|
|
|
|
|
|
Grand Prix du Canada 2014 | 8 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Suma |
|
1. | Ricciardo | SMu | Mn (13) | Mu (37) | | 2 |
2. | Rosberg | SMu | Mn (18) | Mn (44) | | 2 |
3. | Vettel | SMu | Mn (15) | Mn (36) | | 2 |
4. | Button | SMu | Mn (14) | Mn (38) | | 2 |
5. | Hülkenberg | Mn | SMn (41) | | | 1 |
6. | Alonso | SMu | Mn (16) | Mn (44) | | 2 |
7. | Bottas | SMu | Mn (14) | Mu (35) | | 2 |
8. | Vergne | SMu | Mn (15) | Mn (39) | | 2 |
9. | Magnussen | SMn | Mn (15) | Mn (45) | | 2 |
10. | Räikkönen | SMu | Mn (17) | Mu (39) | | 2 |
11. | Perez | SMn | Mn (34) | | | 1 |
12. | Massa | SMu | Mn (15) | Mu (48) | | 2 |
13. | Sutil | SMn | Mn (15) | Mn (40) | | 2 |
14. | Gutierrez | Mn | SMn (1) | Mn (2) | Mu (32) | 3 |
|
Niesklasyfikowany | |
| Grosjean | SMn | Mn (11) | Mn (46) | | 2 |
| Kwiat | Mn | SMn (29) | Mn (46) | | 2 |
| Hamilton | SMu | Mn (19) | Mn (45) | | 2 |
| Kobayashi | SMn | | | | 0 |
| Maldonado | Mn | | | | 0 |
| Ericsson | Mn | | | | 0 |
| Chilton | Mn | | | | 0 |
| Bianchi | Mn | | | | 0 (NU) |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
SM = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Kolejny raz Kanada zapewniła nam niebywałe emocje: tym razem w upalnych warunkach, w których zespoły ciekawie dobierały strategię. W pełnym akcji wyścigu niektórzy kierowcy mocno improwizowali, próbując jak najlepiej wykorzystać ogumienie do zyskania przewagi. Gratulacje dla Daniela Ricciardo za pierwsze zwycięstwo w wyścigu, który na długo zapadnie w pamięć. Gratulacje też dla ekipy Force India, która za czasów naszego zaangażowania w Formule 1 często obiera odmienną strategię od rywali. W Kanadzie dało im to dobry wynik, który mógł być jeszcze lepszy, gdyby nie kolizja w samej końcówce. Finisz pokazał, w jaki sposób strategia dotycząca opon może być wykorzystana do walki o lepsze pozycje”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|