F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
Russian Grand Prix 201511 pa?dziernika
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,338 - Q2, Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,896 - Valtteri Bottas (Williams), 2014
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,477 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Daniel Ricciardo: Organizatorzy wykonali kawał dobrej roboty jeśli chodzi o infrastrukturę. Wszystko jest przygotowane na tip-top. Kibice mają do dyspozycji świetne trybuny w sekcji stadionowej, co generuje wyjątkową atmosferę. Z perspektywy kierowcy wygląda to jednak tak: zakręt 90 stopni – prosta – zakręt 90 stopni – prosta. Pod względem satysfakcji z jazdy jest raczej ubogo. Samo Soczi robi zaskakująco dobre wrażenie. Lubię tamtejsze plaże.

Daniił Kwiat: Opisałbym tor w Soczi jako obiekt w klasycznym, nowoczesnym stylu. Najważniejsze jest jednak to, że oferuje sporo miejsca do wyprzedzania, co zazwyczaj owocuje dobrym ściganiem. Mamy tutaj kilka naprawdę interesujących, wyjątkowych sekcji i wymagających dohamowań, jak na przykład dojazd do trzynastego zakrętu. Sporo krwi potrafi nam także napsuć czwarty wiraż. To bez dwóch zdań techniczny obiekt. W ubiegłym roku atmosfera była wspaniała, czułem wsparcie wielu kibiców. Cieszę się z tego, że możemy ścigać się w Rosji. Ubiegłoroczna rywalizacja nie poszła po mojej myśli. Przez problemy ze zużyciem paliwa był to dla mnie rozczarowujący dzień. Cieszę się z licznej obecności fanów na trybunach. Czasem tego nie dostrzegamy, ale ich kibicowanie ma na nas silne, pozytywne oddziaływanie. Ludzie pojawiają się na trybunach, aby cię wspierać – to coś wyjątkowego.

(Nataniel Piórkowski)
 
Mercedes

Nico Rosberg: Po zakończeniu GP Japonii mogłem skupić się na pozytywnych elementach weekendu: pole position, wyprzedzeniu na torze Bottasa, później, podczas drugiego postoju poradzenie sobie z Ferrari Vettela. Nie poddaję się w mojej walce o mistrzostw, co pokazał mój duch walki pokazany na Suzuce. Przed nami wciąż pięć wyścigów do końca sezonu. Strata do Lewisa jest dość duża, ale nie próbuję sobie tego tak przedstawiać. To, jak radzi sobie w tym roku cały nasz zespół, od fabryk po garaż, jest po prostu niesamowite. Mam samochód, którym mogę walczyć o najwyższe cele. Byłem zadowolony z ubiegłorocznej wizyty w Rosji. Był to fantastyczny weekend dla całego naszego zespołu i nigdy nie zapomnę tej ciężkiej pracy, jaką wtedy wykonaliśmy. Chcę jak najlepiej wykorzystać wszystkie atuty, jakimi dysponujemy i dowieźć do mety topowy rezultat.

Lewis Hamilton: Suzuka była dla mnie bardzo wyjątkowym weekendem, w trakcie którego osiągnęliśmy kolejny fantastyczny wynik z perspektywy całego zespołu. Po raz kolejny każdy członek naszej stajni wykonał cudowną pracę w każdej sesji – naprawdę zasługiwaliśmy na ten sukces. Bolid prowadził się cudownie i mam nadzieję, że podobnie będzie w kolejnych wyścigach, zaczynając od Soczi. Rok temu po raz pierwszy w mojej karierze rywalizowałem w Rosji. Pojechaliśmy wtedy świetny wyścig. Tor jest dobrą mieszanką: dość długi, z interesującymi zakrętami i miejscami do wyprzedzania. Mam nadzieję, że fani zobaczyli, jak dopracowania jest jego infrastruktura i jak piękne jest Soczi. Liczę, że w tym roku na trybunach pojawi się jeszcze więcej kibiców. Mam nadzieję, że do magicznych wspomnień z ubiegłego roku uda nam się dorzucić teraz kolejne – będę się o to bardzo mocno starał.

(Nataniel Piórkowski)
 
Lotus

Romain Grosjean: Dobrze byłoby znowu zamieszać w czołowej dziesiątce i powalczyć o naprawdę mocny rezultat. Dam z siebie wszystko, by tak się stało. W ubiegłym roku zmagaliśmy się w Soczi z problemami z przyczepnością, ale teraz – dzięki zmianie w alokacji mieszanek – powinniśmy mieć większe szanse na maksymalizację potencjału naszego pakietu. Rywalizacja na torze zlokalizowanym w Parku Olimpijskim jest wyjątkowa. Jestem olbrzymim fanem Olimpiad, szczególnie zimowych, ponieważ mój dziadek brał udział w konkurencjach narciarskich w 1948 i 1952 roku. Infrastruktura tego obiektu robi piorunujące wrażenie. Nie mogę się już doczekać, by zobaczyć jak udało się rozwinąć organizacyjnie Grand Prix Rosji. Wiemy, że mamy tutaj naprawdę mocną bazę kibiców. Chciałbym, aby na trybunach pojawiło się ich w ten weekend jak najwięcej. Zobaczmy, jak uda nam się przed nimi pojechać.

Pastor Maldonado: Ubiegłoroczne Grand Prix Rosji było fantastyczną imprezą: świetnie zorganizowaną i cieszącą się dużym zainteresowaniem ze strony publiczności. Cieszyłem się na myśl o przybyciu do nowego dla Formuły 1 kraju, a później ze wsparcia, jakie natychmiast zaczęliśmy w nim otrzymywać. Nie mogę się już doczekać, by zobaczyć, co udało się zbudować na fundamencie postawionym rok temu. Tor w Soczi składa się z wielu zakrętów i sekcji stop-and-go. To długie, dość techniczne okrążenie. Jeśli popełnisz jeden błąd, długo odczuwasz jego skutki. Każda sekcja toru jest niezwykle ważna. Najbardziej podoba mi się pierwszy sektor, ale ogólnie jest to dobry obiekt. W tym roku powinno nam być nieco łatwiej. Sezon temu chodziło o odkrywanie i naukę – teraz pora postawić kilka kroków naprzód i zaprezentować znacznie lepsze tempo.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Marcus Ericsson: Ubiegłoroczne Grand Prix Rosji było moim ostatnim wyścigiem z Caterhamem i w ogóle ostatnim w tamtym sezonie. Kwalifikacje nie poszły nam źle, a później udało się nam pojechać naprawdę porządny wyścig. Łączę z tym torem wiele miłych wspomnień. Mam nadzieję, że w tym roku, za sprawą Saubera C34-Ferrari będzie jeszcze lepiej. Przed nami sporo pracy jeśli chodzi o optymalizację pracy naszych poprawek, które wprowadziliśmy w trakcie GP Singapuru. Chcemy, by spisywały się jeszcze lepiej. Oczywiście naszym celem jest ponowne zdobycie punktów.

Felipe Nasr: Tor w Soczi jest kolejnym obiektem, na którym nie miałem jeszcze okazji nigdy rywalizować w bolidzie F1. Znam go jednak z ubiegłorocznego weekendu GP2. Mam w głowie sporo wspomnień z nim związanych, w tym to najmilsze, mające swoje źródło w ukończeniu jednego z wyścigów na podium. Tor sam w sobie jest mieszanką obiektu ulicznego i permanentnego. Robi wrażenie fakt, że został zlokalizowany pośrodku Parku Olimpijskiego, co zapewnia nam bardzo interesującą otoczkę. Sporo tu wolnych i średnio-szybkich zakrętów. Ważna jest stabilność na dohamowaniach oraz trakcja. Podczas weekendu będziemy kontynuować pracę nad oceną naszego pakietu aero.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez: Rok temu zdobyłem w Soczi jeden punkt. Nie mogę się już doczekać, by ponownie pojawić się na arenie GP Rosji. Organizatorzy wykonali naprawdę dobrą robotę z przygotowaniem obiektu. Mamy tu kilka interesujących zakrętów, szczególnie bardzo długi wiraż numer trzy. Pod pewnymi względami Soczi przypomina mi Singapur czy Abu Zabi – to dlatego, że mamy tutaj wiele zakrętów pod kątem 90 stopni i strefy przyspieszania. Jest też kilka szybszych partii. Szczególnie w pamięci zapadł mi dwunasty zakręt, ponieważ przejeżdżając go doświadczaliśmy sporych przeciążeń, jednocześnie hamując do "trzynastki". Widzieliśmy, że wyprzedzanie nie było tutaj najłatwiejsze, a większość bolidów z łatwością pojechała na jeden postój. W tym roku dostaniemy tutaj do dyspozycji opony wykonane z miększych mieszanek, więc spodziewamy się znaczącej zmiany dostępnych opcji strategicznych.

Nico Hulkenberg: Rezultat odnotowany na Suzuce był dla mnie bardzo ważny po serii niepowodzeń, jaka ciągnęła się za mną od letniej przerwy. Mieliśmy dobre tempo, odrobiliśmy pracę domową, a w trakcie wyścigu osiągnęliśmy najlepszy możliwy wynik. Jestem niezwykle usatysfakcjonowany tym, jak konkurencyjny jest nasz bolid. To daje mi pewność siebie, przed kolejnymi eliminacjami. Jeśli chodzi o Rosję, to po raz pierwszy odwiedziłem ją rok temu. Soczi to wyjątkowy obiekt zlokalizowany w Parku Olimpijskim. Jest naprawdę fajny, a na torze szybko można wejść w dobry rytm. Okrążenie jest dość długie, a wiele zakrętów jest do siebie bliźniaczo podobnych, co utrudnia uzyskanie dobrego wyniku. Ostatni sektor jest mocno techniczny i stanowi spore wyzwanie dla wszystkich kierowców.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Fernando Alonso: Jestem podekscytowany powrotem do Soczi. To w kocu jeden z najnowszych torów, na których możemy się ścigać – stąd właśnie bierze się nasze podekscytowanie każdą kolejną wizytą. W ubiegłym roku Grand Prix Rosjo okazało się wspaniałą imprezą, dobrą dla całej F1, która mogła pojawić się na nowym rynku, na oczach grupy podekscytowanych fanów. Nie jest tajemnicą, że Suzuka była dla nas dużym wyzwaniem, ale wsparcie jakie otrzymaliśmy od kibiców było niesamowicie pozytywne. Ciężko pracujemy nad niezawodnością i cieszyliśmy się z faktu, że przez cały weekend nie pojawiły się żadne większe problemy. Soczi to wspaniały, uliczny obiekt. Mamy tutaj niewiele miejsca, a zakręty muszą być przejeżdżanie z olbrzymią precyzją, co daje nam dodatkową radość z prowadzenia bolidu. Są tutaj dwie długie proste, więc możemy nie mieć łatwo, ale z drugiej strony nasz samochód charakteryzuje się bardzo dobrym balansem. Liczę więc, że stoczymy kilka dobrych pojedynków i dokonamy kolejnych postępów.

Jenson Button: Suzuka była dla nas bardzo wymagającym wyścigiem, ale możliwość rywalizacji w Japonii, na oczach domowych kibiców Hondy, była niesamowitym doświadczeniem, które przełożyło się na poprawę morale całego zespołu. Jestem bardzo zadowolony z tego, że potwierdzono w końcu moje plany związane z nowym sezonem. Jestem w pełni zaangażowany w prace ekipy i mocno wierzę w ciężką pracę personelu w Woking i Sakurze. W dalszym ciągu z pokorą będziemy starali się poprawiać nasz bolid z weekendu na weekend. W ubiegłym roku odnotowałem w Soczi jeden z najlepszych wyników w sezonie. Sam tor bardzo mi się spodobał. Nawierzchnia ma bardzo dobrą przyczepność i jestem ciekawy, jak w tym roku poradzą sobie tutaj opony. Obie strony garażu blisko współpracują ze sobą, by wyciągnąć jak najwięcej wniosków z każdej sesji i wyeliminować drobne problemy, jakie pojawiły się na Suzuce.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Felipe Massa: Arena GP Rosji jest naprawdę dobra. Mamy tutaj trochę długich prostych, interesujących w kontekście wyprzedzania. Tor to mieszanka wszystkiego, z czym mierzymy się na różnych obiektach kalendarza F1 – okrążenie zaczynamy od prostej, później wjeżdżamy w sekcję szybkich zakrętów, przechodzących w wolne w środkowym sektorze. Ustawienia bolidu oraz siła docisku odgrywają tutaj bardzo ważną rolę. Liczę, że w porównaniu do ubiegłego sezonu uda nam się poprawić wynik z kwalifikacji. Jestem przekonany, że możemy tutaj pojechać konkurencyjny wyścig.

Valtteri Bottas: Rok temu w Rosji wywalczyliśmy dobry rezultat. Spodziewamy się więc mocnego weekendu i zdobycia pokaźniej zdobyczy punktowej. Wszyscy znamy już obiekt w Soczi, wiemy, że można wejść na nim w dobry rytm, a długie proste pasują naszemu bolidowi. Fani pokazali, że są prawdziwymi pasjonatami, więc postaramy się zagwarantować im kolejne dobre widowisko. Względnie dobre tempo i mała różnica do Mercedesów w Japonii pokazały, że w Soczi po raz kolejny możemy powalczyć o wyniki w ścisłej czołówce, zupełnie tak, jak miało to miejsce w 2014 roku.

(Nataniel Piórkowski)
 
Marussia

Will Stevens: Nie mogę się już doczekać wyzwań związanych z wyścigiem w Soczi. Byłem tutaj już rok temu, pełniąc funkcję rezerwowego kierowcy, więc mogłem przejść się po torze i uświadomić wyzwanie, jakie może czekać na nas po starcie z odległej pozycji. Cieszę się z tego, że w ciągu ostatnich weekendów moim punktem odniesienia byli dwaj różni kierowcy. Teraz w drugim samochodzie nie zasiądzie Alex, ale Roberto. Obiekt w Rosji jest bardzo techniczny. Nie mogę się już doczekać pierwszego treningu.

Roberto Merhi: Nie mogłem się już doczekać powrotu do samochodu. Będę się ścigał tutaj po raz pierwszy w mojej karierze, ale rok temu wziąłem udział w FP1, więc mam pewne doświadczenie związane z wyczuciem charakterystyki obiektu. Na pewno przyda mi się ono po kilku weekendach spędzonych poza kokpitem bolidu. Mimo tego kontynuowałem bliską współpracę z ekipą w trakcie sesji i podczas spotkań z inżynierami. Mam bardzo dobry obraz pracy, jaką w ostatnim czasie wykonaliśmy. Będę starał się trzymać programu i dać z siebie wszystko podczas moich dwóch wyścigów, jakie pojadę w Soczi i Abu Zabi.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Max Verstappen: Soczi sprawia wrażenie interesującego obiektu. Tor powinien odpowiadać naszemu bolidowi, więc liczymy na kolejny mocny weekend. Nigdy wcześniej się tutaj nie ścigałem, ale spędziłem sporo czasu w symulatorze, oswajając się z trasą. Nie mogę się już jednak doczekać pierwszego wyjazdu z garażu. Jest tu trochę miejsc do wyprzedzania i mam nadzieję, że tym razem nie będę zmuszony do startu z końca stawki! W ubiegłym sezonie ścigałem się w Moskwie w Formule 3 – dwukrotnie stanąłem wtedy na podium, więc mam dobre wspomnienia związane z Rosją. Tym razem przed przyjazdem będziemy musieli lepiej potrenować tutejszy język!

Carlos Sainz Jr: Jestem w gronie zawodników, którym podoba się idea ścigania wokół Parku Olimpijskiego – to coś wyjątkowego. Zawsze oglądam Olimpiadę! Ścigałem się tutaj rok temu, gdy rywalizowałem w Formule Renault 3.5. Przed nami rysuje się dobry weekend – mam nadzieję, że będziemy mogli kontynuować ostatnią serię i walczyć o punkty. Musimy doścignąć Lotusa i znaleźć się przed nim w klasyfikacji konstruktorów.

(Nataniel Piórkowski)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kerb, 06.10.2015 13:58[!]
Te pierwsze wypowiedzi brzmią jak sponsorowane, jeśli mam być szczery.
Masio, 06.10.2015 14:49[!]
Cytat Daniił Kwiat :
Najważniejsze jest jednak to, że oferuje sporo miejsca do wyprzedzania, co zazwyczaj owocuje dobrym ściganiem.
Jakoś nie zauważyłem specjalnie dużo manewrów wyprzedzania w zeszłym roku...
MairJ23, 06.10.2015 16:58[!]
naprawde nic sie nie dzieje w swiecie F1 ze tylko jedna wiadomosc jest przez 2 dni ? na kilka dni przed weekendem wyscigowym ?
pablonzo, 06.10.2015 17:09[!]
@MairJ23
Nie mam zamiaru reklamować innych serwisów, bo ten uważam za najlepszy (chociaż ostatnio newsów jest mało), odezwij się na pw to podam Ci parę linków.
Wit91, 06.10.2015 17:21[!]
ten serwis umiera jeśli chodzi o newsy.
MairJ23, 06.10.2015 20:32[!]
@pablonzo ja rozumiem.... :) zreszta nie chcialem nic pisac o innych serwisach tylko szkoda patrzec jak nasz ulubiony serwis sie powoli stacza.... moze koledzy zajmujacy sie serwisem maja inne kariery i nie maja czasu - potrafie to zrozumiec choc jak juz napisalem smutno si erobi jak wchodzisz przez 2 dni i w sumie nic sie nie dzieje.
A co do innych serwisow to mysle ze jestem dosc rozgarniety aby znalezc inne serwisy co juz zreszta dzisiaj zrobilem.
No coz... kiedys przychodzi na wszystko koniec. Moze przyszedl koniec na f1wm ?
THC-303, 06.10.2015 21:16[!]
Nie chodzi mi o dzisiaj, ale ogólnie to mi mniej newsów nie przeszkadza. Przykładowo co to za news: "Maldonado podekscytowany perspektywą współpracy z Renault"? Weźmy dowolnego kierowcę czy inną postać związaną z F1 i sami możemy sobie taki news wymyślić: przykładowo "Button przekonany, że McLaren będzie mocniejszy za rok", "Grosjean wierzy w projekt Haasa", "Rosberg uważa, że losy tytułu nie są jeszcze przesądzone" i tak można nieomal w nieskończoność. Naprawdę ważne informacje są umieszczane na bieżąco, mi taka forma f1wm nie przeszkadza.
Lukas, 07.10.2015 11:05[!]
Regularność kuleje, przyznaję rację - musimy nad tym popracować. Tak samo jak nad błędami typu literówki itp. To dwie rzeczy na celowniku.
step07, 07.10.2015 12:11[!]
Cytat Masio :
Jakoś nie zauważyłem specjalnie dużo manewrów wyprzedzania w zeszłym roku...

No nie dziwne, stawka się bardzo szybko rozjechała więc jak mieliśmy mieć walkę skoro czołówka przynajmniej jechała w kilkusekundowych odstępach, a to już chyba nie wina samego toru...
Luzman7, 07.10.2015 14:20[!]
He he
Daniel to poleciał po całości :)
"Z perspektywy kierowcy wygląda to jednak tak: zakręt 90 stopni – prosta – zakręt 90 stopni – prosta. Pod względem satysfakcji z jazdy jest raczej ubogo"
rno2, 07.10.2015 14:57[!]
@Luzman7 powiedział prawdę :-) to tor zupełnie bez charakteru, na którym nie ma miejsc do wyprzedzania...
corey_taylor, 07.10.2015 19:04[!]
Cytat Lukas :
Regularność kuleje, przyznaję rację - musimy nad tym popracować. Tak samo jak nad błędami typu literówki itp. To dwie rzeczy na celowniku.


Kiedyś co któryś news była literówka, teraz niemal w każdym jest kilka byków, może lepiej zdejmijcie je z celownika?
Lukas, 07.10.2015 22:03[!]
@corey_taylor - tak, to na pewno pomoże, podobnie jak konstruktywna krytyka w Twoim wykonaniu :)
corey_taylor, 08.10.2015 16:16[!]
Zwróciłem uwagę tylko że idzie ku gorszemu, a nie ku lepszemu :)
Trzymam kciuki że będzie lepiej, pozdro.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca