|
|
|
|
|
|
Grosser Preis von Österreich 2014 | 22 czerwca |
|
|
|
Red Bull Ring | |
|
Długość toru: 4,326 km Liczba okrążeń: 71 Pełny dystans: 307,146 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
Mercedes
Lewis Hamilton (P2/P1): Biorąc pod uwagę fakt, że jest to dla mnie zupełnie nowy tor, dzień mogę zaliczyć do udanych. Już po kilku pierwszych okrążeniach czułem się bardzo komfortowo i byłem w stanie podkręcać tempo. Dziś panowała wietrzna aura, ale przejechaliśmy sporo okrążeń i czujemy się przygotowani do niedzielnego wyścigu. Szybkie zakręty stawiają duże wyzwania przed tylnymi oponami, ale dziś spisywały się one nadzwyczaj dobrze. Zarówno pierwsza jak i druga sesja dały nam pozytywne odczucia. Celem na jutro jest pole position, ale do pierwszego zakrętu i tak prowadzi długi podjazd, więc w wyścigu może zdarzyć się wszystko.Nico Rosberg (P1/P2): Pokonałem dziś wiele okrążeń – to bardzo ważne na każdym nowym torze, gdy liczy się proces twojej nauki. Jestem bardzo zadowolony, chociaż w zasadzie był to dla mnie skomplikowany dzień. Wciąż muszę znaleźć trochę czasu by dorównać mojemu zespołowemu koledze i w nocy czeka mnie sporo pracy. Mój samochód dobijał do podłoża na prostych i w strefach hamowania, więc nie było łatwo, ale jestem pewny, że sobie z tym poradzimy. To wspaniale, że dzięki Berniemu i Panu Mateschitzowi ponownie mogliśmy się pojawić na tym wspaniałym torze. Austria zdecydowanie potrzebuje wyścigu F1.(Nataniel Piórkowski)
Ferrari
Fernando Alonso (P3/P3): Dobrze jest wrócić do ścigania tutaj. W obu sesja Kimi i ja realizowaliśmy inne programy i teraz musimy połączyć zebrane dane, aby zadecydować co działało najlepiej. Zachowanie opon nie było zaskoczeniem i supermiękka opona będzie tą lepszą na kwalifikacje, jednak ciężko na tym etapie powiedzieć coś o strategii na wyścigu. Cały czas było pochmurno, jednak jutro ma być słońce, więc ogumienie inaczej będzie się sprawować. Dobra pogoda oznacza, że wiele może się zdarzyć, a także, iż będziemy mogli dać fanom dobry wyścig.Kimi Raikkonen (P11/P11): Dziś było sporo pracy, co jest normalne na praktycznie nowym obiekcie. Pomimo zmiennej pogody, która zmniejszyła ilość czasu na torze, udało nam się zrealizować program, który skupił się na sprawdzaniu poprawę aerodynamicznych. Wraz z Fernando testowaliśmy różne rzeczy, więc teraz będzie trzeba porównać dane. Po południu lepiej czułem auto, jednak z powodu różnych czynników, takich jak brak przyczepności, korek i wiatr, nie udało mi się poprawić czasu okrążenia.(Paweł Zając)
Williams
Valtteri Bottas (P8/P4): To naprawdę fajny tor i chyba zostanie jednym z moich ulubionych. Jest dość starodawny, a szybkie sekcje nie pozostawiają miejsca na błąd. Z długimi prostymi wyścig powinien być interesujący. Nie łatwo ustawia się tutaj auto, gdyż każdy zakręt jest inny, więc będziemy musieli przeanalizować dane, żeby znaleźć najlepsze rozwiązanie. Kwalifikacje będą bardzo zacięte, więc trzeba będzie złożyć dobre okrążenie.Felipe Massa (P4/P5): To był dobry piątek. Powrót tutaj, jest bardzo pozytywny. Balans samochodu był bardzo dobry i jego ogólne zachowanie również było niezłe, więc będziemy walczyć. Tor nie jest łatwy i wiele może się zdarzyć, więc trzeba zachować spójność jazdy. Dobrze jest być z przodu obok Ferrari, jednak nie można zapominać o ekipach z tyłu.(Paweł Zając)
Red Bull
Sebastian Vettel (P15/P6): Rano mieliśmy problemy, jednak po południu było lepiej. Wielu kierowców miało kłopoty ze zmuszeniem twardszej mieszanki do pracy, jednak jutro ma być cieplej, więc powinno być inaczej. Myślę, że wszyscy wyczekiwali na ten weekend. Nie jesteśmy faworytami, choć bardzo byśmy chcieli. Dziś było produktywnie i robiliśmy postępy w trakcie dnia.Daniel Ricciardo (P13/P8): Bardzo dużo się dziś nauczyliśmy. Rano mieliśmy kilka pomysłów i pewne z nich zadziałały, a inne nie – tak jak zwykle w piątek. Nie było idealne, jednak w drugim treningu się poprawiliśmy. Myślę, że możemy dać z siebie więcej, a z zebranymi danymi zrobimy postępy w nocy. Raczej nie jesteśmy tak szybcy jak Mercedes, nie spodziewaliśmy się być, jednak mam nadzieję, że znów będziemy najlepsi.(Paweł Zając)
McLaren
Jenson Button (P5/P7): Za nami dość produktywny dzień. Wciąż zmagamy się z grainingiem supermiękkich opon – sytuacja jest podobna do tej z Kanady, ale na podstawowej mieszance radzimy sobie dobrze zarówno na długich jak i na krótkich przejazdach. Naszym celem będzie czynienie dalszych postępów, zdajemy sobie sprawę że są tory, które nie odpowiadają naszemu bieżącemu pakietowi – nie chcemy jednak tracić za dużo do czołówki. Ewentualnie, jeśli pojawią się ku temu warunki, cieszylibyśmy się z nawiązania walki z rywalami, którzy obecnie znajdują się przed nami. Pomimo problemów, nie możemy narzekać. Zawsze miło jest wracać na szybkie tory, takie jak ten.Kevin Magnussen (P9/P9): To fajny tor na który składają się interesujące zakręty i zmiany wysokości. To rodzaj toru, który kocham: szybkie zakręty i duże dohamowania. Jeśli mam być szczery, to przy wysokich prędkościach nasz samochód nie radzi sobie aż tak źle – jest co prawda kilka rzeczy nad którymi wciąż musimy się pochylić, ale piątek możemy uznać za pozytywny. Musimy dokładniej przeanalizować wyniki przeprowadzonych dzisiaj testów aero – wtedy będziemy mieli lepsze pojęcie odnośnie tego, o co możemy powalczyć w kwalifikacjach. Ogólnie jestem zadowolony.(Nataniel Piórkowski)
Toro Rosso
Jean-Eric Vergne (P10/P10): To był pozytywny piątek i jestem zadowolony z samochodu. Przywieźliśmy tutaj wiele poprawek, więc mamy sporo do przetestowania i zrozumienia. Muszę przyznać, że wygląda to dobrze. Teraz trzeba przeanalizować wszystkie dane i poprawić się przed kwalifikacjami.Daniił Kwiat (P12/P12): Bardzo podobała mi się jazda po tym torze, który jestem jednym z moich ulubionych. Jest sporo ostrych dohamowań i szybkich zakrętów, które dają sporo zabawy. Podczas dzisiejszej sesji liczyłem na lepsze tempo, jednak na pewno mamy miejsce na poprawę. Zrealizowaliśmy cały program, więc jestem pewny, że możemy mieć dobry weekend.(Paweł Zając)
Force India
Sergio Perez (P6/P13): To był dobry dzień. Zrealizowaliśmy nasz program i sporo nauczyliśmy się o obu mieszankach opon. Tor jest bardzo wymagający i nie ma zbyt wielu miejsc do wyprzedzania, więc pozycja na starcie będzie kluczowa. Wciąż możemy się poprawić i naszym głównym celem będzie odpowiednie zarządzanie oponami.Nico Hulkenberg (P7/P17): To przyjemny tor. Pętla jest dość krótka, jednak przyjemnie się po niej jedzie. Wygląda łatwiej na papierze, gdyż tak naprawdę jest techniczna w wielu miejscach. Poranna sesja była solidna, byłem zadowolony z samochodu i osiągów. Z jakiegoś powodu mieliśmy problemy na obu mieszanka po południu i nie czułem się komfortowo w aucie. Musimy więc to przeanalizować dziś w nocy. Jedynym wytłumaczeniem jest wiatr, który był dość silny.(Paweł Zając)
Sauber
Esteban Gutierrez (P14/P14): Mieliśmy dobry dzień. Wykorzystaliśmy efektywnie czas na torze i zrealizowaliśmy program. Z tego punktu widzenia sesja poszła dobrze, jednak potrzeba nam jeszcze bardziej stałych czasów okrążeń. Właściwości jezdne auta również są ważnym czynnikiem, który przyda się na długich przejazdach. To nasz priorytet.Adrian Sutil (P21/P16): Udało mi się przejechać przez drugą sesję bez żadnych incydentów, jednak rano straciłem trochę czasu przez problem techniczny. Jestem jednak usatysfakcjonowany naszym programem. Tor nadal jest bardzo śliski, więc samochód jest trudny w prowadzeniu. Przy wyższych temperaturach powinno zrobić się lepiej.(Paweł Zając)
Lotus
Pastor Maldonado (P17/P15): Dziś pracowaliśmy bardziej metodologicznie. Warunki na torze poprawiały się, więc z upływem czasu byliśmy w stanie poprawiać tempo. Niestety usterka związana z jednostką napędową nie pozwoliła nam dziś na realizację pełnego programu. Musimy się przyjrzeć temu, co się stało i zapewnić by nie doszło do powtórki. Czeka nas także standardowa analiza danych – chcemy jak najlepiej przygotować się do soboty. Pozostaję optymistą, ale w jutrzejszych kwalifikacjach będziemy musieli dać z siebie naprawdę wszystko.Romain Grosjean (P16/P19): Dobrze było dziś lepiej poznać tor za kierownicą bolidu E22. Za nami dużo pracy, przejechaliśmy w końcu 74 okrążenia, chociaż muszę przyznać, że mieliśmy trochę problemów. Nie byłem zadowolony z tego jak prowadził się nasz samochód i nie odpowiadały mi jego ustawienia, ale popracujemy jeszcze nad tymi obszarami, które wymagają poprawy. Dowiedzieliśmy się, że lepsze tempo prezentujemy na długich przejazdach – pozostaje nam więc jedynie odblokować potencjał, który pomoże nam pojechać dobrą sesję kwalifikacyjną.(Nataniel Piórkowski)
Marussia
Max Chilton (P19/P18): Ogólnie był to dla naszej ekipy bardzo obiecujący dzień, biorąc pod uwagę że jest to dla nas pierwsza wizyta na tym obiekcie. Sądzę że będziemy jeszcze w stanie znaleźć trochę dodatkowego potencjału: za nami bezproblemowe sesje, a długie przejazdy były bardzo spójne. Słowem – udany start.Jules Bianchi (P18/P20): Generalnie skończyliśmy pierwszy dzień jazd z wieloma dobrymi informacjami, które na pewno pozwolą nam poprawić tempo przed sobą. Straciłem trochę czasu na torze z powodu usterki radia, ale wróciliśmy do jazdy w całkiem dobrym stylu. Myślę że jesteśmy w stanie pojechać jeszcze trochę szybciej. To świetny tor i pierwsze odczucia mówią nam, że możemy tu powalczyć o dobry rezultat, szczególnie z Sauberami. Nie mogę się już doczekać reszty weekendu.(Nataniel Piórkowski)
Caterham
Kamui Kobayashi (P20/P21): Przejechaliśmy 24 okrążenia w pierwszym treningu i nawet jeśli deszcz trochę przeszkadzał to i tak zrealizowaliśmy nasz plan, co jest ważne na nowym torze. Dobrze się tutaj jeździ, szczególnie w zakrętach pięć i sześć, jednak nadal nie wiemy jak będą spisywać się opony, gdy wzrośnie temperatura. Jutro ma być cieplnej, więc czeka nas sporo pracy w trzecim treningu. Po południu samochód lepiej się spisywał, gdyż zmieniliśmy ustawienia, choć nadal mieliśmy trochę podsterowności. Na supermiękkiej mieszance znalazłem 0,6s co było dosyć dziwne, gdyż różnica w przyczepności nie była taka duża. Musimy się temu dziś dokładnie przyjrzeć. W trakcie długiego przejazdu poczułem, że auto ściąga na prawo podczas hamowania, więc zjechałem do garażu. Nie było nic widać na pierwszy rzut oka, a dane nie wskazywały niczego szczególnego, więc zakończyliśmy sesję wcześniej, aby uniknąć potencjalnych problemów.Marcus Ericsson (P22/P22): Pierwszy trening skończył się wcześniej niż planowaliśmy, po awarii elektryki na dziewiątym okrążeniu. Wyjechałem z pierwszego zakrętu i auto po prostu się wyłączało. Potem okazało się, że jest to problem związany z odzyskiwaniem energii cieplnej, więc naprawiliśmy to w trakcie lunchu. Wcześniej bardzo podobała mi się jazda po tym torze, nawet na tych zaledwie 8 kółkach. Przyczepności nie było zbyt dużo, ale zacząłem łapanie dobrego rytmu. Później mieliśmy sporo pracy zaczynając od przejazdu na miękkich oponach, na którym miałem trochę problemów z trakcją i nadsterownością. Podczas pierwszego przejazdu na supermiękkiej mieszance nadal mieliśmy te problemy a dodatkowo trafiłem na korek na najszybszym okrążeniu, co na pewno kosztowało mnie trochę czasu. Ogólnie popołudnie było znacznie lepsze niż poranek, jednak czeka nas sporo pracy, aby znaleźć więcej przyczepności. Zazwyczaj udawało nam się znacznie poprawić samochód, więc liczę, że teraz też tak będzie.(Paweł Zając)
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|