F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Petrobras do Brasil 201515 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
W tym roku pogoda na Interlagos jak na razie pięknie dopisuje Formule 1. Po porannym suchym treningu przyszedł czas na czasówkę, która również odbyła się w idealnych warunkach. Po ostatnich niepewnych weekendach w USA i Meksyku dla kierowców była to ogromna ulga. Sam Alonso postanowił oddać się opalaniu, po szybkiej awarii swojego McLarena.

Reszta stawki zajęła się tym po co istnieje w Formule 1, czyli kręceniu jak najszybszych okrążeń. Oczywiście Mercedes był poza zasięgiem, ale to nie znaczy, że w środku stawki nie trwała zacięta walka, tym bardziej w związku z sytuacją w tabeli konstruktorów.

Q1

Po zapaleniu zielonego światła nikt w stawce nie śpieszył się z wyjazdem na tor. Dopiero po ponad trzech minutach na trasie pojawił się Nico Hulkenberg i Sergio Perez. Do dwójki Force India po chwili dołączyła reszta stawki, która zgodnie z przewidywaniami ekspertów podzieliła się od razu po połowie na pośrednią i miękką mieszankę używanych opon. Co ciekawe, na żółtych gumach pojawiły się również Mercedesy, który od razu wskoczyły na czoło stawki z ogromną przewagą.

Wprawdzie nie było to nic nowego, ale szybko doszło do kolejnego dramatycznego występu Hondy. Ta bezużyteczna konstrukcja odmówiła posłuszeństwa w bolidzie Fernando Alonso już po jednym okrążeniu. Jednak odchodząc od znęcania się nad tworem Japończyków z drugiej strony tabeli do Mercedesów zbliżył się Vettel na 0,6 sekundy i Raikkonen na 0,5 sekundy. Zacięta walka toczyła się o przejście do Q2. Kierowcy Manora i Button (z zepsutym Alonso) byli pewniakami do odpadnięcia, jednak Saubery ostro walczyły z Maldonado, Massą Sainzem i Perezem.

Kółko Massy popsuł Nasr, jednak udało mu się poprawić na kolejnym i spokojnie wejść do dalszej części czasówki. Ostatecznie sztuka ta nie udała się Pastorowi Maldonado, który pojechał za wolno o niecałe 0,050 sekundy.

Q2

Drugą część czasówki rozpoczęli kierowcy Mercedesa. Dominująca dwójka szybko chciała ustanowić mocny czas, przy okazji nie niszcząc opon, których będzie musiała użyć w jutrzejszym wyścigu. Udało się to od razu Hamiltonowi, jednak Rosberg musiał zjechać do garażu po dość słabym czasie. Reszta stawki czekała nieco dłużej z kręceniem okrążeń, które miały im dać awans do Q3. Przy czym kierowcy na przykład Williamsa pierwszy przejazd odbyli na używanych gumach.

Bardzo dobrym czasem popisał się Nico Hulkenberg, który przed wyjazdem Ferrari (które zdecydowało się tylko na jeden przejazd) był na trzecim miejscu, ze stratą zaledwie 0,8 sekundy do Hamiltona. Zaskoczył również Vettel, który uplasował się na drugiej lokacie, ze stratą 0,2 sekundy do trzykrotnego mistrza świata. Raikkonen pojechał nieco wolniej i wskoczył na piątą pozycję. W tym momencie tuż za czołową dziesiątką plasowali się kierowcy Saubera i przygotowywali się do kolejnego wyjazdu.

Przygodę tymczasem zaliczył Grosjean, który w drugim sektorze wypadł na asfaltowe pobocze, skutecznie przypalając swoje opony. Saubery się poprawiły, ale nie udało się ostatecznie wejść do ostatniej części czasówki. Ostatnim, który mógł wypchnąć z niej Felipe Massę był Sainz, jednak Hiszpan zakończył kwalifikacje na dwunastej pozycji. Na trzynastym miejscu uplasował się Sergio Perez, który był wolniejszy od swojego partnera o 0,6 sekundy.

Q3

Walka o pole position również nie rozpoczęła się tuż po pojawieniu się zielonego światła. Jednak po dwóch minutach już mieliśmy niemal wszystkich na torze i walka o czołowe lokaty na starcie ruszyła z kopyta. Pierwszy czas padł dzięki Rosbergowi – 1:11,461. Tuż za nim na mecie zjawił się Hamilton, ale był wolniejszy o 0,088 sekundy. Tak więc pierwsze rozdanie powiodło się właśnie Niemcowi. Za plecami Mercedesa ponownie mieliśmy Ferrari i Vettela, który szaleńczo próbował zniwelować stratę swojego bolidu do obecnych mistrzów. Swoje pierwsze okrążenie ukończył z czasem gorszym o 0,6 sekundy.

Drugi przejazd jako pierwszy ukończył Kwiat, a tuż za nim Bottas, jednak istotne było to, że Rosberg pojechał jeszcze szybciej niż za pierwszym razem, co zupełnie pokrzyżowało plany Hamiltona na pole position, choć zbliżył się na 0,078 sekundy. Trzeci wystartuje jutro Vettel, który zmniejszył stratę do 0,5 sekundy. Dalej ruszy Raikkonen (Bottas otrzyma karę przesunięcia o 3 pozycje). Na bardzo dobrym szóstym miejscu uplasował się Hulkenberg (wyruszy piąty). Dalej mieliśmy dzisiaj Kwiata i Massę, a czołową dziesiątkę kwalifikacji uzupełnili Massa, Ricciardo i Verstappen.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 51°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Masio, 14.11.2015 18:10[!]
Myślę, że śmiało można pogratulować Rosbergowi zwycięstwa w jutrzejszym wyścigu. Ten tor ewidentnie nie leży Hamiltonowi.
Anderis, 14.11.2015 18:12[!]
Leży, nie leży, jest 428978 scenariuszy, w których Rosberg może przegrać wyścig, z czego w 324812 z nich pokona go ktoś inny, niż Hamilton.
Maciek znafca, 14.11.2015 18:21[!]
A reszta z nich to liczba odcinków Mody na Sukces.
mich909090, 14.11.2015 18:27[!]
@Masio
Masz rację. Hamilton znowu przejedzie cały wyścig za Rosbergiem w odstępie 1-2 sekund. Oczywiście start wiele wyjaśni.
Ambrozya, 14.11.2015 18:30[!]
Skoro HAM ma już majstra to niech sobie ROS powygrywa. Tyle jego ;)
Kamikadze2000, 15.11.2015 00:07[!]
@Ambrozya - Hamilton jest już bezpieczny w generalce, wiec pozwolili rozwinąć skrzydła Nico. :)
marios76, 15.11.2015 09:52[!]
@Masio Wystarczy ,że zawieje wiatr. Taki jeden jedyny podmuch z jakim nie spotkał się wcześniej. :D Wygra lepszy... tego dnia, bo w przekroju sezonu Lewis okazał się dużo skuteczniejszy.
Zomo, 15.11.2015 11:31[!]
Najwiekszym zmartwieniem mercedesa jest to ze Vettel moze im zgarnac 2 miejsce w generalce. To byla by tragedia i pelny blamaz. Dlatego caly zespol robi na Nicko, wlaczajac Hamiltona.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca