|
|
|
|
|
|
United States Grand Prix 2015 | 25 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
McLaren
Fernando Alonso (P9/-): Szkoda, że po południu w ogóle nie mogliśmy nic pojeździć. Rano mieliśmy produktywną sesję, sprawdzaliśmy poprawki do silnika oraz części aerodynamiczne. Na pewno robimy postępy i fajnie byłoby je sprawdzić w drugim treningu. Po południu jednak zbyt mocno padało, aby jeździć bezpiecznie. Nie pamiętam, kiedy ostatni raz widziałem taką pogodę. W takich warunkach najważniejsze jest bezpieczeństwo, więc podjęliśmy właściwą decyzję.Jenson Button (P13/-): Odwołanie sesji jest rozczarowaniem, jednak podjęliśmy słuszna decyzję, gdyż tor nie był wystarczająco bezpieczny. Szkoda, że fani przyszli na darmo. Najważniejsze jest jednak to, że wszyscy byli bezpieczni, zwłaszcza w kwestii niewielkiej ilości światła, przez które nie można było przesunąć treningu. Takie sytuacje nie są łatwe. Jako kierowcy wyścigowi dajemy z siebie wszystko, jednak dziś nie mogliśmy pokazać niczego. Pomimo tego, że prognozy nie są zbyt dobre, to jednak mam nadzieję na lepsze jutro.(Paweł Zając)
Williams
Valtteri Bottas (P10/-): Rano trochę pojeździliśmy, więc sprawdzaliśmy kilka ustawień na mokro oraz nasze osiągi. Mieliśmy problemy z ziarnieniem przednich opon, więc fajnie byłoby wyjechać jeszcze raz i spróbować czegoś innego. Udało nam się wejść do top 10, co jest postępem względem ostatnich razów, jednak wciąż czeka nas sporo pracy, co do jazdy na mokro. Nie możemy zmienić pogody, która jest taka sama dla wszystkich. Oby w niedzielę było lepiej.Felipe Massa (P11/-): Nie wiele się dziś działo. Zrobiliśmy kilka kółek na mokrych oponach podczas pierwszej sesji – było ok i dały nam pewne pojęcie o ustawieniach. Druga sesja się nie odbyła, gdyż bardzo padało. Musimy poczekać i zobaczyć co przyniosą kolejne dni.(Paweł Zając)
Lotus
Romain Grosjean (P15/-): Czułem się dziś nieźle na torze, szczególnie na świeżym komplecie opon przejściowych, ale nie było sensu przejeżdżać zbyt wielu okrążeń. Najważniejsze czego się dziś nauczyliśmy to to, że w Teksasie wszystko jest olbrzymie: szczególnie wtedy, gdy pojawia się deszcz!Pastor Maldonado (P20/-): Przejechałem dziś tylko okrążenie instalacyjne. Z całą pewnością nie był to najbardziej pracowity piątek. Gdy tylko pojawiłem się na torze, wykryliśmy problem ze skrzynią biegów. Dlatego też nie zostaliśmy na torze na pomiarowe kółko. Deszcz był imponujący, ale nie pomógł nam pracować nad ustawieniami czy też zbierać dane. Wszyscy jesteśmy w takiej samej sytuacji. Jutro czeka nas pracowita sobota.(Nataniel Piórkowski)
Mercedes
Lewis Hamilton (P5/-): To był piękny dzień! Uwielbiam gdy pada! Ale nie w dzień treningów! Pogoda była niesamowita. Nigdy nie widziałem tyle deszczu. Fajnie się to ogląda, jednak fatalnie jest myśląc o fanach. Nie przejechałem zbyt wielu okrążeń, ponieważ tor przesychał i chciałem zaoszczędzić opony na popołudniową sesję, która ostatecznie się nie odbyła. Właściwie chciałbym żeby ruszyła, tylko żeby zobaczyć jak by się jeździło w takich warunkach, jednak oczywiście bezpieczeństwo porządkowych i wszystkich jest najważniejsze. Byłem zaskoczony jak wiele przyczepności było na przejściowych oponach. Trasa jest inna na każdym torze i chyba tutaj było najlepiej dla przejściówek. Naprawdę czuję się dobrze, więc będziemy mieli sporo frajdy w wyścigu. Nie można zbyt wiele zrobić w takich sytuacjach. Chce się jeździć, ale trzeba czekać. Nie mamy wielu informacji, więc reszta weekendu będzie intensywna. Aczkolwiek każdy ma tak samo, więc musimy wykonać dobrą robotę. Trzymam kciuki, że jutro się uda. Jeśli będzie tak mocno padało jutro to wezmę dzień wolnego na oglądanie filmów. Jednak najważniejsze to żeby udało się rozegrać wyścig!Nico Rosberg (P1/-): Dla mnie nie był to zły dzień. Odrobiłem zadanie domowe podczas porannej sesji, pojechałem szybkie okrążenie i popracowałem nad ustawieniami. Jednak szkoda widzów na trybunach. Zapłacili dużo pieniędzy, by tu być i nie widzieli żadnego bolidu po południu. Zobaczymy co przyniesie jutro, jednak prognozy nie są dobre...(Łukasz Godula)
Force India
Nico Hulkenberg (P14/-): Gdy warunki na torze są tak słabe, wartość przejazdów nie jest zbyt duża. Wykonaliśmy kilka okrążeń, jednak przyczepność była bardzo słaba i nie mogliśmy zgromadzić użytecznych danych, Jutro będzie najprawdopodobniej bardzo mokro, więc jest szansa, iż wyścig rozpoczniemy z niewielką ilością informacji o ustawieniach. Jeśli tak będzie, wszystko będzie zależało od szybkiej adaptacji i podejmowania decyzji bazując na informacjach jakie mamy. Radziliśmy sobie już tak wcześniej, więc jestem przekonany, że będziemy konkurencyjni bez względu na ilość przygotowań.Sergio Perez (P12/-): Od początku pierwszej sesji warunki nie były idealne, więc byliśmy w stanie wykonać jedynie kilka okrążeń. Szkoda z powodu fanów, którzy chcieli zobaczyć trochę akcji. W tym momencie jednak najbardziej się martwię o mój kraj. W Meksyku szaleje największy huragan w historii i wszystkie moje myśli są z tymi ludźmi. Modlę się za nich wszystkich. Nie oczekujemy jutro poprawy pogody, więc przejedziemy bardzie niewiele okrążeń, jednak miejmy nadzieję, że niedziela będzie lepsza i będziemy w stanie zaprezentować świetny wyścig. Mieszane warunki mogą być okazją do dobrego wyniku, musimy być skupieni i spokojni.(Łukasz Godula)
Red Bull
Daniił Kwiat (P2/-): Niewiele się dziś działo, jednak przejechaliśmy kilka okrążeń w pierwszym treningu z czego jestem zadowolony. Jednak w drugim treningu deszczu było oczywiście zbyt dużo do jakiejkolwiek jazdy. Po południu trochę się pośmialiśmy w garażu, ponieważ wcale nie wyjechaliśmy na tor, ale dobrze było spędzić trochę czasu z chłopakami. Jeśli jutro będzie tak samo to chyba przyniosę laptopa i kilka filmów, jakieś magazyny czy książkę i wtedy zobaczymy! Prognoza pokazuje, że jest szansa na taką pogodę, więc musimy wykorzystać każde okrążenie. Musimy być również gotowi na sytuację, gdy wszystko zostanie odwołane aż do wyścigu. Takie weekendy zazwyczaj zwiastują ciekawy wyścig.Daniel Ricciardo (P3/-): Taka pogoda jest świetna dla farmerów. Potrzebują nieco wody na swoje suche farmy. Oczywiście gorzej dla nas i dla fanów. Myślę, że w takie dni czuje się współczucie dla fanów, ponieważ zwłaszcza w piątek ludzie zwalniają się z pracy, by nas zobaczyć, więc szkoda mi ich. Jednak na pewno będziemy się ścigać. Prognoza na jutro jest dość słaba, jednak jeśli będziemy musieli kwalifikować się w niedzielę to tak zrobimy. Jeśli jutro będzie tak jak dziś to może pojedziemy do miasta i posłuchamy muzyki! Okrążenia, które przejechaliśmy rano były dobre. Lubię ten tor, to jeden z moich ulubionych. Bolid był lepszy niż w poprzednich wyścigach, więc nawet jak w niedzielę będzie sucho to będziemy w stanie atakować.(Łukasz Godula)
Ferrari
Kimi Raikkonen (P8/-): Zbyt wiele się dziś nie nauczyliśmy. Rano przejechaliśmy tylko 3 pomiarowe okrążenia, gdyż chcieliśmy zachować przejściowe opony na drugą sesję. Nie mamy zbyt wielu opon na deszcz i jeśli jutro tak ma być, to lepiej je zachować. Sytuacja jest trudna, jednak taka sama dla wszystkich. Obecnie trzeba trochę zgadywać i zobaczymy jak rozwinie się jutro. Przy takiej pogodzie trzeba bardziej ryzykować i jest większa szansa na dziwny wyścig, w którym wszystko może obrócić się przeciwko tobie. Szkoda, że tak się stało, gdyż kibice nie mogli zbyt wiele obejrzeć, a my pojeździć. Mam nadzieję, że przynamniej w niedzielę będzie lepiej, żeby można było przeprowadzić kwalifikacje oraz wyścig.Sebastian Vettel (P6/-): Czy było już coś takiego? Owszem, swego czasu w Kanadzie, gdzie przez deszcz wstrzymano wyścig na bardzo długi czas. Pewnego razu także w Japonii trzeba było odwołać kwalifikacje i przenieść je na niedzielę. Szkoda, szczególnie dla kibiców, którzy pojawili się na torze. Niewiele jednak możemy zrobić. Teraz przygotujemy się na jutro, jakby to był normalny dzień. Dziś nie za wiele się nauczyliśmy, jednak wszyscy są w takiej samej sytuacji.(Paweł Zając)
Marussia
Alexander Rossi (P18/-): Po tych wszystkich imprezach promocyjnych w tym tygodniu, nie mogłem się doczekać jazdy, jednak pogoda miała inny pomysł na ten dzień. Stanie z boku jest trochę frustrujące i niestety jutro nie zapowiada się lepiej. 11 okrążeń nie było tym, czego oczekiwałem, jednak wszyscy płyniemy na tej samej łódce... dosłownie!Will Stevens (P19/-): Spędzenie całego dnia w garażu jest frustrujące, zwłaszcza, że dla mnie to nowy tor i utknęliśmy z programem. Mam nadzieję, że jutro będzie choć chwila na sucho.(Paweł Zając)
Toro Rosso
Carlos Sainz Jr (P4/-): Byliśmy w stanie przejechać tylko trzy okrążenia z powodu pogody. Szkoda, ponieważ to dla mnie nowy tor, więc ważne jest zaliczenie jak najdłuższego przebiegu, jednak czwarte miejsce w pierwszym treningu jest dobrym osiągnięciem. Bolid prowadził się dobrze w mokrych warunkach, co dodało mi pewności siebie. Fakt, że nie jeździliśmy w drugim treningu nie jest zbyt dobry, jednak musimy po prostu poczekać i zobaczyć, czy jutro deszcz przestanie padać.Max Verstappen (P7/-): Dobrze jest powrócić do ścigania w Austin. Szkoda z powodu pogody, ponieważ nie byliśmy w stanie przejechać wielu okrążeń w deszczu. Jednak bolid dobrze się spisywał, więc możemy być z tego zadowoleni. Nigdy nie chce się zbyt dużo deszczu w piątek, zwłaszcza w debiutanckim roku, gdy ważne jest zdobycie doświadczenia, jednak musimy sobie z tym poradzić.(Łukasz Godula)
Więcej wkrótce...
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|