F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Chinese Grand Prix 201512 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton okazał się najszybszy podczas Grand Prix Chin sięgając po drugie zwycięstwo w tym sezonie. Podium uzupełnili Nico Rosberg i Sebastian Vettel.

Początkowo wydało się, że Ferrari ma szansę na próbę walki z Mercedesem, jednak po drugim pit stopie i założeniu pośrednich opon niemiecka ekipa powróciła do miażdżącej jazdy i szybko zostawiła za sobą rywali.

Wyścig kończył się za samochodem bezpieczeństwa, po tym jak Verstappen zatrzymał się na prostej startowej, więc kilku kierowców na pewno będzie narzekać na brak ostatecznych rozstrzygnięć – szczególnie niezadowolony może być Raikkonen, który zbliżał się do Vettela i na pewno ostrzył sobie zęby na podium.

Spokojny początek

Hamilton ustawił pod kątem bolid na polach startowych, co pozwoliło mu na obronienie prowadzenia przed Nico Rosbergiem. Top 3 pozostało bez zmian, jednak bardzo dobrze wystartował Raikkonen, który przeskoczył Williamsy i znalazł się na czwartym miejscu. Katastrofalnie zaczął Red Bull, gdyż Ricciardo słabo ruszył z miejsca i spadł na siedemnaste miejsce. Na drugim kółku kłopoty miał też Sainz, który zbyt szeroko pojechał w pierwszym zakręcie i kręcił się na poboczu.

Na kolejnych kółkach akcja się uspokoiła i dopiero na 10 okrążeniu, w środku stawki, mieliśmy trochę akcji, gdyż Maldonado wyprzedził Nasra w walce o ósme miejsce, kilka chwil później Verstappen poradził sobie z drugim Sauberem awansując na punktowane miejsce. Na 12 kółku z rywalizacją pożegnał się Hulkenberg, po awarii skrzyni biegów. W tym samym momencie mieliśmy także pierwszy zjazd do boksu – Felipe Nasr zdecydował się na nowe opony. Na kolejnych 4 kółkach u swoich mechaników zjawili się wszyscy zawodnicy jadący na miękkich gumach (nie licząc Manora) i jedyną poważną zmianą był Maldonado wyprzedzający Grosjeana.

Ferrari próbowało podciąć Mercedesa i szybciej zjechało po nowe gumy, jednak ostatecznie srebrnym strzałom udało się obronić. Na 17 okrążeniu ,w kłębach dymu z silnika, z walką pożegnał się Kwiat, a na 20 na czele znajdował się Hamilton, przed Rosbergiem, Vettelem, Raikkonenem, Massą, Bottasem, Maldonado, Grosjeanem, Verstappenem i Nasrem.

Czerwono-srebrne gierki

Na 24 kółku pod nogami Carlosa Sainza pojawiła się kolejna kłoda – Hiszpan zwolnił donosząc o problemach ze skrzynią biegów, jednak chyba była to tylko usterka oprogramowania, gdyż kilka chwil później udało mu się powrócić do wyścigowego tempa. Na kolejnym komplecie miękkich opon Ferrari było w stanie utrzymywać tempo Mercedesa, który nie umiał oddalić się od Vettela na więcej niż cztery-pięć sekund. Niemiecka ekipa poganiała nawet Hamiltona sugerując, że to narzekający na tempo swojego kolegi Rosberg dostanie lepszą strategię.

W międzyczasie Ricciardo ostro walczył o punkty z Ericssonem, raz go wyprzedzając, raz tracąc pozycję. Na 32 kółku pierwszym kierowcą z czołówki, który pojawił się u swoich mechaników, był Sebastian Vettel, któremu zaczęły się kończyć opony. Kółko później gumy zmieniał Rosberg, jednak nie pozwoliło mu to na znalezienie się przed Hamiltonem, gdy ten zjechał do alei serwisowej. Na 38 ósmym okrążeniu wszyscy byli już po drugim pit stopie i na czele znajdował się Hamilton, przed Rosbergiem, Vettelem, Raikkonenem, Massą, Bottasem, Grosjeanem, Perezem, Verstappenem i Nasrem. Warto dodać, że w trakcie zjazdów Maldonado miał problemy ze zmieszczeniem się w lewy zakręt i musiał cofać, po zatrzymaniu się już praktycznie poza barierami.

Biały pasek z pośrednich gum zdecydowanie lepiej pasował jednak do srebrnego niż do czerwonego, gdyż wróciliśmy do stanu z zeszłego roku – Mercedes szybko oddalił się od zawodników Ferrari i prysły jakiekolwiek nadzieję na powtórkę z Malezji.

Małe dramaty

Gdy sytuacja w czołówce była już praktycznie pewna emocjonować nam przyszło się odrobinę mniej ważnymi sprawami. Maldonado dawał popisy driftingu, a w środku stawki toczyła się zacięta walka o ostatnie punkty – najpierw Verstappen wyprzedził Pereza wskakując na ósme miejsce, a później z Meksykaninem poradził sobie także Felipe Nasr. Daniel Ricciardo po pit stopie nadal toczył bój z Ericssonem, aż w końcu na 45 okrążeniu rozstrzygnął go na swoją korzyść.

Sporo emocji towarzyszyło także walce o 13 miejsce, która toczyła się pomiędzy Buttonem i Maldonado. Obaj zawodnicy przez kilka okrążeń walczyli koło w koło, by ostatecznie na przypadła ona Fernando Alonso – na 49 okrążeniu Button uderzył w tył bolidu Lotusa w pierwszym zakręcie eliminując go z wyścigu.

W samej końcówce Raikkonen próbował gonić Vettela, jednak ostatecznie na przeszkodzie zmian na podium stanął popsuty bolid Maxa Verstappena. Holender zatrzymał się na prostej startowej wywołując samochód bezpieczeństwa. Bolidy podczas dwóch ostatnich okrążeń nie udało się usunąć, gdyż porządkowi mieli problem z odpowiednim manewrowaniem nim. Ostatecznie jednak udało się przed czasem, przy sporym wiwacie kibiców na trybunach, ale było już za późno na wznowienie rywalizacji, która zakończyła się za Mercedesem AMG GT.

Zwycięzcą rzecz jasna okazał się Hamilton przed Rosbergiem, Vettelem, Raikkonenem, Massą, Bottasem oraz Grosjeanem. Awaria Verstappena przesunęła Nasra na ósme miejsce, Ricciardo na dziewiąte, a także dała ostatni punkt Marcusowi Ericssonowi.

GP Chin nie było szczególnie emocjonujące, jednak do walki powracamy już za tydzień przy okazji Grand Prix Bahrajnu. Czy na Sakhir Mercedes znów odjedzie, czy też może ktoś powalczy z nimi o zwycięstwo? Tego oczywiście dowiecie się śledząc Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Amalio, 12.04.2015 10:38[!]
Pierwszy raz w życiu mogę napisać, że żal mi Maldonado. Button powinien dostać karę i punkty karne.

A tak po za tym gdyby nie awaria STRa, to wyścig można by zakwalifikować do wyjątkowo nudnych. Szkoda, że nie zdążyli uprzątnąć tego bolidu przez rozpoczęciem ostatniego okrążenia, bo byłaby niezła walka o lokaty.
paymey852, 12.04.2015 10:43[!]
Rosberg robi się irytujący, cwaniakuje zapraszając Vettela do garażu ale teraz przesadził na maxsa.
Poganiać Hamiltona zamiast go wyprzedzić !? O.o
Mercedes powinien powiedzieć Rosbergowi że jak chce dyktować tempo to powinien zacząć od poprawy własnego a zamiast tego pogubił się i poprosił o to Hamiltona który był z przodu

Jak Hamilton ma ochotę zwolnić by oszczędzać opony to ma do tego pełne prawo KROPKA
oxiplegatz, 12.04.2015 11:00[!]
@Amalio Maldonado sam popsuł swój wyścig na długo przed kontaktem z Buttonem. Gdyby jechał podobnie jak Grosjean miałby conajmniej 5 punktów w dzisiejszym wyścigu.
LH44fan, 12.04.2015 11:11[!]
@oxipleks Nie można mieć co najmniej 5 punktów, bo 5 punktów się nie przyznaje. No chyba, że połowa punktów to by było za 5. miejsce, ale w tym przypadku wyścig był całkowity.
oxiplegatz, 12.04.2015 17:26[!]
@LH44fan Sorry, mój błąd. Co do Maldonado to okazało się że jego wyjazd poza wjazd na aleję serwisową był spowodowany nieprawidłowym działaniem hamulców. Trochę pochopnie go dziś oceniłem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca