanie różniły się one od tych, z jakimi mieliśmy tutaj do czynienia w minionych sezonach. Na tę chwilę nie musimy się martwić przyczepnością. W drugiej sesji pojawiały się stosunkowo mocne podmuchy wiatru. Prognoza mówi, że możemy mieć z nimi do czynienia przez cały weekend, ale nie powinny się one negatywnie odbić na naszej pracy. Miękka mieszanka jest wytrzymalsza niż oczekiwaliśmy, ale zdajemy sobie sprawę że kwestia degradacji nigdy nie jest pewna. Ogólnie sam wyścig powinien obfitować w rozmaite strategie – to dobrze. Dziś po raz pierwszy testowaliśmy system wirtualnego samochodu bezpieczeństwa. Po pierwszej próbie wydaje mi się, że wszystko przebiegło w porządku, chociaż naturalnie jest spore pole do poprawy. Niezależnie od tego wszyscy kierowcy popierają wprowadzenie tego rozwiązania. Musimy się po prostu do niego przyzwyczaić.Kimi Raikkonen (P12/P6): Dzień rozpoczął się od drobnych problemów w pierwszej sesji treningowej, podczas której badaliśmy różne części aero. Nie czułem się zbyt komfortowo z ustawieniami samochodu, a sterowanie nim było dość problematyczne. Po południu wprowadziliśmy zmiany, co pozytywnie odbiło się na zachowaniu bolidu. Udało mi się pojechać dobre okrążenie na pośredniej mieszance. W zasadzie wydaje mi się, że gdyby nie inni kierowcy na torze mogłoby być ono jeszcze szybsze. Przed nami sporo pracy. Musimy dawać z siebie wszystko.(Nataniel Piórkowski)
Red Bull
Daniel Ricciardo (P17/P4): Dziś było dość trudno, a wiatr miał spory wpływ. To dość otwarty tor i każdy boczny lub tylny podmuch zmienia charakterystykę auta, dlatego też kilku chłopaków się kręciło. Nasz samochód póki co nieźle się spisuje i mamy nadzieję, że jutro będzie trochę szybszy. Dziś rano niewiele pojeździliśmy, jednak po południu byliśmy w czołowej piątce, a długie przejazdy były całkiem niezłe.Sebastian Vettel (P7/P18): Dzisiejsze treningi były zupełnie inne, gdyż koncertowaliśmy się na niedzieli. Rano mieliśmy problemy ze skrzynią biegów i straciliśmy trochę czasu, jednak ogólnie było nieźle. Nie fajnie jest wiedzieć, że nie będę mógł walczyć w kwalifikacjach, jednak mieliśmy tego świadomość od samego początku weekendu, więc skupiamy się na wyścigu i mam nadzieję, że uda nam się odrobić straty po starcie z pit lane.(Paweł Zając)
Williams
Felipe Massa (P11/P5): Zawsze lubiłem ten tor, a dziś mieliśmy produktywny dzień, w którym zrobiliśmy wszystko, co planowaliśmy. Po południu bardzo wiało, więc ciężko było dobrze ocenić balans, a samochód był zupełnie inny niż rano. W sobotę i niedziele ma być jednak inaczej, więc być może będziemy musieli zmienić trochę ustawienia. Póki co jestem zadowolony z samochodu i czekam na dobry weekend.Valtteri Bottas (P--/P11): Zebraliśmy dziś sporo informacji na temat temperatur oraz opon w drugim treningu i wygląda na to, że udało nam się wydobyć z nich lepsze osiągi. Samochód nie był łatwy w prowadzeniu z powodu wiatru, a także ciężko było znaleźć dobry balans, więc musimy nad tym popracować. Osobiście myślę, że możemy urwać jeszcze trochę z czasu okrążenia, więc w trzecim treningu będziemy cisnąć.Felipe Nasr (P8/P--): Dziś jeździłem FW36 po raz pierwszy od czasu Barcelony, więc musiałem szybko nabrać tempa na nowym dla mnie torze. Obiekt jest bardzo przyjemny i płynny, szczególnie w pierwszym sektorze. Samochód znacznie się poprawił od mojej ostatniej jazdy, ma więcej przyczepności i lepiej się prowadzi. Dzień był bardzo pozytywny, z dużą ilością kilometrów.(Paweł Zając)
Toro Rosso
Daniił Kwiat (P4/P7): To był dość standardowy piątek dla nas. Musimy zrozumieć charakterystykę toru i jak zawsze przed sobotą będziemy pracować nad znalezieniem optymalnych ustawień. Teraz mamy trochę rzeczy do zrobienia, ale zawsze dobrze nam to wychodziło. Mam nadzieję, że znajdziemy lepsze osiągi.Jean-Eric Vergne (P--/P13): To był dobry piątek. Nadal musimy zrozumieć pewne rzeczy, aby zmusić opony do lepszej pracy, gdyż to one będa kluczowe. Osiągi na pośredniej mieszance są niezłe, jednak musimy popracować nad tempem na miękkiej.Długie przejazdy wyglądają dobrze, pomimo tego, że nie jeździłem podczas pierwszego treningu i po drobnych poprawkach powinno być dobrze. Musimy przeanalizować dane, jednak myślę, że samochód jest taki jak trzeba i czeka nas dobry weekend.Max Verstappen (P10/P--): Główną różnicą względem Japonii jest zachowanie opon. Na Suzuce najszybsze okrążenie było pierwszym i nie było sposobu na poprawienie się, a tutaj musi upłynąć trochę czasu przed nabraniem tempa. Dobrze, że mogę doświadczyć takich rzeczy i uczyć się podczas każdego spotkania z autem. Dziś starałem się lepiej zrozumieć opony, okrążenie po okrążeniu i to było głównym celem. Samochód ogólnie był jednak dobry, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę tempo Daniiła. Póki co nie muszę jednak walczyć o czas, tylko zdobywać doświadczenie przed kolejnym rokiem, więc nie muszę szukać limitu.(Paweł Zając)
McLaren
Kevin Magnussen (P5/P8): To moja pierwsza wizyta na tym torze i podoba mi się ten obiekt. Ma wyjątkowy pierwszy zakręt, a szybkie łuki w pierwszym sektorze są bardzo interesujące. Myślę, że wyprzedzanie powinno być tutaj możliwe, więc mam nadzieję na ciekawy wyścig. Dzisiejsze przejazdy pokazały, że jesteśmy mocniejsi na pośrednich oponach. Musimy sprawdzić, czy nasze tempo może się poprawić na miękkich gumach. Przyjrzymy się temu wieczorem. Wirtualny samochód bezpieczeństwa wypadł tak, jak powinien. Wydaje się to być dobrym pomysłem.Jenson Button (P3/P9): Nasz bolid czasami ma problemy przy wietrznej pogodzie. O wiele trudniej jest jechać precyzyjnie, gdy wieje. Najbardziej dotyka to nas w wolnych zakrętach, takich jak na początku trzeciego sektora. Nasz problem z tempem na miękkich oponach możemy rozwiązać. Niektórym kierowcom miękka opona od razu pasuje do balansu bolidu, a niektórym nie. Nam dzisiaj nie pasowała, jednak możemy nad tym popracować. Testy dzisiejszego wirtualnego samochodu bezpieczeństwa miały plusy i minusy. Podoba mi się ten pomysł, jednak zbyt dużo czasu poświęcamy na przyglądanie się kierownicy, by zmieścić się w czasie. Jeśli pojedzie się szybciej, to podczas restartu otrzymamy karę 10 sekund. W tej kwestii jest to dość kłopotliwe. Po mojej karze za wymianę skrzyni biegów zapowiada się trudny weekend. Nie wyprzedza się tutaj łatwo, ale damy z siebie wszystko.(Łukasz Godula)
Force India
Nico Hulkenberg (P9/P10): Możemy być umiarkowanie zadowoleni z naszego piątku. Udało nam się zrealizować cały plan dnia. Jazda po torze jak ten zawsze daje ci dużo przyjemności. Warunki na torze bardzo zmieniły się pomiędzy poranną a popołudniową sesją. Było dużo cieplej i wiał dość mocny wiatr, co czasem przysparzało trochę kłopotów. Poświęciliśmy odpowiednią ilość czasu na pracę nad ustawieniami. Teraz pora przyjrzeć się danym dotyczącym ogumienia w celu zrozumienia jego pracy. Piątek minął bez problemów. Dziś Halloween, więc liczę że jutro w kwalifikacjach nie będą czekały na nas żadne psikusy!Sergio Perez (P15/P14): Za nami niezły początek weekendu. Mamy kilka poprawek, więc naszym głównym celem było pokonanie tak wielu kilometrów jak tylko byliśmy w stanie. Najważniejsza była ocena ich efektywności. Pomiędzy sesjami udało się nam osiągnąć zadowalające postępy pod względem balansu samochodu. Przed nami wciąż wiele pracy, zwłaszcza jeśli chodzi o zachowanie ogumienia. Postaramy się poprawić nasze osiągi. Jestem optymistą nawet jeśli dzisiejsze czasy nie pokazują naszego realnego położenia w stawce. Pamiętamy, że punkty przyznawane są w niedziele.(Nataniel Piórkowski)
Lotus
Romain Grosjean (P18/P12): Dzisiejszy dzień można porównać do rodeo: wciąż pracujemy nad optymalnymi ustawieniami samochodu. Silniejsze podmuchy wiatru jakie pojawiły się po południu nie pomagały nam w próbach uczynienia samochodu łatwiejszym w prowadzeniu. Mimo tego nasza pozycja w tabeli nie jest taka zła, przyjemniej jeśli spojrzymy na ten sezon! Zdajemy sobie sprawę z tego, że wciąż są obszary wymagające większych nakładów pracy.Pastor Maldonado (P13/P15): Miło było ponownie wyjechać na tor w Austin. To fantastyczny obiekt. Piątek jak każdy inny. Zrealizowaliśmy typowy program i zebraliśmy zadowalającą ilość danych. Prowadzenie samochodu na limicie było dziś nieco utrudnione, ale oczekujemy, że jutro uda nam się temu zaradzić.(Nataniel Piórkowski)
Sauber
Adrian Sutil (P14/P16): To był typowy piątek. Wykonaliśmy cały program bez żadnych problemów. Sprawdziliśmy kilka sutawień bolidu, zarówno na miękkiej jak i pośredniej mieszance. Jutro postaramy się wycisnąć więcej na podstawie danych, które zebraliśmy.Esteban Gutierrez (P16/P17): To był dość trudny dzień, jednak dobrze, że wykonaliśmy cały program. Z drugiej strony, mieliśmy kilka problemów, które staramy się rozwiązać. Balans bolidu nie jest zły i eksperymentowaliśmy z różnymi ustawieniami, by znaleźć najlepszy. Warunki nie były łatwe, ponieważ wieje tutaj bardzo mocny wiatr. Musimy brać to pod uwagę jutro. Ogólnie opony spisują się dobrze. Wygląda na to, że obie mieszanki są dobrze dobrane na ten obiekt.(Łukasz Godula)
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|