F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
Russian Grand Prix 201511 pa?dziernika
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,338 - Q2, Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,896 - Valtteri Bottas (Williams), 2014
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,477 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Williams

Felipe Massa (P12/P1): Nie byliśmy dziś w stanie przejechać zbyt wielu okrążeń. Po południu panowała deszczowa pogoda, a rano straciliśmy sporo czasu przez wyciek oleju na tor. Mimo tego dystans jaki pokonaliśmy, pozwala nam na częściowe zrozumienie mokrego toru. Na tym etapie i w tych warunkach trudno powiedzieć, jak wypadamy na tle innych zespołów. Jutro wszystkich czeka pracowity poranek. Musimy zapewnić, że jak najlepiej wykorzystamy ostatnią sesję treningową.

Valtteri Bottas (P8/P3): Warunki panujące na torze utrudniły realizację pełnego programu. Były jednak takie same dla wszystkich. Staraliśmy się maksymalnie wykorzystać obydwie sesje, dowiedzieć się czegoś o pracy ogumienia i zachowaniu samochodu na mokrej nawierzchni. Teraz musimy zadbać o dobry plan na trzeci trening, ponieważ podobnie jak miało to miejsce w trakcie GP Japonii sesja ta będzie miała kluczowe znaczenie dla naszego przygotowania do kwalifikacji i wyścigu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P3/P2): Dziś nauczyliśmy się kilka rzeczy, jednak raczej nie przyda nam się to podczas reszty weekendu. Pierwsze wrażenia są dobre, ale niezbyt wiele jeździliśmy. Rano nie mogliśmy zrobić tylu okrążeń ile powinniśmy z powodu rozlanego paliwa, a po południu zaczął padać deszcz, podczas gdy jutro i w niedzielę ma być sucho. Ogólnie ciężko będzie znaleźć tutaj rytm, gdyż jutro tor, będzie taki jak wczoraj – zielony z niską przyczepnością. Zazwyczaj w piątek nakładamy na asfalt trochę gumy, ale dziś nie było to możliwe.

Kimi Raikkonen (P10/P15): Dzisiaj warunki nie były dobre, nie jeździliśmy dużo i praktycznie niczego się nie nauczyliśmy. Pierwszy trening był suchy, jednak na początku sesji pojawił się problem z nawierzchnią, którą trzeba było umyć. Straciliśmy więc czas, a potem okazało się, że niektóre fragmenty toru wciąż są mokre. W drugim treningu pogoda była zdradliwa i padała przez większość czasu. W takich warunkach nie robi się praktycznie nic, ale tak czasem bywa. Mam nadzieję, że jutro będzie sucho i uda nam się sprawdzić opony.

(Paweł Zając)
 
Toro Rosso

Max Verstappen (P9/P4): Nie był to zbyt ciekawy dzień, niewiele czasu spędziliśmy na torze. Rano Rano nie byliśmy w stanie wykonać konkretnego przejazdu z powodu rozlanego paliwa na torze. Nie nauczyliśmy się przez to tyle, ile chcieliśmy. Później tuż przed drugim treningiem zaczęło padać, więc długo czekaliśmy, z powodu bardzo mokrego toru. Jednak ostatecznie pojeździliśmy trochę po mokrym. Myślę, że możemy być zadowoleni z naszego popołudnia.

Carlos Sainz Jr (P6/P7): To nie był zbyt produktywny piątek, ponieważ nie przejechaliśmy wielu okrążeń. Rano mieliśmy opóźnienie z powodu oleju napędowego na torze, a po południu padał deszcz. Nie jest to idealna sytuacja, jeśli jest się debiutantem na tym torze, jednak mamy tutaj podobną sytuację jak w Japonii, więc możemy jeszcze zaliczyć dobry weekend. Dzisiaj było bardzo ślisko! Nie mogę się doczekać jutra i miejmy nadzieję, że będzie sucho, byśmy mogli zgromadzić jak najwięcej informacji.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Fernando Alonso (P14/P5): Mieliśmy dziś kilka rzeczy do sprawdzenia,. Podczas pierwszego treningu założyliśmy nowy silnik, by powrócić później do startego – tego, który był używany na Suzuce. Niezależnie od pogody musieliśmy skalibrować jednostki i zebrane dane pokazują, iż wszystko pracuje zgodnie z planem.Niestety mamy karę przesunięcia o 35 miejsc na starcie z powodu wymiany tych części, więc musimy zobaczyć, jak najlepiej pojechać wyścig. Zapowiada się na jeden pit stop u wszystkich, więc w w kwestii strategii jest niezbyt wiele możliwości. Ja postaram się cieszyć wyścigiem niezależnie od wyniku, a także uczyć samochodu.

Jenson Button (P11/P8): Pomimo pogody i problemów z torem udało nam się przejechać całkiem sporo okrążeń. Pierwszy trening był rozczarowaniem dla wszystkich, jednak przynajmniej wykorzystaliśmy warunki do maksimum. Przyczepność była bardzo niska, a pogoda była dziwnie stała. Mieliśmy problemy z dogrzaniem opon, kiedy tor był najbardziej mokry. Nasz samochód w deszczu nie jest zbyt dobry, jednak rozwiązujemy te problemy. Jutro czeka nas interesujący trzeci trening.

(Paweł Zając)
 
Red Bull

Daniił Kwiat (P16/P6): Nie był to przesadnie udany piątek. Na torze panowała raczej cisza – sam nie przejechałem zbyt wielu okrążeń. Pokonałem sześć kółek w deszczowych warunkach, o wiele za mało, by można było wyciągać z nich jakiekolwiek wnioski. Mam nadzieję, że jutro rano owocnie przepracujemy trzeci trening. Wierzę, że wszystko jest jeszcze możliwe. Ze względu na panujące dziś warunki, przebieg FP3 bardzo mocno wpłynie na wyniki kwalifikacji. W Japonii sobotni trening nie poszedł po mojej myśli – było to zresztą widać w trakcie czasówki – więc liczę, że tym razem będzie inaczej.

Daniel Ricciardo (P5/P14): Szkoda tego, co stało się z torem przed startem porannej sesji. Tak naprawdę nawierzchnia nigdy nie została w tym miejscu dokładnie oczyszczona, więc poranne przejazdy nie miały większego znaczenia. Po południu nie było sensu przejeżdżać zbyt wielu okrążeń, szczególnie, że prognozy mówią o zmianie pogody. Liczymy, że jutro będzie ona lepsza. Nie jest to dla nas najbardziej konkurencyjny tor, ale damy z siebie wszystko. Celujemy w awans do Q3, zobaczymy jak nam pójdzie. Musimy efektywnie przepracować dzisiejszą noc, obrać właściwy kierunek i się go trzymać.

(Nataniel Piórkowski)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P2/P9): Nie był to zbyt owocny dzień. Najpierw pojawiły się problemy z ciężarówką służącą do oczyszczania toru, z której wyciekło trochę paliwa. Po południu z kolei padał silny deszcz. Nie za wiele dało się dziś nauczyć. Wykonałem kilka próbnych startów i popracowałem nad ustawieniami na mokry tor. Sobota i niedziela powinny być już suche, więc nie było sensu pokonywać kolejnych okrążeń. Trzeci trening trwa tylko godzinę, a przed nami dużo pracy. Ten weekend może być dla nas pewnym wyzwaniem, ponieważ czujemy zagrożenie ze strony Ferrari.

Lewis Hamilton (P7/P11): Nie pozostawało nam dziś nic innego, jak siedzieć w garażu i czekać. Śledziliśmy, co się dzieje i liczyliśmy, że opady ustąpią. Udało nam się sprawdzić działanie naszego nowego przedniego skrzydła i zebrać pewne informacje o osiągach na pojedynczym okrążeniu. Z mojego punktu widzenia, trudno było się dziś jednak czegokolwiek dowiedzieć. Nie martwię się tym, bo warunki były dziś takie same dla wszystkich. Mam nadzieję, że jutro będzie panowała lepsza pogoda. Czujmy się pewni siebie. Zobaczymy, jak pójdzie nam jutro.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Marcus Ericsson (P19/P10): Nasze możliwości były dziś bardzo ograniczone. Rano pokonałem kilka okrążeń w przejściowych warunkach. Musiałem jednak zwalniać w zakrętach, gdzie doszło wcześniej do wycieku oleju napędowego. Pod koniec treningu pojawił się problem ze sprzęgłem, więc nie mogłem wykonać przejazdu w najbardziej sprzyjających warunkach. Wyeliminowaliśmy usterkę przed FP2, ale zaczął padać deszcz. Prognozy mówią, że w sobotę i niedzielę powinno być już sucho, więc podjęliśmy decyzję o ograniczeniu dziś przejazdów do niezbędnego minimum.

Felipe Nasr (P13/P17): Niestety warunki na torze negatywnie odbiły się na naszym programie. Mimo tego rano przejechaliśmy kilka kółek, by dokonać sprawdzenia działania systemów bolidu. Jestem pewny, że jutro czeka nas pracowity trzeci trening. Musimy nie tylko zebrać informacje o krótszych i dłuższych przejazdach, ale także popracować nad ogólnymi ustawieniami samochodu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez (P4/P12): Na pewno nie był to dla nas najciekawszy dzień. Zawsze czujemy frustrację, gdy mamy do zrealizowania duży plan i nie możemy jeździć po torze. Trudno, warunki były takie same dla wszystkich. Podobnie jak dwa tygodnie temu na Suzuce, kończymy piątek z niewielką liczbą okrążeń na koncie, co powinno uczynić dalszą część weekendu bardziej interesującą i nieprzewidywalną. Jutro i w niedzielę powinna panować lepsza pogoda, więc trzeci trening będzie kluczowy. Musimy wykonać długi przejazd, popracować nad ustawieniami i poznać zachowanie opon. Przed nami pracowita sesja, ale w tym całym zamieszaniu widzimy dla siebie szansę.

Nico Hulkenberg (P1/P13): Mieliśmy dziś ograniczone pole manewru. Rano warunki na torze były kiepskie, więc zredukowaliśmy nasz program. Trudno oceniać zmiany w ustawieniach, więc nie dowiedzieliśmy się dziś zbyt wiele. Później pojawił się deszcz i przejechaliśmy tylko kilka kółek. Jutrzejszy trening będzie najważniejszy – zupełnie tak, jak w Japonii. Jestem optymistycznie nastawiony przed dalszą częścią weekendu. Czuję, że mamy potencjał, by powalczyć tutaj o konkurencyjny rezultat.

(Nataniel Piórkowski)
 
Lotus

Romain Grosjean (P--/P16): Niewiele się dziś nauczyłem, poza tym, że miło jest kiedy pomieszczenia gościnne są ogrzewane. Rano byłem widzem, popołudniu zresztą też z powodu pogody. Jutro czeka nas bardzo dużo pracy. Na pewno liczę na przejechanie kilku okrążeń.

Pastor Maldonado (P15/P18): Rano tor był bardzo śliski z powodu rozlanego oleju, co było niefortunne. Popołudniu sytuacja była niewiele lepsze przez deszcz. Dziś nie za wiele zrobiliśmy, więc trzeba skupić się na jutrze, gdzie pogoda powinna być lepsza i mam nadzieję, że obejdzie się bez innych problemów.

Jolyon Palmer (P17/P--): Dobrze było sprawdzić tor w Soczi, nawet jeśli sesja została czymś zakłócona. Warunki były trochę trudne, jednak i tak były to dla mnie cenne okrążenia.

(Paweł Zając)
 
Marussia

Will Stevens (P20/P19): To mój pierwszy start w Soczi, więc nie miałem zbyt dobrego początku do nauki toru. Tak czy inaczej wszyscy mają tak samo, a jutro zespół zacznie od nowa. tor jest bardzo techniczny, a jego układ jest ciasny jak na torze ulicznym, więc nie mogę się doczekać większej ilości jazdy w trzecim treningu.

Roberto Merhi (P18/P20): Dobrze jest wrócić do Soczi i do samochodu, jednak uziemienie w garażu nie było fajne. Tor był bardzo śliski rano i trochę zbyt mokry popołudniu, więc lepiej było nie ryzykować, gdyż jest bardzo ciasny i nie ma miejsca na błąd. Dobrze, że mam za sobą trochę doświadczenia z jazdy w pierwszym treningu i czekam na więcej jazdy jutro.

(Paweł Zając)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca